ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Απρίλη 2023
Σελ. /28
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να σταματήσει η ταλαιπωρία των εργαζομένων που μετακινούνται από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη

Ερώτηση στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Ερώτηση στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, Γιώργος Λαμπρούλης και Γιώργος Μαρίνος, για τη σοβαρή ταλαιπωρία των εργαζομένων που μετακινούνται από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη για την εργασία τους. Συγκεκριμένα, σημειώνουν:

«Εδώ και έναν μήνα, από τη μέρα του εγκλήματος στα Τέμπη, οι τουλάχιστον 200 εργαζόμενοι οι οποίοι πηγαινοέρχονταν καθημερινά με το τρένο στη γραμμή Λάρισα - Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με τη μετακίνησή τους από και προς τον τόπο εργασίας τους και δεν έχουν ακόμα καμία ουσιαστική απάντηση.

Η "Hellenic Train" έχει μεν δρομολογήσει λεωφορεία για τη μετακίνηση των κατοίκων, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία τους κάνουν μόνο μία στάση, στην Κατερίνη. Το πρωινό δρομολόγιο, που κάνει στάσεις στους ενδιάμεσους σταθμούς, αναχωρεί στις 5.30 το πρωί και φτάνει τελικά στη Θεσσαλονίκη στις 9 π.μ., δηλαδή μετά από 3,5 ώρες. Κατά τον ίδιο τρόπο, όποιος σχολάει μετά τις 2 μ.μ. από τους ενδιάμεσους σταθμούς μπορεί να φύγει μόνο με το δρομολόγιο των 5.40 μ.μ. από Θεσσαλονίκη, το οποίο διαρκεί πάλι 3,5 ώρες. Ολα τα υπόλοιπα ενδιάμεσα δρομολόγια προς και από Θεσσαλονίκη κάνουν μόνο μία στάση, στην Κατερίνη, το οποίο σημαίνει ότι καθημερινά υπάρχουν εργαζόμενοι που εργάζονται για 8 ώρες και χρειάζονται ακόμα 7 ώρες για τη μετακίνησή τους, χωρίς να υπολογίζουμε την αναμονή μέχρι την ώρα αναχώρησης.

Ο τρόπος που επέλεξε η "Hellenic Train" όχι μόνο δεν λύνει ουσιαστικά το πρόβλημα, αλλά αναγκάζει τους εργαζόμενους να προσπαθούν να βρουν λύσεις μόνοι τους, όπως το να μετακινούνται και με δικά τους μέσα για να είναι συνεπείς στη δουλειά τους, κάτι το οποίο τους εκθέτει επίσης σε κίνδυνο (οδήγηση μετά από ώρες δουλειάς κ.λπ.), καθώς και επιπλέον κόστος.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν, με ασφάλεια και χωρίς να ταλαιπωρούνται, να έχουν πρόσβαση από και προς την εργασία τους».

ΛΑΡΙΣΑ
Διαμαρτυρία κατοίκων για τον δρόμο - καρμανιόλα

Με κεντρικό σύνθημα «Φτάνει πια, όχι άλλα θύματα», κάτοικοι της συνοικίας του Αγίου Γεωργίου Λάρισας πραγματοποίησαν το πρωί της Κυριακής συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία στην οδό Βόλου, διαμαρτυρόμενοι για τον δρόμο - καρμανιόλα όπου σημειώνονται διαρκώς σοβαρά τροχαία, όπου μόνο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η πόλη θρήνησε επτά θύματα από τροχαία δυστυχήματα. Στην κινητοποίηση συμμετείχε και αντιπροσωπεία της Κομματικής Οργάνωσης Λάρισας του ΚΚΕ.

Οι συγκεντρωμένοι απέκλεισαν συμβολικά τον κυκλικό κόμβο στο ύψος της οδού Βόλου και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία μέχρι το σημείο του πρόσφατου ατυχήματος, όπου τραυματίστηκε 19χρονος ποδηλάτης, ο οποίος δίνει μάχη για τη ζωή του στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο.

Σε δηλώσεις του, ο Τάσος Τσιαπλές, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Θεσσαλίας, ανέδειξε τις μεγάλες ευθύνες, κυβερνήσεων, δήμου και Περιφέρειας για τις επαναλαμβανόμενες απώλειες ανθρώπινων ζωών και τραυματισμών, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «γι' αυτά τα εγκληματικά αποτελέσματα, δεν φταίει η κακιά στιγμή, αλλά η μεγάλη αύξηση της διέλευσης μεγάλων οχημάτων, αλλά και γενικότερα της κίνησης οχημάτων απ' αυτόν τον δρόμο προς Βόλο ή προς Λάρισα, λόγω των πανάκριβων διοδίων που επέβαλαν και διατηρούν οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, με τη στήριξη και της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην ΠΑΘΕ, η απουσία δραστικών μέτρων αποσυμφόρησης της κίνησης των οχημάτων και κατασκευής έργων υποδομής για την προστασία και διευκόλυνση των πεζών».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Λαϊκή Συσπείρωση» έχει θέσει επανειλημμένα το θέμα στο Δημοτικό και Περιφερειακό Συμβούλιο, απαιτώντας μια σειρά από μέτρα όπως: Να κατασκευαστεί η παρακαμπτήρια οδός και παρεμβάσεις όπως υπόγειες διαβάσεις πεζών, σήμανση, καλύτερο φωτισμό, πεζοδρόμια.

ΤΑΥΡΟΣ
Τραυματισμός ανήλικου στις ράγες

Στο κεφάλι τραυματίστηκε 16χρονος στις γραμμές του Προαστιακού, επί των οδών Κωνσταντινουπόλεως και Μηθύμνης, την Παρασκευή το βράδυ, που παρασύρθηκε από τρένο.

Το αγόρι παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και διακομίστηκε στο «Τζάνειο» Νοσοκομείο, όπου νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση, ενώ χρειάστηκε να διασωληνωθεί.

Οπως καταγγέλλουν κάτοικοι της περιοχής, δεν υπάρχουν φύλαξη, ούτε φωτισμός και το σημείο είναι επικίνδυνο.

Πολλές είναι οι γειτονιές της Αθήνας που διασχίζει ο σιδηρόδρομος, με αποτέλεσμα να υπάρχουν θύματα. Μόνο τα χρόνια 2017 - 2022 έχουν σκοτωθεί 5 άνθρωποι.

Πριν λίγες βδομάδες, στις 18 Μάρτη, έγινε κινητοποίηση στη συμβολή Ιεράς Οδού και Κωνσταντινουπόλεως, ενώ το ζήτημα για την υπογειοποίηση των γραμμών σε πολλές περιοχές έχει φέρει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αθήνας στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ακινητοποίηση τρένου έξω από τη Λάρισα

Με προβλήματα εκτελούνται τα δρομολόγια του Intercity, καθώς στο δρομολόγιο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη το απόγευμα της Κυριακής η επιβατική αμαξοστοιχία 56 έμεινε από ρεύμα λίγο έξω από τη Λάρισα.

Η περιβόητη επανέναρξη του σιδηρόδρομου μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, ειδικά το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη (που έτσι και αλλιώς γίνεται περιορισμένα και τα τρένα πάνε με μικρότερες ταχύτητες), αποδεικνύει ότι επικρατεί η ίδια απαράδεκτη κατάσταση. Και αυτό γιατί δεν έχει αλλάξει τίποτα. Είναι στη ...θέση τους οι «απελευθερωμένες» συγκοινωνίες όπου το τρένο ξεχωρίζει από τη ράγα για να κερδίζουν οι μονοπωλιακοί όμιλοι, είτε είναι η ιδιωτική ιταλική «Ηellenic Train», που έχει την εκμετάλλευση των δρομολογίων, είτε ο «κρατικός» ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη για την κοστοβόρα συντήρηση του δικτύου.

Σύμφωνα με καταγγελίες επιβατών, όταν το τρένο έφυγε από τον σταθμό της Λάρισας, έπεσε το ρεύμα και έσβησαν τα πάντα, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί για πάνω από 30 λεπτά στη «μέση του πουθενά». Το προσωπικό του τρένου δεν μπορούσε να ενημερώσει για το τι πραγματικά συνέβη ενώ όταν ξεκίνησε ξανά η αμαξοστοιχία έφτασε στη Θεσσαλονίκη με συνολική καθυστέρηση 52 λεπτών, δηλαδή η διάρκεια του ταξιδιού της ταλαιπωρίας έφτασε τις 6 ώρες και 10 λεπτά.

Σύμφωνα με επικοινωνία μας με τον ΟΣΕ ο λόγος της ακινητοποίησης ήταν πρόβλημα στη μηχανή του τρένου. Θυμίζουμε ότι η ιταλική εταιρεία, μετά την ιδιωτικοποίηση της TΡΑΙΝΟΣΕ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, έφερε τα τρένα στην Ελλάδα μετά την απόσυρσή τους ως ακατάλληλων από την Ελβετία και τα παρουσίαζε ως «υπερσύγχρονα». Αυτά που οι Ελβετοί σιδηροδρομικοί χαρακτήριζαν «τρένα των βλαβών» και εξέφραζαν την ικανοποίησή τους που απαλλάχτηκαν από αυτά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ