ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Οχτώβρη 2019
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Σειρά αγωνιστικών κινητοποιήσεων ενάντια στους σχεδιασμούς κυβέρνησης - μονοπωλίων

Κόντρα στους σχεδιασμούς των μονοπωλίων - όπως αυτοί αποτυπώνονται και στο master plan της COSCO για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη - που στο πλαίσιο των ανταγωνισμών τους και για το κυνηγητό του κέρδους, με αβάντα την αντιλαϊκή πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, ποδοπατάνε εργασιακά δικαιώματα και λαϊκές ανάγκες, σειρά αγωνιστικών κινητοποιήσεων ξεκινάνε από σήμερα οι εργαζόμενοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.

Διεκδικούν την προστασία των θέσεων εργασίας τους και δουλειά με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με ικανοποιητικές κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς για να γυρίζουν στις οικογένειές τους σώοι και αβλαβείς από το μεροκάματο, συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Στο πλαίσιο αυτό, το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών της Ζώνης έχουν προγραμματίσει για σήμερα παύση εργασιών από τη 1 έως τις 3 το μεσημέρι και συγκέντρωση μπροστά στην πύλη της COSCO στο Ικόνιο. Αύριο συμμετέχουν στην πανεργατική απεργιακή κινητοποίηση, κηρύσσοντας 24ωρη απεργία και συνεχίζουν με νέα απεργία όποτε θα γίνει η νέα συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), που αναμένεται κατά πάσα πιθανότητα την Παρασκευή.

Τα δυο σωματεία με κοινή τους ανακοίνωση σημειώνουν ότι το master plan είναι απόδειξη του πολέμου «γεωστρατηγικού χαρακτήρα που μαίνεται, με στόχο τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών υποδομών της ναυπηγικής βιομηχανίας, μεταξύ ΗΠΑ, Κίνας και χωρών της ΕΕ. Ενός πολέμου που έχει σαφείς προεκτάσεις με το μοίρασμα της "πίτας" των εξοπλιστικών για τα επόμενα 10 - 15 χρόνια. Είναι αυτή η διαμάχη που κρατάει κλειστά τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στη χώρα και δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία της ναυπηγοεπισκευής στο πλαίσιο του ΟΛΠ».

Εχει αποδειχθεί, τονίζουν, ότι «η ζούγκλα του ελεύθερου ανταγωνισμού και η σύγκρουση συμφερόντων σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνουν υπόψη τις λαϊκές ανάγκες και άρα με τίποτα δεν μπορούν να οδηγήσουν σε μια φιλολαϊκή ανάπτυξη».

Και υπογραμμίζουν πως «είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί κυβέρνησης - COSCO θα υλοποιηθούν εύκολα. Θα μας βρουν απέναντί τους, να οργανώνουμε την πάλη μαζικά, συλλογικά, αποφασιστικά». Απαιτούν «κάτω τα χέρια από το δίκιο μας στην εργασία, από τα Συνδικάτα μας, από τις κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Κάτω τα χέρια από τις κατακτήσεις μας και από τις συνδικαλιστικές και δημοκρατικές μας ελευθερίες».

Θυμίζουμε πως οι σχεδιασμοί των μονοπωλίων, σύμφωνα με το master plan που έχει διαμορφώσει η COSCO και το οποίο αναμένεται να επικυρώσει η ΕΣΑΛ, προβλέπουν αλλαγή χρήσης σχεδόν του μισού χώρου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, προκειμένου να μετατραπεί σε προβλήτα στάθμευσης αυτοκινήτων (car terminal). Συγκεκριμένα ο χώρος του car terminal που βρίσκεται σήμερα ανάμεσα στο Ικόνιο Περάματος και Κερατσίνι, προβλέπεται να μετατραπεί σε τέταρτη προβλήτα Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και το car terminal να μεταφερθεί στη ναυπηγοεπισκευαστική βάση του Ν. Μώλου Δραπετσώνας.

Προβλέπεται ακόμα η κατασκευή νέων προβλητών κρουαζιέρας, στην Ακτή Ξαβέρη, γιγαντιαίο κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών 22.000 τ.μ., ξενοδοχεία, αλλαγή των όρων δόμησης από τα 15 μέτρα ύψους των κτιρίων και των τοιχίων στα 22 μέτρα, για την ανέγερση ειδικών εγκαταστάσεων όπως την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στο Κερατσίνι, βιομηχανικές εγκαταστάσεις υψηλής όχλησης, από χαμηλής που ήταν μέχρι σήμερα κ.ά.

Πρόκειται για σχεδιασμούς οι οποίοι «κουμπώνουν» με μέρος των σχεδιασμών της εγχώριας αστικής τάξης για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, με επίκεντρο και το λιμάνι του Πειραιά και προσανατολισμό τη δημιουργία πλέγματος - συστάδων επιχειρήσεων (clusters) γύρω από τη ναυτιλία και το λιμάνι, τους οποίους προωθεί η σημερινή κυβέρνηση, αρπάζοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ.

Αλλωστε, είναι χαρακτηριστικό ότι οι δημοτικές αρχές του ΣΥΡΙΖΑ στο δήμο Περάματος και Κερατσινίου αντιδρούν μόνο σε επιμέρους πλευρές, στο ότι πριν δημοσιευτεί το «αναπτυξιακό σχέδιο» της COSCO και συνολικά των μονοπωλίων στο λιμάνι του Πειραιά δεν προηγήθηκε «διαβούλευση», ενώ αυτό ήταν το περιεχόμενο και στη χτεσινή σύσκεψη φορέων που συγκάλεσε η δημοτική αρχή Περάματος, όπως και στο Δημοτικό Συμβούλιο που ακολούθησε.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ
Να απαγορευτεί η καύση σκουπιδιών από την τσιμεντοβιομηχανία στον Βόλο

Επιχείρηση κάλυψης της ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ και της επικίνδυνης για την υγεία των εργατικών - λαϊκών οικογενειών δράσης που αναπτύσσει, με την καρκινογόνα καύση στερεών αποβλήτων SRF/RDF, έστησε χτες η κυβέρνηση της ΝΔ με την αβάντα του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων αστικών κομμάτων στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, με θέμα ημερήσιας διάταξης την «ενημέρωση των μελών της για το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και τις αρμοδιότητες των εμπλεκομένων φορέων, με αφορμή την αέρια ρύπανση στο Πολεοδομικό Συγκρότημα του Βόλου».

Ο γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Αραβώσης είπε ότι «ενδεχόμενη ύπαρξη στην ατμόσφαιρα μη αστικών ατμοσφαιρικών ρύπων, οι οποίοι πιθανώς συνδυάζονται με ύπαρξη οσμών, δεν είναι δυνατόν να καταγραφούν από το υπάρχον δίκτυο που παρακολουθεί την ατμοσφαιρική ρύπανση και από τις υποδομές που διατίθενται αυτή τη στιγμή όσον αφορά τα όργανα μέτρησης».

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο Αλ. Μεϊκόπουλος, μεταφέροντας την αγωνία του να πειστεί ο κόσμος ότι είναι «ασφαλής αυτή η καύση των εναλλακτικών καυσίμων», είπε ότι κατάλληλος τρόπος «είναι η επένδυση, καταρχάς, και η εγκατάσταση κατάλληλου μηχανολογικού εξοπλισμού εκ μέρους της ΑΓΕΤ». Ρώτησε μάλιστα αν υπάρχει «επίσημος φορέας που να πιστοποιήσει την εγκατάσταση τέτοιου μηχανολογικού εξοπλισμού», δίνοντας έτσι πάσα στον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό να ισχυριστεί ότι «ουδέποτε είχε τα τελευταία χρόνια ρύπανση το πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου». Ο ίδιος ζήτησε από το υπουργείο να εκχωρηθούν όλες οι αρμοδιότητες «στις Περιφέρειες, για να έχουμε και την ευθύνη».

Από την πλευρά όμως των επιστημόνων, ο Αλ. Δούρας, καθηγητής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, είπε ότι υπάρχει μελέτη σε εξέλιξη (τα αποτελέσματα της οποίας δεν ήταν σε θέση να δώσει ακόμα στη δημοσιότητα) στην οποία παρατηρείται αντιστοιχία της αύξησης των ρύπων στην περιοχή με την αύξηση των καρδιαγγειακών κρουσμάτων που νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Βόλου. Επισήμανε ότι «ενοχλούμαι ως Βολιώτης να διερωτόμαστε αν υπάρχει αέρια ρύπανση» και ότι οι αντιδράσεις «δεν νομίζω ότι άναβαν φωτιά από το πουθενά».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης ανέφερε ότι με βάση Οδηγίες και κατευθύνσεις της ΕΕ, οι κυβερνήσεις των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ έχουν προσυπογράψει τη διαχείριση των απορριμμάτων μέσω της καύσης και στην προκειμένη περίπτωση, όπως η ΑΓΕΤ, στην «ανάκτηση Ενέργειας και ανακύκλωσης υλικών». «Ετσι, ενώ σε όλη την ΕΕ για την καύση των συγκεκριμένων απορριμμάτων - RDF, SRF κλπ. - υπάρχουν άδειες για 6 εκατομμύρια τόνους καύσιμου υλικού, στον Βόλο, ή αν θέλετε στην Τσιμεντοβιομηχανία Βόλου - ΑΓΕΤ, εγκρίθηκαν 1.015.000 τόνοι, δηλαδή το 1/6 της συνολικής αδειοδότησης σε επίπεδο ΕΕ. Αποτέλεσμα: Αν το παραγόμενο αέριο από την καύση που αντιστοιχεί στην ΕΕ ανά κάτοικο είναι 13,5 κιλά, στον Βόλο από τη συγκεκριμένη τσιμεντοβιομηχανία είναι 57 κιλά».

Αναφέρθηκε στις ευθύνες της Περιφέρειας Θεσσαλίας, που «προφανώς σε συνεννόηση και αγαστή συνεργασία με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου, στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης πολιτικής και στον τομέα αυτό, καταρτίζει τον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Απορριμμάτων Θεσσαλίας, όπου προβλέπεται ότι "τα υπολείμματα αυτών των υλικών δύναται να οδηγούνται προς ενεργή αξιοποίηση σε βιομηχανικές μονάδες, στο πλαίσιο του μέτρου για εθελοντικές συμφωνίες με φορείς της βιομηχανίας, για την απορρόφηση δευτερογενών υλικών και καυσίμων"».

Αναφέρθηκε στις μελέτες που υπάρχουν από τον «Δημόκριτο» (23-24-25/5/2018), «όπου ανιχνεύθηκαν διοξίνες, φουράνια, και να μη μιλήσουμε για τα οξείδια του αζώτου, που είναι μάλιστα σε υψηλές συγκεντρώσεις, κατά 95% των ανωτέρων επιτρεπτών ορίων». Και έθεσε ευθέως το αίτημα του λαού για απαγόρευση της καύσης και στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών για την παρακολούθηση των μετρήσεων.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Καταργεί τα «ΝΟΜΕ», ετοιμάζει νέα «πακέτα» για τους ομίλους της Ενέργειας

Ακύρωση της τελευταίας για το 2019 δημοπρασίας ηλεκτρικού ρεύματος προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που ενέκρινε χτες το Υπουργικό Συμβούλιο, την ίδια στιγμή που το υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοίνωνε την επίσπευση λειτουργίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας - ήταν προγραμματισμένη για τον Αύγουστο του 2020 - αλλά και την υλοποίηση «πρόσθετης δέσμης μέτρων» για τη στήριξη του ανταγωνισμού στην αγορά ηλεκτρισμού.

Οι δημοπρασίες ρεύματος τύπου «ΝΟΜΕ», που υιοθετήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου, ως «εναλλακτικό» σχέδιο για την «απελευθέρωση» της εγχώριας αγοράς ηλεκτρισμού έναντι του σχεδίου της «Μικρής ΔΕΗ» που προωθούσε η κυβέρνηση της ΝΔ, ωφέλησαν στο έπακρο τους ανταγωνιστές της ΔΕΗ, οι οποίοι προμηθεύονταν ρεύμα που αγόραζαν κάτω του κόστους και το εξήγαγαν στις διασυνδεδεμένες αγορές της ΕΕ αποκομίζοντας πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους. Εννοείται ότι και η νέα κυβέρνηση της ΝΔ δεν θα αφήσει τους «εναλλακτικούς» προμηθευτές... παραπονεμένους, αφού, όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΝ, ήδη βρίσκεται σε διαδικασία επεξεργασίας «πρόσθετης δέσμης μέτρων με στόχο τη βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας της λιανικής αγοράς ηλεκτρισμού, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και εν τέλει την υιοθέτηση πιο αποδοτικών και αποτελεσματικών εμπορικών πολιτικών για τον καταναλωτή».

Το μόνο σίγουρο είναι, όπως έχει δείξει η μέχρι σήμερα εμπειρία, πως είτε με το ένα είτε με το άλλο σχέδιο η ενίσχυση της «απελευθέρωσης» μόνο τους επιχειρηματικούς ομίλους θα ωφελήσει, ενώ ο λαός βυθίζεται όλο και πιο πολύ στην ενεργειακή φτώχεια.

Μέτρα για «Thomas Cook» και παράταση για Υμηττό

Με την ίδια ΠΝΠ δίνεται ακόμη παράταση της προθεσμίας λειτουργίας σε σταθμούς ΑΠΕ που μέχρι σήμερα δεν είχαν λειτουργήσει για λόγους, όπως σημειώνει το ΥΠΕΝ, «γραφειοκρατικών καθυστερήσεων», ενώ σχετικά με τη χρεοκοπία της «Thomas Cook» προβλέπονται μέτρα για τις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, όπως η απαλλαγή από την υποχρέωση απόδοσης του φόρου διαμονής και η αναστολή, υπό προϋποθέσεις, της καταβολής ΦΠΑ μέχρι 31/03/2020.

Τέλος, δίνεται παράταση στο καθεστώς αναστολής έκδοσης εγκρίσεων δόμησης, αδειών δόμησης και εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών στον Υμηττό για έναν επιπλέον χρόνο, αφού η ισχύουσα παράταση έληγε στις 3 Οκτώβρη. Πρόκειται για τμήματα του Υμηττού που συνορεύουν με τα διοικητικά όρια επτά δήμων (Κρωπίας, Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης, Παπάγου - Χολαργού, Ηλιουπόλεως, Ελληνικού - Αργυρούπολης, Παιανίας και Γλυφάδας), οι οποίοι είχαν στραφεί δικαστικά ενάντια στο Προεδρικό Διάταγμα του 2011, που δημιουργούσε ένα στοιχειώδες προστατευτικό καθεστώς στον Υμηττό.

Κατά το διάστημα ισχύος του καθεστώτος αναστολής αναμένεται να εκδοθεί νέο Προεδρικό Διάταγμα σχετικά με τους όρους προστασίας του Υμηττού και θα βασίζεται στη σχετική στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία έχει ολοκληρωθεί από πέρσι. Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος, το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει δημόσια διαβούλευση για τη σύνταξη του τελικού σχεδίου προστασίας ώστε να αποσταλεί στο ΣτΕ για έλεγχο και να τεθεί στη συνέχεια σε ισχύ.

Σημαντική μορφή αλληλεγγύης

Δεκάδες ήταν εκείνοι που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ για αιμοδοσία την περασμένη Κυριακή. Από το πρωί μέχρι το μεσημέρι, τα γραφεία της έδρας της Οργάνωσης στην οδό Αχαρνών γέμισαν με μέλη και φίλους του Κόμματος, που έσπευσαν να ενισχύσουν αυτήν τη σημαντική μορφή αλληλεγγύης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ