Ερώτηση - παρέμβαση στην Κομισιόν από την Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ
ΣΕΛ. 4
Με το χάλι του σιδηροδρομικού δικτύου, είναι θέμα χρόνου να συμβούν τα επόμενα «Τέμπη»
ΚΚΕ: Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «ασπίδα» στις απαράδεκτες αξιώσεις της Τουρκίας όπως προβάλλεται από την κυβέρνηση
Το λιμάνι του Πειραιά επισκέφτηκε χτες ο Δ. Κουτσούμπας και μίλησε με εκπροσώπους από ναυτεργατικά σωματεία και συλλόγους νησιωτών
Eurokinissi |
Ούτε μήνας δεν πέρασε από όταν η κυβέρνηση ανακοίνωνε ότι ξεκινάει τις ...«fast track» παρεμβάσεις για την «αποκατάσταση» του σιδηρόδρομου, και αποδεικνύεται ότι στόχος της είναι να ενισχύσει τις ράγες του κέρδους και της «απελευθέρωσης».
Μόλις προχθές, λοιπόν, η «Hellenic Train», επιστρέφοντας στον τόπο του εγκλήματος, ήρθε να επιβεβαιώσει ότι οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης θα έχουν «οδηγό» ακριβώς την πολιτική που οδήγησε στα Τέμπη: Την πολιτική του «κόστους - οφέλους», της «εξοικονόμησης πόρων» και της μεγιστοποίησης των κερδών.
Τι άλλο είναι το «κόψιμο» του δεύτερου μηχανοδηγού από τον θάλαμο διακυβέρνησης των τρένων, που προωθεί η εταιρεία, με την κυβέρνηση να εξετάζει την ικανοποίηση του αιτήματος;
Σημειωτέον, ο δεύτερος μηχανοδηγός προβλέπεται από τον κανονισμό λειτουργίας του σιδηρόδρομου για λόγους ασφαλείας, σε ένα δίκτυο όπου δεν έχουν εγκατασταθεί και δεν λειτουργούν τα απαραίτητα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, όπως αποδείχθηκε και την τραγική νύχτα του Φλεβάρη του 2023 με τους 57 νεκρούς.
Ο δεύτερος μηχανοδηγός, η παρουσία του οποίου αποτελεί στοιχειώδες μέτρο προστασίας, «κοστίζει» στην εταιρεία, τόσο σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση όσο και στη μισθοδοσία του. Οπότε, με την περικοπή που προωθείται, ουσιαστικά η «Hellenic Train» απαλλάσσεται από «περιττά κόστη» που αποτελούν βαρίδι για την κερδοφορία της.
Μάλιστα, η νέα αυτή εγκληματική πρακτική έρχεται ενώ είναι σε γνώση κυβέρνησης και εταιρείας ότι τα τρένα εξακολουθούν να πηγαίνουν «στα τυφλά», ότι το σύστημα ETCS δεν λειτουργεί, η τηλεδιοίκηση δεν έχει ολοκληρωθεί και οι μονές γραμμές εκτείνονται σε δεκάδες χιλιόμετρα, οι δε μηχανοδηγοί φτάνουν να επικοινωνούν με κινητά τηλέφωνα, γιατί η ασύρματη επικοινωνία έχει σοβαρά προβλήματα.
Αντί δηλαδή η εταιρεία και η κυβέρνηση να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό και να κάνουν καλύτερη εκπαίδευση, αντί να στελεχώσουν όλες τις θέσεις και να βελτιώσουν τις υποδομές, κάνουν το ακριβώς αντίθετο: Αυξάνουν την εντατικοποίηση σε τρένα και σταθμαρχεία, μειώνουν το αναγκαίο προσωπικό, σε καίριες μάλιστα θέσεις, και φορτώνουν περισσότερα βάρη σε όσους εργαζόμενους απομένουν στις θέσεις τους.
Τελικά, τα όποια «μέτρα» προωθούνται ενισχύουν ακόμα περισσότερο τους παράγοντες ανασφάλειας για προσωπικό και επιβάτες. Αυτό είναι το «τίμημα» για τη θωράκιση της κερδοφορίας της «Hellenic Train», που βλέπει να απειλείται μετά τα Τέμπη.
Πρόκειται για εξέλιξη που δίνει «στο πιάτο» την επόμενη φάση της υλοποίησης της στρατηγικής της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, την οποία υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις, οδηγώντας τελικά στα Τέμπη. Η ίδια η κυβέρνηση έλεγε άλλωστε ότι στόχος των παρεμβάσεών της είναι η εξασφάλιση, μέσω νέας εταιρείας, της «ευέλικτης και αποδοτικής διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής», αξιοποιώντας γι' αυτόν τον σκοπό και το πόρισμα της διορισμένης από την ίδια επιτροπής διερεύνησης της σύγκρουσης των Τεμπών.
Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι κάθε μεταρρύθμιση σ' αυτό το ναρκοθετημένο πλαίσιο, της «απελευθέρωσης» και της ενίσχυσης της επιχειρηματικής λειτουργίας, γίνεται με κριτήριο το μέγιστο κέρδος, σε βάρος της ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών.
Οσο συνεχίζεται η εγκληματική αυτή πολιτική τόσο οι επιβάτες και οι σιδηροδρομικοί θα είναι εκτεθειμένοι σε κάθε λογής κινδύνους, δεν θα αξιοποιούνται τα σύγχρονα μέσα που υπάρχουν για να αποτρέπουν από μικρά ατυχήματα μέχρι τραγωδίες.
Απάντηση μπορεί να δώσει μόνο η αμφισβήτηση και σύγκρουση με αυτόν τον ματωμένο δρόμο. Η πάλη για φτηνό, σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο, που θα βάζει στο στόχαστρο τις ράγες του κέρδους, για να ξεμπερδεύει ο λαός με τους επιχειρηματικούς ομίλους και το κράτος τους, όλους όσοι μετατρέπουν μια βασική ανάγκη σε πεδίο για μπίζνες, με τραγικά αποτελέσματα.
Την Κυριακή 18/5 η Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης, με εκκίνηση από τον Τύμβο του Μαραθώνα | Να εκφραστεί ακόμα πιο δυνατά η αντίθεση του λαού στην πολεμική οικονομία και εμπλοκή
Λόγω της αργίας του Πάσχα, ο «Ριζοσπάστης του Σαββατοκύριακου» θα κυκλοφορήσει αύριο Παρασκευή. Μην τον χάσετε!
Ερώτηση - παρέμβαση στην Κομισιόν από την Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ
Ανακοίνωση της ΕΠ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ