ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Οχτώβρη 2007
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Οχι» στην ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής»

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Μαυρίκος καταγγέλλει την πολιτική ΕΕ και κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ

Την πολιτική ιδιωτικοποίησης του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), που προστάζουν οι πολυεθνικές των αερομεταφορών και προωθούν χρόνια τώρα Ευρωπαϊκή Ενωση και εναλλάξ οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, καταγγέλλει ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Μαυρίκος, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.

Ο βουλευτής του Κόμματος καταγγέλλει την από καιρό ειλημμένη απόφαση των ελληνικών κυβερνήσεων να ιδιωτικοποιήσουν την «Ολυμπιακή», και σημειώνει ότι πρόκειται για απόφαση η οποία είναι εδώ και χρόνια ενταγμένη στην πολιτική απελευθέρωσης των αερομεταφορών, υπενθυμίζοντας ότι επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ ψηφίστηκαν νόμοι για την προετοιμασία της ιδιωτικοποίησης, οι οποίοι ονομάστηκαν «εκσυγχρονισμοί της εταιρείας».

Οπως τονίζει ο βουλευτής του Κόμματος, οι εργαζόμενοι της χώρας, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών και νησιών έχουν ανάγκη από ασφαλείς και φθηνές αεροπορικές υπηρεσίες προς όλους ανεξαίρετα τους προορισμούς. Εχουν ακόμα ανάγκη: Από αεροπορικές υπηρεσίες που θα είναι ο συνδετικός κρίκος (οικονομικός, πολιτικός, πολιτιστικός κλπ.) με τους γειτονικούς και γενικότερα με όλους τους λαούς. Από αεροπορικές υπηρεσίες όπου οι εργαζόμενοι σ' αυτές θα απολαμβάνουν σταθερή μόνιμη εργασία, ικανοποιητικούς μισθούς και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.

Αυτές οι ανάγκες - επισημαίνει ο Γ. Μαυρίκος - δεν μπορούν να υπηρετηθούν με την απελευθέρωση των αερομεταφορών, που προστάζουν οι μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου και προωθούν χρόνια τώρα η Ευρωπαϊκή Ενωση και εναλλάξ η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Δεν μπορούν να υπηρετηθούν με την εξυπηρέτηση των μεγάλων καπιταλιστικών συμφερόντων από την ΟΑ, ούτε με την πολιτική υποβάθμισης και απαξίωσης της εταιρείας για λογαριασμό και υπέρ των ξένων και ντόπιων ιδιωτικών εταιρειών.

Ο υπουργός

Την ίδια ώρα, ο νέος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Κ. Χατζηδάκης, έχει αρχίσει τα παζάρια στις Βρυξέλλες για «να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια που τίθενται για τη διευθέτηση των προβλημάτων» της εταιρείας - όπως ο ίδιος δήλωσε μετά τη συνάντησή του με τον αρμόδιο επίτροπο για τις Μεταφορές, Ζακ Μπαρό - ώστε να ανοίξει ο δρόμος της ιδιωτικοποίησης. Ο υπουργός προβάλλοντας τον ισχυρισμό περί «νομικά περίπλοκου θέματος», που δεν επιδέχεται «μαγικές συνταγές», υπόσχεται πως «η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι είναι δυνατό προκειμένου να παραμείνει η εταιρεία ζωντανή» και να «βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση σε εύλογο χρονικό διάστημα». Από τις δηλώσεις του υπουργού γίνεται φανερή η απόφαση της κυβέρνησης να «απαλλαγεί μια ώρα αρχύτερα» από τον όμιλο της ΟΑ.

  • Στο μεταξύ, οι πιλότοι των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» καταγγέλλουν ότι συνεχίζεται η πολιτική συρρίκνωσης και οικονομικής βλάβης της εταιρείας, με την εκ νέου ενοικίαση ξένων αεροσκαφών, αμφίβολης προέλευσης με ξένα πληρώματα. Μια πολιτική που στρέφει το επιβατικό κοινό στην αγκαλιά των ανταγωνιστών. Οι εκπρόσωποι των πιλότων (ΕΧΠΑ) καλούν την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό, έστω και καθυστερημένα, να συνειδητοποιήσουν ότι τέτοιες ενέργειες επιβαρύνουν δραματικά την προοπτική επιβίωσης της εταιρείας και την οδηγούν σε «ελεύθερη πτώση».
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Για «φιγούρα»... στην Κομισιόν

Να δημιουργήσει προσδοκίες καλύτερων ημερών... στους Ελληνες αγροτοκτηνοτρόφους επιδίωξε χτες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αλ. Κοντός, με αφορμή συνάντηση που είχε με την επίτροπο Γεωργίας, καθώς και με τον επίτροπο Περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο της δημιουργίας εντυπώσεων, ανακοινώθηκε σχετικά ότι τέθηκε θέμα άμεσης αντιμετώπισης των προβλημάτων των πυρόπληκτων περιοχών και πως ζητήθηκε η λήψη κοινοτικών μέτρων για τη στήριξη του εισοδήματος των παραγωγών και των κτηνοτρόφων. Επίσης, ότι ζητήθηκε η δυνατότητα χορήγησης προκαταβολών των άμεσων ενισχύσεων, αύξηση από 50% σε 75% της επιδότησης στο πλαίσιο της Δ' προγραμματικής περιόδου και διπλασιασμός της προκαταβολής για τον εκσυγχρονισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων φυτικής και ζωικής παραγωγής και τις αγροτουριστικές δράσεις.

Ο Αλ. Κοντός ανακοίνωσε, επίσης, ότι δήλωσε στην επίτροπο Γεωργίας πως δε θα δεχτεί τη χρήση ζάχαρης στο κρασί, κάτι άλλωστε που προτείνει και η Κομισιόν... Δεν είπε, όμως, τίποτα για την ουσία των καταστροφικών προτάσεων της Κομισιόν, όσον αφορά την αναθεώρηση της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς Κρασιού, που θα οδηγήσει στο μαζικό ξερίζωμα τα αμπέλια στην Ελλάδα.

Ακόμα, ανακοίνωσε ότι ζητήθηκε για τον καπνό «επανεξέταση των διατάξεων της νέας Κοινής Οργάνωσης Αγοράς, με στόχο την αποφυγή της μεταφοράς πόρων στο διαρθρωτικό σκέλος του τομέα». Ομως, η κυβέρνηση της ΝΔ ψήφισε ό,τι ψήφισε στην ΕΕ για τον καπνό με τα γνωστά αποτελέσματα εξαφάνισης της καπνοκαλλιέργειας και τη μείωση των επιδοτήσεων κατά 50% από το 2010! Τώρα, τι ακριβώς θέλει να πει ο Αλ. Κοντός;..

ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
Ικανοποιημένοι από το προσχέδιο

Εύσημα στην κυβέρνηση δίνουν οι εμποροβιομήχανοι για το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού που διέπεται από ξεκάθαρα ταξικό, αντιλαϊκό προσανατολισμό. Εκφράζοντας την ικανοποίησή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας (ΕΒΕΑ) Κ. Μίχαλος με χτεσινή του δήλωση κάνει λόγο για αύξηση των εσόδων του κράτους, δεν παραλείπει, ωστόσο, να επαναφέρει μια σειρά από τις πάγιες αξιώσεις του μεγάλου κεφαλαίου που συνίστανται στις αντιεργασιακές ανατροπές στη δημόσια διοίκηση και στην ανατροπή του Ασφαλιστικού. Μεταξύ άλλων επαναλαμβάνει και τις απαιτήσεις που είχε προβάλει προεκλογικά το ΕΒΕΑ στο υπόμνημά του ενόψει της ΔΕΘ και των εκλογών.

Ειδικότερα, οι εμποροβιομήχανοι βάζουν επιτακτικά τις αξιώσεις τους μεταξύ άλλων για:

  • Απαρέγκλιτη εφαρμογή του κυβερνητικού σχεδιασμού για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς μέχρι το 2010 με αύξηση των φορολογικών βαρών για τα πλατιά λαϊκά στρώματα και περιορισμό των δαπανών κοινωνικού χαρακτήρα.
  • Κατάργηση του ενιαίου μισθολογίου και της ενιαίας συλλογικής σύμβασης στο Δημόσιο με τη σύνδεση «μισθού - παραγωγικότητας».
  • Αύξηση των εισφορών και μείωση των συντάξεων για το Ασφαλιστικό.
  • Αμεση προώθηση της ένταξης ταμείων στο ΙΚΑ.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κέντρο χρηματικού και στη Θεσσαλονίκη

Θεμελιώθηκε στο Δήμο Πυλαίας Θεσσαλονίκης, από τον διοικητή της Τράπεζας Ελλάδας Ν. Γκαργκάνα, το Κέντρο Επεξεργασίας και Διακίνησης Χρηματικού (Κ.ΕΠΕ.ΔΙ.Χ) της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ). Πρόκειται για ένα κτίριο ειδικών προδιαγραφών ασφαλείας που θα χρησιμοποιηθεί από την ΤτΕ για τη φύλαξη, επεξεργασία και διακίνηση χρημάτων στη Βόρεια Ελλάδα (προς την ΤτΕ, τις εμπορικές τράπεζες και τις υπηρεσίες του Δημοσίου που δραστηριοποιούνται στην περιοχή).

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Αξιώσεις για ... μεταρρυθμίσεις

Επιτάχυνση στην εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα του τουρισμού απαιτούν επιχειρηματικοί φορείς του κλάδου, με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Τουρισμού, η οποία γιορτάστηκε με διάφορες εκδηλώσεις. Ενδεικτικά, ο Γ. Φωκάς, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ζήτησε, από την αρχαία Ολυμπία όπου συνεδρίασε και η διοίκηση του Επιμελητηρίου, «τολμηρές και καινοτόμες δράσεις», καθώς και τη χάραξη μιας νέας στρατηγικής.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων επισήμανε την «ανάγκη επιτάχυνσης των μεταρρυθμίσεων και των διαρθρωτικών αλλαγών» για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας. Την ίδια ώρα, έσοδα και αφίξεις αυξάνονται, όπως και τα κέρδη, ακριβώς επειδή εφαρμόστηκε με συνέπεια μια πολιτική που ευνοεί τους επιχειρηματίες, τους διαθέτει διαφημιστικούς πόρους και επιδοτήσεις, τους προσφέρει σημαντικές διευκολύνσεις, αλλά και τουριστικά «φιλέτα» του Δημοσίου.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Απαγόρευσε το ψάρεμα ερυθρών τόνων

Στην αναστολή των ειδικών αδειών αλιείας ερυθρού τόνου προχώρησε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, κατόπιν εντολής της Κομισιόν.

Η Κομισιόν ισχυρίζεται ότι η ποσόστωση αλιευμάτων ερυθρού τόνου στη Μεσόγειο έχει εξαντληθεί και έτσι απαγόρευσε για το υπόλοιπο του 2007 την αλιευτική δραστηριότητα στα σκάφη που φέρουν σημαία ή είναι νηολογημένα στην Κύπρο, στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στη Μάλτα και την Πορτογαλία. Το ζήτημα είναι αν πράγματι οι ισχυρισμοί αυτοί ευσταθούν και ποιοι ευθύνονται για τις αιτίες της «εξάντλησης» των ερυθρών τόνων, καθώς και ποιοι ωφελούνται από τα όσα έγιναν και γίνονται σχετικά. Γιατί, ως γνωστόν, οι Ελληνες ψαράδες ψαρεύουν ερυθρούς τόνους με παραγάδια, ενώ τα μεγάλα αλιευτικά διαφόρων ευρωεπιχειρήσεων, τους κυκλώνουν με δίχτυα στα πεδία που συγκεντρώνονται για να γεννήσουν τα αυγά τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ