Την ίδια ώρα, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και οι άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις, με ευθύνη των ηγεσιών ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΑΠ, δίνουν όλο το χρονικό περιθώριο στην κυβέρνηση να εφαρμόσει τους σχεδιασμούς της καθυστερώντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις, οι οποίες, κάτω από τις έντονες αντιδράσεις των εργατών, αποφασίστηκε να ξεκινήσουν στις 5 Γενάρη. Ενώ και το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλουν είναι αναντίστοιχο της κυβερνητικής επίθεσης. Ειδικά οι εργαζόμενοι στα λιμάνια με μόνιμη σταθερή εργασία και πλήρη συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, θα τεθούν υπό διωγμό για να μετατραπούν οι ΣΕΜΠΟ σε εργασιακά γκέτο των μονοπωλιακών ομίλων.
Το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων ξεκινάει στις 4 Γενάρη, με παράσταση διαμαρτυρίας στη διοίκηση του ΟΛΠ. Στις 5 και 6 Γενάρη οι εργαζόμενοι θα απέχουν από τις υπερωρίες. Στις 7/1 θα γίνει 24ωρη απεργία σε όλα τα λιμάνια. Από τις 8 έως τις 10 Γενάρη ξανά αποχή από υπερωρίες, στις 11 Γενάρη νέα 24ωρη απεργία, 12 και 13 Γενάρη αποχή και εκτίμηση της κατάστασης.
Περιοδεία στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν χτες το πρωί συνδικαλιστές Σωματείων του ΠΑΜΕ από διάφορους κλάδους. Συναντήθηκαν με τους φορτωεκφορτωτές και τους χειριστές μηχανημάτων, εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα που πραγματοποιούν ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού και δήλωσαν ότι θα αναλάβουν πρωτοβουλίες ώστε ο αγώνας αυτός να γίνει υπόθεση όλου του λαού της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο αυτό με πρωτοβουλία της Γραμματείας Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ, οργανώνεται σύσκεψη φορέων και συνδικάτων στις 8 του Γενάρη, ενώ ήδη έχει αποφασιστεί το συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στις 22 του Γενάρη να γίνει στο Λιμάνι.
Αποκαλυπτικά τα στοιχεία που περιγράφουν σε έγγραφό τους ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, αλλά και οι καταγγελίες των ναυτεργατών για τη διαμονή τους στα πλοία
Αποψη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας από το κατάστρωμα πλοίου της γραμμής |
Τις άθλιες εργασιακές συνθήκες συμπληρώνουν οι όροι διαβίωσης των ναυτεργατών που διανυκτερεύουν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ειδικά το χειμώνα, καθώς δεν υπάρχει επαρκής παροχή ηλεκτρικού ρεύματος από τη στεριά, με αποτέλεσμα να μένουν χωρίς θέρμανση και τα τρόφιμα στα ψυγεία χωρίς ψύξη, με ό,τι σημαίνει αυτό για την υγεία τους.
Σύμφωνα με την καταγγελία των ναυτεργατικών σωματείων, οι εφοπλιστές και οι υπηρεσίες του ΥΕΝ υποχρεώνουν τους ναυτεργάτες με βάση τα δρομολόγια να εργάζονται πάνω από 90 ώρες τη βδομάδα, παραβιάζοντας τη Διεθνή Σύμβαση 180 και το ΠΔ 152 περί «Οργάνωσης του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών» που ορίζει ότι το μέγιστο ωράριο εργασίας δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 72 ώρες σε περίοδο 7 ημερών.
Στα πορθμειακά πλοία «ΑΝΩ ΧΩΡΑ ΙΙ» και «ΑΧΑΙΟΣ» έχουν επιβάλλει μειωμένη σύνθεση πληρώματος, ενώ τα περισσότερα πλοία με βάση το πρόγραμμα δρομολογίων αναγκάζονται να φορτοεκφορτώνουν σε χρονικά διαστήματα 15-20 λεπτών αυξάνοντας τους σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια της ζωής ναυτεργατών και επιβατών. Ολα αυτά συμβαίνουν με δεδομένο ότι το καλοκαίρι του 2006 οι ναυτεργάτες έχουν θρηνήσει εκεί έναν συνάδελφό τους και γίνονται συνεχώς τραυματισμοί. Ακόμα, εφοπλιστές και ΥΕΝ εξαναγκάζουν τους πλοιάρχους με ευθύνη τους να ταξιδέψουν με καιρικές συνθήκες 7 ως και 8 μποφόρ.
Σε συνθήκες γαλέρας όμως καλούνται να αντεπεξέλθουν οι ναυτεργάτες ακόμα και μετά την ολοκλήρωση των δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή. Σημαντικός αριθμός από τα πληρώματα διανυκτερεύουν στα καράβια που δένουν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, χωρίς να διασφαλίζεται και να παρέχεται απρόσκοπτη και μόνιμη τροφοδοσία ηλεκτρικού ρεύματος στα πλοία.
Σαν αποτέλεσμα, η θέρμανση στα καράβια υπολειτουργεί, όπως και η ψύξη στα ψυγεία, με κίνδυνο την αλλοίωση των ειδών διατροφής. Κάτω από την πίεση των ναυτεργατών, οι αρχές κατέφυγαν στην πρόσκαιρη «λύση» να παρέχουν σε ορισμένα μόνο πλοία χώρο υποδοχής με παροχή χαμηλής τάσης ηλεκτρικού ρεύματος (220 V - μονοφασικό), που όμως υπολείπεται και δεν μπορεί να διασφαλίσει την κάλυψη σε ρεύμα υψηλής τάσης (380 V - τριφασικό) που χρησιμοποιούν καράβια της συγκεκριμένης πορθμειακής γραμμής.
Σε σχετική ανακοίνωση, η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ υπογραμμίζει μεταξύ άλλων ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, με την πολιτική «απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών γραμμών και της εξυπηρέτησης της κερδοφορίας των εφοπλιστών τείνουν να τινάξουν στον αέρα την ασφαλή διακίνηση επιβατών, ναυτεργατών και εμπορευμάτων και να καταφέρουν ένα ανεπανόρθωτο πλήγμα στο νησιωτικό νομό μας». Το ΚΚΕ επισημαίνει την ευθύνη των λιμεναρχών Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας που ανέχονται και συγκαλύπτουν αυτή την κατάσταση. Καλεί το λαό και τη νεολαία να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στους ναυτεργάτες, απαιτώντας ασφαλείς συνθήκες εργασίας και παραμονής στα πλοία, επαρκή στελέχωσή τους με ναυτεργάτες, ανθρώπινο ωράριο, περισσότερα πλοία να παραμένουν στο λιμάνι της Κέρκυρας τις βραδινές ώρες.
Δικαστική προσφυγή έφερε στην επιφάνεια τις μεθοδεύσεις συνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ στην πλάτη των συνταξιούχων του ΟΤΕ
Πρωτοστάτες και διοργανωτές των παράνομων διαδικασιών, όπως αποφάνθηκε το δικαστήριο, ήταν τέσσερις συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚΕ, προκειμένου να συμμετέχει ο σύλλογος στο μόρφωμα που στήθηκε από τον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό για να διασπάσει το ταξικό συνταξιουχικό κίνημα και να φρενάρει τους αγώνες του ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική των «γαλάζιων» και «πράσινων» κυβερνήσεων.
Συγκεκριμένα, το 2006 και χωρίς καμία απόφαση του ανώτερου οργάνου του συλλόγου που είναι η Γενική του Συνέλευση, αλλά ούτε καν του ΔΣ, ο τότε πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος, ο γενικός γραμματέας και ένα μέλος του ΔΣ προσυπέγραψαν το εν λόγω καταστατικό (αφορούσε την ίδρυση της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας). Επίσης, συνυπέγραψαν στις 23 Φλεβάρη την ιδρυτική πράξη της Συνομοσπονδίας και στις 14 Μάρτη τη σχετική αίτηση και τις προτάσεις προς το Πρωτοδικείο Αθηνών, το οποίο στις 8 Μάη του 2006 ενέκρινε το καταστατικό και την ίδρυση της Συνομοσπονδίας.
Μάλιστα, στη συζήτηση για την έγκριση της αίτησης της ίδρυσης της Συνομοσπονδίας, στο Πρωτοδικείο προσκομίστηκε - όπως απαιτείται - πρακτικό Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου, που όμως δεν είχε γίνει ποτέ! Επιπλέον, οι τέσσερις συνδικαλιστές που συνυπέγραψαν το καταστατικό και την ιδρυτική πράξη, αυτοπροτάθηκαν και ως εκπρόσωποι του Συλλόγου των συνταξιούχων του ΟΤΕ, στη Συνομοσπονδία.
Τα γεγονότα αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου στις 18 και 19 Μάη του 2006, όπου εκεί με αντικαταστατικές διαδικασίες (έπρεπε να ακολουθηθεί σύμφωνα με το καταστατικό μυστική ψηφοφορία) επιδιώχτηκε διά βοής το κουκούλωμα των παράνομων πράξεων, «επικυρώθηκε» και εκ των υστέρων η ήδη παράνομη συμμετοχή του Συλλόγου στη Συνομοσπονδία.
Το δικαστήριο έκανε δεκτή την αγωγή και αναγνωρίζει ότι: Η Γενική Συνέλευση του εναγομένου (Συλλόγου) δεν αποφάσισε την 18η Ιανουαρίου 2006, (κρίνει δε το πρακτικό αυτής της ανύπαρκτης Συνέλευσης εξ ολοκλήρου πλαστό), «τη συμμετοχή του στην "Ανωτάτη Συνομοσπονδία Συνταξιούχων Ελλάδος" και δεν όρισε ως εκπροσώπους του τους Δημοσθένη Ζιώγα, Γεώργιο Αρνή, Λουκά Μπαλωμένο και Χρήστο Δαλάκα. Οι από 19 Μάη 2006 αποφάσεις της γενικής συνέλευσης του εναγομένου, α) περί συμμετοχής του στην "Ανωτάτη Συνομοσπονδία Συνταξιούχων Ελλάδος" και β) περί ορισμού ως εκπροσώπων του σ' αυτή των Δημοσθένη Ζιώγα, Γεωργίου Αρνή, Λουκά Μπαλωμένου, Χρήστου Δαλάκα και Κωνσταντίνου Λουκόπουλου, είναι κατά πάντα ανυπόστατες».