Την ώρα που ο πρωθυπουργός έστηνε ένα ακόμα σόου στο υπουργείο Μεταφορών, μοιράζοντας κούφιες υποσχέσεις για ασφαλή σιδηρόδρομο το ...2027, άλλη μια «βόμβα» που αφορά την ασφάλεια των μεταφορών αποκαλυπτόταν με πρωτοβουλία του ΚΚΕ, αυτήν τη φορά στην κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό.
Και αυτή η περίπτωση αναδεικνύει πως τα «Τέμπη» για τον λαό καραδοκούν παντού, ακριβώς επειδή τα πάντα καθορίζονται από το καπιταλιστικό κέρδος και τους σιδερένιους νόμους του, που υπηρετούν όλες οι κυβερνήσεις και συνθλίβουν τις λαϊκές ανάγκες.
Οι «αναλογίες» με το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών είναι παραπάνω από αποκαλυπτικές. Τι αναδεικνύεται και στην περίπτωση του Μετρό;
Οτι «ο χρόνος είναι χρήμα» για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Οι παραβάσεις σε σχέση με τις μελέτες έγιναν «για να εξοικονομηθεί χρόνος», όπως παραδέχτηκε στην απάντησή του ο υπουργός. Για τον ίδιο λόγο, τα ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και η εντατικοποίηση μετατρέπουν τους χώρους δουλειάς σε παγίδες θανάτου, με έναν νεκρό εργαζόμενο κάθε τρεις μέρες.
Οτι οι επιχειρηματικές κόντρες και τα αντιτιθέμενα συμφέροντα, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους επιχειρηματικούς ομίλους αποτελεί «ναρκοπέδιο» για τον λαό και όχι - όπως λένε - παράγοντα που «διασφαλίζει καλύτερες και φτηνότερες υπηρεσίες». Στην περίπτωση του Μετρό, η μια εταιρεία πετάει το μπαλάκι στην άλλη, για να συγκαλύπτονται οι εγκληματικές ευθύνες κυβέρνησης και επιχειρηματικών ομίλων.
Οτι κανένας ουσιαστικός έλεγχος δεν υπάρχει, ενώ και όταν γίνεται, βάζει την ασφάλεια των εργαζομένων και του λαού στο ζύγι του «κόστους - οφέλους». Η εποπτεύουσα εταιρεία «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» καθυστέρησε να διαπιστώσει την παράβαση της μελέτης. Κι όταν το έκανε μετά από έξι μήνες (!) ανακοίνωσε ξεδιάντροπα ότι δεν υπάρχουν θέματα ασφαλείας, χωρίς αυτό να τεκμηριώνεται, ενώ δεν απαντά στο γιατί σταμάτησαν τα έργα εδώ και τρεις βδομάδες, αν δεν υπάρχει κίνδυνος.
Αποκαλυπτική είναι και η απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού, ότι «οι εταιρείες που εκτελούν δημόσια έργα δίνουν μεγάλη σημασία στα μέτρα ασφάλειας γιατί αλλιώς καταστρέφεται η φήμη τους (!) και κατά συνέπεια η αξία τους στην αγορά!».
Με αυτό το χυδαίο μύθευμα των «εταιρειών που αυτοελέγχονται», όλες οι κυβερνήσεις έχουν νομοθετήσει - για παράδειγμα - να εγκρίνουν οι ...εφοπλιστές την αξιοπλοΐα των πλοίων, με τα γνωστά αποτελέσματα στα «Τέμπη της θάλασσας» («Αγία Ζώνη ΙΙ», «Σάμινα» και άλλα). Οπως με τα ίδια κριτήρια η ΕΕ έδινε όλες τις άδειες για να πηγαινοέρχονται οι συρμοί του θανάτου στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ολα αυτά μάλιστα αφορούν υποδομές που φτιάχνονται στην καρδιά της Αθήνας, κάτω από κρίσιμες για τον λαό υποδομές, όπως νοσοκομεία, κεντρικές οδικές αρτηρίες κ.ά. Αποδεικνύεται έτσι ότι ο σχεδιασμός των υποδομών με κριτήριο το κέρδος και η άναρχη καπιταλιστική ανάπτυξη είναι από χέρι εχθρική και επικίνδυνη για τον λαό και τις ανάγκες του.
Αυτές μπορεί να τις φέρει στο προσκήνιο μόνο ο ίδιος με την πάλη του, σε συμπόρευση με το ΚΚΕ. Δυναμώνοντας την οργάνωση και τον αγώνα παντού, σε σύγκρουση με το κεφάλαιο, την ΕΕ, τις κυβερνήσεις και όλα τα κόμματα του συστήματος.
Κάνοντας πράξη το σύνθημα «ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», που ακούστηκε από εκατομμύρια στόματα στην πρόσφατη απεργία και τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις, ο λαός μπορεί να περάσει στην αντεπίθεση για να επιβάλει το δίκιο του!
|
Αποκαλυπτική η απάντηση του υφυπουργού Μεταφορών - Υποδομών σε Ερώτηση του ΚΚΕ. Να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να σπείρει εφησυχασμό προσπαθεί η «Ελληνικό Μετρό». Νέες σοβαρές καταγγελίες εργαζομένων
Ερώτηση - καταγγελία της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ στην Κομισιόν