ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Σεπτέμβρη 2024
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Οραμά μας ένα σχολείο που θα μορφώνει, θα διαπαιδαγωγεί, θα ανοίγει δρόμο για ένα καλύτερο αύριο

Το 6ο Λύκειο και το 3ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας επισκέφτηκε χτες ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

RIZOSPASTIS

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, επισκέφθηκε χτες το 6ο Λύκειο και το 3ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, όπου συναντήθηκε και συνομίλησε με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας αφού ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά, αναφέρθηκε στο τεράστιο έργο που καλούνται να κάνουν οι εκπαιδευτικοί καθώς, όπως είπε, ο μαθητής κουβαλάει και μέσα στο σχολείο όλα τα προβλήματα, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η οικογένειά του, ζει σε μία κοινωνία και επηρεάζεται από αυτήν και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να παραμερίζουν τα δικά τους μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όπως όλοι οι εργαζόμενοι και να επιτελούν το λειτούργημά τους, να μεταφέρουν τη γνώση στους μαθητές τους και να τους διαπαιδαγωγούν, «γιατί είναι τα παιδιά που αύριο θα γίνουν άντρες, γυναίκες, άνθρωποι μέσα στην κοινωνία και θα πρέπει να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό και με τη δική σας συμβολή. Τα σχολικά χρόνια είναι αυτά που διαμορφώνουν», πρέπει να έχουν «την αντοχή, την υπομονή να μιλήσετε με τα παιδιά, να τα διδάξετε, να τα βοηθήσετε, να τους συμπεριφερθείτε και να γίνετε πρότυπο και γι' αυτά».

«Είναι, λοιπόν, ένα πλέγμα προβλημάτων... Εσείς τα ξέρετε πολύ καλύτερα από εμάς και πρέπει να τα παλέψουμε όλοι μαζί σαν ένας άνθρωπος. Εννοώ μαζί με το ΚΚΕ, μέσα στη Βουλή, στην Περιφέρεια, στους δήμους, στους δρόμους του αγώνα. Επίσης, με τις κινητοποιήσεις σας, αλλά και το ίδιο, από την άλλη μεριά, να υπάρχει η ευθύνη της πολιτείας, του υπουργείου, ακόμη μεγαλύτερη για επίλυση ζητημάτων», σημείωσε.

Για το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης των σχολείων

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας αναφέρθηκε στο σοβαρό πρόβλημα της υποχρηματοδότησης των σχολείων, ενώ έχουν μεγαλώσει οι ανάγκες.

Οπως τόνισε, «φυσικά το ψηφιακό σχολείο, φυσικά οι διαδραστικοί πίνακες, φυσικά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όλα ωραία και καλά, αν και κατά την άποψή μας δεν χρειάζεται τόσο πανηγύρι, τόση διαφήμιση και προπαγάνδα γι' αυτά, γιατί πολλές φορές νιώθουμε ότι δεν υπάρχουν προτεραιότητες, δεν υπάρχουν κριτήρια, όταν λείπουν άλλα πράγματα, όπως είναι υποδομές και η σχολική στέγη».

Σημείωσε ότι σε πάρα πολλά σχολεία της χώρας λείπουν οι αντισεισμικοί έλεγχοι που είναι απαραίτητοι σε μια χώρα μεγάλης σεισμικής δραστηριότητας ή δεν υπάρχουν μέτρα αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής προστασίας. «Χρειάζεται όλα αυτά να τα δούμε. Εμάς μας απασχολούν και τα βλέπουμε. Ο ρόλος μας είναι ως αντιπολίτευση να πιέζουμε σε αυτήν την κατεύθυνση τα υπουργεία, την κυβέρνηση, τους αρμόδιους φορείς, το κράτος να επιλύει τέτοια ζητήματα», τόνισε.

Για το πρόβλημα της σχολικής στέγης

«Είμαστε στον 21ο αιώνα, δεν δικαιολογείται το 2024 να συνεχίζουν να κάνουν τα παιδιά μας μάθημα σε κοντέινερ», επισήμανε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, προσθέτοντας ότι ένα βήμα παραπέρα υπάρχει το πρώην εργοστάσιο της ΕΡΙΟΤΕΚ, χώρος ο οποίος έχει χαρακτηριστεί, έχει αποδοθεί στον δήμο, υπάρχει απόφαση ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί για να γίνει σχολείο, γιατί έχει ανάγκη ο δήμος Νέας Ιωνίας από νέα, σύγχρονα σχολεία και αυτό καθυστερεί εδώ και 20 χρόνια.

«Κυβερνήσεις έρχονται, αλλάζουν, φεύγουν, δημοτικές αρχές το ίδιο, αλλά η κατάσταση παραμένει στάσιμη. Και είναι ένα βήμα από εδώ, δεν δικαιολογείται αυτό το ζήτημα, κατά την άποψή μας», σημείωσε.

Για τις συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων

Για το σοβαρό πρόβλημα των καταργήσεων σχολικών τμημάτων ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε ότι «έχουμε πάνω από 1.000 συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλα τα σχολεία, που σημαίνει ότι στοιβάζονται παιδιά, δυσκολεύεται η δουλειά σας».

Πρόσθεσε ότι, ευτυχώς, κάτω από την πίεση καθηγητών, γονιών και μαθητών λύθηκε το πρόβλημα που πήγε να δημιουργηθεί με το να φύγει το Τμήμα Κατεύθυνσης Ανθρωπιστικών Σπουδών και να πάει σε άλλο σχολείο. «Είχαμε ετοιμάσει κι εμείς Ερώτηση στη Βουλή, πιέσαμε, είχαμε κάνει παρέμβαση στους αρμόδιους, αλλά κυρίως κάτω από την κινητοποίηση και των εκπαιδευτικών και των γονιών και των μαθητών που αντέδρασαν λύθηκε το συγκεκριμένο ζήτημα εδώ. Αλλά δεν παύουν να υπάρχουν τα υπόλοιπα συνολικά προβλήματα», υπογράμμισε.

Ο Δ. Κουτσούμπας έθεσε και το ζήτημα της ενεργειακής αναβάθμισης καταγγέλλοντας ότι κατευθύνεται «ζεστό» χρήμα σε μεγάλους ενεργειακούς ομίλους. Εφερε ως παράδειγμα το 1ο Λύκειο Νέας Ιωνίας, όπου ξοδεύτηκε 1 εκατομμύριο ευρώ για την ενεργειακή του αναβάθμιση, χρήματα που είναι 7 φορές πάνω απ' όσα παίρνει όλος ο δήμος Νέας Ιωνίας, όλα τα σχολεία, και τρεις βδομάδες μετά το πέρας της αναβάθμισης άρχισαν και να πέφτουν οι σοβάδες.

«Αρα», τόνισε, «το ερώτημα είναι τι προτεραιότητες βάζεις, όταν ξέρεις ότι ένα κτίριο είναι γερασμένο. Πας στην ενεργειακή αναβάθμιση επειδή θέλει ο επιχειρηματίας να πάρει το "ζεστό" χρήμα ή βάζεις προτεραιότητα πρώτα να επιλύσεις αυτά τα ζητήματα για να μην πηγαίνουν τζάμπα τα λεφτά του κόσμου που πλήρωσε μέσα από τους φόρους που όλοι πληρώνουμε, πληρώνουν όλες οι οικογένειες εδώ στον δήμο Νέας Ιωνίας, αλλά και γενικότερα».

Αναγκαία μια άλλη κοινωνική οργάνωση

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε: «Στηρίζουμε τα αιτήματα που έχει ο Σύλλογός σας, η ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ γενικότερα, τις δίκαιες διεκδικήσεις σας και για προσλήψεις και κάλυψη όλων των κενών θέσεων για όλες τις ειδικότητες, να είναι μόνιμες και σταθερές αυτές οι προσλήψεις και για να καταργηθούν οι συγχωνεύσεις, να καλυφτούν όλες οι κενές θέσεις του εκπαιδευτικού, αλλά και του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού.

Με τη σκέψη πως το όραμα που έχουμε κι εμείς, φαντάζομαι κι εσείς γιατί το ζείτε, για ένα τέτοιο σχολείο, που θα μορφώνει, θα διαπαιδαγωγεί και θα ανοίγει τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο, για ένα καλύτερο μέλλον, θα ήθελα ξανά να σας ευχηθώ, να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας εδώ, που ακούσατε αυτά τα λίγα που είχα να σας πω».

Στις παρεμβάσεις τους οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν στα κτιριακά προβλήματα, στο πρόβλημα της υλικοτεχνικής υποδομής, με δεδομένο ότι το μάθημα γίνεται ακόμα σε λυόμενα με ανύπαρκτο κλιματισμό, όπου δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μαθητές και εκπαιδευτικοί με κινητικά προβλήματα. Αναφέρθηκαν ακόμα στην έλλειψη νοσηλευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών που θα έπρεπε να είναι σε μόνιμη βάση σε όλα τα σχολεία. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στους χαμηλούς μισθούς των εκπαιδευτικών, που τους χαρακτήρισαν μισθούς πείνας, με βάση και τη σημερινή ακρίβεια. Ως ιδιαίτερο και σημαντικό θέμα αναφέρθηκε η «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικής μονάδας, όπου τονίστηκε ότι το υπουργείο ποινικοποιεί τους αγώνες και την απεργία και ότι δεν πρέπει να σταματήσουν τον αγώνα τους. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν έντονα την αγωνία τους για τα προβλήματα που χρονίζουν και για την προσπάθεια απαξίωσης του δημόσιου σχολείου που συνεχίζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας αφού ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τις παρεμβάσεις τους, τα ερωτήματα και τον προβληματισμό, τόνισε ότι αναμφίβολα φιλότιμο υπάρχει σε όλους, εκπαιδευτικούς, γιατρούς, εργαζόμενους που παλεύουν σε αντίξοες συνθήκες για το καλύτερο, αλλά αυτό από μόνο του δεν φτάνει. Οπως σημείωσε, «εμείς θεωρούμε ότι αυτό που φταίει, δηλαδή η βασική αιτία, είναι ότι αυτό το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει πλέον. Κι όταν λέμε σύστημα δεν εννοούμε μόνο το πολιτικό σύστημα, η κυβέρνηση, τα υπουργεία όπως είναι δομημένα. Εννοούμε όλο το κράτος και αυτοί που έχουν την πραγματική εξουσία σ' αυτό το κράτος, σ' αυτήν τη διακυβέρνηση. Βέβαια, αυτοί που την έχουν, κατά τη δική μας άποψη, φαντάζομαι να είναι και δική σας, των περισσοτέρων, γιατί το βλέπετε, είναι αυτοί που έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι, που έχουν τα μεγάλα κέρδη, που μπορούν να επιβάλλουν τις πολιτικές τους, που είναι ταξικές πολιτικές για τα δικά τους δηλαδή οικονομικά συμφέροντα. Κι αυτοί ανήκουν στο εφοπλιστικό, στο τραπεζικό, στο εμπορικό, στο βιομηχανικό κεφάλαιο. Αυτοί είναι. Κι αυτοί βέβαια είναι μια συντριπτική μειοψηφία, αλλά είναι πλειοψηφία σε όλα αυτά που λέμε, κρατικός μηχανισμός, επιχειρηματικότητα, δημόσιο σχολείο, δημόσιο νοσοκομείο κ.λπ. Και τα χατίρια τους τα κάνουν αυτά τα κόμματα που τους εκπροσωπούν μέσα στην κοινωνία, γιατί η κοινωνία έτσι είναι χωρισμένη. Αρα εμείς λέμε ότι για να επιλυθούν τα ζητήματα, απ' τα πιο χοντρά, να το πω έτσι, τα σχολικά κτίρια, μέχρι το ίδιο το περιεχόμενο της Εκπαίδευσης, η αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού κ.λπ., χρειάζεται άλλη, εντελώς διαφορετική κοινωνική οργάνωση. Δεν μπορεί αυτό το σύστημα δηλαδή, που έχει όνομα, στην πολιτική οικονομία ονομάζεται καπιταλιστικό σύστημα και υπάρχει εδώ και περίπου 400 χρόνια, έχει φάει τα ψωμιά του, γιατί έχει διαφθαρεί, έχει σαπίσει, δεν έχει κάτι να δώσει στην ανθρωπότητα ολάκερη, όχι μόνο στη δική μας χώρα.

Απ' αυτήν την άποψη, τη νέα κοινωνική οργάνωση θα πρέπει να την οικοδομήσουν αυτοί που λέμε λαός, εργατική τάξη, ιδιαίτερα η νέα γενιά. Αυτή η συλλογικότητα που δρα, που παλεύει, που έχει οράματα κι έχει και τα "θέλω" της. Και πρέπει να την οικοδομήσουν εκ βάθρων κι από το σχολείο. Δεν εννοώ μόνο το Γυμνάσιο - Λύκειο, τη Δευτεροβάθμια, εννοώ από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από τα Νηπιαγωγεία ακόμα. Να οικοδομήσουν το σχολείο, να οικοδομήσουν την οικονομία, τις σχέσεις, να μην είναι εκμεταλλευτικές αυτές οι σχέσεις. Και σ' αυτό βοηθούν οι αγώνες για να κάνουμε βήματα, μικρά έστω μπροστά, κυρίως να αλλάζει η συνείδηση, με την έννοια να συνειδητοποιείται περισσότερο, απ' όλους τους εργαζόμενους, από την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, αυτό το σχέδιο για τη νέα κοινωνική οργάνωση, για να φύγουμε απ' αυτό το ξεπερασμένο σύστημα, απ' αυτήν τη βαρβαρότητα. Και όχι να στέλνουμε κάθε φορά απλώς χαιρετίσματα στην εξουσία...».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ