ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Αυγούστου 2007
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ - ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ
Μονόδρομος ο αγώνας για το Ασφαλιστικό των καλλιτεχνών

Από κινητοποίηση της ΠΟΘΑ και των καλλιτεχνικών σωματείων το 2005

Eurokinissi

Από κινητοποίηση της ΠΟΘΑ και των καλλιτεχνικών σωματείων το 2005
Στην κατάλυση του δικαιώματος στη σύνταξη για τους ανασφάλιστους κλάδους των καλλιτεχνών οδηγεί το συνταξιοδοτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης εκτιμά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος σε ανακοίνωσή της.

Η μείωση του ετήσιου αριθμού συντάξεων στις μόλις 20, η μείωση του ποσού, η μη μεταβίβασή της στα παιδιά του δικαιούχου μετά θάνατον και οι άλλες διατάξεις του άρθρου 2 του ν/σ που αφορά στους καλλιτέχνες αποτελούν και για την ΠΟΘΑ, όπως και για το Εικαστικό Επιμελητήριο (βλ. χτεσινός «Ρ») τα κύρια σημεία που «υποσκάπτουν» το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό μέλλον(;) των εργατών του πνεύματος και της τέχνης.

Η ΠΟΘΑ σημειώνει ότι το ν/σ έρχεται σε μια στιγμή όπου ακόμη «και για την κατηγορία των εργαζομένων καλλιτεχνών με εξαρτημένη σχέση που ανήκουν σε ασφαλιστικό φορέα, όπως οι ηθοποιοί, οι μουσικοί καθώς και οι τραγουδιστές, η υποαπασχόληση και η ανεργία οδηγεί πολλούς από αυτούς, άξιους και με μεγάλη προσφορά, μην καταφέρνοντας να θεμελιώσουν δικαίωμα σύνταξης, να διεκδικούν κάποια τιμητική σύνταξη για να επιβιώσουν τα τελευταία χρόνια της ζωής τους». Επιπλέον, αυτή η κατάσταση έχει σαν αποτέλεσμα, ο καλλιτέχνης, «από διαμορφωτής της κοινωνικής συνείδησης» να «οδηγείται μέσω της ανέχειας στη λογική της εμπορευματοποίησης». Ετσι «βαθαίνει η διείσδυση των επιχειρηματικών συμφερόντων στο χώρο του πολιτισμού που στόχο έχουν, όχι την ανάπτυξη του κοινωνικού ρόλου του καλλιτέχνη, αλλά την εξαγωγή του μεγαλύτερου δυνατού κέρδους».

Η ΠΟΘΑ απαιτεί «να λυθεί άμεσα και καθολικά το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό των κλάδων των καλλιτεχνών δημιουργών στην κατεύθυνση ενός ταμείου με τριμερή χρηματοδότηση που θα περιλαμβάνει: Α) Αυτούς που εμπλέκονται στη διακίνηση των έργων τέχνης και κερδίζουν από αυτά. Β) Του κράτους που κερδίζει και αυτό, ακόμα και μετά το θάνατο του καλλιτέχνη. Γ) Του δημιουργού».

«Οι ανοχές των καλλιτεχνών έχουν φτάσει στο σημείο μηδέν. Μονόδρομο για εμάς αποτελεί η συσπείρωση στα σωματεία μας και η κορύφωση των αγώνων μας», καταλήγει η ΠΟΘΑ.

  • «Κάνουμε το χρέος μας σε όλους εκείνους τους ανθρώπους που έχουν προσφέρει στον τόπο και την τέχνη με την ψυχή τους αλλά και με μόχθο ζωής», δήλωσε χτες ο υφυπουργός Οικονομίας, Π. Δούκας, για το νομοσχέδιο. Υπερασπίστηκε τις διατάξεις αναφέροντας τις θετικές διευθετήσεις που κάνουν σε σχέση με το νόμο του ΠΑΣΟΚ, δεν αναφέρει όμως «λέξη» για την κριτική των καλλιτεχνικών σωματείων επί των αντιασφαλιστικών διατάξεων που τους αφορούν.
ΥΠΠΟ
«Πάγωσε» την επιχορήγηση του Εικαστικού Επιμελητηρίου

Από διαμαρτυρία των εικαστικών τον περασμένο Ιούνη
Από διαμαρτυρία των εικαστικών τον περασμένο Ιούνη
Χαρακτηριστική, για το πώς αντιλαμβάνεται την οικονομική στήριξη των πολιτιστικών φορέων η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, είναι η τραγελαφική υπόθεση που δημοσιοποιεί με ανακοίνωσή του το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και αφορά το «πάγωμα», εκ μέρους του υπουργείου, επιχορήγησης 200.000 ευρώ... λόγω «λάθους»(;)!

Σύμφωνα με το ΕΕΤΕ, τον Ιούνη το ΥΠΠΟ γνωστοποιεί εγγράφως ότι πρόκειται να το επιχορηγήσει με 200.000 ευρώ, τα οποία, λόγω της ελλειμματικής επιχορήγησης του φορέα από το 2001 μέχρι σήμερα, θα τακτοποιούσαν χρέη του προς διάφορους εργολάβους και πιστωτές από το 2001 μέχρι και το 2005. Το ΕΕΤΕ σημειώνει ότι «έκανε συνεχείς κινητοποιήσεις και παραστάσεις προς το ΥΠΠΟ απαιτώντας επιχορήγηση ανάλογη των αναγκών του, ώστε να εκπληρώσει τους σκοπούς του και τα χρέη του».

Ομως, στις 3/7 κοινοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Υπουργική Απόφαση, όπου σημειώνεται ότι «το εν λόγω ποσό θα δοθεί για αποπληρωμή χρεών προς τον εργολάβο», χωρίς να προσδιορίζει για ποιον και για ποιο έργο. Ενώ λοιπόν ο φορέας είχε ήδη δρομολογήσει την αποπληρωμή των χρεών στέλνοντας και ευχαριστήρια επιστολή στον υπουργό ζητώντας παράλληλα την «ορθή επανάληψη της απόφασης», «με προσωπική παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού κ. Ζαχόπουλου, δόθηκε εντολή τα χρήματα αυτά να "παγώσουν" γιατί δεν προορίζονται για την επιχορήγηση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, αλλά η πρόθεση του Υπουργείου ήταν να δοθούν στην εργολήπτρια εταιρεία που έχει αναλάβει την αποκατάσταση του κτιρίου του ΕΕΤΕ στην οδό Βαλτετσίου 42 και στην οποία το Υπουργείο Πολιτισμού χρωστά για εργασίες που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, ποσό που ξεπερνά τις 700.000 ευρώ»!

Το ΕΕΤΕ δηλώνει ότι «δεν έχει καμιά ανάμειξη με την εργολήπτρια εταιρεία του κτιρίου Βαλτετσίου 42», αφού την εποπτεία του έργου την έχει το ΥΠΠΟ που υπέγραψε και τη σύμβαση. Αν και το Επιμελητήριο προσπάθησε να συναντήσει την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ, αυτή δεν ανταποκρίθηκε.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «ακόμα και αν έχει γίνει λάθος» αυτό είναι του ΥΠΠΟ και αφού έχουν δρομολογηθεί διαδικασίες για την είσπραξη του ποσού και την αποπληρωμή των χρεών του «δε θα έπρεπε το ΥΠΠΟ να συνηγορήσει (για ένα τέτοιο ασήμαντο για το Υπουργείο ποσό, το οποίο το ΥΠΠΟ έχει κατ' επανάληψη ξοδέψει για εκδήλωση μιας βραδιάς) ώστε τα χρήματα αυτά να στηρίξουν το ΕΕΤΕ και παράλληλα να αντιμετωπίσει το ΥΠΠΟ και τα χρέη του προς τους εργολάβους του κτιρίου;» προσθέτοντας ότι «πρόκειται για μια τεράστια εξαπάτηση του ΕΕΤΕ»...

«Ηλέκτρα» ασυμβίβαστη

Η «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή θα παρουσιαστεί στην Επίδαυρο (10,11/8), από το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία του Πέτερ Στάιν, με Ελληνες ηθοποιούς. Κορυφαία και πολυπαιγμένη, η τραγωδία αυτή διαδραματίζεται στο παλάτι των Ατρειδών, στις Μυκήνες, όπου βασιλεύουν οι φονιάδες του Αγαμέμνονα, η σύζυγός του Κλυταιμνήστρα και ο εραστής της Αίγισθος.

Η μετάφραση είναι του Μίνου Βολανάκη, σε επιμέλεια Πέτρου Μάρκαρη, τα σκηνικά-κοστούμια του Διονύση Φωτόπουλου, οι φωτισμοί του Japhy Weideman, η μουσική του Alessandro Nidi, η χορογραφία και η μουσική διδασκαλία των Λίας Τσολάκη και Μελίνας Παιονίδου, αντίστοιχα.

Τους ρόλους υποδύονται (με σειρά εμφάνισης): Γιάννης Φέρτης, Αποστόλης Τότσικας, Μίλτος Σωτηριάδης, Στεφανία Γουλιώτη, Κόρα Καρβούνη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λάζαρος Γεωργακόπουλος. Χορός (με αλφαβητική σειρά): Μαργαρίτα Αμαραντίδη, Μάρα Βλαχάκη, Κίκα Γεωργίου, Κατερίνα Δασκαλάκη, Ιωάννα Κανελλοπούλου, Ζωή Καραβασίλη, Ειρήνη Κιρμιζάκη, Μαριλύ Μήλια, Γιώτα Μηλίτση, Λήδα Μανιατάκου, Χριστίνα Μαξούρη, Ερρικα Μπίγιου, Τζωρτζίνα Παλαιοθοδώρου, Μαρία Σαλτίρη, Πηνελόπη Σεργουνιώτη.

«Πρόκειται για ένα έργο εκδίκησης», σημειώνει ο σκηνοθέτης «σε αντίθεση με τα έργα του Ευριπίδη και του Αισχύλου, που σχετίζονται με τον Οίκο των Ατρειδών. Η αδικία συμβαίνει, ο Ορέστης την ξεπλένει σκοτώνοντας τους σφετεριστές και τα πάντα λύνονται. Η οργή δε θα τον στοιχειώνει πια, θα είναι ο βασιλιάς του οίκου του. Η σειρά των φόνων αντιστρέφεται: πρώτα, ο φόνος της μητέρας, χωρίς κανένα πρόβλημα, και μετά του Αίγισθου. Ο βασικός χαρακτήρας του έργου, λοιπόν, είναι η Ηλέκτρα, που υποφέρει από την αδικία, που διαμαρτύρεται για την κατάσταση, που αρνείται να συμβιβαστεί μ' αυτούς που έχουν την εξουσία, που δεν ξεχνά την αγάπη της για τον πατέρα της και προσεύχεται να έρθει ο εκδικητής, ο αδερφός της, ο Ορέστης».

Η «Ηλέκτρα» θα περιοδεύσει σε θέατρα της περιφέρειας, στην Κορέα (21, 22/9) και στις ΗΠΑ (City Center Theatre), από 10-14/10/2007.

Αιτήσεις για την πρόσληψη ενός βοηθού σκηνοθέτη δέχεται η Εθνική Λυρική Σκηνή, μέχρι τις 4 Σεπτέμβρη. Ο σκηνοθέτης θα προσληφθεί με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Για τη θέση απαιτούνται δίπλωμα σκηνοθέτη αναγνωρισμένης σχολής ή τουλάχιστον διετής επαγγελματική εμπειρία σε ανάλογη θέση, καθώς και η πιστοποιημένη γνώση τουλάχιστον δύο ξένων γλωσσών, κατά προτίμηση αγγλικής και ιταλικής. Για την υποβολή αιτήσεων και πλήρους βιογραφικού σημειώματος, στη Γραμματεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Χαριλάου Τρικούπη 18α, 5ος όροφος). Για περισσότερες πληροφορίες στα τηλ.: 210-3614433, 210-3600697 (Δευτέρα - Παρασκευή, 8 π.μ. με 2.30 μ.μ.).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ