ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 6 Ιούλη 1999
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Αγωνιστικό "παρών" στο ΓΕΝΕ

Διαμαρτυρία για το όργιο του δουλεμπορίου. Ξαναβαφτίζουν... καράβια τους οι εφοπλιστές για να γλιτώσουν τα "φέσια" προς το ΝΑΤ!

Στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας στρέφουν τα αγωνιστικά τους "πυρά" σήμερα οι ναυτεργάτες, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους για να υπερασπίσουν το δικαίωμά τους στη δουλιά. Οι ναυτεργάτες θα συγκεντρωθούν στις 10 το πρωί έξω από ΓΕΝΕ απαιτώντας τη ριζική του αναδιοργάνωση ώστε να σταματήσει να αποτελεί παραμάγαζο των δουλεμπόρων και εκδοτήριο "σημειωμάτων μη προσφερομένου" για εργασία άνεργου ναυτεργάτη, παρέχοντας νομική κάλυψη στους εφοπλιστές για να ναυτολογούν χαμηλόμισθους αλλοδαπούς. Τις νέες ναυτεργατικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις που έχουν ξεκινήσει από την περασμένη βδομάδα, συντονίζουν η ΠΕΜΕΝ και η ναυτεργατική Ενωση "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".Οι ναυτεργάτες βγαίνουν ξανά στο δρόμο του αγώνα, καθώς ήδη τα αντιναυτεργατικά μέτρα εφοπλιστών και κυβέρνησης έχουν στοιχίσει πάνω από 7.000 θέσεις εργασίας και συνεχίζουν να "πνίγουν" το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο στα ελλείμματα.

Για παράδειγμα, ο "πολυνόμος" - έκτρωμα του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρου Σουμάκη δε "χτύπησε" μόνο τους ναυτεργάτες καθώς "τιμωρεί" τους μακράς διαρκείας ανέργους με την αφαίρεση φυλλαδίου, αλλά και το ΝΑΤ, εκσυγχρονίζοντας το νομικό πλέγμα που καλύπτει την εφοπλιστική ασυδοσία και ταυτόχρονα την εισφοροδιαφυγή και εισφοροκλοπή.

Ενδεικτική είναι η υπόθεση του εφοπλιστή Λιγνού,ο οποίος οφείλει στο ΝΑΤ, για 7 πλοία του, 460.000 δολάρια. Οι οφειλές αυτές είναι από το 1998. Ο εφοπλιστής στις αρχές του 1999 "βάρεσε κανόνι". Το ΝΑΤ, αν και με ευθύνη της πλειοψηφίας στη διοίκησή του... σκέφτηκε να διεκδικήσει τις οφειλές μετά την κήρυξη της πτώχευσης, κατέφυγε σε κάθε νόμιμο μέσο για την είσπραξη των οφειλών. Το νομικό πλέγμα όμως δεν άφησε το "χέρι του νόμου" να αγγίξει τον εφοπλιστή, ο οποίος τώρα ανενόχλητος, χωρίς να δώσει δραχμή στο ΝΑΤ, αλλάζει το όνομα τού ενός από τα 7 πλοία του και το φέρνει στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας!Πρόκειται για το πλοίο "ΠΑΤΕΡΑΣ",του οποίου οι οφειλές στο ΝΑΤ είναι 130.000 δολάρια. Ο εφοπλιστής μετονόμασε το πλοίο αυτό σε "ΔΩΡΟΘΕΑ" και του έβαλε σημαία Μάλτας!

Η ΠΕΜΕΝ με "κατεπείγον" έγγραφο προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος,το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και τη διοίκηση του ΝΑΤ, ζητά οι αρμόδιοι να προβούν "σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την απαγόρευση του απόπλου του πλοίου μέχρι την εξόφληση των οφειλών".


ΑΜΣΤΕΛ
Γιατί έτσι της αρέσει...

Σοβαρά προβλήματα για τους εργαζόμενους του εργοστασίου της ΑΜΣΤΕΛ στην Πάτρα διαπίστωσε αντιπροσωπεία του ΚΚΕ κατά τη διάρκεια περιοδείας της

ΠΑΤΡΑ (ανταπόκριση). -

Πίσω από τη βιτρίνα της πολυεθνικής ΑΜΣΤΕΛ,κρύβονται τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι. Τη στιγμή που η εταιρία κάνει "χρυσές δουλιές", αφού έχει τετραπλασιάσει τα τελευταία χρόνια την παραγωγικότητα, οι εργαζόμενοι αυτό το εισπράττουν με τη μονιμοποίηση και επέκταση του θεσμού του έκτακτου - εποχιακού προσωπικού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στους καλοκαιρινούς μήνες απασχολούνται 500 εργάτες και από αυτούς 150 περίπου είναι εποχιακοί.Στο μεταξύ αναπτύσσεται και τρίτη κατηγορία εργαζομένων, δηλαδή αυτών που απασχολούνται μέσω εργολάβων, οι οποίοι αναλαμβάνουν από την εταιρία εργασίες, με αποτέλεσμα να μειώνονται περισσότερο οι θέσεις μόνιμου προσωπικού.

Αυτό βεβαίως καθόλου δε σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα. Οι τέσσερις γνωστές "ελευθερίες" (κίνησης κεφαλαίων, εμπορευμάτων, εργατικού δυναμικού και υπηρεσιών) της Ευρωπαϊκής Ενωσης χτυπούν ευθέως τα κεκτημένα δικαιώματα και δεν αφήνουν περιθώρια για εφησυχασμό.

Τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, παρά τη σημαντική δουλιά που κάνει η επιτροπή υγιεινής και ασφάλειας, είναι ανεπαρκή. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περιοχή της ΒΙ. ΠΕ που εργάζονται πάνω από 2.000 εργαζόμενοι δεν υπάρχει υγειονομικός σταθμός και το κοντινότερο Κέντρο Υγείας απέχει από εκεί 14 χιλιόμετρα!

Αυτές είναι οι βασικές εκτιμήσεις από την επίσκεψη κλιμακίου της ΚΟΒ ΒΙ. ΠΕ του ΚΚΕ,με επικεφαλής τον Δημ. Αρβανιτάκη,μέλος της Γραμματείας της ΚΕ, που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο της ΑΜΣΤΕΛ στην Πάτρα.

Στο υπόμνημα που έδωσε ο πρόεδρος του σωματείου στο κλιμάκιο του ΚΚΕ, διακρίνεται ανησυχία για το μέλλον των εργαζομένων. Η εκτίμηση είναι ότι θα προσπαθήσει και σε εθνικό επίπεδο η πολυεθνική της ΧΑΪΝΕΚΕΝ να περάσει την εντατικοποίηση, την κατάργηση των ειδικοτήτων, την πολυαπασχόληση, την πολυδεξιότητα, δηλαδή να γίνουν οι εργαζόμενοι εξάρτημα των μηχανών με ημερομηνία λήξης.

Το κλιμάκιο του ΚΚΕ κάλεσε τους εργαζόμενους σε άμεση δράση, γιατί - όπως υπογραμμίστηκε - έρχονται νέα αντιλαϊκά αντεργατικά μέτρα κομμένα και ραμμένα στη λογική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της ΟΝΕ και της Λευκής Βίβλου. Η Εκθεση του ΔΝΤ δείχνει - τονίστηκε - το δρόμο που η κυβέρνηση θα ακολουθήσει. Δρόμος, που θα είναι καταπέλτης για τα κεκτημένα των εργαζομένων (κατάργηση ειδικοτήτων, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μείωση μισθών κλπ. ). Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ αναφερόμενη σε γενικότερα ζητήματα, τόνισε ότι ετοιμάζονται νέες συμφωνίες που εκχωρούν κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και ότι ήδη δρομολογείται η ανανέωση της παραμονής των αμερικανικών βάσεων στη χώρα μας. Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρθηκε, σημαντικοί τομείς στρατηγικής σημασίας είναι προς πώληση στο πολυεθνικό κεφάλαιο ("Ολυμπιακή", Σκαραμαγκάς, ΑΤΕ κλπ. ).


Σε κρίσιμη φάση το "Χίλτον"

Ομιχλώδες το τοπίο μετά την πώληση της Ιονικής, στην οποία ανήκει το ξενοδοχείο, στον όμιλο Κωστόπουλου

Τις πιο κρίσιμες στιγμές της 36χρονης λειτουργίας του στην Ελλάδα μοιάζει να διανύει το "Χίλτον",το ξενοδοχείο που το όνομά του έγινε συνώνυμο της πολυτέλειας. Η κατάσταση που επικρατεί στην επιχείρηση μετά την πώληση της Ιονικής, στην οποία ανήκει, στον όμιλο Κωστόπουλου, χαρακτηρίζεται από τους εργαζόμενους "ρευστή" και αβέβαιη, με συνέπεια να φρενάρεται και η δράση τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και συνεχώς αυξάνονται.

Ο νέος ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του, ενώ καμία διαπραγμάτευση δεν έχει επιδιωχτεί από τη διοίκηση του "Χίλτον" ή τουλάχιστον καμία επίσημη πληροφορία για το τι μέλλει γενέσθαι δεν έχει φτάσει στους εργαζόμενους.

Το ομιχλώδες τοπίο δε φαίνεται διατεθειμένο να προσπαθήσει να ξεκαθαρίσει ούτε το επιχειρησιακό σωματείο, που παρά το γεγονός ότι η ανησυχία έχει φτάσει στο ζενίθ για τους 450 εργαζόμενους, δεν έχει αναλάβει καμία απολύτως πρωτοβουλία. Ανησυχία που μεγαλώνει από πληροφορίες που φέρουν τον νέο ιδιοκτήτη έτοιμο να καταγγείλει τις συμβάσεις των εργαζομένων και απρόθυμο να αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο του τουρισμού. Εργαζόμενοι εκτιμούν ότι πιθανόν η επικείμενη εκ βάθρων ανακαίνιση του ξενοδοχείου να αποτελέσει και τη δικαιολογία για την καταγγελία των συμβάσεων. Χαρακτηριστικό της ανασφάλειας των εργαζομένων και το ότι ενώ σε πολλούς έχουν εγκριθεί στεγαστικά δάνεια από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας μέχρι στιγμής δεν έχουν παραλάβει τα χρήματα φοβούμενοι μήπως αύριο μείνουν χωρίς δουλιά.

Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, διαρκώς χειροτερεύουν και οι συνθήκες εργασίας. Ετσι, παρά τις αυξημένες πληρότητες που σημειώνει το ξενοδοχείο και το μεγάλο κύκλο εργασιών που παρουσιάζει, οι εργαζόμενοι αορίστου χρόνου μειώνονται συνεχώς, είτε με απολύσεις, είτε με συνταξιοδοτήσεις, είτε με αποχωρήσεις, που συνοδεύονται από κάποια "κίνητρα". Ταυτόχρονα, οι "εξτρά" απασχολούμενοι αυξάνονται, ακόμα και σε ειδικότητες που με βάση τις Συλλογικές Συμβάσεις, απαγορεύεται η "εξτρά" απασχόληση. Τα ρεπό δε δίνονται, η υπερωριακή απασχόληση πολλές φορές μένει απλήρωτη, ενώ η εντατικοποίηση της δουλιάς έχει συνέπεια να σημειώνονται συχνά - πυκνά μικροατυχήματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ