ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Μάρτη 1999
Σελ. /36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΦΟΡΙΕΣ
Μέχρι αύριο οι φορολογικές δηλώσεις

Θα λειτουργούν μέχρι τις 8 το βράδυ

Ανοιχτές μέχρι τις οκτώ το βράδυ θα παραμείνουν οι εφορίες μέχρι και αύριο Τετάρτη 17 Μάρτη 1998 που εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων από τους μισθωτούς και συνταξιούχους. Αυτό επισημαίνεται σε χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, στην οποία ωστόσο δε γίνεται καμία αναφορά για παράταση της παραπάνω προθεσμίας.

Υπενθυμίζεται ότι από την ερχόμενη Πέμπτη 18 Μάρτη ξεκινούν οι προθεσμίες για την υποβολή των δηλώσεων των επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, ανεξάρτητα αν υπάγονται ή όχι στο αντικειμενικό σύστημα φορολόγησης.

Οπως είχε ανακοινωθεί παλαιότερα, οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν υποχρέωση να συμπληρώσουν επιπλέον το έντυπο Ε3 (με τους περίφημους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας) θα υποβάλουν τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος ανάλογα με το πρώτο γράμμα του επωνύμου ή της επωνυμίας στις παρακάτω ημερομηνίες:

  • 18 Μάρτη για τους υπόχρεους που το επώνυμό τους αρχίζει από το γράμμα Α.
  • 19 Μάρτη για τα γράμματα Β και Γ.
  • 22 Μάρτη για τα γράμματα Δ και Ε.
  • 23 Μάρτη για τα γράμματα Ζ έως και Ι.
  • 24 Μάρτη για το γράμμα Κ.
  • 26 Μάρτη για τα γράμματα Λ και Μ.
  • 29 Μάρτη για τα γράμματα Ν έως και Π.
  • 30 Μάρτη για τα γράμματα Ρ και Σ.
  • 31 Μάρτη για τα γράμματα Τ έως Ω.
ΑΓΟΡΑ - ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
"Εφιάλτης" τα πλαστικά τρόφιμα

Στοιχεία - σοκ από έρευνα για τον τρόπο που διαμορφώνονται οι καταναλωτικές συνήθειες

"Εφιάλτη" χαρακτηρίζει την εξέλιξη των διατροφικών συνηθειών και προτύπων της ελληνικής οικογένειας το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), δίνοντας στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία από το 1984 μέχρι σήμερα η συμμετοχή του έτοιμου φαγητού στη διατροφή της οικογένειας αυξήθηκε κατά 956%!

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν κατά τη χτεσινή ημερίδα που διοργάνωσε το ΙΝΚΑ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή, η συμμετοχή του έτοιμου - της "σαβούρας" - ή "πλαστικού" κατά πολλούς φαγητού στη διατροφή των παιδιών των 10-14 χρονών αυξήθηκε κατά τα τελευταία 6 χρόνια κατά 231%. Τα παραπάνω, αποκαλυπτικά για το πού οδηγούν τα σύγχρονα πρότυπα ζωής που καλλιεργούν και οι ίδιες οι εταιρίες παραγωγής και διάθεσης έτοιμου φαγητού ή ημιέτοιμου, οφείλονται στο κόστος ζωής που οδηγεί σε υπεραπασχόληση των δύο γονέων και στην αδιαφάνεια της αγοράς.

Από άλλη έρευνα του ΙΝΚΑ προκύπτει ότι η κατηγορία που επηρεάζεται περισσότερο από όλες από το κόστος ζωής είναι αυτή των τροφίμων σε ποσοστό 59%, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται περιορισμός των δαπανών ακόμη και στα τρόφιμα κατά 12% και οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι ή καταναλωτές να στρέφονται σε φθηνότερες κατηγορίες τροφίμων. Είναι αποκαλυπτικό ότι το 63% των νοικοκυριών αλλάζει προς το χειρότερο το επίπεδο ζωής του. Το 66,9% των ανδρών και το 75,2% των γυναικών ή ένα εκατομμύριο Ελληνες ηλικίας πάνω από 65 χρονών αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αγορά τροφίμων.

Από κοντά σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν μια σειρά από ανεξέλεγκτες κερδοσκοπικές πρακτικές των μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου, που ευλογεί η "ελεύθερη αγορά", οι οποίες επιχειρώντας να επικεντρώσουν στη διαμόρφωση χαμηλών τιμών για να μη χάσουν έδαφος στην πορεία συρρίκνωσης των λαϊκών εισοδημάτων, ασκούν - σύμφωνα με το ΙΝΚΑ - στραγγαλιστική πίεση στην παραγωγή. Η τελευταία με τη σειρά της προσφεύγει σε τρόπους μείωσης του κοστολογίου όπως με νοθεία, με αποτέλεσμα να διακυβεύεται ακόμα και η ασφάλεια και η υγεία των καταναλωτών.

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των τιμών, το ΙΝΚΑ κατέγραψε από το 1970 μέχρι σήμερα αυξήσεις από 1.173% μέχρι και 2.715% σε οχτώ κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, 40 είδη λαχανικών έχουν αυξηθεί στην τριακονταετία κατά 2.715%, 25 είδη φρούτων κατά 2.149%, 15 είδη κρεάτων κατά 1.768%, 15 είδη ψαριών κατά 2.286%, 20 είδη τυριών κατά 1.851%, 90 τυποποιημένα τρόφιμα κατά 1.173%, 90 τυποποιημένα είδη νοικοκυριού κατά 1.324% και 50 τυποποιημένα είδη διάφορα κατά 1.179%.

Τέλος, σύμφωνα με άλλη έρευνα του Ινστιτούτου, μέσα στο 1999 οι υπηρεσίες υγείας, τα πολιτικά κόμματα και η παιδεία κατέχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά - μέχρι και 91% - των απογοητευμένων Ελλήνων, ενώ τα τελευταία χρόνια το κόστος ζωής, τα νοθευμένα τρόφιμα και οι πωλήσεις από απόσταση έχουν σταθερά την πρωτιά στα παράπονα των πολιτών.

Η Θεσσαλονίκη

Το 51,6% των Ελλήνων δε γνωρίζει τα βασικά δικαιώματα του καταναλωτή, ενώ το 49,6% δηλώνει ότι γνωρίζει πολύ καλά ή καλά τα δικαιώματα του καταναλωτή για την ικανοποίηση των βασικών του αναγκών. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τα πρώτα στοιχεία της έρευνας που διεξάγει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών σε πανελλαδική εμβέλεια με θέμα "Προστασία του καταναλωτή - Πού βρισκόμαστε", και ανακοινώθηκαν χτες στα πλαίσια των εκδηλώσεων για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Καταναλωτή.

Από την έρευνα, στην οποία έχουν πάρει μέρος 224 ερωτηθέντες στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και θα συνεχιστεί καθόλο το έτος 1999, προκύπτει επίσης ότι το 71,9% εμπιστεύεται τις οργανώσεις των καταναλωτών για την ενημέρωσή του σε θέματα προστασίας του καταναλωτή, ενώ μόλις το 4% εμπιστεύεται την κυβέρνηση και 16,5% εμπιστεύεται τον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο. Επίσης 47,8% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε να κάνει περισσότερα για την ενημέρωση και την προστασία του καταναλωτή, το 16,1% πιστεύει ότι το ίδιο οφείλουν και οι ενώσεις καταναλωτών, ενώ το 12% απαιτεί περισσότερα και από τον Τύπο.

Τα πάντα για τις μεγάλες επιχειρήσεις

Το "πράσινο φως" έδωσε και δημοσίως ο υπουργός Ανάπτυξης Ε. Βενιζέλος στα μεγαλοεπιχειρηματικά μονοπώλια να δρουν ελεύθερα σε βάρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των καταναλωτών, με όπλο τα τεράστια περιθώρια κέρδους που τους έχει εξασφαλίσει η κυβέρνηση και η "ελεύθερη αγορά". Αυτό προκύπτει από τα όσα είπε μεταξύ άλλων χτες ο υπουργός, μιλώντας στο συνέδριο του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα του καταναλωτή. Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι για την κυβέρνηση "οι εναρμονισμένες πρακτικές είναι ευπρόσδεκτες, όταν οδηγούν σε μειώσεις τιμών έστω και προσωρινά". Ομολόγησε, δηλαδή, απερίφραστα ότι η κυβέρνηση όχι μόνο δεν προτίθεται να παρέμβει σε πρακτικές σαν αυτή που πρόσφατα εφάρμοσαν οι δύο "μεγάλοι" του χώρου της γαλακτοβιομηχανίας η ΔΕΛΤΑ και η ΦΑΓΕ στη Θεσσαλία, πουλώντας το δίλιτρο γάλα πολύ φθηνότερα απ' ό,τι στην υπόλοιπη Ελλάδα, προκειμένου να χτυπήσουν τη συνεταιριστική "Ολυμπος", αλλά τις θεωρεί και καλοδεχούμενες! Με τον τρόπο αυτό ο υπουργός κατάφερε να δώσει και το περίγραμμα του ρόλου που προτίθεται να αποδώσει στην περίφημη Επιτροπή Ανταγωνισμού, την οποία προφανώς και θέλει έναν ακόμα θιασώτη και εργαλείο για την εφαρμογή της πολιτικής τάξης. Κατέστησε επίσης σαφές, τι εννοεί όταν στη συνέχεια έκανε λόγο για στήριξη της ΕΑ από τη γγ Εμπορίου. Ο ίδιος ανέφερε ότι στην παρούσα κοινοβουλευτική σύνοδο θα ψηφιστεί το ν/σ για τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).

Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο Δ. Δασκαλόπουλος αντιπρόεδρος της ΣΕΒΤ, αφού εκθείασε ούτε λίγο ούτε πολύ την... "κοινωνική" προσφορά της βιομηχανίας τροφίμων ζήτησε να της έχουν οι καταναλωτές "εμπιστοσύνη". Παράλληλα, κάλεσε την κυβέρνηση να ελαχιστοποιήσει τους όποιουςπεριορισμούς μπορεί να τίθενται από το νομικό πλαίσιο στην ασυδοσία των βιομηχάνων και εμμέσως πλην σαφώς αξίωσε να διαμορφώνονται οι νόμοι ανάλογα με το "δρόμο" που, όπως είπε, "δείχνει η βιομηχανία". Αυτό, άλλωστε, αξίζει η σημειωθεί με την ανάγκη του ΠΔ για την αύξηση των ημερών διατηρησιμότητας του γάλατος ανάλογα με τα συμφέροντα της ΔΕΛΤΑ και της ΦΑΓΕ.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο Στ. Μάνος,ο οποίος δεν παρέλειψε να εκφράσει την απόλυτη ευθυγράμμισή του με την "ελεύθερη αγορά" λέγοντας ότι η λύση για τη μείωση του πληθωρισμού βρίσκεται στην παραπέρα "ενίσχυση" του ανταγωνισμού και κάλεσε την κυβέρνηση "να μην παρασυρθεί σε παρεμβάσεις διοικητικές".

Τέλος, ο Δ. Αβραμόπουλος χαιρετίζοντας το συνέδριο κατά το γνωστό ανέξοδο δημαγωγικό του ύφος, έκανε λόγο για διακίνηση δεύτερης διαλογής προϊόντων από "διεθνείς εταιρίες" και για ελλιπή πιστοποίηση ποιότητας.

"Φιέστα" εξωραϊσμού της ΟΝΕ και του ΕΥΡΩ

Ημερίδα της ΓΣΕΒΕΕ για τις "Ευρωπαϊκές πολιτικές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις"

Οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΕ) και οι επιπτώσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ήταν το αντικείμενο σχετικής εκδήλωσης με τίτλο "Ευρωπαϊκές πολιτικές και ΜΜΕ" της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), που πραγματοποιήθηκε χτες σε ξενοδοχείο της Αθήνας. Οι πολιτικές αυτές, ενώ δεν έχουν καμιά σχέση με οποιαδήποτε λύση στα καίρια προβλήματα επιβίωσης των εκατοντάδων χιλιάδων μικρών και μεσαίων αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων της Ελλάδας - αλλά αντίθετα τα όξυναν στα πλαίσια της διεθνοποίησης των αγορών που ευαγγελίζεται η ΕΕ - εκθειάστηκαν από τους ευρωβουλευτές των περισσότερων πολιτικών κομμάτων, πλην ΚΚΕ, που παραβρέθηκαν στη χτεσινή εκδήλωση της ΓΣΕΒΕΕ.

Ο επίτροπος της Ελλάδας στην ΕΕ Χρ. Παπουτσής δεν έκρυψε ότι την ΕΕ ενδιαφέρουν οι ΜΜΕ "υψηλής τεχνολογίας" και ότι επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας αφορούν οι "νέες πολιτικές". Ο ίδιος, αναλύοντας τις "ευκαιρίες" που προσφέρει η ΕΕ στις ΜΜΕ, γνωρίζοντας ότι απευθύνεται σε Ελληνες βιοτέχνες και αυτοαπασχολούμενους και μάλιστα σε προεκλογική περίοδο, δεν παρέλειψε να ομολογήσει ορισμένα από τα πολύ συγκεκριμένα προβλήματα που γεννά η ίδια η ευρωπαϊκή πολιτική, κάνοντας έτσι τα οικονομικά βάρη και την επιβίωση ΜΜΕ δυσβάσταχτα. Αλλά, όπως ήταν αναμενόμενο, σε όλα αυτά, η ευρωπαϊκή πολιτική, την οποία ο ίδιος εμφάνισε σαν... πανάκεια, δεν έδινε καμιά απάντηση. Απλώς, επανέλαβε τα περί "κέντρων εκπαίδευσης", περί πακτωλών χρημάτων και προγραμμάτων δράσης που συνεπάγεται η πορεία προς την ΟΝΕ και η μετα-ΟΝΕ εποχή, τη στιγμή που οι ΕΒΕ βιώνουν ακριβώς την όξυνση των προβλημάτων που γεννά η ΟΝΕ και το ΕΥΡΩ.

Στην κυβέρνηση που δεν έχει σωστό πρόγραμμα και δεν εκμεταλλεύεται τις "ευκαιρίες" και τις "δυνατότητες" που προσφέρει η ΕΕ, απέδωσε τις ευθύνες ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Κ. Χατζηδάκης.

Σε μια ομιλία προσηλωμένη στο πνεύμα του "εθνικού στόχου" για την ΟΝΕ, ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γ. Κανελλόπουλος αναφέρθηκε στα προβλήματα των ΕΒΕ. Ωστόσο, ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτά μπορούν να βρουν λύση μέσα από τις ίδιες τις πολιτικές που τα γεννά...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ