ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Ιούνη 1999
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Νεκρός 33χρονος τεχνίτης της ΔΕΗ!

Ο δέκατος νεκρός από εργατικό δυστύχημα στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού μέσα στο 1999! Σε "ανθρώπινο λάθος", έσπευσε να αποδώσει τα αίτια ο αρμόδιος διευθυντής της Επιχείρησης. Νεκρός 50χρονος εργάτης και στο Μετρό

Ενας ακόμη τεχνίτης της ΔΕΗ, ο δέκατος μέσα στο 1999 (! ), βρήκε τραγικό θάνατο χτες το μεσημέρι, καθώς εργαζόταν σε υποσταθμό της ΔΕΗ στην Κυψέλη, στη διασταύρωση των οδών Καρτερίας - Ευδοκίας. Πρόκειται για τον 33χρονο αρχιτεχνίτη Γιώργο Κολαϊτη,πατέρα δυο μικρών παιδιών.

Μπροστά στο συγκεκριμένο υποσταθμό, περνάνε, υπόγεια, καλώδια της ΔΕΗ υψηλής τάσης (6.600 VOLT). Σ' αυτά τα καλώδια είχε παρουσιαστεί βλάβη. Η τεχνική εταιρία "Κ. Κουρτίδης ΑΕ" είχε αναλάβει τη διάνοιξη του σκάμματος και στη συνέχεια τεχνικοί της ΔΕΗ ανέλαβαν την αποκατάσταση της βλάβης.

Ο Γ. Κολαϊτης ήταν ο επικεφαλής του συνεργείου των τεχνικών της ΔΕΗ και γύρω στις 12 χτες το μεσημέρι βρισκόταν μέσα στον υποσταθμό, όταν για άγνωστους μέχρι αυτή τη στιγμή λόγους τραυματίστηκε θανάσιμα.

Ο Ιορδάνης Λεβεντέλης,ο οποίος διαθέτει γυμναστήριο απέναντι από τον υποσταθμό, έσπευσε σε βοήθεια και φοβερά σοκαρισμένος, μας είπε: "Ακουσα θόρυβο και φωνές. Ετρεξα μέσα στον υποσταθμό και τι να δω. Τον είχε χτυπήσει το ρεύμα, του είχε κοπεί το αριστερό χέρι". Οι δυο ακόμα τεχνίτες της ΔΕΗ, που δούλευαν μαζί με τον Γιώργο, τον μετέφεραν αμέσως στον "Ερυθρό Σταυρό", αλλά ήταν ήδη αργά.

Μέσα σε λίγη ώρα, εμφανίστηκαν άλλοι τεχνικοί της ΔΕΗ, που κλείδωσαν τον υποσταθμό και δεν άφηναν κανέναν να δει το χώρο όπου έγινε το δυστύχημα. Αρκετή ώρα αργότερα, εμφανίστηκε ο διευθυντής διανομής της ΔΕΗ Σάββας Σταματιάδης,ο οποίος είχε βγάλει κιόλας το... πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος! Εριξε μια ματιά στον υποσταθμό και αμέσως ισχυρίστηκε ότι πρόκειται για "ανθρώπινο σφάλμα"!!! Σε αλλεπάλληλες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το δυστύχημα, ισχυρίστηκε ότι "ούτε βλάβη υπήρχε στον υποσταθμό, ούτε έκρηξη έγινε. Τα καλώδια είναι όλα καλυμμένα. Ακούμπησε απλώς κάποιο αγώγιμο σημείο, χωρίς να το καταλάβει"... Στο μεταξύ, σε γραπτή ανακοίνωση της Διεύθυνσης Επικοινωνίας της ΔΕΗ, αναφέρεται απλώς ότι "τα αίτια του ατυχήματος ερευνώνται από Επιτροπή της ΔΕΗ, σύμφωνα με τις πάγιες διαδικασίες"...

Στο χώρο του δυστυχήματος, επικρατούσε για ώρες φοβερή σύγχυση, όλη η γειτονιά είχε σηκωθεί στο "πόδι". Ενας μετά τον άλλον, οι κάτοικοι της περιοχής κατάγγελναν ότι το χαντάκι είχε ανοιχτεί εδώ και ένα μήνα και δεν υπήρχε κανένα προστατευτικό μέτρο, ούτε καν φωτισμός για τις βραδινές ώρες, παρά μόνο μια κορδέλα γύρω - γύρω. Ο κίνδυνος είναι μεγάλος, καθώς πολλά παιδιά παίζουν δίπλα στο ανοιχτό χαντάκι.

Στον τόπο έσπευσαν εκπρόσωποι της Ενωσης Τεχνικών ΔΕΗ. Ο γεν. γραμματέας της ΕΤΕ, Δ. Παπαλεξίου, δήλωσε: "Δε γνωρίζουμε ακριβώς τα αίτια αυτού του δυστυχήματος. Ομως, είναι ο δέκατος νεκρός συνάδελφός μας, μέσα στο '99, ενώ πάνω από 80 ήταν το ίδιο διάστημα οι ακρωτηριασμοί τεχνικών της ΔΕΗ. Εχουμε πάμπολλες φορές επισημάνει στη διοίκηση, τις τρομερές ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό, που έχει σαν συνέπεια φοβερή εντατικοποίηση της δουλιάς. Με ευθύνη διοίκησης και κυβέρνησης, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα προστασίας της ζωής μας".

Ο Χ. Βούζας, πρόεδρος της ΕΤΕ, θα συμπληρώσει: "Θρηνούμε έναν ακόμη συνάδελφο, που έπεσε στο βωμό του καθήκοντος. Μάθαμε ότι κάποιοι υπεύθυνοι της ΔΕΗ έσπευσαν κιόλας να βγάλουν πόρισμα. Δε θα περάσει έτσι. Να σημειώσω ότι μια ακόμη αιτία αύξησης των ατυχημάτων, είναι και όλα αυτά που γίνονται στη ΔΕΗ, με τους εργολάβους να οργιάζουν. Παίρνουν μια σειρά εργασίες της ΔΕΗ, χρησιμοποιούν ανειδίκευτους και δημιουργούνται πολλά προβλήματα, που καλούνται μετά να διορθώσουν οι τεχνικοί της ΔΕΗ".

Εξάλλου, η ΕΤΕ - ΔΕΗ, σε ανακοίνωσή της, αναφέρει: "Η ΔΕΗ έχει το θλιβερό προνόμιο να έχει ρεκόρ ατυχημάτων, 500 ατυχήματα με ακρωτηριασμούς, κατάγματα κλπ. και δέκα τουλάχιστον θανατηφόρα το χρόνο".Συνεχίζει, σημειώνοντας ότι οι ευθύνες της διοικητικής ιεραρχίας είναι τεράστιες, το τεχνικό προσωπικό έχει φοβερές ελλείψεις, η εκπαίδευση είναι ελλιπέστατη, η επανεκπαίδευση ανύπαρκτη.

Από τη Γραμματεία του ΠΑΜΕ, ο Π. Τσίρκας δήλωσε, σχετικά με το δυστύχημα: "Δυστυχώς επιβεβαιώνεται, κατά τραγικό τρόπο, η πρωτιά του συγκεκριμένου χώρου στα δυστυχήματα. Παρά τις πάρα πολλές προσπάθειες που έχουν γίνει, παρά τις καταγγελίες, η διοίκηση και η κυβέρνηση αρνούνται να πάρουν μέτρα για να σταματήσει αυτή η τραγική κατάσταση. Τα μέτρα ασφαλείας και προστασίας των τεχνικών είναι ανεπαρκή, μεγάλη είναι η έλλειψη τεχνικού προσωπικού, με αποτέλεσμα να εντατικοποιείται φοβερά η εργασία. Εφτασε, όμως, ο κόμπος στο χτένι. Τα συνδικάτα πρέπει άμεσα να αντιδράσουν και να αντιδράσουν δυναμικά, να αναγκάσουν διοίκηση και κυβέρνηση να πάρουν μέτρα, να ικανοποιήσουν τα αιτήματά τους. Φτάνει πια. Να μη θρηνήσουμε κι άλλους νεκρούς. Και να ξέρουν τα συνδικάτα και οι εργαζόμενοι ότι σ' αυτόν τον αγώνα τους θα έχουν συμπαραστάτη το ΠΑΜΕ".

Δυστύχημα και στο Μετρό

Εναν ακόμα νεκρό συνάδελφό τους θρηνούν και οι εργαζόμενοι του Μετρό.Ο άτυχος εργάτης Σπύρος Ντούκας,50 χρόνων, ξεψύχησε χτες το βράδυ στο νοσοκομείο "Ερυθρός Σταυρός", όπου είχε μεταφερθεί χτες το μεσημέρι από το εργοτάξιο της οδού Κοραή του Μετρό, όπου, κατά τη διάρκεια της εργασίας του, είχε χτυπηθεί από ρεύμα.

Εμεινε από ηλεκτρομηχανή

Η περιπέτεια του ταχύπλοου ΧΑΪΣΠΙΝΤ 1 φέρνει στην επιφάνεια σοβαρά προβλήματα σ' αυτό τον τύπο των πλοίων, τα οποία πληρώνει το πλήρωμα μηχανής

Μεγάλη ταλαιπωρία περίμενε χτες 480 επιβάτες που είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν με το ταχύπλοο επιβατηγό πλοίο "ΧΑΪΣΠΙΝΤ 1" για Πάρο - Νάξο. Το πλοίο αναμενόταν να αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά χτες στις 7.35 το πρωί, όμως έμεινε από ηλεκτρομηχανή. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,σύμφωνα με το ημερολόγιο του πλοιάρχου, σημειώθηκε απώλεια ηλεκτρικής ισχύος στο αριστερό μηχανοστάσιο του σκάφους.

Από τους 480 επιβάτες, οι 193 προωθήθηκαν χτες το μεσημέρι στον προορισμό τους με το σκάφος "ΜΕΓΑ ΝΤΟΛΦΙΝ 23" και οι υπόλοιποι μαζί με τα 60 αυτοκίνητα, 23 δίκυκλα και 3 φορτηγά που είχαν επιβιβαστεί στο "ΧΑΪΣΠΙΝΤ 1" αναμενόταν να αναχωρήσουν το απόγευμα με τα επιβατηγά πλοία "ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ" και "ΝΑΪΑΣ ΕΞΠΡΕΣ".

Τα προβλήματα που παρουσιάζονται στις μηχανές αυτού του τύπου πλοίου είναι πολύ συχνά και βέβαια τα πληρώνουν οι ναυτεργάτες του πληρώματος της μηχανής, που δουλεύουν ασταμάτητα πάνω από 12 ώρες καθημερινά! Ενα από τα σοβαρότερα προβλήματα που παρουσιάζουν αυτού του τύπου τα πλοία είναι στο σύστημα υδροπροώθησης. Τα φίλτρα του συστήματος βουλώνουν πολύ συχνά, γιατί τραβάνε άμμο, φύκια ή σκουπίδια που βρίσκονται στη θάλασσα και το πλοίο "μένει".

Η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού έχει επισημάνει αυτά τα προβλήματα και έχει ζητήσει από το υπουργείο να δουλεύουν στο πλοίο διπλά πληρώματα και να εφαρμοστεί το 8ωρο. Επίσης να υπάρχει τεχνική υποστήριξη του πλοίου στη στεριά με ειδικό συνεργείο.

Ο ταμίας της ΠΕΜΕΝ Νίκος Κοντός επισήμανε ότι η υπερεντατικοποίηση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για το πλήρωμα και τους επιβάτες και αν δε ληφθούν μέτρα, μπορεί να συμβεί σοβαρό ατύχημα. Ακόμα, σύμφωνα με τον συνδικαλιστή, οι 13 και 14 ώρες μέσα στο μηχανοστάσιο και με αυτούς τους δυνατούς κραδασμούς επηρεάζει σοβαρά την υγεία του πληρώματος.

Ρυθμίσεις για το ΤΣΠΕΑΘ

"Καρπό άοκνων και συντονισμένων ενεργειών", χαρακτηρίζει, σε ανακοίνωσή της, η ΕΣΗΕΑ το 114/99 Προεδρικό Διάταγμα, βάσει του οποίου τροποποιούνται επί το θετικότερον οι διατάξεις της νομοθεσίας του Ταμείου Συντάξεως Προσωπικού Εφημερίδων Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Οι διατάξεις αφορούν τον τρόπο υπολογισμού των νέων συντάξεων, την αναπροσαρμογή των οικογενειακών επιδομάτων και του επιδόματος ανεργίας.

Σύμφωνα με το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, από το νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων, θα υπάρξει αύξηση των συντάξεων που θα χορηγούνται από το Ταμείο από 25.000 ως 62.000. Σημειώνει, ωστόσο, ότι οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν μερικά μόνο από τα δίκαια, νόμιμα και απολύτως ικανοποιήσιμα αιτήματα του κλάδου και σημειώνει ότι, σε συνεργασία με τη Διοίκηση του ΤΣΠΕΑΘ, θα συνεχίσει τις προσπάθειες για την ικανοποίηση και των άλλων αιτημάτων, όπως είναι η αναπροσαρμογή των καταβαλλόμενων συντάξεων.

Ψηφίζουν οι οδοντοτεχνίτες

Την Τρίτη 6 και την Τετάρτη 7 Ιούλη θα πραγματοποιηθούν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέας διοίκησης στο Σωματείο Υπαλλήλων Οδοντοτεχνιτών Αθήνας - Πειραιά.Οι εκλογές θα γίνουν στα γραφεία του Σωματείου στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας και τα μέλη του μπορούν να ψηφίζουν και τις δύο μέρες από τις 5μμ έως τις 9μμ.

Απεργοσπαστικές κινήσεις στα Ελληνικά Πετρέλαια

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Απόλυτη επιτυχία σημείωσε η χτεσινή απεργία των εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια Θεσσαλονίκης. Ολα τα τμήματα της εταιρίας νέκρωσαν.

Θλιβερή εξαίρεση αποτελεί μια μικρή ομάδα εργαζόμενων στις εγκαταστάσεις Καλοχωρίου, που ασχολούνται με φόρτωση πετρελαιοειδών και που η διεύθυνση της εταιρίας μετέφερε από τον Ασπρόπυργο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου, κ. Ακριτίδη, το ΔΣ της ΕΝΩΣΗΣ μελετά ήδη την υποβολή μήνυσης ενάντια στη διεύθυνση της εταιρίας για την απεργοσπαστική της δραστηριότητα.

Μέχρι το απόγευμα χτες συνεχίζονταν στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, η εκδίκαση αγωγής της εταιρίας για την κήρυξη της απεργίας της επόμενης Δευτέρας, που έχει εξαγγείλει το συνδικάτο, ως παράνομης και καταχρηστικής.

Μέσα σε αυτό τον υποσταθμό, άφησε την τελευταία του πνοή ο Γ. Κολαϊτης. Απ' έξω το χαντάκι με τα καλώδια, χάσκει αφύλακτο...

Συγκροτήθηκε σε σώμα το ΔΣ του Συλλόγου Υπαλλήλων της Τράπεζας Ελλάδας. Στις θέσεις ευθύνης συμμετέχουν οι παρατάξεις ΕΣΑΚ, ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και Παρέμβαση και η σύνθεση έχει ως εξής: Πρόεδρος Γ. Κασκαρέλης.Γενικός γραμματέας Αρ. Γιαννακόπουλος.Α αντιπρόεδρος Γ. Βαμβακούσης.Β αντιπρόεδρος Πατρίτσια Αδαμοπούλου.Εφορος Μ. Μπαλαούρας,ταμίας Γ. Γοζαδίνος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ