ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Ιούνη 2014
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Παζάρια με τα μονοπώλια για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών

Eurokinissi

Σε πλήρη εξέλιξη είναι τα παζάρια της κυβέρνησης με τους μονοπωλιακούς ομίλους για την παράδοση των λιμενικών υποδομών της χώρας, με πρώτο στη λίστα το λιμάνι του Πειραιά. Χτες ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου, συναντήθηκε με «με υψηλόβαθμα στελέχη της «COSCO», παρουσία του πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, ZouXiaoli».

Σύμφωνα με το δελτίο, η συνάντηση «είχε ως επίκεντρο συζήτησης την επικείμενη επίσκεψη στην Ελλάδα του Πρωθυπουργού της Κίνας, Λι Κετσιάνγκ (σ.σ που αναμένεται μέσα στον Ιούλιο), τη στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών, που επιβεβαιώνεται από την παρουσία και τις επενδύσεις της "COSCO" στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς και το επίσημο ενδιαφέρον της "COSCO" για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ».

Ο Μ. Βαρβιτσιώτης, στο τέλος της συνάντησης, δίνοντας τα διαπιστευτήριά του στους μονοπωλιακούς ομίλους, ισχυρίστηκε ότι: «Η παρουσία της "COSCO" στο λιμάνι του Πειραιά τα τελευταία χρόνια, εξάλλου, έχει επιφέρει μεγάλα οφέλη για το ελληνικό δημόσιο, καθώς έχει καταγράψει μια μεγάλη αύξηση στην κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά», όταν με το φιλικό διακανονισμό που έχει υπογραφεί με την "COSCO", και αναμένεται να επικυρωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το κινεζικό μονοπώλιο απαλλάσσεται και από τα ψίχουλα που πλήρωνε μέχρι τώρα στον ΟΛΠ ως «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα», δηλαδή κάτι σα νοίκι.

Οσον αφορά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ, διαδικασία που έχει μπει πια στην τελική ευθεία, ανέφερε ότι: «Ο Πειραιάς είναι ένα λιμάνι με πολλαπλές χρήσεις. Εμείς, έχουμε αποφασίσει να εκμεταλλευτούμε τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας και, γι' αυτό, προχωράμε στην αποκρατικοποίηση ολόκληρου του λιμανιού». Να σημειωθεί ότι οι ανταγωνισμοί των μονοπωλίων για το ποιος θα πάρει το λιμάνι του Πειραιά είναι οξύτατοι. Ενώ αντιθέσεις εκφράζονται σε τμήματα του κεφαλαίου για το πώς θα γίνει η ιδιωτικοποίηση. Αν δηλαδή θα είναι με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ ή με παραχώρηση. Ανταγωνισμούς στους οποίους συμμετέχει ενεργά και ο ΣΥΡΙΖΑ, παίρνοντας μάλιστα το μέρος των εφοπλιστών, όπως και ο συνδυασμός του νεοεκλεγέντος δημάρχου Γ. Μώραλη.

Αναφορά έκανε ο υπουργός και για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, λέγοντας ότι: «Ο Πειραιάς σήμερα έχει μια μεγάλη και εξειδικευμένη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στην οποία στοχεύουμε, μέσα από τις κατάλληλες επενδύσεις, να προσελκύσουμε όλα τα ελληνόκτητα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο», δείχνοντας έτσι και τους λόγους που μεγαλοεργολάβοι και εφοπλιστές έχουν βάλει στόχο τα ταξικά σωματεία της Ζώνης, βάζοντας μάλιστα και τους χρυσαυγίτες για να «καθαρίσουν». Ενώ οι φασίστες έχουν ήδη έτοιμο και το δουλεμπορικό γραφείο, με το οποίο επιδιώκουν να μετατρέψουν τους εργάτες της Ζώνης σε πάμφθηνο εργατικό δυναμικό χωρίς δικαιώματα, ακόμα και σε μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς.

Οσον αφορά συνολικά τα λιμάνια της χώρας, ο υπουργός, την περασμένη Παρασκευή με δηλώσεις του στην «Wall Street Journal», έκανε σαφές ότι όλα τα μεγάλα λιμάνια θα παραδοθούν στα μονοπώλια, ενώ εξετάζεται πώς θα «προσελκυστούν επενδύσεις» και για τα μικρότερα. «Στρώνουμε το κόκκινο χαλί για τους επενδυτές», δήλωσε.

ΚΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καταγγέλλει την ιδιωτικοποίηση των «Ελληνικών Αλυκών»

Τη δρομολόγηση της ιδιωτικοποίησης των «Ελληνικών Αλυκών ΑΕ» καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΚΟ Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ. Πρόκειται για εταιρεία του ελληνικού δημοσίου που ιδρύθηκε το 1988 και αποτελείται από επτά αλυκές που υπάρχουν στη χώρα. Το δημόσιο ελέγχει σήμερα το 55% της εταιρείας, το 20% ανήκει στους δήμους και το 25% στην εταιρεία «ΚΑΛΑΣ». Οι ελληνικές αλυκές είναι ο μοναδικός παραγωγός άριστης ποιότητας θαλασσινού αλατιού, με σημαντικά κέρδη στον ισολογισμό του και σήμερα, γι' αυτό έχει μπει στο μάτι επιχειρηματικών ομίλων και τώρα και στο παρελθόν. Επίσης, τροφοδοτεί όλους τους δήμους της χώρας και όλα τα κέντρα εκχιονισμού με αλάτι για τις ανάγκες τους χειμερινούς μήνες.

Οπως καταγγέλλει στην ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση, «με την υπ' αριθμ. 233/05-04-2013 απόφαση της Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων ετοιμαζόταν το ξεπούλημα της επιχείρησης. Ερχεται σήμερα η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ να υλοποιήσει αυτή την αντιλαϊκή πολιτική με την ανάρτηση στη Διαύγεια της "Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και υποβολής προσφορών για την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών νομικού συμβούλου προς το Ελληνικό Δημόσιο σχετικά με την διερεύνηση της αξιοποίησης της συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας "ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΛΥΚΕΣ Α.Ε." (4-6-2014)».

«Ο ορυκτός πλούτος της χώρας -υπογραμμίζει η ΚΟ Αιτωλοακαρνανίας- δεν πρέπει να παραχωρείται σε επιχειρηματίες. Πρέπει να είναι λαϊκή ιδιοκτησία, η αξιοποίησή του πρέπει να γίνεται προς όφελος του λαού με κεντρικό σχεδιασμό για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του. Μια τέτοια ανάπτυξη θα έχει στο κέντρο της προσοχής της τους εργαζόμενους, τα πλατιά λαϊκά στρώματα των περιοχών που βρίσκονται οι αλυκές. Θα τις αξιοποιεί και θα δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας με μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, με μέτρα υγιεινής και ασφάλειας για τους εργαζόμενους που θα τους προστατεύουν από εργατικά ατυχήματα που δυστυχώς έχουμε σε αυτούς τους χώρους».

Δείκτες βιομηχανικής παραγωγής και μεταφορών

Μείωση 2,2% σημείωσε ο Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής τον Απρίλη 2014 έναντι αύξησης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χτες η ΕΛΣΤΑΤ. Κατά τη σύγκριση του διαστήματος Γενάρη - Απρίλη 2014, με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2013 ο δείκτης υποχώρησε κατά 0,3%, έναντι μείωσης 2,6% που σημειώθηκε κατά την ίδια προηγούμενη συγκριτική περίοδο.

Σε επίπεδο έτους, η μείωση προκύπτει από τα «Ορυχεία - Λατομεία» κατά 1,9% - κυρίως στην εξόρυξη άνθρακα/ λιγνίτη και εξόρυξη μεταλλούχων ορυκτών - τη Μεταποιητική Βιομηχανία κατά 3,0% - κατά βάση στον καπνό, ξύλο και φελλό, μεταλλικά προϊόντα και ηλεκτρολογικό εξοπλισμό - και στη μείωση του Δείκτη Παροχής Νερού κατά 6,2%. Αντίθετα, αύξηση κατά 2,1% εμφάνισε η παραγωγή ηλεκτρισμού.

Επίσης χτες η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε στοιχεία τριμήνου για τον τομέα μεταφορών, σύμφωνα με τα οποία ο δείκτης κύκλου εργασιών συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους στις χερσαίες μεταφορές και μεταφορές μέσω αγωγών παρουσίασε μείωση 2,5%, έναντι μείωσης 4,7%, στις πλωτές μεταφορές, μείωση κατά 19,2%, έναντι μείωσης 10,3% και στις αεροπορικές μεταφορές αύξηση 8,6%, έναντι μείωσης 1,1%. Στην αποθήκευση και στις δραστηριότητες μεταφορικής αλυσίδας καταγράφεται αύξηση 5,4%, έναντι μείωσης 2,0% και στις δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων αύξηση 14,4%, έναντι μείωσης 3,9%.

Σύσκεψη Μηχανικών

Η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ Μηχανικών καλεί τους φίλους της σε σύσκεψη για σχεδιασμό της δράσης της το επόμενο διάστημα. Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Τετάρτη, στις 7 μ.μ., στο Αμφιθέατρο του ΤΕΕ (Νίκης 4, Σύνταγμα). Περισσότερες πληροφορίες στο http://www.dpk.tee.gr και στα τηλέφωνα 6946.799.833 και 6977.806.266.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΒΑΛΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Κανένα όφελος για το λαό από τους επιχειρηματίες στα λιμάνια

Με αφορμή δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, που εμφανίζουν την κινεζική πολυεθνική COSCO να επανέρχεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, με το βλέμμα στραμμένο στις αγορές των Βαλκανίων αλλά και της Ρωσίας, η ΤΕ Καβάλας του ΚΚΕ καλεί το λαό να απορρίψει τα ψέματα περί ανάπτυξης από την οποία θα έχει όφελος.

Σε ανακοίνωσή της, μεταξύ άλλων, σημειώνει ότι δύο παράγοντες συνεπικουρούν τις κινήσεις της COSCO: Τα τεχνικά έργα και η ολοκλήρωσή τους στο λιμάνι, ώστε να το «παραλάβουν» έτοιμο, και η δημιουργία «Ελεύθερης Ζώνης Εμπορίου».

Ειδικότερα αναφέρει: «Με απλά ελληνικά καλοβλέπουν το εμπορικό λιμάνι ως λάφυρο που θα τους παραδοθεί για να διευρύνουν τις δραστηριότητές τους και μάλιστα μετά την ολοκλήρωση έργων που έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός.

Η "Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου" αποτελεί το επιπλέον κερασάκι ώστε να αρθούν και οι τελευταίοι περιορισμοί.

Δυστυχώς για την κυβέρνηση αλλά και για όσες πολιτικές δυνάμεις πίνουν νερό στο όνομα της "ανταγωνιστικότητας" και της ΕΕ υπάρχει και ο Πειραιάς, όπου η COSCO και το "νέο επενδυτικό κλίμα" δημιούργησαν εργασιακά Νταχάου, με κακοπληρωμένη εργασία, με συμβάσεις της μίας μέρας (!), με απαγόρευση της συνδικαλιστικής δράσης.

Αυτή είναι η "ανάπτυξη" της ΕΕ, των μονοπωλίων και του κράτους τους. Προνόμια, φοροαπαλλαγές, εισφοροαπαλλαγές, κατάργηση όλων των περιορισμών για το μεγάλο κεφάλαιο και μεσαίωνας για τους εργαζόμενους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ