ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Νοέμβρη 1998
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
"Παιγνίδι" διαφημιστικών παραβάσεων

Οι διαφημίσεις για μεγάλους και μικρούς, βρίσκονται στο επίκεντρο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, αφού παρατηρούνται συνεχείς παραβάσεις των νόμων και των σχετικών οδηγιών. Εκτός από την απόφαση για τα ριάλιτι σόου και συγκεκριμένα για τις εκπομπές "Επιτέλους μαζί" και "Αληθινές ιστορίες", στην αυριανή του συνεδρίαση το ΕΣΡ, θα συζητήσει και το διαφημιστικό χρόνο, που καθημερινά - παρά τις αντίθετες διακηρύξεις των καναλιών - παραβιάζεται. Εν τω μεταξύ οι τηλεοπτικοί σταθμοί, μετά τις ακροάσεις στο ΕΣΡ, ήδη έχουν στείλει υπομνήματα που αφορούσαν την κάλυψη των τραγικών γεγονότων της οδού Νιόβης, καθώς και την παραβίαση της οδηγίας που αφορούσε τη μετάδοση των δημοσκοπήσεων, την ημέρα των νομαρχιακών και δημοτικών εκλογών.

Το ΕΣΡ, σχετικά με το διαφημιστικό χρόνο, πριν από καιρό, είχε υπογραμμίσει ότι υπάρχουν ενδείξεις για παραβίαση όχι μόνο του διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου, αλλά και του "περιεχομένου" των διαφημίσεων. Για το λόγο αυτό και μετά από τις επανειλημμένες σχεδόν άκαρπες συναντήσεις που είχε με τους εκπροσώπους των καναλιών και αρμόδιων διαφημιστικών φορέων και με επιστολή του προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς, τους έθετε προ των ευθυνών τους, το ΕΣΡ έχει υπογραμμίσει ότι σε περίπτωση που συνεχιστούν οι παραβάσεις, τότε θα προχωρήσει στη διαδικασία των κυρώσεων. Το θέμα αυτό εντάχθηκε προς συζήτηση στην αυριανή του συνεδρίαση, με αφορμή και την κοινή επιστολή έξι μεγάλων τηλεοπτικών σταθμών (MEGA, ANTENNA, STAR, SKY, NEW και "Κανάλι 5"), οι οποίοι ούτε λίγο, ούτε πολύ, ισχυρίζονται ότι τηρούν τη σχετική νομοθεσία.

Συγχρόνως το διάστημα αυτό και ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων, άρχισαν να παρατηρούνται οι πρώτες παραβάσεις στη μετάδοση διαφημίσεων παιδικών παιγνιδιών, οι οποίες συνήθως σημειώνουν μεγάλη έξαρση, όσο πλησιάζουμε στις γιορτές. Με αφορμή και καταγγελία που έχει γίνει και από τη γενική γραμματεία καταναλωτή, το ΕΣΡ στο τέλος της περασμένης βδομάδας, έστειλε οδηγία στους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας, εφιστώντας τους την προσοχή για την "αυστηρή" τήρησή της και υπογραμμίζοντας πως σε αντίθετη περίπτωση θα επιβληθούν "αυστηρές κυρώσεις". Σύμφωνα με το νόμο, οι τηλεοπτικοί σταθμοί απαγορεύεται από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ, να μεταδίδουν διαφημίσεις παιδικών παιγνιδιών. Η ραδιοτηλεοπτική διαφήμιση σύμφωνα και με τον κανονισμό δεοντολογίας του ΕΣΡ, δεν πρέπει να προκαλεί κίνδυνο ηθικής ή σωματικής βλάβης στους ανηλίκους. Ιδιαίτερα δεν πρέπει να εξωθεί "ευθέως" τους ανηλίκους στην αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας"εκμεταλλευόμενη την απειρία και την ευπιστία τους". Δεν πρέπει, επίσης, να παρακινεί "ευθέως τους ανήλικους", να πείσουν τους γονείς τους ή τρίτους ν' αγοράσουν τα διαφημιζόμενα προϊόντα. Στη σχετική οδηγία - υπενθύμιση του ΕΣΡ προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς, διευκρινίζεται ότι ως διαφημίσεις παιδικών παιγνιδιών, θεωρούνται διαφημιστικά μηνύματα, που γίνονται με πασίδηλο στόχο τη διαφήμιση παιγνιδιών, όπως αυτά ορίζονται από τη "δασμολογική κλάση τους" και προκαλούν στα παιδιά καταναλωτικό εθισμό.

Το τελευταίο μετρό

Στο γερμανοκρατούμενο Παρίσι, διαδραματίζεται η ιστορία της όμορφης και πιο εμπορικής ταινίας του Φρανσουά Τριφό "Το τελευταίο μετρό".Μια ταινία για το θέατρο, για τα ανθρώπινα πάθη, για τον έρωτα, για την καλλιτεχνική δημιουργία, που αναπτύσσονται μέσα από αντίξοες συνθήκες. Οταν οι Γερμανοί μπαίνουν στο Παρίσι, ο διάσημος Εβραίος σκηνοθέτης Λούκας Στάινερ αναγκάζεται να κρυφτεί. Η ευθύνη του θεάτρου του περνά στη Γαλλίδα γυναίκα του, τη διάσημη ηθοποιό Μάριον. Η Μάριον ετοιμάζει το ανέβασμα ενός νέου θεατρικού έργου, με πρωταγωνιστή τον Μπερνάρ Γκρανζέ. Ο ερχομός του νέου ηθοποιού θα αναστατώσει τη Μάριον και η σύγκρουση θ' αρχίσει. Ο Γκρανζέ δουλεύει για την αντίσταση, ενώ ο σκηνοθέτης του έργου, Κοτέν, έχει σχέση με όλους, ακόμη και με τους ναζί. "Το τελευταίο μετρό" είναι μια ταινία για το θέατρο, που γίνεται μοναδική διέξοδος και απόδραση από την πιεστική πραγματικότητα. Ο έρωτας, μοιρασμένος στα τρία, είναι και αυτός σφραγισμένος από την ιδιαιτερότητα του κόσμου του θεάτρου. Οπως είπε ο ίδιος ο σκηνοθέτης, ο Φρανσουά Τριφό, το "Τελευταίο μετρό" ξεπήδησε από ένα βιβλίο με αναμνήσεις του Ζαν Μαρέ. Διαβάζοντας τ' απομνημονεύματα των ηθοποιών του θεάτρου, παρατήρησε πως στην περίοδο της Κατοχής οι εμπειρίες τους ήταν πιο συγκινητικές. Αλλωστε, όπως ο ίδιος λέει, πάντα ήθελε να κάνει μια ταινία γύρω από τους ηθοποιούς του θεάτρου, ένα είδος ""Αμερικάνικης νύχτας", όπου οι συντελεστές του έργου αγαπιούνται, συμπάσχουν, έρχονται αντιμέτωποι και φθάνουν σε σχέσεις πάθους". Στην ταινία πρωταγωνιστούν δύο υπέροχοι ηθοποιοί, η Κατρίν Ντενέβ και ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ (ΕΤ-1 23.30).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ