«Με λύπησε πολύ ο θάνατος της Μαλαίνας. Με γύρισε χρόνια πίσω, μου ξύπνησε μνήμες πολλές. Λόγου χάρη από το μεγάλο κελί μας, στην κεντρική Ασφάλεια το '49 - μια πολύ δύσκολη περίοδο που γίνονταν πολλές εκτελέσεις- τη βραδιά που βγάλανε τη Μαλαίνα από την απομόνωση και τη φέρανε στο κελί μας. Δε μας είχαν ανάψει το φως. Ηταν σκοτεινά. Ανοίγουν το κελί και τη βάζουν μέσα. Η Μαλαίνα, όπως ήταν φυσικό μέσα στο μισοσκόταδο, μπήκε σαστισμένη. Εγώ τη γνώρισα, εκείνη δε με διέκρινε. Της λέω με χιούμορ "περάστε μαντάμ. Καθίστε εδώ μαντάμ", δείχνοντας της να κάτσει κι εκείνη στις κουρελούδες που είχαμε στρωμένες και καθόμαστε στριμωγμένες, περίπου, 80 γυναίκες, Αύγουστο μήνα. Η Μαλαίνα ήταν ακόμα υπό ανάκριση, κατά την οποία έγιναν διάφορα ωραία με τη Μαλαίνα. Υστερα εγώ έφυγα για το Τρίκερι και μετά Μακρόνησο, ενώ η Μαλαίνα που είχε συλληφθεί "εν δράσει" και είχε καταδικαστεί, έφυγε για τις φυλακές Αβέρωφ».
«Η Μαλαίνα είχε μια δική της χάρη. Είχε καλοκαρδία, έναν αυθορμητισμό παιδικό, ορμητικότητα, αποφασιστικότητα σ' αυτό που έπρεπε να κάνει. Ηταν, γελαστή, κοκέτα, χαριτωμένη. Μια "πριγκίπισσα"», κατέληξε η Αλέκα Παΐζη.
Η κατ' αρχήν έγκριση της απόσπασης των ψηφιδωτών δόθηκε προχτές από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και σύντομα θα κατατεθεί η αποτύπωση και η τεχνική έκθεση που θα περιγράφει τη μέθοδο αποτοίχισης και επανατοποθέτησης. Θυμίζουμε ότι τα ψηφιδωτά της Μονής Δαφνίου καταπονήθηκαν από το σεισμό της 7ης του Σεπτέμβρη, με αποτέλεσμα να αποκολληθούν πολλά τμήματα και να καταπέσουν ψηφίδες, αλλά και από προηγούμενες επεμβάσεις. Ετσι αμέσως μετά τις παραστάσεις των εσωραχείων θα εξεταστεί η αποτοίχιση των ψηφιδωτών του τρούλου.
Για το σύνολο του έργου θα μετακληθούν έμπειροι συντηρητές ψηφιδωτών από τη Θεσσαλονίκη.
Μια «Σινετσιτά» θα στηθεί μπροστά από το Ηρώδειο σε λίγους μήνες, η οποία μάλιστα ονομάστηκε «διαμόρφωση του εξωτερικού χώρου του θεάτρου». Η πρώτη μελέτη, που είχε κατατεθεί πριν από αρκετό καιρό από τον ΕΟΤ, είχε επιστραφεί από το ΚΑΣ με την παρατήρηση να γίνει ηπιότερη. Αλλά το «ηπιότερον» δεν επετεύχθη...
Ετσι, αν και στόχος ήταν μόνο κάποιες λιτές διευκολύνσεις του κοινού των εκδηλώσεων, τελικά μπροστά στο Ηρώδειο θα κατασκευαστεί ένα σκηνικό μεγαλοϊδεατισμού και νεοπλουτισμού με κυλικεία και εκδοτήρια αψιδωτά και πετάσματα που σχεδόν θα κρύβουν την όψη του μνημείου. Ανάμεσα στα πετάσματα ο μελετητής είχε προβλέψει προθήκες με αγάλματα, οι οποίες ευτυχώς απορρίφθηκαν. Το μόνο βέβαιο είναι ότι για δύο λιτές κατασκευές που χρειαζόταν ο χώρος και που μπορούσαν να γίνουν εκ των ενόντων τελικά ανατέθηκε ολόκληρη μελέτη...
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το γιορτασμό των 75 χρόνων της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα τιμηθεί σε ειδική εκδήλωση ο παγκόσμιας φήμης θεατρικός συγγραφέας Χάρολντ Πίντερ, ο οποίος είναι προσκεκλημένος του Τμήματος Αγγλικής του Πανεπιστημίου και θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη στις 17 και 18 του Απρίλη.
Ο διακεκριμένος Αγγλος θεατρικός συγγραφέας θα αναγορευτεί επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Η τελετή θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ την Τρίτη 18 Απρίλη και ώρα 7 μ.μ. Τον καθιερωμένο έπαινο προς τον τιμώμενο θα εκφωνήσει η καθηγήτρια της Θεατρολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Ελισάβετ Σακελλαρίδου. Μετά την τελετή της αναγόρευσης θα ακολουθήσει ομιλία του τιμώμενου. Η τελετή θα κλείσει με θεατρική παράσταση από την ομάδα «Bald Theatre» του Τμήματος Αγγλικής. Θεατρικό δρώμενο βασισμένο σε σκηνές από τα θεατρικά έργα «Τοπίο» και «Τέφρα και σκιά» και παράσταση - σπουδή πάνω στον «Επιστάτη».
Το ελληνικό κοινό γνωρίστηκε με το έργο του Χάρολντ Πίντερ το 1961 με το «Δωμάτιο». Στη συνέχεια, σχεδόν όλα του τα έργα, με ελάχιστες μόνο εξαιρέσεις, παρουσιάστηκαν από ελληνικούς θιάσους. Ιδιαίτερα το Θέατρο Τέχνης και εν συνεχεία το «Απλό» συνέβαλαν ώστε να εδραιωθεί ο Πίντερ ως ένα από τα πιο δημοφιλή ονόματα σύγχρονων συγγραφέων στην ελληνική σκηνή.
Την τελετή θα πλαισιώσουν παράλληλες εκδηλώσεις. Την Κυριακή 16 του Απρίλη, στον κινηματογράφο «Ολύμπιον» θα προβληθούν ταινίες με σενάρια του Πίντερ. Από τις 12 μέχρι τις 23 του Απρίλη θα γίνει παραστασιολογική έκθεση με θέμα τα έργα του συγγραφέα. Στις 17 του Απρίλη και ώρα 7 μ.μ., θα πραγματοποιηθούν σκηνικές αναγνώσεις αποσπασμάτων του τελευταίου έργου του Πίντερ «Γιορτή» από ηθοποιούς του ΚΘΒΕ και από το «Φεγγαρόφωτο» από τη θεατρική ομάδα του Τμήματος Αγγλικής, στο μεγάλο θέατρο της Μονής Λαζαριστών. Στη συνέχεια ο Χάρολντ Πίντερ θα υπογράψει βιβλία του.
Στην «Μπέρτα» τους ρόλους ερμηνεύουν διαδοχικά οι Σιλβάνο Καρόλι - Λούης Μανίκας, Λάντο Μπαρτολίνι - Βαγγέλης Χατζησίμος, Μαρίνα Κρίλοβιτς - Μαρία Κατσούρα, Ελένη Λιώνα - Λυδία Αγγελοπούλου κ.ά. Στο «Μέντιουμ» τραγουδούν διαδοχικά οι Δάφνη Ευαγγελάτου - Μαρία Μαρκέτου, Μαρία Μητσοπούλου - Τίνα Μαλακατέ, Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη - Ευδοκία Χατζηιωάννου, Δημήτρης Κασιούμης - Παναγιώτης Αθανασόπουλος κ.ά. Οι παραστάσεις επαναλαμβάνονται στις 14, 15, 16, 19 και 22 Απρίλη. Μεθαύριο, Σάββατο, στη 1 το μεσημέρι, στο Φουαγιέ της ΕΛΣ ο Ανδρέας Ρικάκης θα μιλήσει για το ιστορικό σύνθεσης και τη «διαδρομή» των δύο έργων. Είσοδος ελεύθερη.
«Η Πολιτεία των Παιχνιδιών», το νέο έργο της γλύπτριας και ζωγράφου Βασιλικής παρουσιάζεται από τις 12 Απριλίου έως τις 20 Μαϊου στην «Τεχνόπολη» του δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100, Γκάζι). Πρόκειται για μία εκτεταμένη μηχανική και κινητική γλυπτική εγκατάσταση, μία αληθινή πολιτεία γεμάτη χρώματα, κίνηση και μουσική.
Από αύριο μέχρι τις 20 ΤΟΥ Απρίλη, ο κινηματογράφος «Αστυ» θα προβάλλει καθημερινά εφτά από τις πιο σπουδαίες ταινίες του μεγάλου Ρώσου σκηνοθέτη Αντρέι Ταρκόφσκι. Οι φίλοι του κινηματογράφου θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις ταινίες: «Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν», «Αντρέϊ Ρουμπλιώφ», «Σολάρις», «Καθρέφτης», «Στάλκερ», «Νοσταλγία» και «Θυσία». Ωρες προβολών 7 - 10.30 μ.μ., με ένα εισιτήριο για δύο ταινίες.
Η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης προκηρύσσει στις 13 και 14 του Μάη εισαγωγικές εξετάσεις για προεπαγγελματικά τμήματα, που αφορούν παιδιά 9-17 ετών. Αιτήσεις θα γίνονται δεκτές στη Γραμματεία της Σχολής (Ομήρου 57) μέχρι τις 10 του Μάη. Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 3612.263 και 3624.249.