ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /38
ΚΕΝΗ
Peugeot 206

Μεγάλες προσδοκίες

Το νέο Peugeot προκαλεί. Στην εποχή του ντιζάιν καταφέρνει να ξεχωρίζει, να τραβά τα βλέμματα και χωρίς υπερβολή γίνεται επιθυμητό. Ειδικά για την κατηγορία των κόμπακτ αυτοκινήτων, όπου η διαφοροποίηση είναι ζητούμενο, το 206 δημιουργεί στους ενδιαφερόμενους μεγάλες προσδοκίες

Το πρώτο που περιμένεις από το 206 είναι ένα ανάλογο εσωτερικό με το εξωτερικό, κάτι που το καταφέρνει αρκετά καλά. Σαλόνι, και όργανα μοιάζουν να ενώνονται με μια πλαστικότητα που απορρέει από τον καινοτομικό του σχεδιασμό. Οι καθρέφτες φαίνεται να προεκτείνονται προς τα μέσα, δημιουργώντας ένα "στρογγυλό" σύνολο που μοιάζει να αγκαλιάζει οδηγό και επιβάτες. Στη μέση της πρόσοψης δεσπόζει ένα καλοσχεδιασμένο αλάρμ, το οποίο όμως θα έδειχνε ακόμα περισσότερο αν ήταν κατασκευασμένο από άλλης, καλύτερης ποιότητας πλαστικό. Χειριστήρια και όργανα είναι στη σωστή θέση και η εργονομία κρίνεται γενικώς ικανοποιητική. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού διαθέτει χρήσιμες θήκες για ποτήρια, κάρτες κ.ά.

Το 206 μοιάζει λοιπόν φιλικό στην πρώτη επαφή. Αφού ο οδηγός βολευτεί, πράγμα καθόλου δύσκολο, θα το βάλει εμπρός, επίσης εύκολα, θα περιμένει από τον κινητήρα να ξεδιπλώσει τις αρετές του. Η σειρά των κινητήρων είναι γνωστή, εδώ και αρκετά χρόνια. Το σύνολο των 1.124 κ.εκ. αποδίδει 60 άλογα και μέγιστη ροπή 91Nm στις 3.200 σ.α.λ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι με αυτόν τον κινητήρα το 206 δε θα φανεί ζωηρό, ενώ και η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 158 χλμ. Σίγουρα το νέο Peugeot είναι φτιαγμένο για περισσότερα πράγματα, και όσο και αν έχει γίνει καλή δουλιά στην ηχομόνωση και τις ρυθμίσεις, με το μικρό κινητήρα θα βολευτούν όσοι θέλουν σώνει και καλά το 206, αλλά δεν έχουν χρήματα...

Για το κράτημα στη μικρή έκδοση τα σχόλια είναι άχρηστα. Το αυτοκίνητο είναι καλοστημένο και τα φρένα επαρκή.

Στα όρια των μικρών του δυνατοτήτων θα καταλάβει ο οδηγός ότι τα λάστιχα είναι 165/70, κάτι που όμως στην καθημερινή κατανάλωση κάνει καλό. Ετσι, η πιθανή αλλαγή τους με φαρδύτερα, είναι κάτι που αφορά αποκλειστικά τον οδηγό και τις προτεραιότητες που θέτει.

Καλύτερα είναι τα πράγματα από πλευράς επιδόσεων στα 1.400 κ.εκ. Οι ίπποι εδώ είναι 75 και η ροπή ανεβαίνει στα 111Nm στις 3.400 σ.α.λ. Η τελική "σκαρφαλώνει" στα 170 χλμ/ώρα και η επιταχύνσεις βελτιώνονται, παρότι στο μοντέλο της δοκιμής παρατηρήσαμε μια διστακτικότητα στην απόκριση. Τα κριτήρια και εδώ - με λάστιχα 175/65 - ήταν ικανοποιητικά, αν και στα "κόκκινα" το 206 έμοιαζε μαλακό.

Η ποιότητα κατασκευής είναι σε πολύ καλά επίπεδα, ενώ και η παθητική ασφάλεια είναι μια παράμετρος που πρόσεξαν ιδιαίτερα οι Γάλλοι. Αερόσακος οδηγού στο βασικό εξοπλισμό, δοκοί και υλικά απορρόφησης ενέργειας στις πόρτες και ενισχυμένη κεντρική κολόνα βοηθούν να περνά με επιτυχία τα όρια που θέτουν οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Ο εξοπλισμός ποικίλει ανάλογα με την έκδοση - υπάρχουν σχεδόν δεκαπέντε διαφορετικές επιλογές - αλλά ανάλογα με τα βαλάντια μπορεί να περιλάβει τα πάντα. Για όσους θέλουν πάντως, ένα 206, έστω και χωρίς πολλά αξεσουάρ και με τον κινητήρα των 60 ίππων, η τιμή των 3.400.000 δρχ. είναι σίγουρα δελεαστική, ενώ για το 1,4, με καλύτερο εξοπλισμό, ξεκινά από τα 3.810.000 δρχ.


ΓΚΑΖΙΕΣ

ΞΕΠΕΡΑΣΕ τα 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα η παραγωγή του εργοστασίου της SEAT στο Martorell. Η μονάδα εγκαινιάστηκε το Φεβρουάριο του 1993, και θεωρείται ένα από τα πέντε παραγωγικότερα εργοστάσια στην Ευρώπη. Η ημερήσια απόδοση του Martorell φθάνει τα 2.250 κομμάτια από τα 1.580 που προβλέπονταν αρχικά. Σήμερα παράγονται συνολικά 11 μοντέλα της SEAT και της Φολκσβάγκεν. Η μητρική εταιρία μάλιστα βράβευσε το Martorell σαν το καλύτερο εργοστάσιο του πρώτου τριμήνου. (Για την ιστορία αναφέρουμε το 2.000.000στό αυτοκίνητο ήταν ένα κίτρινο Arosa, με προορισμό τη Σουηδία).

ΔΩΡΕΑΝ προληπτικό χειμερινό έλεγχο 10 σημείων στον κινητήρα, το ηλεκτρικό σύστημα και το αμάξωμα προσφέρει η Intercar, μέσω του επισήμου δικτύου τεχνικής εξυπηρέτησης στους κατόχους BMW, ώστε να κάνουν καλό χειμώνα χωρίς να... υπερθερμανθεί η τσέπη τους.

ΣΤΕΝΟΤΕΡΗ συνεργασία θα έχει από εδώ και στο εξής η "Λάμδα", που αντιπροσωπεύει τη Lancia, με τη "Fiat Auto Hellas". Η συνεργασία εντάσσεται στα πλαίσια της ευρύτερης αναδιοργάνωσης που συντελείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και προβλέπει τη δραστηριοποίηση της "Λάμδα" στους τομείς των πωλήσεων και εξυπηρέτησης μετά την πώληση (after sales) για τις μάρκες Fiat, Alfa Romeo και Lancia, με τη σταδιακή μεταφορά της εισαγωγικής δραστηριότητας των αυτοκινήτων Lancia στη "Fiat Auto Hellas".

ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΜΧ-5 αποφάσισε να παραγάγει η Mazda. Το αγαπητό roadster θα παραχθεί σε μόλις 7.500 κομμάτια με κωδικό το "Loth Anniversary Model", το οποίο θα διαφέρει από τα 500.000 που ήδη κυκλοφορούν χάρη στο κοντά κλιμακούμενο εξατάχυτο κιβώτιο, το "Innocent Blue Mica" χρώμα του, τις αλουμινένιες ζάντες, το δίχρωμο μαύρο - μπλε εσωτερικό του, τα νικέλινα δαχτυλίδια γύρω από το κοντέρ και το στροφόμετρο, το καρμπόν - λουκ της εσωτερικής κονσόλας, το έμβλημα στο μπροστινό προφυλακτήρα και το ειδικό κλειδί που θα συμβολίζει τα 10 χρόνια του MX-5.

NEO χρηματοδοτικό πρόγραμμα παρουσίασε η BAKAP για τα αυτοκίνητα SAAB. Η χρηματοδότηση γίνεται μέσω της XIOS BANK και οι όροι του προβλέπονται είναι: προκαταβολή 35%, εξόφληση μέχρι 48 μήνες, ετήσιο επιτόκιο 14,4% και μηνιαίο 1,2%.

ΝΕΟ κατάστημα TOYOTA, ξεκίνησε τη λειτουργία του εδώ και λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη. Βρίσκεται στην οδό Βασ. Ολγας 158 και λειτουργεί ως υποκατάστημα της TOYOTA Θέρμης.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ικανοποιημένοι εμφανίστηκαν οι υπεύθυνοι της Mazda μετά τα αποτελέσματα του διαγωνισμού του Δημοσίου, όπου επιλέχτηκε ως η εταιρία που θα προμηθεύσει με 400 ημιφορτηγά το υπουργείο Εσωτερικών. Η αγορά έγινε στα πλαίσια του προγράμματος "Καποδίστριας" και τα αυτοκίνητα θα παραδοθούν μέχρι το Φλεβάρη του 1999.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ