Οι «έγκυροι» ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν έβλεπαν κανένα πρόβλημα! Κάτω από την ίσαλο γραμμή η καμπίνα των Γάλλων αγνοούμενων, ανεπαρκή τα σωστικά μέσα
Αποκαλυπτικά στοιχεία που φέρνει σήμερα στην επιφάνεια ο «Ρ» αποδεικνύουν ότι η εταιρεία, τη στιγμή που έκανε μετασκευές μόνο για τους χώρους υποδοχής επιβατών, που σημαίνει μεγαλύτερο κέρδος από την εκμετάλλευσή τους, δεν έδωσε δεκάρα για τη στεγανότητα του πλοίου, η οποία αντιμετώπιζε σοβαρότατα προβλήματα! Επιπλέον, για το κέρδος είχαν κατασκευαστεί καμπίνες, όπως αυτή στην οποία βρίσκονταν οι δύο Γάλλοι αγνοούμενοι, σε τμήμα του πλοίου που αφενός θα έπρεπε να είχε στεγανά και αφετέρου απαγορεύεται ρητά από τους κανονισμούς! Προβλήματα, που έρχονται να προστεθούν στη βεβαιωμένη ανεπάρκεια των σωστικών μέσων.
Παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα αξιοπλοΐας και σωστικών μέσων, που αντιμετώπιζε το πλοίο, «έβγαζαν μάτι», ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, με σαφή κατεύθυνση από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννη, και με βάση τη φιλοεφοπλιστική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, αλλά και η ιδιωτική εταιρεία του Νορβηγικού «Νηογνώμονα», είχαν σπεύσει να του εκδώσουν πιστοποιητικά για τα πάντα!
Associated Press |
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με εξακριβωμένες πληροφορίες του «Ρ»:
1) Η στεγανή υποδιαίρεση του πλοίου, τα στεγανά του διαμερίσματα, είχαν σοβαρές διαρροές. Δηλαδή έβαζαν νερά και λειτουργούσαν μεταξύ τους ως συγκοινωνούντα δοχεία. Τα στεγανά διαμερίσματα βρίσκονται στο κάτω μέρος του πλοίου και χωρίζονται μεταξύ τους με «φρακτές» (τοιχώματα), οι οποίες επίσης πρέπει να έχουν απόλυτη στεγανότητα. Τα διαμερίσματα αυτά σε περίπτωση πρόσκρουσης, προσάραξης και άλλα ενδεχόμενα, πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρουν εφεδρική πλευστότητα και να μη μεταφέρεται νερό από το ένα διαμέρισμα στο άλλο, διαφορετικά υπάρχει πρόβλημα. Τεράστιο πρόβλημα στη στεγανή του υποδιαίρεση αντιμετώπιζε και το τραγικό πλοίο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ.
2) Σε χώρο στεγανής υποδιαίρεσης και κάτω από την ίσαλο γραμμή του πλοίου είχαν διαμορφωθεί καμπίνες! Χώρος ενδιαίτησης πληρώματος ή καμπίνες επιβατών απαγορεύονται σε αυτό το σημείο, καθώς είναι ο πρώτος χώρος που σε περίπτωση ρήγματος θα κατακλυστεί από νερό. Κάτι που έγινε με το SEA DIAMOND και το είδε όλος ο κόσμος. Αυτή την εγκληματική αυθαιρεσία οι εφοπλιστές την κάνουν στα πλοία κατ' εξακολούθηση, με αποτέλεσμα, μετά το ΣΑΜΙΝΑ, να εξακολουθούν να ταξιδεύουν με τέτοια προβλήματα το ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ και άλλα πλοία του Αγούδημου, αλλά και άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών!
Associated Press |
4) Οι συνθήκες εργασίας του πλοίου που αφορούν άμεσα και τις συνθήκες ασφάλειας του πλοίου, την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, είναι βεβαιωμένο ότι ήταν συνθήκες «γαλέρας». «Μαύρη» εργασία, εξαντλητικά ωράρια, τρομοκρατία, έλλειψη κοινής γλώσσας επικοινωνίας, πλήττουν καίρια τις συνθήκες ασφαλείας. Δεν είναι τυχαίο που δε βρέθηκε το «μαύρο κουτί», στο οποίο υποτίθεται ότι έχουν καταγραφεί όλα τα στοιχεία τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή της εκκένωσης του πλοίου. Δημιουργεί επιπλέον ερωτήματα ότι, ενώ δεν πάρθηκε το «μαύρο κουτί» από το πλοίο, με το πρόσχημα ότι ήταν αδύνατο λόγω της κλίσης του, πήραν τα ναυτικά φυλλάδια... Να σημειωθεί ότι μέσα στο πλοίο την ώρα της πρόσκρουσης υπήρχαν και δύο τεχνικοί της εταιρείας.
5) Τον νομικά εξουσιοδοτημένο υπεύθυνο της εταιρείας σε περίοδο κρίσης, τον λεγόμενο DPA, που κατά πληροφορίες λέγεται Κρις Μελάς, εξακολουθούν να τον κρύβουν επιμελώς και να τα «ρίχνουν» όλα στον πλοίαρχο. Και αυτό γιατί αν επιβεβαιωθεί και από τον DPA ότι δεν τηρήθηκε ο Κώδικας Ασφαλούς Διαχείρισης, η εταιρεία κινδυνεύει σύμφωνα με το νόμο, να χάσει τα πιστοποιητικά της συνολικά για όλα τα πλοία της, αλλά και τις ασφάλειες από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Associated Press |