Οι αστυνομικές δυνάμεις, αφού ζήτησαν να προχωρήσει μόνο αντιπροσωπεία της αντιπροσωπείας (!), απώθησε βίαια τους φοιτητές, με ασπίδες και κλοτσιές. Στη συνέχεια δύο ακόμα διμοιρίες και δύο κλούβες εμφανίστηκαν για να επιβάλουν την... τάξη! Στη διάρκεια της επίθεσης τραυματίστηκε μια φοιτήτρια και αργότερα, στο νοσοκομείο, διαπιστώθηκε πως οι αστυνομικοί της είχαν σπάσει τη μύτη. Προκλητική ήταν η «εκδοχή» του ΜΑΤατζή, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης: Υποστήριξε πως η κοπέλα χτύπησε επειδή έπεσε πάνω στην ασπίδα του! Η Αστυνομία το απόγευμα δήλωνε πως... απλά εμπόδισε τους φοιτητές να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό!
Η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας με ανακοίνωσή της «καταγγέλλει τη σκληρή αστυνομική βία και καταστολή με την οποία βρέθηκαν αντιμέτωποι οι φοιτητές του Συλλόγου». Υπογραμμίζει πως «όταν οι φοιτητές επιχείρησαν να περάσουν για να ασκήσουν τα δημοκρατικά τους δικαιώματα με διαταγή των παρόντων αξιωματικών δέχτηκαν επίθεση με κλομπ, ασπίδες και κλοτσιές από τις δυνάμεις των ΜΑΤ. Αποτέλεσμα αυτής της επίθεσης ήταν να σπάσει η μύτη του μέλους της ΠΚΣ, Ανδριοπούλου Δήμητρας, και να τραυματιστούν ελαφρά και άλλοι φοιτητές και φοιτήτριες».
Τέλος, τονίζει ότι «αυτές οι πρακτικές δε μας τρομοκρατούν, μας εξαγριώνουν. Ξέρουμε καλά ότι οι αγώνες μας, από τη στιγμή που το περιεχόμενό τους χτυπά στην καρδιά της πολιτικής τους και αγκαλιάζονται από χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενους, είναι ο χειρότερός τους εφιάλτης».
Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μουσικά σχολεία, στο πλαίσιο της γενικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, αναφέρεται Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή για την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, Λιάνα Κανέλλη, Βέρα Νικολαΐδου, Γιώργος Χουρμουζιάδης και Παναγιώτης Κοσιώνης.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
«Η εκπαιδευτική πολιτική της σημερινής κυβέρνησης, αλλά και των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ χαρακτηρίζεται από τη βαθιά υποτίμηση τόσο της αισθητικής αγωγής στο σχολείο, όσο και της καλλιτεχνικής παιδείας, που αντί να είναι δημόσια και δωρεάν για όλους τους νέους, απευθύνεται μόνο σε εκείνους που μπορούν να ακριβοπληρώσουν το ιδιωτικό παραεκπαιδευτικό κύκλωμα (ωδεία, σχολές χορού, ιδιαίτερα μαθήματα κλπ.) ή στα λίγα παιδιά που φοιτούν στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.
Ουσιαστική λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να δοθεί με α) τη δημιουργία ενιαίου δωδεκάχρονου βασικού σχολείου που να ενσωματώνει στο πρόγραμμά του την αισθητική αγωγή σαν αναπόσπαστο στοιχείο της γενικής παιδείας και β) την παράλληλη ίδρυση κρατικών κέντρων καλλιτεχνικής αγωγής σε επίπεδο δήμου, τα οποία θα παρέχουν δημόσια και δωρεάν καλλιτεχνική παιδεία στο λαό, αλλά και στους μαθητές με την καθοδήγηση του σχολείου και ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.
Η σημερινή πολιτική έχει οδηγήσει σε τρομακτικά αδιέξοδα τη δημόσια μουσική παιδεία και ειδικά τα Μουσικά Σχολεία, που ούτε μουσική αγωγή, ούτε γενική εκπαίδευση κατορθώνουν τελικά να παρέχουν, αφού η πολιτεία αδιαφορεί για την εξασφάλιση ακόμη και αυτών των στοιχειωδών προϋποθέσεων για τη λειτουργία τους. Σαν αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης γονείς και μαθητές αντιμετωπίζουν πολλαπλάσια προβλήματα από εκείνα των κοινών σχολείων, καθώς μαζί με τα βάρη των φροντιστηρίων γενικών μαθημάτων σηκώνουν και αυτά των ιδιωτικών ωδείων. Αλλωστε, η φοίτηση σε ωδείο είναι πλέον υποχρεωτική, αφού δεν υπάρχει καμία μέριμνα της πολιτείας για τις μουσικές σπουδές των μαθητών του Δημοτικού, παρότι οι σπουδές αυτές επιβάλλεται να ξεκινούν νωρίς, από την παιδική ηλικία. Πιο συγκεκριμένα:
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η Υπουργός:
1. Αν η κυβέρνηση προτίθεται να πάρει ουσιαστικά μέτρα α) για την αναβάθμιση της αισθητικής αγωγής στο πλαίσιο ενός ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου γενικής παιδείας και β) για την εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν καλλιτεχνικής παιδείας για όλους τους νέους από την παιδική ηλικία με την ίδρυση κρατικών κέντρων καλλιτεχνικής αγωγής;
2. Αν θα επιλύσει τα προβλήματα των Μουσικών Σχολείων με την εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τους με μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, αν θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε να μη διακόπτεται η αναγκαία συνέχεια των μουσικών σπουδών, αν θα προχωρήσει στη σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων για την υπάρχουσα στα Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια διδασκαλία όλων των μουσικών οργάνων, αν θα ενεργοποιήσει τη νομοθετική ρύθμιση για την πιστοποίηση των μουσικών σπουδών στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη δωρεάν εξασφάλιση όλης της αναγκαίας υποδομής (οργάνων, βιβλίων κλπ.) για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση των μουσικών σπουδών από όλους τους μαθητές».