ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 15 Γενάρη 1995
Σελ. /48
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
"Ελεύθερες" ανατιμήσεις μέχρι και 45%

Μέχρι και 30.000 δραχμές παραπάνω από τα ετήσια ασφάλιστρα που πλήρωναν το 1994, θα κληθούν να πληρώσουν το 1995 οι κάτοχοι αυτοκινήτων, ενώ το ποσό αυτό θα μεγαλώσει με τη σχεδιαζόμενη νέα αύξηση μέσα στο έτος

"Τσουχτερές" και αδικαιολόγητες ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων για το 1995, είναι για τους καταναλωτές το "τίμημα" της πλήρους απελευθέρωσης στο χώρο της ασφαλιστικής αγοράς. Από την 1-1-95 οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καλούνται να πληρώσουν αναδρομικά, ακριβότερα κατά 1% μέχρι και 45% τα ασφάλιστρα, σύμφωνα με τους τιμοκαταλόγους των 96 συνολικά ελληνικών και αλλοδαπών ασφαλιστικών εταιριών που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εμπορίου τη βδομάδα που πέρασε.

Οι παραπάνω ανατιμήσεις, οι οποίες σε ποσά φτάνουν μέχρι και 30.000 δραχμές, εντάσσονται στο πλαίσιο του λεγόμενου "ελεύθερου" καθεστώτος που ισχύει στην ασφαλιστική αγορά και το οποίο δίνει το δικαίωμα στις ασφαλιστικές εταιρίες να προχωρούν αυθαίρετα και οποιαδήποτε στιγμή κρίνουν σκόπιμο σε αυξήσεις.Στην προκειμένη περίπτωση οι αναπροσαρμογές κρίνονται αδικαιολόγητες δεδομένου ότι έρχονται έξι μόλις μήνες μετά τις αυξήσεις μέχρι και 100% που επέβαλλαν οι ασφαλιστικές εταιρίες τον περασμένο Ιούλη του '94, με πρόσχημα το διπλασιασμό των κατώτατων ορίων κάλυψης που είχε αποφασίσει τότε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορίου.

Πέρα από τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων όμως από την την 1-1-95 καλούνται να πληρώσουν ακριβότερα ασφάλιστρα και οι ιδιοκτήτες μοτοσικλετών και φορτηγών, τους τιμοκαταλόγους των οποίων για "άγνωστους" λόγους δεν έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εμπορίου. Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των φορτηγών, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, υπάρχουν επίσης σημαντικές ανατιμήσεις που σε μία περίπτωση αλλοδαπής εταιρίας αγγίζουν το 100%!

Οι νέοι κατάλογοι

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, σε αρκετές περιπτώσεις οι τιμές των ασφαλίστρων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές σε σχέση με αυτές που είχαν διαμορφωθεί τον περασμένο Ιούλη του '94, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις σημειώθηκαν μειώσεις από 1% μέχρι και 26%.Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις για τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων του '95 που εμφανίζονται στους σχετικούς τιμοκαταλόγους, έχουν συγκριτικά με το '94 ως εξής:

  • Για αυτοκίνητα μέχρι 6 ίππων,κυμαίνονται μεταξύ 3% - 45% και τα ετήσια καθαρά ασφάλιστρα ανάλογα με την κάθε ασφαλιστική εταιρία κυμαίνονται μεταξύ 29.355 δρχ. - 54.989 δρχ.
  • Για αυτοκίνητα 7 - 8 ίππων,οι ανατιμήσεις κυμαίνονται μεταξύ 2% - 45% και τα ετήσια καθαρά ασφάλιστρα μεταξύ 33.177 δρχ. - 60.572 δρχ.
  • Για αυτοκίνητα 9 - 10 ίππων,οι ανατιμήσεις ασφαλίστρων κυμαίνονται μεταξύ 3% - 45%,ενώ τα ετήσια καθαρά ασφάλιστρα μεταξύ 46.323 δρχ. - 91.528 δρχ.
  • Για αυτοκίνητα 11 - 12 ίππων,οι ανατιμήσεις κυμαίνονται μεταξύ 1%- 45%,ενώ στη συγκεκριμένη κατηγορία τα ετήσια καθαρά ασφάλιστρα κυμαίνονται μεταξύ 52.321 δρχ. - 96.995 δρχ.

Να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν τα παραπάνω ποσά που αντιστοιχούν στα καθαρά ασφάλιστρα, ακριβότερα κατά 25% - 26% εξαιτίας των διαφόρων φορολογικών επιβαρύνσεων που προσθέτουν οι ασφαλιστικές εταιρίες (το ίδιο συμβαίνει και με τα ποσά που αναγράφονται στους σχετικούς πίνακες). Ας πάρουμε ένα παράδειγμα: για ένα αυτοκίνητο 8 ίππων, το καθαρό ασφάλιστρο του οποίου αντιστοιχούσε μέχρι σήμερα στις 41.774 δραχμές, με μία αύξηση κατά 45% ανέρχεται στις 60.572 δραχμές. Αν προσθέσουμε τις διάφορες φορολογικές επιβαρύνσεις (περίπου 25%) που ισχύουν, αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης της συγκεκριμένης εταιρίας θα κληθεί να καταβάλει το ποσό των 75.715 δραχμών.

Από τα στοιχεία των ίδιων τιμοκαταλόγων προκύπτουν επίσης σημαντικές διαφορές τιμών των καθαρών ασφαλίστρων από εταιρία σε εταιρία, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν τις 40.000 δραχμές, γεγονός που σημαίνει ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν αρκετά μεγάλα περιθώρια κέρδους στο συγκεκριμένο κλάδο.

"Ξεζούμισμα" χωρίς όρια

Ωστόσο, το "ξεζούμισμα" των ιδιοκτητών ΙΧ, στο όνομα της "ελεύθερης" αγοράς αλλά και της τυφλής υποταγής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στις εκάστοτε κοινοτικές επιταγές, δε σταματά εδώ. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες τα κατώτατα όρια ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων θα πρέπει μέχρι το τέλος του '95 φτάσουν στα 100.000 ECU για υλικές ζημιές και στα 500.000 ECU για σωματικές βλάβες, δηλαδή περίπου στα 30 εκατ. δραχμές και στα 150 εκατ. δραχμές αντίστοιχα.

Στην ουσία πρόκειται να υπερδιπλασιαστούν σε σχέση με τα σημερινά τα οποία διαμορφώθηκαν στα 14 εκατ. και 70 εκατ. δραχμές αντίστοιχα. Η τελευταία αναπροσαρμογή (διπλασιασμός) των κατώτατων ορίων κάλυψης, είχε γίνει τον περασμένο Ιούλη με απόφαση της τότε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και είχε συμπαρασύρει σε ανάλογες ανατιμήσεις μέχρι και 100% και τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων. Ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί από την ηγεσία του υπουργείου Εμπορίου, αν η ολοκλήρωση του "εξευρωπαϊσμού" της χώρας μας μέχρι το τέλος του '95, θα γίνει σε δύο ή μόνο σε ένα στάδιο, ωστόσο, δε φαίνεται να έχουμε κάποια εξέλιξη πριν τον ερχόμενο Ιούλη, κάτι που δεν είναι άσχετο με την εξυπηρέτηση και προεκλογικών σκοπιμοτήτων...

Πάντως, το μόνο βέβαιο είναι ότι οι καταναλωτές, μέχρι το τέλος αυτού του χρόνου, θα κληθούν να καταβάλουν υπερδιπλάσιες ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων τους, αφού οι ασφαλιστικές εταιρίες κατά την "προσφιλή" τους τακτική θα επικαλεστούν το πρόσχημα του αυξημένου ασφαλιστικού κινδύνου που αναλαμβάνουν προκειμένου να κερδοσκοπήσουν ακόμη περισσότερο σε βάρος των πελατών τους.

Βάσω ΜΠΑΡΜΠΑ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ