ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Μάη 2007
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ
Ανέξοδες προεκλογικού χαρακτήρα «παροχές»

Ρυθμίσεις σε όφελος των βιομηχάνων και «διαγραφές» τελωνειακών χρεών

Με προεκλογικού χαρακτήρα ανέξοδα πυροτεχνήματα αλλά και με διαγραφές χρεών στα τελωνεία επιχειρεί να διαμορφώσει η κυβέρνηση της ΝΔ την προπαγάνδα της και να καλλιεργήσει κλίμα μπροστά στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές. Την τακτική αυτή έρχεται να υπηρετήσει ο νέος τελωνειακός κώδικας που δόθηκε για «δημόσια διαβούλευση» από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή. Στη φαρέτρα της κυβερνητικής προπαγάνδας μπαίνουν τα πρόστιμα για μη κανονική χρήση του λεγόμενου φθηνού πετρελαίου από αγρότες, το τέλος ταξινόμησης αυτοκινήτων για πολύτεκνες οικογένειες, μετοικούντες από το εξωτερικό καθώς και η μείωση του χρόνου αποχαρακτηρισμού για τα ταξί. Στην ίδια λογική κινείται και η ρύθμιση για τη διαγραφή χρεών στα τελωνεία τα οποία η κυβέρνηση θεωρεί «ανείσπρακτα», χωρίς όμως να προσδιορίζει ούτε το ύψος τους ούτε τους ωφελημένους εισαγωγείς-εξαγωγείς.

Πρόκειται, δηλαδή, για τα συνήθη μέτρα με τα οποία οι κυβερνήσεις του δικομματισμού επιχειρούν να αναβαθμίσουν την όποια επιχειρηματολογία τους για την υφαρπαγή της λαϊκής ψήφου.

Οι διατάξεις του νέου τελωνειακού κώδικα περιλαμβάνουν και τα παρακάτω:

Αγρότες: Καταργούνται οι κυρώσεις (πρόστιμα, προσαυξήσεις) για «παράνομη χρήση πετρελαίου θέρμανσης» και για παραβάσεις πριν από τις 16/10/2003. Το υπουργείο Οικονομίας «αρκείται» στην πληρωμή της διαφοράς του ειδικού φόρου ανάμεσα στο πετρέλαιο κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης και για τις ποσότητες που εντοπίστηκαν. Δυνατότητα χρήσης αγροτικού πετρελαίου δίνεται και σε αυτοκίνητα που μέχρι το 1992 είχαν χαρακτηριστεί «αγροτικά μηχανήματα πολλαπλής χρήσης» (τύπου τζιπ).

ΑμεΑ: Ατέλεια στην αγορά αυτοκινήτου με κινητική αναπηρία πάνω από 80% (από 100% σήμερα) και μέχρι 2.650 κ.ε. (από 2.000 κ.ε.). Ο αποχαρακτηρισμός τους μπορεί να γίνει στα 7 χρόνια (από 10 χρόνια).

Πολύτεκνοι: Προβλέπεται δυνατότητα αγοράς αυτοκινήτου χωρίς τέλη ταξινόμησης και για δεύτερη φορά, εφόσον έχουν περάσει 5 χρόνια από την αγορά του πρώτου αυτοκινήτου.

Ταξί: Ο αποχαρακτηρισμός μπορεί να γίνει στα 5 χρόνια (από 10 χρόνια) στο όνομα της ανανέωσης του στόλου και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Μετοικούντες: Εχουν τη δυνατότητα να φέρουν το αυτοκίνητό τους στην Ελλάδα χωρίς να πληρώνουν τέλη ταξινόμησης κ.ά.

Το εν λόγω νομοθέτημα θεσπίζει και νέες ρυθμίσεις σε όφελος των βιομηχάνων και μεγαλεμπόρων. Σε αυτό το πλαίσιο προβλέπονται:

  • Απαλλαγές από τέλη ταξινόμησης αυτοκινήτων όταν αυτά πρόκειται να διασκευαστούν στην Ελλάδα και στη συνέχεια να εξαχθούν στο εξωτερικό
  • Φορο-επιδότηση των βιομηχάνων με τη ρύθμιση για κατάργηση των ειδικών φόρων σε ελαφρύ και φωτιστικό πετρέλαιο και ελαφρά λάδια που χρησιμοποιούνται ως πρώτη ύλη
  • Προστασία της «πνευματικής ιδιοκτησίας» των μονοπωλίων με πρόστιμα στη διακίνηση παραποιημένων εμπορευμάτων («μαϊμού») τόσο στους αποδέκτες όσο και στους διακινητές.
ΔΕΗ ΑΕ
Μείωση κερδών υπέρ... τρίτων

Αυξήθηκε κατά 67,8% η δαπάνη αγοράς ενέργειας

Με καθαρά κέρδη 41 εκατ. ευρώ «έκλεισε» το πρώτο τρίμηνο του έτους για τη ΔΕΗ ΑΕ, μειωμένα κατά 53,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006 που είχαν διαμορφωθεί στα 88,4 εκατ. ευρώ. Είναι κι αυτό μια συνέπεια της συνεχιζόμενης πρακτικής που θέλει τη ΔΕΗ να πουλάει μεν ακριβά το ηλεκτρικό ρεύμα αλλά να αγοράζει πολύ ακριβότερα από τους ιδιώτες παραγωγούς (ΕΛΠΕ) ή από το εξωτερικό (το επιπλέον ρεύμα) που χρειάζεται για να καλύψει τις ανάγκες κατανάλωσης. Η διαμόρφωση υψηλής οριακής τιμής του συστήματος, (χονδρική τιμή), με βάση τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης για την πριμοδότηση των ιδιωτών παραγωγών και οι υψηλές τιμές αγοράς της ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στις οποίες έχουν μπει για τα καλά οι πολυεθνικές της ενέργειας, είναι οι βάσεις αυτής της πρακτικής.

Τα συνολικά έσοδα της ΔΕΗ στο πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε 1,24 δισ. ευρώ (1,20 δισ. ευρώ πέρσι) καταγράφοντας αύξηση 3,5%. Τα κέρδη προ αποσβέσεων τόκων και φόρων ανήλθαν σε 235,6 εκατ. ευρώ από 294,8 εκατ. ευρώ πέρσι (μείωση κατά 20,1%) ενώ οι επενδύσεις παρέμειναν σταθερές στα 164 εκατ. ευρώ.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η υδροηλεκτρική παραγωγή μειώθηκε το συγκεκριμένο τρίμηνο κατά 71%! Η ΔΕΗ στράφηκε σε πιο δαπανηρή παραγωγή από φυσικό αέριο (+83%) με αύξηση δαπάνης κατά 68,4% στα 161,2 εκατ. ευρώ. Η δαπάνη για αγορές ενέργειας αυξήθηκε κατά 67,8% ή 61,3 εκατ. ευρώ, συνολικά στα 151,7 εκατ. ευρώ από 90,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006. Παρ' όλα αυτά οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 51%, που σημαίνει ότι το μεγαλύτερο τμήμα αυτής της δαπάνης το καρπώθηκαν οι εγχώριοι παραγωγοί.

Μέσα σ' αυτό τον ένα χρόνο το προσωπικό της ΔΕΗ μειώθηκε κατά σχεδόν 1.000 άτομα (από 26.920 σε 25.955).

  • Εγκρίθηκε χτες από το ΔΣ η σύμβαση με τα Λιγνιτωρυχεία Αχλάδας ΑΕ, με 13,40 ευρώ ανά τόνο.
ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ
Αυξάνονται με ρυθμό 100 εκατ. ευρώ τη μέρα!

Στο α` τρίμηνο του 2007, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών ξεπέρασε τα 9 δισ. ευρώ

Με ρυθμό 100 εκατ. ευρώ τη μέρα (πάνω από 3 δισ. ευρώ το μήνα) αυξάνονται και πληθύνονται οι «μαύρες τρύπες» των ελλειμμάτων από τις κάθε είδους συναλλαγές της Ελλάδας με το εξωτερικό, όπως αποτυπώνονται στα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για το «ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών». Παρά τα πλουσιοπάροχα προνόμια (κρατικές επιχορηγήσεις, φοροαπαλλαγές και άλλα κίνητρα) που έχουν θεσπίσει οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στο όνομα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, τα ελλείμματα ισοζυγίου όχι μόνο δε μειώνονται, αλλά καλπάζουν ανεξέλεγκτα στα ύψη, καταγράφοντας έτσι τη συνεχιζόμενη παραγωγική υποβάθμιση της χώρας μας στο διεθνή καταμερισμό εργασίας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών (περιλαμβάνει το σύνολο των εμπορευματικών και άλλων συναλλαγών της χώρας με το εξωτερικό), παρά τη μικρή βελτίωση που εμφάνισε το Μάρτη, στο τρίμηνο Γενάρης - Μάρτης ξεπέρασε τα 9 δισ. ευρώ και «έκλεισε» στα 9.011,3 εκατ. ευρώ. Αυξήθηκε, δηλαδή, κατά 923,9 εκατ. ευρώ, ήτοι 11,4% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο που ήταν 8,087,4 εκατ. ευρώ. Η διεύρυνση της «μαύρης τρύπας» των ελλειμμάτων της Ελλάδας με το εξωτερικό οφείλεται στην επιδείνωση των επιμέρους ισοζυγίων (εμπορικό, εισοδημάτων και τρεχουσών μεταβιβάσεων).

Συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2007 (στην παρένθεση το στοιχεία για το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006), το:

  • Ελλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο (αποτέλεσμα εισαγωγών - εξαγωγών) ανήλθε στα 9,469,4 εκατ. ευρώ (9.139 εκατ. ευρώ), καταγράφοντας αύξηση 330,3 εκατ. ευρώ.
  • Ελλειμμα στο ισοζύγιο εισοδημάτων (εισπράξεις και πληρωμές για τόκους - αμοιβές - μερίσματα - κέρδη κλπ.), ανήλθε στα 1.520,7 εκατ. ευρώ (1.382 εκατ. ευρώ), καταγράφοντας αύξηση 138,7 εκατ. ευρώ.
  • Πλεόνασμα στο ισοζύγιο υπηρεσιών παρουσίασε μικρή βελτίωση, καθώς αυξήθηκε κατά 44,6 εκατ.ευρώ και ανήλθε στα 1.599,5 εκατ. ευρώ (1.554,8 εκατ. ευρώ).
  • Πλεόνασμα στο ισοζύγιο τρεχουσών μεταβιβάσεων (περιλαμβάνει τα κάθε είδους «πάρε - δώσε» με την Ευρωπαϊκή Ενωση) έκανε κατακόρυφη «βουτιά» 499,5 εκατ.ευρώ. Περιορίστηκε στα 379,3 εκατ. ευρώ (878,8 εκατ. ευρώ πέρσι) κυρίως λόγω των αυξημένων πληρωμών της Ελλάδας προς τα διάφορα κοινοτικά ταμεία και παράλληλα των μειωμένων εισπράξεων από την ΕΕ.
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Υπέρ της βιομηχανικής πολιτικής η κυβέρνηση

Υπέρ της νέας βιομηχανικής πολιτικής που υλοποιείται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης τάχθηκε προχτές η Ελλάδα στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες. Στο Συμβούλιο αυτό - το υπουργείο Ανάπτυξης εκπροσώπησε ο γενικός γραμματέας Βιομηχανίας Σ. Παπαδόπουλος - εκφράστηκε επίσης η συμφωνία της κυβέρνησης με την πρόταση της Κομισιόν για δημιουργία συστήματος εγγυοδοσίας με τη συνεργασία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας για τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής. Μια «στήριξη» που προαπαιτούσε, απ' ό,τι φαίνεται, τον οικονομικό «στραγγαλισμό» και την πλήρη αποκρατικοποίηση των ναυπηγείων τόσο της Ελλάδας όσο και άλλων κρατών - μελών της ΕΕ τη δεκαετία του '90.

Ο γγ Βιομηχανίας υποστήριξε επίσης την πολιτική για τη μείωση της ρύπανσης από τα επιβατικά αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με τη ...βελτίωση της ανταγωνιστικότητας!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ