ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Απρίλη 2007
Σελ. /28
Θυσία των ταινιών...

...στο εμπόριο και την ανοησία

Το Πάσχα, εβραϊκή γιορτή που ...ενστερνιστήκαμε και εμείς, πέρασε! Οι εμπορικές συνήθειες των γραφείων εκμεταλλεύσεως ταινιών, όμως, μένουν! Χωρίς να νοιάζονται για τα επίπεδα της χοληστερίνης μας, χωρίς να μας δώσουν χρόνο να αποτοξινωθούμε, πέταξαν στην αγορά οκτώ νέες ταινίες και άλλες τόσες, περίπου, την επόμενη βδομάδα. Πριν ακόμα χωνέψουμε το αρνί! Πριν ακόμα επιστρέψουμε από τα χωριά μας!

Από τις οκτώ νέες ταινίες μόνον τρεις καλύπτουν τις ...απαραίτητες προϋποθέσεις, για να το πούμε ευγενικά, που απαιτούνται για να φτάσουμε, μετά από τα «θαυμάσια» πασχαλινά «γιορταστικά» σώου της τηλεόρασης, στο ταμείο του κινηματογράφου! Το «Βαμμένο Πέπλο» (The Painted Veil), του Τζο Κιούραν, ξεχωρίζει για τον όγκο της παραγωγής του, για τις καλές ερμηνείες του, και για την κοινωνική, ερωτική και φεμινιστική ιστορία του. Μόνο γι' αυτά! Η «Miss Potter», του Κρις Νούναν, που αναφέρεται στη ζωή και το έργο της Αγγλίδας συγγραφέως Μπεατρίξ Πότερ (1866 - 1943) αγκομαχάει να δικαιολογήσει τις καλές προθέσεις της. Καλών προθέσεων, επίσης, είναι και η ταινία του Μπρούνο Ντουμόντ, «Φλάνδρα», στην οποία νέοι της γαλλικής επαρχίας πεθαίνουν είτε από πλήξη στον τόπο τους, είτε πολεμώντας στα αποικιακά πεδία των μαχών.

Τρεις ελληνικές ταινίες στις αίθουσες και μάλιστα την ίδια βδομάδα, θαύμα! Δυστυχώς το «θαύμα» δε δικαιώνεται στις οθόνες. «Ο Γιος του Φύλακα», του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, ξεκινάει καλά και κατρακυλάει στο ...απίθανο! Οι «Λόγοι και (τα) Αμαρτήματα», του Βασίλη Μαζωμένου, θα είχαν νόημα, ίσως, αν παίζονταν τη Μεγάλη Βδομάδα! Η ταινία του Ευάγγελου Γιοβάνη, «The Land Of Nod», δε βγάζει νόημα!

Και ερχόμαστε, όπως σχεδόν πάντα, στην τακτική βδομαδιάτικη δόση μας! «Ο Εκτελεστής», του Αντουάν Φουκουά, ένεση με το γνωστό αμερικάνικο τρίπτυχο: «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια». Το «Αίμα και Σοκολάτα» της Κάτια Φον Γκάρνιερ, ένεση με βίαιους και αιμοσταγείς λυκανθρώπους. Καλή διασκέδαση! Πώς λέμε «καλά στέφανα»!

Σημείωση: Σας ζητάω, προκαταβολικά, συγνώμη. Λόγω της ποσότητας των ταινιών θα είμαι, αναγκαστικά, συνοπτικός! Πολλά από όσα θα ήθελα - και θα έπρεπε - να σας μεταφέρω, αναγκαστικά θα μείνουν έξω από το γραπτό μου. Συγνώμη θα πρέπει να ζητήσω και από τις ταινίες, αφού ο σχολιασμός μου θα είναι περισσότερο του δέοντος περιληπτικός!

ΤΖΟΝ ΚΙΟΥΡΑΝ
Βαμμένο πέπλο (The Painted Veil)

Πρώτα ο συγγραφέας! Ποιος δε γνωρίζει τον Σόμερσετ Μομ (1874 - 1965)! Θεωρείται - και είναι - ένας από τους πιο γνωστούς και καλούς συγγραφείς του 20ού αιώνα! Στο συγκεκριμένο, ομότιτλο με την ταινία μυθιστόρημά του, πραγματεύεται μια ερωτική και φεμινιστική, για την εποχή της, ιστορία, η οποία διαδραματίζεται, κυρίως στην Κίνα, το 1920. Μια χαριτωμένη και κακομαθημένη νεαρή κοπέλα, σιγά - σιγά ενηλικιώνεται και συνειδητοποιείται!

Την ενηλικίωση και τη συνειδητοποίηση ο Σόμερσετ Μομ, αλλά και Τζον Κιούραν, δεν την τράβηξαν στα «άκρα»! Δεν την έφτασαν, να πούμε, εκεί που πρέπει να φτάνει ο άνθρωπος, για να δικαιολογεί τον τίτλο του πολιτικού όντος. Να φτάνει, δηλαδή, στη συνειδητοποίηση της ταξικής διάρθρωσης της κοινωνίας και της κοινωνικής ανισότητας που υπάρχει στον καπιταλιστικό κόσμο, στοιχεία τα οποία καθορίζουν, τελικά, και τη στάση του καθένα μας απέναντι στα πράγματα. Το 1920, για να αναφερθούμε σε ένα μόνο παράδειγμα, ήταν ακόμα ζεστό από την Οχτωβριανή Επανάσταση. Και δεν είναι λίγοι στην ιστορία του κόσμου, ιδιαίτερα στο χώρο των διανοουμένων, που πέρασαν με το μέρος της εργατικής τάξης. Ο Σόμερσετ Μομ, στο «Βαμμένο Πέπλο», δεν τους ακολούθησε! Καταναλώθηκε σε μικρότερα πράγματα...

Τόσο το βιβλίο όσο και η ταινία ασχολήθηκαν περισσότερο με τα «προσωπικά» τα οποία, μάλιστα, τα άφησαν έξω από τα γενικά. Ετσι ενώ η ηρωίδα άλλαξε κατά τη διάρκεια της ταινίας, οι αλλαγές που σημειώθηκαν μέσα της, και ήταν πολλές και καθοριστικές, δεν έδειχναν να ήταν αποτέλεσμα του χώρου και του χρόνου που ζούσε, ούτε, πολύ περισσότερο, των ταξικών αγώνων που δίνονταν γύρω της και οι οποίοι ταξικοί και απελευθερωτικοί αγώνες, διαμόρφωναν ένα νέο κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον, το οποίο απόκτησε άλλες απαιτήσεις. Το οποίο, με τη σειρά του, διαμόρφωνε νέους ανθρώπους! (Η Κίνα είχε αρχίσει να ξεσηκώνεται εναντίον των Εγγλέζων αποικιοκρατών - και παράλληλα να επικοινωνεί με νέες, σοσιαλιστικές ιδέες).

Για να είμαστε δίκαιοι και αυτή η παράμετρος υπάρχει στην ταινία! Το «περιβάλλον» είναι εκεί! Ομως, δεν του δίνεται το οφειλόμενο βάρος! Συνυπάρχει, με ίσους όρους, με δευτερότερους συντελεστές, με «βοηθητικούς» συντελεστές στη διαμόρφωση της συνείδησης του ανθρώπου (έρωτας, αφοσίωση, εκδίκηση, θρησκεία, φτώχεια, καλοσύνη, αρρώστιες, κλπ.), οι οποίοι, σε τελευταία ανάλυση, αποτέλεσμα του πολιτικού και οικονομικού περιβάλλοντος, είναι και αυτοί! Αυτή η ισοπεδωτική συνύπαρξη που προβάλλει η ταινία, λειτουργεί αποπροσανατολιστικά. Γιατί μπερδεύει το πρωτεύον με το δευτερεύον! Γιατί δε βοηθάει τον «μέτριο» θεατή να ανακαλύψει τις πραγματικές «συνισταμένες» που αλλάζουν τις συνειδήσεις. Μην ξεχνάμε πως τα βιβλία του Σόμερσετ Μομ διαβάζονταν πολύ. Και, επίσης, να μην ξεχνάμε, πως άλλες ήταν οι πραγματικές ανάγκες των αναγνωστών. Αυτά για να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους! Για να ξεκαθαρίζουμε τι είναι πραγματικά προοδευτικό...

Το ίδιο συντηρητική είναι και στη γραφή η ταινία! Ενώ είναι όλα στη θέση τους, η φωτογραφία, τα χρώματα, οι μουσικές, τα ντεκόρ, τα κοστούμια, τα πρόσωπα, κάτι την κρατάει και δεν απογειώνεται. Ακόμα και η συγκίνηση, που μάλλον είναι το δικό της ζητούμενο, και αυτή προσφέρεται με το σταγονόμετρο. Παρότι η «πλοκή» της ιστορίας και τα συμβαίνοντα, είναι παράγοντες συγκίνησης. Είναι από αυτά που απαιτούν μαντίλια. Ωστόσο, δεν πλήττει ο θεατής. Μπορεί να μην ευτυχίσει, όμως, αν μάλιστα έχει την ικανότητα να διαβάζει ανάμεσα από τις γραμμές, σίγουρα δε θα βγει ζημιωμένος από την αίθουσα!..

Παίζουν: Ναόμι Γουάτς, Εντουαρτ Νόρτον, Τόμπι Τζονς

ΚΡΙΣ ΝΟΥΝΑΝ
Miss Potter

Η δεύτερη ταινία «εποχής» της βδομάδας είναι η «Miss Potter», η Miss Beatrix Potter, η συγγραφέας και ζωγράφος παιδικών βιβλίων, η οποία έζησε και δημιούργησε στα τέλη του 19ουκαι μέχρι σχεδόν τα μέσα του 20ού αιώνα. Πέθανε το 1943. Και ετούτη η ταινία χρεώνεται στο αστικό φεμινιστικό κίνημα, καθώς αναφέρεται στις προσπάθειες μιας νεαρής αριστοκράτισσας (και εδώ αριστοκράτισσα) να σταθεί στα δικά της πόδια. Λέω στο αστικό φεμινιστικό κίνημα, γιατί η γυναίκα αυτή, φρόντισε μόνον για τον εαυτό της και ενήργησε μόνη της. Δε λειτούργησε συλλογικά, και δεν έψαξε την ισότητα και τα ίσα δικαιώματα μέσα από κοινούς κοινωνικούς αγώνες! Οπως, ακριβώς, έκανε και η ηρωίδα του Σόμορσετ Μομ. Θυμίζω και εδώ, πως τα τέλη του 19ου και οι αρχές του 20ού αιώνα ήταν από τις πιο δυναμικές και πιο συλλογικές περιόδους της ιστορίας. Οι μάζες, μαζικά και οργανωμένα, μέσα και οι γυναίκες βέβαια, είχαν βγει στο προσκήνιο. Δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί πως δεν ήξερε...

Τέλος πάντων! Η ταινία του Αυστραλού Κρις Νούναν είναι ένα προσεγμένο αστικό ρομάντζο, που τυχαίνει να έχει και αρκετά βιογραφικό χαρακτήρα! Και επειδή στηρίζεται σε κάποια πραγματικά γεγονότα μπορεί να θεωρηθεί, έως ένα σημείο, αληθινή. Αληθινή, πάντα υπό την αίρεση, πως η αλήθεια, η όποια αλήθεια, ωραιοποιήθηκε και επομένως νοθεύτηκε!

Η νοθευμένη, ωραιοποιημένη, λοιπόν, ιστορία της «Miss Potter», παρακολουθείται με ενδιαφέρον από θεατές, οι οποίοι έχουν εθιστεί στη θέαση ιστορικών ερωτικών ρομάντζων. Οι άλλοι θεατές έχουν άλλες, σοβαρότερες, ασχολίες... Η ιστορία της ταινίας έχει πλοκή: μια νεαρή γυναίκα, που είναι κοινωνικά ταγμένη να μείνει στο σπίτι, σαν ένα ακόμα καλλωπιστικό του χώρου, αποφασίζει και σπάζει τις κοινωνικές και οικογενειακές απαγορεύσεις. Εναντιώνεται σε όλους και σε όλα. Αρχίζει να γράφει και να ζωγραφίζει παιδικά βιβλία. Εκεί μέσα διοχετεύει όλη της την τρυφερότητα. Αυτό, συν την παρέμβαση του αδερφού της, προκαλεί έναν εκδοτικό οίκο να τυπώσει τα έργα της. Τα οποία, ακριβώς γιατί είναι τρυφερά, σημειώνουν επιτυχία. Τα πράγματα, πλέον, παίρνουν το δρόμο τους. Σε ό,τι αφορά τη Miss Potter, βέβαια. Οι υπόλοιπες Αγγλίδες, οι οποίες έφεραν και τις αλλαγές, τις όποιες αλλαγές στην ανισότητα των φύλων, τρέχουν ακόμα!...

Η ταινία ερμηνεύεται σχεδόν άριστα από την πρωταγωνίστρια, αλλά και τους άλλους ηθοποιούς. Η «σαιξπηρική σχολή» έφερε και εδώ τα αποτελέσματά της! Επίσης, κινείται σε εντυπωσιακούς χώρους. Εχει ατμόσφαιρα. Και έως ένα σημείο δικαιώνεται. Γιατί, έστω και αν πρόκειται για ατομική νίκη, η νίκη της Miss Potter είναι, τελικά, νίκη της γυναίκας. Η οποία, τουλάχιστον εκείνη την περίοδο, δεν ήταν άνθρωπος, αλλά πράγμα!

Μην ψάξετε, όμως, για κοινωνικούς συσχετισμούς. Η ταινία περιορίζεται στενά στον εαυτό της. Οι δημιουργοί της είναι καθαροί. Εστίασαν στη Miss Potter και εκεί έμειναν. Σε μια προσωπική ιστορία, που συνέβη στην Αγγλία στα τέλη του 19ου και αρχές του 20ού αιώνα. Κρίνετε και αποφασίστε!

Παίζουν: Ρενέ Ζελβέγκερ, Γιουάν Μακ Γκρέγκορ, Εμιλι Γουότσον, Μπιλ Πάτερσον, Μπάρμπαρα Φλιν.

ΜΠΡΟΥΝΟ ΝΤΟΜΟΝΤ
Φλάνδρα

Η τρίτη ταινία της βδομάδας που, επίσης, έχει κάτι να πει! Παρότι και αυτή, όπως οι δυο προηγούμενες, «Βαμμένο Πέπλο» και «Miss Potter», μας αναγκάζει, με τη στενότητα της σκέψης της, την εσωστρέφειά της και τον γενικόλογο πολιτικό λόγο της, να είμαστε επιφυλακτικοί.

Στην επαρχιακή γαλλική Φλάνδρα οι νέοι πεθαίνουν από ανία. Αυτό βέβαια, είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο το οποίο, όποιος δεν μπορεί να το εξηγήσει, πέφτει στην απελπισία. Η οποία απελπισία, κενή από καθαρή πολιτική σκέψη, οδηγεί τον απελπισμένο στο μισθοφορικό, πια, στρατό και από εκεί σε κάποια αποικία ή σε κάποια επαναστατημένη περιοχή! Οπου γνωρίζει το άλλο κομμάτι της απελπισίας. Τον πόλεμο, τη βία, το θάνατο!

Πίσω, στη Φλάνδρα τα κορίτσια δεν έχουν διέξοδο. Το ίδιο συμβαίνει και στην επαρχιακή Αμερική. Αυτά οδηγούνται στην τρέλα. Οπως η νεαρή Μπαρμπέρ. Η οποία ζει μόνο με την προσμονή. Οταν οι μισθοφόροι επιστρέψουν στο χωριό τους θα είναι, βέβαια, λιγότεροι. Θα λείπει και ο νεαρός, που είχε συγκινήσει ιδιαίτερα τη νεαρή «τρελή». Η απελπισία της μεγαλώνει!

Ωραίο θέμα, από το οποίο, δυστυχώς, λείπει ο στόχος. Αντί να απλωθεί σε πλατύτερα πεδία, περιορίστηκε σε προσωπικά και σε ερωτικά αδιέξοδα. Λες και το πρόβλημα του πολέμου, αλλά και του αργού θανάτου της επαρχίας, είναι προσωπικό ζήτημα. Με στενούς ορίζοντες η «Φλάνδρα» λιώνει στα αδιέξοδά της. Μία γέρνει προς το κοινωνικό θρίλερ και μια προς το ερωτικό. Η πολιτική δείχνει να είναι αφορισμένη. Απλώς προκύπτει. Πουθενά, ωστόσο, δε σημειώνεται απ' το δημιουργό!

Πρέπει, πάντως, να σημειώσουμε την εξαιρετική κινηματογραφική ματιά του σκηνοθέτη. Τόσο οι σκηνές του πολέμου, όσο, και πολύ περισσότερο, εκείνες στη Φλάνδρα, διαθέτουν τρομερή εκφραστικότητα και δύναμη. Ακριβώς αυτή η ματιά δίνει στην ταινία μια άγρια γοητεία. Η οποία κάποιες στιγμές αγγίζει την ποίηση!

Παίζουν: Ανταλαντ Λερού, Σαμιέλ Μπουαντέν, Ανρί Κρετέλ, Ζαν-Μαρί Μπριιβεάρ, Νταβίντ Πουλέν.

ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΙΑΜΠΑΣΑΚΟΣ
Ο γιος του φύλακα

Η ταινία ξεκινάει μια χαρά! Με ωραία υγρή φωτογραφία, με πολύ όμορφα και εκφραστικά νεαρά πρόσωπα, με γερούς νεαρούς ηθοποιούς, αλλά και παλαιότερους, και με ένα θέμα που λες «εδώ υπάρχει ψαχνό»! Οταν ο φακός, μαζί με τον κεντρικό ήρωα, φεύγουν από την επαρχιακή πόλη και φτάνουν στο ορεινό χωριό, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ελπιδοφόρα! Ο χώρος βοηθάει την ελπίδα μας.

Στη μισή ώρα επάνω, άντε στα 45΄, η ταινία της αρχής τελείωσε! Από το σημείο αυτό και μέχρι το τέλος, περνάμε σε άλλη ταινία. Πάει ο ρεαλισμός και η όποια αλήθεια και ανταμώνουμε το νατουραλισμό στη χειρότερή του, δυστυχώς, μορφή. Κάποια στιγμή και αυτός εξαντλείται και με ένα «τυφλό» πήδημα, τελείως παλαβό και χωρίς καμία δικαιολογία, βρισκόμαστε στον κόσμο του Περισιάδη. Κυλάμε, χωρίς καμία προειδοποίηση, στη φουστανέλα! Και, μάλιστα, στη φάρσα φουστανέλα! Αν υπάρχει τέτοιος ορισμός. Ενώ δίπλα μας κάνουν παρέλαση τα κινητά και τα λάπτοπ! Και, σας βεβαιώνω, η ταινία δεν είναι φάρσα, ούτε κωμωδία!

Είμαι αναγκασμένος να μιλήσω για σεναριακό και σκηνοθετικό ατύχημα! Δε δέχομαι ότι ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος ήξερε τι ποιούσε! Οι αναμνήσεις, η ιστορία, όταν «ξεθάβεται» με τέτοιον επιπόλαιο τρόπο, γελοιοποιείται! Ξέροντας λίγο τον άνθρωπο, δε δέχομαι ότι συνειδητά γελοιοποίησε το θέμα, το οποίο, για να θέλει να το μεταφέρει στον κινηματογράφο, σήμαινε πως τον έκαιγε.

Παίζουν: Απόστολος Τότσικας, Νικόλας Αγγελής, Δημήτρης Τζουμάκης, Ελένη Βεργέτη, Γιώργος Σπάνιας, Βασίλης Τσαγκλός κ.ά.

ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΖΩΜΕΝΟΥ
Λόγοι και αμαρτήματα

Θαυμάσιες σκόρπιες εικόνες! Οι οποίες, όπως γίνεται πάντα με τα σκόρπια πράγματα, τα παίρνει ο αέρας και χάνονται! Στο τέλος μένει μόνο η απορία! Είναι ποτέ δυνατόν να συνεννοηθεί ο δημιουργός με τους αποδέκτες, αφού δε μιλάνε την ίδια γλώσσα; Είναι ποτέ δυνατόν να περάσουν οι «παραβολές» του ποιητή, όταν αυτές είναι γραμμένες σε ανύπαρκτη γλώσσα; Σε γλώσσα που υπάρχει, αν υπάρχει, μόνο στο κεφάλι του δημιουργού; Η «λογική» σειρά των πραγμάτων είναι αναγκαία προϋπόθεση στο έργο τέχνης. Η αφήγηση δεν είναι τιμωρία! Είναι μέθοδος, τρόπος επικοινωνίας.

Δε θέλω να μπλέξω σε συζήτηση ότι τάχα ο καλλιτέχνης προηγείται του χρόνου! Και επομένως μπορεί να μιλάει κορακίστικα! Αυτά, αν κάποιος τα ισχυριστεί, μπορεί, χωρίς να το καταλάβει, να φτάσει στην τρέλα! Στη φθηνή τρέλα, στο χαβαλέ, όχι στην τρέλα των δημιουργών.

Τέλος πάντων φτάνει, πια, με τη χρησιμοποίηση του Χριστού σαν πηγή έμπνευσης. Η επιστήμη έχει τραβήξει τα «θεία» πέπλα και φώτισε τις σκοτεινές περιοχές! Η ιστορία του Χριστού είναι, πια, πταίσμα μπροστά στη σημερινή πραγματικότητα. Το «θείο» δράμα των μεταναστών, δεν έχει ανάγκη από μεταφυσικά δεκανίκια για να εκφραστεί και για να εκφράσει την οργή του. Φοβάμαι, λοιπόν, πως η καπηλεία είναι σε βάρος των μεταναστών!

Παίζουν: Γιάννος Περλέγκας, Εφη Θεοδώρου, Δημήτρης Σιακάρας, Σοφία Σεϊρλύ, κ.ά.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΓΙΟΒΑΝΗ
The land of nod

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρά χειροποίητο προϊόν, που προέρχεται από τεχνολογικά καθυστερημένη οικογενειακή βιοτεχνία. Η ταινία γυρίστηκε με ερασιτεχνικό τρόπο. Δικαίωμα, βέβαια, του καθένα είναι να διαλέγει τον τρόπο που θέλει να μεταδώσει τις ανησυχίες του. Αυτό, όμως, δεν υποχρεώνει την τέχνη να αποδεχτεί το συγκεκριμένο προϊόν στη δική της οικογένεια.

Δεν ξέρω πού, πραγματικά, να εντάξω την ταινία του Γιοβάνη! Δεν είναι τόσο οι κακοτεχνίες, που με εμποδίζουν, όσο ο δυσλεκτικός τρόπος της κινηματογραφικής ομιλίας της. Δεν υπάρχει ειρμός! Ούτε καν παράκρουση! Είναι όλα τόσο βαρετά...

Παίζουν: Ευάγγελος Γιοβάνης, Γιώργος Γιοβάνης, Βασιλική Γιοβάνη, Θεμιστοκλής Γιοβάνης, Νέιλ Γκραν, Ιλιένα Κρουζ, κ.ά.

Παίζονται επίσης

Τα δυο ναρκωτικά που σας έλεγα! «Ο Εκτελεστής», του Αντουάν Φουκουά.Ενας ελεύθερος σκοπευτής, που έχει αποσυρθεί από τη «θαυμάσια» δουλιά του, επανέρχεται στη δράση για να σώσει τον πρόεδρο της Αμερικής, που κάποιοι θέλουν να τον δολοφονήσουν! Ο κόσμος καίγεται και ο εκτελεστής χτενίζεται! Ο πρόεδρος της Αμερικής, ωστόσο, που είναι πιο «πρακτικός» από τον κ. Φουκουά, δεν έχει αφήσει μέρος στον κόσμο που να μην το έχει αιματοκυλήσει!

Παίζουν: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Μάικλ Πένια, Ντάνι Γκλόβερ, Κέιτ Μάρα, Ελίας Κοτέας.

Και, τέλος, η ταινία της κυρίας, συγνώμη Φον, Κάτια Φον Γκάρνιερ, «Αίμα και Σοκολάτα». Φόντο η Ρουμανία του Δράκουλα. Μια ομάδα πανέμορφα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, τελικά δεν είναι αυτό που φαίνονται! Δεν είναι άνθρωποι, αλλά λυκάνθρωποι!

Δε χρειάζεται να έχετε μεγάλη φαντασία! Εδώ υπάρχουν άνθρωποι που δε ζουν χωρίς να ρουφήξουν αίμα, θα ζήσουν οι λυκάνθρωποι; Στα σπίτια σας, λοιπόν! Αμπαρώστε πόρτες και παράθυρα! Δεν υπάρχει σωτηρία! Α, για να περάσει η ώρα, δείτε τους φακέλους του Παπαχελά για την 21η Απριλίου. Το ίδιο τέρατα (ιστορικά) είναι και αυτοί.

Παίζουν: Αγκνες Μπρούκνερ, Χίου Ντάνσι, Ολιβιέ Μαρτίνεζ, Κάτια Ρίεμαν, Μπράιαν Ντικ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ