ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Δεκέμβρη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Πασχίζουν για «γεωπολιτική αναβάθμιση» της Ελλάδας...

Από κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου
Από κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου
Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε νέο «γεωπολιτικό παίκτη» στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπως υποστήριξε χτες ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Μανιάτης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου. Βασικά σημεία της ομιλίας του αποτέλεσαν «το κλίμα συναίνεσης μετά τη συνάντηση Βενιζέλου - Τσίπρα» ως προς τα εθνικά ζητήματα, η ραγδαία πτώση της τιμής του πετρελαίου, «που αλλάζει όλους τους γεωπολιτικούς συσχετισμούς», η ακύρωση του ρωσικού σχεδίου για τον «South Stream», η ευρύτερη «γεωπολιτική αναβάθμιση» της Ελλάδας, εξαιτίας της διέλευσης αγωγών μεταφοράς Φυσικού Αερίου, και τέλος το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων, που μπορεί να ενισχύσει τον τομέα της οικοδομής.

Σε σχέση με τις παραβιάσεις του «Barbaros» στα χωρικά ύδατα και την ΑΟΖ της Κύπρου, ο Γ. Μανιάτης ανέφερε ότι πρόκειται για δράσεις, οι οποίες «δεν είναι προς όφελος κανενός» καθώς και ότι όταν επιλυθεί το Κυπριακό, «τότε ήδη η Κυπριακή Δημοκρατία έχει αποφασίσει με ποιο τρόπο θα διανείμει με δικαιοσύνη τα οφέλη από την αξιοποίηση του φυσικού αερίου, σε όλους τους νόμιμους κατοίκους του Νησιού».

Πλασάρουν την Ελλάδα σαν ενεργειακό κόμβο

Αναφερόμενος στη ραγδαία πτώση της τιμής του πετρελαίου, είπε ότι «αλλάζουν τα πάντα στον τρόπο με τον οποίο οι εθνικές οικονομίες αντιμετωπίζουν τους προϋπολογισμούς του 2015 και ασφαλώς οι μεγάλες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τα επενδυτικά τους σχέδια τις επόμενες χρονιές» και αναρωτήθηκε για το εάν «υπάρχουν γεωπολιτικές σκέψεις και σκοπιμότητες πίσω από αυτή την πτώση»... Ο υπουργός ΠΕΚΑ στάθηκε και στην ακύρωση του «South Stream» μετά τον «Nabucco» επισημαίνοντας ότι πλέον μόνο μέσω του ΤΑP θα τροφοδοτείται η Ευρώπη, η οποία συνεχίζει να έχει το μεγάλο πρόβλημα της διαμόρφωσης νέων διόδων τροφοδοσίας με φυσικό αέριο.

Στη συνέχεια επισήμανε ότι μετά τις παραπάνω εξελίξεις, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα, από την οποία θα διέλθουν τρεις νέοι αγωγοί: ο TAP, o Eastmed, - έργο που χαρακτήρισε απολύτως πραγματοποιήσιμο που θα συμβάλει στην αξιοποίηση ισραηλινών και κυπριακών κοιτασμάτων που έχουν ήδη εντοπιστεί - και ο Αγωγός Βορρά - Νότου, της σύνδεσης με Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, το λεγόμενο «Κεντρικό Διάδρομο». Πρόσθεσε, επίσης, ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα η οποία, με τις έρευνες Υδρογονανθράκων, «αποτελεί φιλόδοξα, τεκμηριωμένα και με πολύ ισχυρές ενδείξεις ένα νέο τόπο τροφοδοσίας με Υδρογονάνθρακες για την Ευρώπη» καθώς «ήδη, οι αγορές των πακέτων δεδομένων για τις 20 θαλάσσιες περιοχές και τις 3 χερσαίες που έχουμε σε διαγωνιστική διαδικασία, μας επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι».

Μόνο που όλα τα παραπάνω αποτελούν ψηφίδες στο παζλ των οξύτατων ανταγωνισμών με κινδύνους για τους λαούς, οι οποίοι και δε θα έχουν κανένα όφελος από την Ενέργεια για τα μονοπώλια.

Τέλος, αναφερόμενος στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ Κατ' Οίκον» είπε ήδη ότι έχει διασφαλισθεί από τη νέα προγραμματική περίοδο κονδύλι της τάξης των 350 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ειδικά για το νέο πρόγραμμα εξοικονόμησης Ενέργειας στο δημόσιο τομέα, είπε ότι σε συνεργασία με τις τράπεζες και μέσω ενός προγράμματος συγχρηματοδότησης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέχρι και με 1 δισεκατομμύριο ευρώ το επόμενο διάστημα.

Αναζήτηση «επενδυτών» στη Νέα Υόρκη

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Μ. Παπαγεωργίου, συμμετείχε στο 16ο ετήσιο Διεθνές Forum Επενδυτών, που πραγματοποιείται στη Νέα Υόρκη, όπου σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση «ανέπτυξε τις πολιτικές και τους στόχους της χώρας μας για τον τομέα της Ενέργειας». Στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο υφυπουργός συνάντησε Διευθύνοντες Συμβούλους εταιρειών όπως η «Citi Bank» και η «Calamos Investments», ενώ είχε και ιδιαίτερες συναντήσεις με εκπροσώπους funds όπως το Caravel Management LLC και το Graylock Capital LLC.

Οπως σημειώνει η ανακοίνωση, κύριο θέμα των συζητήσεων ήταν «οι επενδυτικές προοπτικές και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων στον ενεργειακό τομέα, καθώς η πορεία της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρισμού», ενώ σε κοινή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον Υπουργό Ανάπτυξης Κ. Σκρέκα, με τον John Paulson, ιδρυτή της «Paulson & Co. Inc».

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ - «ΣΚΟΥΠΑ» ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ψηφίστηκε επί της αρχής από την κοινοβουλευτική Επιτροπή

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχει ήδη ψηφιστεί επί της αρχής από τα κόμματα της συγκυβέρνησης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ενώ χτες έγινε η συζήτηση επί των άρθρων του. ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΔΗΜΑΡ και «Ανεξάρτητοι Βουλευτές» επιφυλάχθηκαν, ενώ η ΧΑ δεν τοποθετήθηκε.

Μόνο το ΚΚΕ τάχθηκε ξεκάθαρα κατά του νομοσχεδίου καθώς, όπως ανέφερε ο ειδικός αγορητής, Σπ. Χαλβατζής, πρόκειται για ένα αντιλαϊκό πολυνομοσχέδιο - σκούπα που πατάει στο θεσμικό πλαίσιο της απελευθέρωσης των μεταφορών, όπως έχει διαμορφωθεί από τις οδηγίες και τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εξασφαλίζοντας νέα πεδία κερδοφορίας στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Ενδεικτικά, το νομοσχέδιο προωθεί την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου, παραδίδει την έκδοση και τον έλεγχο των εισιτηρίων σε ιδιώτες, αυξάνει από το 40πλάσιο της αξίας του εισιτηρίου που είναι σήμερα στο 60πλάσιο το πρόστιμο αν κάποιος δεν έχει να πληρώσει εισιτήριο, με ό,τι σημαίνει αυτό για τους ανέργους, ενώ όσοι δεν πληρώσουν στο διάστημα που προβλέπεται, το πρόστιμο πάει στην εφορία!

Ακόμα, το νομοσχέδιο ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, χωρίς να υπάρχουν, όπως σημείωσε ο Σπ. Χαλβατζής, αυταπάτες για τον αντιλαϊκό της ρόλο, ενώ φτάνει να αυξάνει το όριο ηλικίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) από τα 15 χρόνια που είναι σήμερα στα 20, ρύθμιση που σε συνδυασμό με την υποσυντήρησή τους μειώνει κατακόρυφα την ασφάλεια της μεταφοράς επιβατών.

Για το σιδηρόδρομο

Ειδικά για τον σιδηρόδρομο, προβλέπει τον παραπέρα τεμαχισμό του καθώς παραδίδει στη ΓΑΙΟΣΕ τη διαχείριση του τροχαίου υλικού, ενώ όσον αφορά την υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της αναθέτει την «παροχή υπηρεσιών», δηλαδή τη διαχείριση των «επιδοτούμενων σιδηροδρομικών γραμμών και της εξασφαλίζει 50 εκατομμύρια ευρώ επιδότηση το χρόνο έως το 2019, με άλλα λόγια την προσφέρει στους επίδοξους επενδυτές, δηλαδή τους επιχειρηματικούς ομίλους και με προίκα». Οι «αναδιαρθρώσεις» αυτές θα συνοδευτούν και με νέο χτύπημα σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων στο σιδηρόδρομο. Ο υπουργός Μεταφορών, Μ. Χρυσοχοΐδης, ανέφερε: «Ο ΟΣΕ είναι μία υπόθεση που αυτή τη στιγμή δημιουργεί τεράστια ακόμα ελλείμματα στον κρατικό προϋπολογισμό, παρά το γεγονός ότι μίκρυνε, έφυγαν αρκετοί υπάλληλοί του (...) Ομως δεν είναι δυνατόν και πάλι ο κρατικός προϋπολογισμός να σηκώνει τόσο πολύ μεγάλες δαπάνες».

Ο Σπύρος Χαλβατζής τόνισε ότι «έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές και παλεύουμε για ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο που να ικανοποιεί αποκλειστικά και μόνο τις λαϊκές ανάγκες».

Διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν τη σύσταση «Ανεξάρτητης Αρχής» για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Προβλέπεται πως ο διορισμός των μελών της «ανεξάρτητης» Αρχής θα γίνεται από την κυβέρνηση. Από τα 12 άτομα που θα προσληφθούν χωρίς μόνιμη σταθερή εργασία, μόλις οι 4 θα είναι ειδικοί επιστήμονες, ενώ θα μπορεί να «αξιοποιεί» ιδιώτες για τη διερεύνηση!

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ακόμα ρυθμίσεις που αφορούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα συνεργεία αυτοκινήτων, τα ΚΤΕΛ, τους υπαίθριους χώρους στάθμευσης, ακόμα και τα αεροδρόμια.

ΜΕΙΚΤΗ ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΑΙΓΥΠΤΟΥ
«Ψήνονται» επικερδείς συμφωνίες

Στην Αίγυπτο μεταβαίνει από σήμερα μέχρι και την Παρασκευή ο υφυπουργός Εξωτερικών Δ. Κούρκουλας, προκειμένου να συμμετάσχει στην 8η Μεικτή Διυπουργική Επιτροπή Ελλάδας - Αιγύπτου. Αντικείμενο των διαβουλίων, η προώθηση συμφωνιών για μπίζνες μεταξύ των μονοπωλίων των δύο πλευρών.

Σε αυτήν τη βάση, τον Δ. Κούρκουλα συνοδεύουν εκπρόσωποι των υπουργείων Υγείας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ναυτιλίας και Αιγαίου, καθώς και εκπρόσωποι του Enterprise Greece, του ΕΒΕΑ, του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, της Ενωσης Εμπορικών Επιμελητηρίων και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Επίσης, στην αποστολή συμμετέχουν στελέχη του επιχειρηματικού τομέα από τους κλάδους των κατασκευών και δομικών υλικών, των αγροτικών προϊόντων και της ιχθυοκαλλιέργειας και της πληροφορικής και τεχνολογίας. Επίσης, συμμετέχουν εκπρόσωποι των κλάδων της περιβαλλοντικής τεχνολογίας, της Ενέργειας, του Τουρισμού, καθώς και σύμβουλοι επιχειρήσεων και κτηματομεσιτικής, προκειμένου να συμμετάσχουν σε Επιχειρηματικό Συνέδριο που συνδιοργανώνεται από το Σύνδεσμο Αιγυπτίων Επιχειρηματιών (Egyptian Business Association) και το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής Πρεσβείας στο Κάιρο.

Εξάλλου, αύριο Πέμπτη, ο Δ. Κούρκουλας θα εγκαινιάσει τις εργασίες του Επιχειρηματικού Συνεδρίου «Egypt - Greece Business Forum» και θα υπογράψει διμερές Πρωτόκολλο Οικονομικής και Τεχνικής Συνεργασίας, καθώς και διμερείς ελληνο-αιγυπτιακές συμφωνίες αθλητικής συνεργασίας, αγροτικής συνεργασίας και συνεργασίας στον τομέα των ιχθυοκαλλιεργειών, στον τομέα των αεροπορικών υπηρεσιών και του εργατικού δυναμικού.

Στο περιθώριο του Συνεδρίου και πέραν των κρατικών συμφωνιών, αναμένεται να υπογραφούν, επίσης, συμφωνίες μεταξύ Ενώσεων Επιμελητηρίων, Φορέων Προσέλκυσης Επενδύσεων και Οργανισμών Λιμένων.

Τέλος, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Κάιρο, ο Δ. Κούρκουλας θα συναντηθεί με την υπουργό Διεθνούς Συνεργασίας, Naglaa El Ahwani, καθώς και με τον υπουργό Μεταφορών, Hany Sayed Mohamed Dahy.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Πωλητήριο εκ νέου;

Μετά το «πάγωμα» για περίπου μια τριετία των σχεδίων για την πώληση του ποσοστού που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), φαίνεται ότι η συγκυβέρνηση μετά την «επιτυχία» που κατέγραψε με την παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, θέλει να την επαναλάβει και με το «Ελ. Βενιζέλος». Ετσι, το ΤΑΙΠΕΔ δημοσιοποίησε την πρόσκληση πρόσληψης ανεξάρτητου αποτιμητή, που θα εκτιμήσει την εύλογη αξία του δικαιώματος εκμετάλλευσης του αερολιμένα κατά 20 χρόνια, ώστε η ημερομηνία λήξης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ να μετατεθεί για τις 11 Ιούνη 2046 αντί της 11ης Ιούνη 2026 που ισχύει σήμερα, ενέργεια που συνδέεται άμεσα με την πώληση των κρατικών μετοχών του αεροδρομίου. Υπενθυμίζεται ότι ΤΑΙΠΕΔ και ελληνικό δημόσιο ελέγχουν το 55% των μετοχών του ΔΑΑ, ενώ ποσοστό 40% ελέγχεται από την καναδική PSP Investment (Public Sector Pension Investment). Το εναπομείναν 5% ελέγχεται από την οικογένεια του επιχειρηματία Δημήτρη Κοπελούζου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ