ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Οχτώβρη 2007
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πεθαίνοντας στις παράγκες του Ρέντη

Ο «Ρ» βρέθηκε χτες στο σημείο, όπου την περασμένη Δευτέρα δυο εργάτες έγιναν παρανάλωμα στο χυτήριο που δούλευαν. Προχτές, ένας από αυτούς ξεψύχησε

Το σημείο, όπου ξέσπασε η φωτιά. Η εργοδοσία φρόντισε να καθαρίσει τα πειστήρια του εγκλήματος
Το σημείο, όπου ξέσπασε η φωτιά. Η εργοδοσία φρόντισε να καθαρίσει τα πειστήρια του εγκλήματος
Η «μαύρη εργασία» είναι καθεστώς. Οι συνθήκες εργασίας, υγιεινής και ασφάλειας είναι άκρως επικίνδυνες. Παράγκες χτισμένες από τσιμεντόλιθους, ή με λαμαρίνες, στέγες ετοιμόρροπες από ελενίτ. Βρώμα και δυσωδία. Οι εργαζόμενοι, αν δεν πάνε από εργατικό δυστύχημα, κινδυνεύουν από αρρώστιες. Αυτή είναι η εικόνα που εμφανίζουν οι περισσότερες επιχειρήσεις στην περιοχή του Ρέντη, τις οποίες δίκαια οι εργαζόμενοι χαρακτηρίζουν «κολαστήρια». Οι εργοδότες είναι τελείως ανεξέλεγκτοι.

Την περασμένη Δευτέρα, 1η Οκτώβρη, το μεσημέρι, από τηλεφωνήματα αγνώστων, μαθεύτηκε ότι σε μία από αυτές τις επιχειρήσεις, και συγκεκριμένα στο χυτήριο του Μαλεβίτη, δύο εργαζόμενοι «λαμπάδιασαν». Η εκρηκτική ύλη - είδος νιτρογλυκερίνης - που χρησιμοποιεί η επιχείρηση θέλει ειδική άδεια και οι εργαζόμενοι ειδικά μέτρα ασφάλειας. Δεν υπήρχε τίποτα από αυτά. Το αποτέλεσμα ήταν να προκληθεί έκρηξη. Οι δύο εργαζόμενοι μετανάστες από το Πακιστάν, ο 26χρονος Μουχαμά Σαρίφ και ο 33χρονος Μαμπίμπ Καν, μεταφέρθηκαν με καθολικά εγκαύματα, αρχικά στο Κρατικό Νοσοκομείο και στη συνέχεια στο Θριάσιο, όπου προχτές το απόγευμα ο 26χρονος ξεψύχησε.

Συνεργοί στη συγκάλυψη

Ο εργοδότης, σε συμπαιγνία με τις αστυνομικές αρχές, προσπάθησε να κουκουλώσει το «έγκλημα». Μετά από πιέσεις από το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά και του «Ρ», αργά το βράδυ της 1ης Οκτώβρη, το εργατικό ατύχημα επιβεβαιώθηκε από το αστυνομικό τμήμα Ρέντη και υποτίθεται ότι ξεκίνησε η διωκτική διαδικασία. Χτες 4 Οκτώβρη, δηλαδή τρεις μέρες μετά το παρανάλωμα των δύο εργατών και αφού το προηγούμενο βράδυ ο ένας είχε «τελειώσει» μέσα στο νοσοκομείο, η παράγκα του Μαλεβίτη - που έχει χαρακτηριστεί επιχείρηση - δούλευε κανονικά! Και όχι μόνον αυτό. Το τμήμα - δηλαδή η παραδίπλα παράγκα - όπου έγινε το φονικό, ήταν καθαρισμένο. Που σημαίνει ότι οποιαδήποτε στοιχεία που αφορούσαν στον τρόπο που έγινε το κακό, εξαφανίστηκαν.

«Επιχειρήσεις» - παράγκες, δεξιά και αριστερά του δρόμου
«Επιχειρήσεις» - παράγκες, δεξιά και αριστερά του δρόμου
Τα όρια της πρόκλησης ξεπερνάει και η Νομαρχία Πειραιά. Χτες, τρεις μέρες μετά το φονικό, και ενώ η επιχείρηση διαπιστωμένα δούλευε κανονικά, ο νομάρχης και στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, Γ. Μίχας, εξέδωσε δελτίο Τύπου για να δηλώσει περιχαρής ότι με απόφασή του «σφραγίζεται ο μηχανολογικός εξοπλισμός και διακόπτεται η ηλεκτροδότηση του αποθηκευτικού χώρου»! Δηλαδή, σφράγισε μόνο την αποθήκη και όχι ολόκληρο το κολαστήριο του Μαλεβίτη!

Ενοχοι σε διαρκές έγκλημα

Τα «κολαστήρια» αυτά δουλεύουν ασύδοτα, θυσιάζοντας ανθρώπινες ζωές. Οι αρμόδιες αρχές, έχοντας ως κατεύθυνση τη φιλοεργοδοτική πολιτική, διαχρονικά, των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και το θεσμικό πλαίσιο που αποτελεί σιδερένιο πλέγμα για την προστασία των εργοδοτών, είναι ανίκανες να επιτελέσουν στοιχειωδώς το έργο τους. Από ΚΕΠΕΚ (Κέντρο Πρόληψης Εργατικού Κινδύνου) και ΙΚΑ, μέχρι Επιθεωρήσεις Εργασίας, για να διενεργηθεί ένας υποτυπώδης έλεγχος και να δοθεί έστω κάποια εντολή για παύση εργασιών, πρέπει να γίνει ολόκληρη κινητοποίηση από τα σωματεία και κυρίως το ταξικό Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι μεταλλουργικές και χυτηρίων.

Οσο για την τιμωρία των παραβατών, το μεγαλύτερο πρόστιμο είναι ...2.000 ευρώ, το οποίο συνήθως δε δίνεται ποτέ. Οσο για τη Νομαρχία και το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως αποδείχτηκε από τη στάση της πρώτης στην υπόθεση Μαλεβίτη, στην πραγματικότητα παρέχουν πλήρη προστασία στους εργοδότες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Συνδικάτο Μετάλλου μόνο από τον Ιούνη του 2007 μέχρι και τη μέρα που έγινε το εργατικό ατύχημα, έχει στείλει προς το ΚΕΠΕΚ, το ΙΚΑ, τις Επιθεωρήσεις Εργασίας 15 έγγραφα, που περιέχουν συνολικά 27 επιχειρήσεις της περιοχής του Ρέντη, στις οποίες οι συνδικαλιστές είχαν διενεργήσει ελέγχους για να διαπιστώσουν τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας. Από αυτές, τελικά, μόλις σε ...δύο δόθηκε απλώς μία παύση εργασιών από το ΚΕΠΕΚ. Οσο για την τύχη των προστίμων, όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Συνδικάτου Βασίλης Ριφουνάς, «οι επιχειρήσεις "ΚΑΡΜΠΟΝ ΛΟΡΑΙΝ" και "Μανιατόπουλος" από το 2005 έχουν κληθεί να πληρώσουν 2.000 ευρώ και ακόμα, εξακριβωμένα, δεν έχουν καταβάλει ούτε λεπτό»!


ΦΟΝΙΚΟ ΣΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΑΔΙΚΟ ΤΟΥ «ΤΙΤΑΝ»
Οι νεκροί ζητούν δικαίωση

Ξεκινάει σήμερα η δίκη όσων αυτεπάγγελτα παραπέμφθηκαν σαν υπεύθυνοι για το θάνατο δύο εργατών το Μάη του 2006

Το πρωτοσέλιδο του «Ριζοσπάστη» την επομένη του φονικού
Το πρωτοσέλιδο του «Ριζοσπάστη» την επομένη του φονικού
31 Μάη 2006, 11 π.μ. Στο τσιμεντάδικο του «ΤΙΤΑΝ» στο λιμάνι της Ελευσίνας, ο γερανός φόρτωσης πλοίων, πάνω στον οποίο ήταν σκαρφαλωμένοι εργαζόμενοι για εργασίες μετασκευής, καταρρέει σαν χάρτινος πύργος. Ο τραγικός απολογισμός, δύο νεκροί εργάτες και ακόμα πέντε σοβαρά τραυματισμένοι. Ενα προμελετημένο έγκλημα, από την εργοδοσία της τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ και την εργολαβική εταιρεία ΜΕΣΚΑ, που είχε αναλάβει τη μετασκευή του γερανού.

Περίπου 1,5 χρόνος πέρασε για να φτάσει τελικά σήμερα η υπόθεση στα δικαστήρια, μετά τις αυτεπάγγελτες διώξεις για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και απλή σωματική βλάβη από αμέλεια και από υπόχρεο κατά συρροή. Κατηγορούμενοι είναι ο διευθυντής και ο τεχνικός Ασφαλείας του εργοστασίου, καθώς και τρεις διαχειριστές και ο εργοδηγός της εργολαβικής ΜΕΣΚΑ στο χώρο του «ατυχήματος».

Το επιτόπιο ρεπορτάζ του «Ρ» τη μέρα του «ατυχήματος» ήταν αποκαλυπτικό. Οι εργαζόμενοι στη μετασκευή ξήλωναν το πάνω μέρος του γερανού, ώστε να αντικατασταθεί με μεγαλύτερο. Οταν έκοψαν τα συρματόσχοινα που κρατούσαν τα αντίβαρα χάθηκε η ισορροπία του γερανού. Η «μπούμα» - το κινητό μέρος του γερανού που κάνει τις φορτώσεις των πλοίων - κατέρρευσε μέσα σε δευτερόλεπτα μαζί με τους εργαζόμενους.

Η βιασύνη να κοπούν τα συρματόσχοινα και να αφεθούν αστήριχτα τα αντίβαρα, όπως κατήγγειλαν τότε εργαζόμενοι, αλλά και ο μη έλεγχος των εργασιών από τους υπεύθυνους της εταιρείας, είχε έναν και μόνο σκοπό: να μην υπάρχει καθυστέρηση. Κι αυτό επειδή η μετασκευή του γερανού θα τον έβγαζε από την παραγωγή (το φόρτωμα δηλαδή των πλοίων) για αρκετά μεγάλο διάστημα και κάθε λεπτό ήταν πολύτιμο για την εργοδοσία της «ΤΙΤΑΝ». Αυτήν την κερδοσκοπική δίψα πλήρωσαν με τη ζωή τους οι δύο εργάτες...

  • Μάριος - Αντριάν COCILNAN είναι το όνομα του 18χρονου Ρουμάνου μετανάστη εργάτη που τραυματίστηκε θανάσιμα την Τρίτη, ενώ «σιδέρωνε» διώροφη οικοδομή στις Ερυθρές. Η σιδερόβεργα που κρατούσε ακούμπησε στα διπλανά ηλεκτροφόρα καλώδια (22.000 volt) της ΔΕΗ και ο θάνατος επήλθε ακαριαία.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ