Πάντως, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, το σίγουρο είναι πως το Κιργιστάν θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή λόγω της «καλής» θέσης που κατέχει από άποψη γεωστρατηγικής σημασίας, αλλά και των σημαντικών πλούσιων ενεργειακών πηγών της (κοιτάσματα χρυσού, πετρέλαιο και φυσικό αέριο). Ετσι, δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι τόσο η Ρωσία όσο και οι ΗΠΑ κάνουν ό,τι μπορούν για να αναπτύξουν και να διατηρήσουν τις στρατιωτικές τους δυνάμεις στο Κιργιστάν.
Και, φυσικά, η εξουσία του Κιργιστάν ...παίζει αυτό το παιχνίδι μία με τις ΗΠΑ και μία με τη Ρωσία, οδηγώντας σε νέες περιπέτειες το λαό.
Οι ανατιμήσεις έχουν πάρει ...φωτιά όχι μόνο στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, αλλά και στα τιμολόγια των λεγόμενων (κατ' ευφημισμόν πλέον, αφού οι περισσότερες ιδιωτικοποιούνται και μπαίνουν στο Χρηματιστήριο) δημόσιων επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος είχαμε αύξηση 6,5% σε σχέση με πέρσι, στα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης 7%, στις αστικές συγκοινωνίες 28,7%. Σημειώνουμε, επίσης, ότι στα χαράτσια των διοδίων, μετά την παράδοση και των οδικών αξόνων σε ιδιωτικούς ομίλους, είχαμε μια αύξηση που κυμαίνεται από 35% έως και 18%, ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου.
Επιπλέον, στο πλαίσιο των σχεδιασμών της κυβέρνησης για την υποτιθέμενη εξυγίανση του ΟΣΕ, από τον επόμενο μήνα θα έχουμε αυξήσεις 33% στις τιμές των εισιτηρίων για τα απλά τρένα, 13% για τα intercity και 7% για τα express. Οι αυξήσεις αυτές, μάλιστα, θα επαναληφθούν τα επόμενα δύο οκτάμηνα, με συνέπεια έως το τέλος του 2010 τα εισιτήρια του σιδηροδρόμου να αυξηθούν για τα απλά τρένα περισσότερο από 100%, ενώ για τα intercity και τα express περισσότερο από 40% και 20%, αντίστοιχα!
Την ίδια στιγμή που συμβαίνουν αυτά, οι κυβέρνηση και οι επιχειρηματίες, επικαλούμενοι την οικονομική κρίση, ζητούν από τους εργαζόμενους όχι μόνο να μη ζητούν αυξήσεις στους μισθούς και τα μεροκάματα, αλλά να δεχτούν και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, με αντίστοιχη μείωση μισθού. Δηλαδή, τους ζητούν να σκύψουν το κεφάλι και να πληρώσουν αυτοί αδιαμαρτύρητα και την οικονομική κρίση, και τις ιδιωτικοποιήσεις, και τις άλλες καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Ε, όχι. Δε ...σφάξανε. Οι εργαζόμενοι θα τραβήξουν το δρόμο του αγώνα μαζί με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.
Με περισσή περηφάνια παρουσίαζε τα επιτεύγματα της κυβέρνησης στο ανελέητο κυνήγι κατά των μεταναστών ο Χρ. Μαρκογιαννάκης, σε συνομιλία που είχε με δημοσιογράφους, κατά τη διάρκεια της προχτεσινής γιορτής στο Προεδρικό Μέγαρο για την πτώση της χούντας. Ειδική αναφορά έκανε στην προχτεσινοβραδινή επιχείρηση - σκούπα στην περιοχή της Αχαρνών και του Αγίου Παντελεήμονα, κατά τη διάρκεια της οποίας, όπως είπε, έπαιρναν τηλέφωνο κάτοικοι της περιοχής και εξέφραζαν την ικανοποίησή τους γιατί έβλεπαν να φοράνε χειροπέδες στους «λαθρομετανάστες». Ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών προσπάθησε να πείσει ότι ο διωγμός των μεταναστών τυγχάνει της λαϊκής αποδοχής, ισχυριζόμενος ότι «εισπράττει θετικό κλίμα» για τη δράση της Αστυνομίας. «Κομβικό σημείο» της επιχείρησης κατά των μεταναστών θεωρεί τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, όταν, αφ' ενός, θα ενισχυθούν οι δυνάμεις καταστολής με 1.200 ειδικούς φρουρούς που θα μοιραστούν στους δήμους του Λεκανοπεδίου Αθηνών και τη Θεσσαλονίκη (200), ενώ υπολογίζει ότι θα είναι έτοιμα και τα «κέντρα υποδοχής» (διάβαζε τα στρατόπεδα συγκέντρωσης). Ας εισπράξει τα εύσημα από την ΕΕ και την πλουτοκρατία ο αναπληρωτής υπουργός και η κυβέρνηση για τη βάρβαρη επίθεση κατά των θυμάτων του ιμπεριαλισμού και των μονοπωλίων. Οι εργαζόμενοι και ο λαός δεν έχουν κανένα συμφέρον να συναινέσουν σ' αυτήν την πολιτική καταδίωξης και άγριας εκμετάλλευσης των μεταναστών. Μόνο η κοινή πάλη και η αλληλεγγύη των εργαζομένων όλου του κόσμου κατά των μονοπωλίων και της εξουσίας τους μπορεί να δώσει τη λύση προς όφελος των λαών.
Συζητήσεις και σχετικά δημοσιεύματα έχει προκαλέσει η πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να συγχωνεύσει ή να καταργήσει 33 Δημοτικά Σχολεία και 50 Νηπιαγωγεία. Υπάρχουν σίγουρα περιπτώσεις, που τέτοιες κινήσεις έχουν αντικειμενική βάση (πληθυσμιακή ερήμωση κάποιων σχολείων), αλλά η εμπειρία του παρελθόντος έχει δείξει ότι υπάρχουν και περιπτώσεις που κλείνουν σχολεία, με στόχο απλώς και μόνο την εξοικονόμηση πόρων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι εκπαιδευτικές ανάγκες της όποιας περιοχής. Αυτό που είναι πάντα απαραίτητο, όμως, είναι, παράλληλα με τέτοιες χωροταξικές αλλαγές στα σχολεία, να εξασφαλίζεται η δωρεάν και ασφαλής μεταφορά όλων των μαθητών από και προς τα σχολεία τους. Κόντρα, όμως, σ' αυτήν την ανάγκη, η κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια δηλώνει ευθαρσώς ότι τα κονδύλια που διατίθενται για τη μεταφορά μαθητών είναι πολλά και πρέπει να μειωθούν! Ρίχνει το «μπαλάκι» στις Νομαρχίες και στα ΚΤΕΛ. Δίνει εντολές περί τού να υπάρχουν κατάλληλα εξοπλισμένα λεωφορεία και να εξασφαλίζονται συνοδοί των μαθητών κατά τη μεταφορά, για όλα αυτά, όμως (που, πράγματι, πρέπει να υπάρχουν), όχι μόνο δε δίνει επιπλέον χρήματα, αλλά τα μειώνει κιόλας!