ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 8 Γενάρη 2008
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Πιο ακριβά τα πανάκριβα διόδια

Και την επιβολή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας προωθεί η κυβέρνηση

ICON

Ακόμη πιο ακριβά στοιχίζουν από χτες τα - ήδη πανάκριβα - διόδια στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, καθώς με την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση που υπογράφηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και διατηρεί η κυβέρνηση της ΝΔ, παρέχεται το δικαίωμα στο γαλλοελληνικό όμιλο «ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ» που την εκμεταλλεύεται να τα αναπροσαρμόζει κάθε χρόνο! Αυτό προοιωνίζεται ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις που θα αρχίσουν σταδιακά από φέτος στην τιμή των διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες της χώρας, καθώς η κυβέρνηση (με την ψήφο του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑ.Ο.Σ.) τους παραχώρησε σε δύο μεγάλους ιδιωτικούς ομίλους...

Ειδικότερα από χτες στο Ρίο - Αντίρριο:

  • Η απλή διέλευση για τα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα στοιχίζει πλέον 11,20 ευρώ, από 10,90 που στοίχιζε.
  • Η κάθε διέλευση με μοτοσικλέτα στοιχίζει 1,80 ευρώ, έναντι 1,70 ευρώ.
  • Για τα φορτηγά οι νέες τιμές κυμαίνονται από 17,30 ευρώ έως 38 ευρώ, ανάλογα με τους άξονες που διαθέτουν, έναντι 16,80 έως 37.
  • Για τα λεωφορεία οι νέες τιμές κυμαίνονται από 26,20 ευρώ έως 56,50 ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό θέσεων που διαθέτουν, έναντι 25,50 έως 55 ευρώ.

Νέες αυξημένες τιμές ισχύουν και για τα εκπτωτικά πακέτα με κάρτες ή αυτά που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό σύστημα διέλευσης e-pass. Για να «χρυσωθεί το χάπι», η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σταθερές θα παραμείνουν οι τιμές της δίωρης διέλευσης μετ' επιστροφής, της κάρτας 10 διελεύσεων για μοτοσικλέτες κ.ά.

... Επί τάπητος τα διόδια πόλης

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση θέτει και θέμα αστικών διοδίων. Για το σκοπό αυτό συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή στο υπουργείο Μεταφορών, η οποία θα συντάξει σχέδιο δράσης, στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου που έχει αρχίσει η Κομισιόν για τη δημιουργία της «Πράσινης Βίβλου» για τις αστικές μεταφορές. Βασική κατεύθυνση της Κομισιόν είναι η χρήση των αστικών διοδίων.

Πρόεδρος της 11 μελούς επιτροπής ορίστηκε ο Χρόνης Ακριτίδης, αναπληρωτής δήμαρχος Αθηναίων, ενώ συμμετέχουν στελέχη του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών και της Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, πολιτικοί μηχανικοί και ένας συγκοινωνιολόγος. Τα μέλη της επιτροπής θα αξιολογήσουν και εισηγήσεις που υπάρχουν από καιρό ήδη στο υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών για την επιβολή των αστικών διοδίων. Μια από αυτές, που θεωρείται η πιο ολοκληρωμένη, είναι από τον Ευαγ. Ματσούκη, καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών, η οποία προβλέπει τη λειτουργία αστικών διοδίων στην Αθήνα, στα όρια του «δακτυλίου», από τις 6 π.μ. έως τις 8 μ.μ. τις καθημερινές, με κόστος περίπου 5 ευρώ.

ΟΓΕ
Σεμινάριο για την πρόληψη και τον καρκίνο

Σεμινάριο με θέμα «ΚΑΡΚΙΝΟΣ - ΠΡΟΛΗΨΗ» διοργανώνει η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ) αύριο Τετάρτη 9 Γενάρη, στο πλαίσιο της Παναττικής Συνάντησης των συλλόγων της.

«Η δημόσια και δωρεάν υγεία είναι κοινωνικό αγαθό, είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των εργαζομένων», τονίζει η ΟΓΕ, επισημαίνοντας πως «οι δημόσιες και δωρεάν υπηρεσίες προληπτικής ιατρικής είναι ιδιαίτερα απαιτητές από τις γυναίκες, που έχουν χρεωθεί από τη φύση τη διαδικασία της αναπαραγωγής».

Το σεμινάριο, στο οποίο ομιλητής θα είναι ο Γεράσιμος Ρηγάτος, επίκουρος καθηγητής Ογκολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντής κλινικής στο νοσοκομείο «Αγιος Σάββας», θα γίνει στις 6μ.μ., στην αίθουσα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λογιστών (ΠΟΛ).

Ελεύθερος υπό όρους ο Αγαπίου

Με τους περιοριστικούς όρους της εμφάνισης δύο φορές το μήνα στο αστυνομικό τμήμα και καταβολή χρηματικής εγγύησης 3.000 ευρώ, αφέθηκε χτες ελεύθερος μέχρι την εκδίκαση της έφεσης ο καταδικασθείς σαν μέλος του ΕΛΑ Κώστας Αγαπίου. Ο Αγαπίου, μαζί με τους Αγγελέτο Κανά, Ειρήνη Αθανασάκη και Χρήστο Τσιγαρίδα, είχε καταδικαστεί πρωτόδικα σε 25 χρόνια κάθειρξη. Οι άλλοι τρεις καταδικασθέντες είναι ήδη ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.

Υπέρ της αποφυλάκισης του Αγαπίου τάχθηκε ο εισαγγελέας της έδρας, ενώ η απόφαση του πενταμελούς Εφετείου Αναστολών ήταν ομόφωνη.

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
Συλλαλητήριο στην Ουρανούπολη

Ξεσηκώνονται οι κάτοικοι της Χαλκιδικής ενάντια στις διεκδικήσεις της Μονής Βατοπεδίου και την απόφαση της κυβέρνησης να της παραχωρήσει χιλιάδες στρέμματα δημόσιες, δημοτικές και ιδιωτικές εκτάσεις. Σήμερα στις 10.30 το πρωί προγραμματίζεται πανχαλκιδικιώτικο συλλαλητήριο στην Ουρανούπολη.

Προηγήθηκε το περασμένο Σάββατο δυναμική κινητοποίηση επίσης στην Ουρανούπολη με τη συμμετοχή του λαού της περιοχής. Στη διάρκεια της κινητοποίησης απέκλεισαν και το Λιμάνι. Η Ουρανούπολη ανήκει στο Δήμο Σταγείρων Ακάνθου, από την περιοχή του οποίου η Μονή Βατοπεδίου διεκδικεί να πάρει περίπου 8.500 στρέμματα.

Στο πλευρό των αγωνιζόμενων κατοίκων το περασμένο Σάββατο βρέθηκαν ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας και κλιμάκιο στελεχών της ΝΕ Χαλκιδικής του Κόμματος.

Κοκαΐνη σκότωσε 14χρονη!

Την τελευταία της πνοή στο Μποδοσάκειο Νοσοκομείο της Πτολεμαΐδας άφησε μια 14χρονη μαθήτρια και σύμφωνα με την αστυνομία είχε κάνει χρήση ναρκωτικής ουσίας. Η νεαρή βρέθηκε το απόγευμα της Κυριακής σε κωματώδη κατάσταση στο σπίτι της, διακομίστηκε αμέσως στο νοσοκομείο, όπου κατέληξε παρά τις προσπάθειες των γιατρών. Σύμφωνα με την αστυνομική διεύθυνση Κοζάνης, από τις έρευνες προέκυψε πως τα ξημερώματα της ίδιας μέρας ένας 32χρονος, που συνελήφθη, είχε προμηθεύσει τη μαθήτρια με κοκαΐνη. Οι περίοικοι επανειλημμένα είχαν καταγγείλει την ύπαρξη εστιών, όπου γινόταν εμπορία και χρήση ναρκωτικών.

Επίσης στις Σέρρες εξαρθρώθηκε σπείρα που διακινούσε ναρκωτικές ουσίες σε κεντρικό σημείο και συγκεκριμένα έξω από το δημοτικό σχολείο της Ηράκλειας. Ανάμεσα στους συλληφθέντες υπάρχουν και ανήλικοι.

ΠΑΜΕ
Αγώνας για κατάργηση των διοδίων

Τη νέα αύξηση στα διόδια της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ.

«Η γέφυρα - υπογραμμίζει - και όλο το συγκοινωνιακό δίκτυο είναι έργα κοινωνικής σημασίας και θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται ελεύθερα απ' όλο το λαό χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση. Τα μεγάλα έργα, οι δρόμοι, οι γέφυρες έχουν χρυσοπληρωθεί από τη φορολογία του ελληνικού λαού γεμίζοντας χρήματα τις τσέπες των κατασκευαστών. Η κυβέρνηση, στα χνάρια της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, μαθημένη στην πολιτική που ευνοεί το μεγάλο κεφάλαιο, αυξάνει τα κέρδη των κατασκευαστριών εταιρειών και την οικονομική αφαίμαξη των εργαζομένων. Εργα πληρωμένα από μας ξαναπληρώνονται πάλι από μας μέσω των διοδίων τα οποία συνεχώς αυξάνονται ενώ θα έπρεπε να καταργηθούν. Το ΠΑΜΕ συνεχίζει τον αγώνα για να γίνουν κοινωνική περιουσία όλοι οι τομείς στρατηγικής και κοινωνικής πολιτικής που έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν με κριτήριο τα κέρδη. Συνεχίζει τον αγώνα για:

  • Κατάργηση όλων των διοδίων.
  • Να γίνονται έργα και υποδομές από το κράτος χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και το περιβάλλον.
  • Δημόσιες και σύγχρονες συγκοινωνίες.
  • Φτηνές ασφαλείς αξιόπιστες συγκοινωνίες με δωρεάν χρονικές ζώνες.
  • Ενταξη όλων των μέσων μεταφοράς σε ενιαίο δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών.

Ολοι στον αγώνα μαζί με τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ για να χρησιμοποιούμε ελεύθερα τα έργα που εμείς πληρώσαμε. Ολοι στον αγώνα για αυξήσεις στους μισθούς που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες μας.

Ολοι στα συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ στις 22 Γενάρη σε όλη την Ελλάδα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ