ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Αυγούστου 2007
Σελ. /24
Προστάτης στον τόπο σου μόνο εσύ

Του Ηλία Μακρή από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Του Ηλία Μακρή από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Σύμφωνα με την τρέχουσα ορολογία, το κάθε υπερώριμο δικαίωμα, που χρόνια και χρόνια διεκδικείται και αναγκαστικά κάποια στιγμή πρέπει να ικανοποιηθεί, ονομάζεται «παροχή». Για να συμβεί, όμως, αυτό, χωρίς να θιγεί το σεντούκι του κεφαλαίου, πρέπει να γίνουν αναδιαρθρώσεις τέτοιες που κάθε «παροχή» να αντισταθμίζεται οικονομικά. Κλασική μέθοδος αναδιανομής για τη διαχείριση της φτώχειας.

Αυτό, λοιπόν, απαιτεί «φρέσκια» κυβέρνηση που να μη σκέφτεται το πολιτικό κόστος, αφού, δίπλα σ' αυτούς που κάτι θα «τσιμπήσουν», θα ξεφυτρώνουν πολλαπλάσιοι που θα χάνουν, καθώς το σύστημα εκμετάλλευσης όχι μόνο θα παραμένει άθικτο, αλλά και αναγκαστικά όλο και λιγότερο θα μπορεί να κρύβει με χάντρες και πούπουλα τη σιδερένια φτέρνα του.

Απλός ο συλλογισμός, είναι ένας από εκείνους που - με τα μέτρα της αστικής τάξης η οποία και τελικά αποφασίζει για τέτοια ζητήματα - κρίνουν και το χρόνο διεξαγωγής των εκλογών.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ομολογία πως - όποτε κι αν γίνουν οι εκλογές - νέα δεινά έρχονται. Με όποιον - από τους υπερασπιστές του καπιταλισμού ως αιώνιο σύστημα - κι αν εμφανιστεί ως «φρέσκια» κυβέρνηση.

Γεγονός που γνωρίζει το ΠΑΣΟΚ και εστιάζει την προπαγανδιστική τακτική του, όχι στην προβολή κάποιων διαμετρικά αντίθετων στο σύστημα προτάσεων - τέτοιες δε διαθέτει - αλλά στις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις της ΝΔ. Αναγκαστικός τακτικός χειρισμός αφού στρατηγικά συμπίπτουν. Μια ματιά στη μέχρι τώρα κριτική του παραπέμπει ευθέως σε τακτική «Ιζνογκούντ». Γεγονός που προσπαθούν να μπαλώσουν οι εντεταλμένοι «Ντερμπεντέρηδες» με τη γνωστή τακτική «λασπώνω το ΚΚΕ για να κρύψω την ταύτιση του ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ».

Αλλά, ότι θα χρειαζόταν και ειδική διαφημιστική καμπάνια για να πειστεί το πόπολο ότι ο Παπανδρέου είναι καλύτερος Χαλίφης από τον Καραμανλή, δεν το περιμέναμε. Και με δεδομένο ότι πριν ακόμα ξεδιπλωθεί η ειδική διαφημιστική καμπάνια του ΠΑΣΟΚ, τείνουν να γίνουν καθημερινές οι «αποκαλύψεις» για τα κότερα και τις βίλες του ΚΚΕ, ένας θεός ξέρει τι έχουν να δουν ακόμα τα μάτια μας.

Μετά την «εταιρική ευθύνη», να και η «εταιρική ηθική». Χειρότερα κι απ' το να σε «κάψω Γιάννη, να σ' αλείψω λάδι». Καθώς εδώ, πλέον, ζητάνε και να τους πληρώσεις για το κακό που σου κάνουν. Αυτοί, ακριβώς, που σε κάθε καμένη πλαγιά βλέπουν να υπογράφονται νέα τραπεζικά συμβόλαια για «εξοχικές κατοικίες με θέα».

Ιστορία; Ποια ιστορία και κουροφέξαλα. Σήμερα «in» είναι να βολτάρεις στα καμένα με τετρακίνητο και μάλιστα να καίει πετρέλαιο και να αναθέτεις στην εταιρεία που ήδη σε εκμεταλλεύεται την προστασία της ...βίδρας.

Το κεφάλαιο έχει ανάγκη να γνωρίζουν τα παιδιά σου ως ιστορία αυτά που το ίδιο πλασάρει ως ιστορία. Αυτά που λένε πως μπορούμε να ζούμε όλοι μαζί ευτυχισμένοι, εμείς σαν υπηρετικό προσωπικό κι αυτοί σαν σκιέρ στην κοιλάδα της Γράμμουστας.

Σε πλαγιές που άλλοτε πετούσαν Σταυραετοί.

Πειράζει που θα επιμείνουμε με κάθε τρόπο και κόπο να υπενθυμίζουμε στους εργάτες ότι στη γη που ποτίστηκε με άλικο αίμα, θέση δεν έχουν οι δυνάστες;

Οτι προστάτης στον τόπο του μπορεί να 'ναι μόνο αυτός που τον ζει και ζει απ' αυτόν...


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ


ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΓΡΑΦΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ

«ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΗΘΙΚΗ»: «Τζιπ τελευταίας κοπής φωτογραφίζονται σ' ένα άνυδρο τοπίο εικονικής πραγματικότητας, αλλά υπό το φως των ημερών, οι φωτογραφίες διαβάζονται κι αλλιώς: Προβλέπουν την ερημοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος, την άγονη ζωή μέσα σε τετρακίνητα οχήματα, μέσα σε μεζονέτες με πέργκολες και μικρές πισίνες. Οσο ευρύτερες οι καταστροφές, τόσο πιο εκλεπτυσμένες οι εταιρικές ανησυχίες: Οικολογικά κλιματιστικά, οικολογικά ρούχα, οικολογικά παξιμάδια διαλαλούν τους φόβους μας υπό μορφή ευχών. Και καθώς προμηθευόμαστε αγαθά που υπόσχονται ότι θα μας απαλλάξουν από ενοχές και αίσθημα συλλογικής ευθύνης για τον κόσμο στον οποίο πρόκειται να ζήσουμε, νάσου και η εταιρική ηθική. Εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, γνωστή μας και από τις υποκλοπές, διοργάνωσε event στη Μύκονο για το περιβάλλον και τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών» (η Αμάντα Μιχαλοπούλου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΟΠΛΑ: «Ελάχιστοι γνωρίζουν πώς Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και υπ. Παιδείας θα "επιδιορθώσουν" το περίφημο βιβλίο Ιστορίας. Οι μικροπολιτικές "διαρροές" δοκιμάζουν τις αντιδράσεις ή παραπλανούν και ως εκ τούτου δεν μπορούν να στηρίξουν κάποια σοβαρή συζήτηση. Οι βασικοί όροι, όμως, με βάση τους οποίους χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από την ΕΕ η επιχείρηση "ανάπλασης" των σχολικών εγχειριδίων δύσκολα ανατρέπονται: Οσον αφορά την Ιστορία λ.χ. ο εξοβελισμός των σκληρών περιπετειών μέσα στις οποίες διαμορφώθηκαν λαοί, έθνη και κοινωνικές ομάδες, μέσα στις οποίες χτίστηκαν οι ελευθερίες των ανθρώπων ή οι δουλείες τους, φαίνεται περίπου υποχρεωτική επιλογή. Ο κοσμοπολιτισμός είναι βασική αρχή σε έναν κόσμο όπου η ελευθερία του μεγάλου κεφαλαίου υπαγορεύει τους κανόνες και μεθοδεύει την απαξίωση όλων όσα μπορούν να γίνουν όπλα στα χέρια ή στο νου εκείνων που δυσανασχετούν με την κυριαρχία του: Τα έθνη και οι λαοί, τα κοινωνικά κινήματα, οι αγώνες και οι συγκρούσεις των ανθρώπων θεωρούνται επικίνδυνα σε έναν κόσμο που, όπως θέλει να μας πείσει ο καπιταλισμός, δεν έχει "χθες", έχει μόνο "σήμερα"» (ο Γιώργος Μαργαρίτης στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ).

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ για τα λαϊκά στρώματα και το περιβάλλον

ΤΑ ΝΕΑ: Αποζημίωση μηδέν έντεκα μήνες μετά

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: ΛΟΓΙΑ ΜΠΛΕ και καμένη γη

ΤΟ ΒΗΜΑ: Σήμα κινδύνου για δάνεια και μετοχές

ΑΥΡΙΑΝΗ: ΑΝΤΕΧΕΙ Η ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ

Ο ΛΟΓΟΣ: «ΔΩΡΑ» σε δημόσιους υπαλλήλους

Η ΧΩΡΑ: Συμφωνία «μαμούθ» Σαρκοζί - Καραμανλή

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ: ΕΛΛΑΣ - ΓΑΛΛΙΑ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: Συμμαχία με προοπτικές χωρίς όρια

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Στρατηγική συνεργασία Ελλάδας και Γαλλίας

ΕΘΝΟΣ: ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ μεταξύ ...Κορίνθου και Παρισίων

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: Η ώρα της κρίσης για το βιβλίο της Ιστορίας

Η ΑΥΓΗ: Μας έδωσε σε εικόνες τα βάθη της ύπαρξης

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Τα νέα δεινά χρειάζονται «φρέσκια» κυβέρνηση

«Ενας λογαριασμός παροχών που ήδη ξεπερνά τα 2,5 δισ. ευρώ και θα διευρύνεται όσο φουντώνει η εκλογολογία αποτελεί το βασικό λόγο για τον οποίο το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επιθυμεί διακαώς τη φθινοπωρινή προσφυγή στις κάλπες. (...) Η συσσώρευση των αιτημάτων όλης της τετραετίας στο τελευταίο διάστημα της τρέχουσας θητείας δημιουργεί ασφυκτικές δημοσιονομικές πιέσεις που μπορούν να εκτονωθούν μέσα από τη λήψη διαρθρωτικών μέτρων αλλά και την εφαρμογή ρυθμίσεων εισπρακτικού χαρακτήρα, που μπορούν να ληφθούν μόνο από μια "φρέσκια" κυβέρνηση. (...) "η χώρα βρίσκεται ντε φάκτο σε προεκλογική περίοδο. Το βλέπουμε από την κινητικότητα των κομμάτων και πρέπει να διαλέξουμε εάν θέλουμε εκστρατεία 2 ή 6 μηνών. Προτιμότερο είναι ασφαλώς το πρώτο σενάριο", δήλωσε, με νόημα, στον ΕΤ ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Π. Δούκας» (το ρεπορτάζ στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ).

Και ανάλογη διαφήμιση

«Αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο και με το σύνθημα "φτάνει πια" ξεκινά το πρώτο μέρος της προεκλογικής διαφημιστικής εκστρατείας του ΠΑΣΟΚ (...) με την πρώτη φάση της διαφημιστικής του καμπάνιας το ΠΑΣΟΚ θα επισημαίνει και θα καυτηριάζει τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις της κυβέρνησης και προσωπικά του κ. Καραμανλή, υποσχέσεις που στο σύνολό τους επαναλαμβάνονται και σ' αυτές τις εκλογές από τη Νέα Δημοκρατία» (ο Β. Σκουρής στο ΕΘΝΟΣ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ