ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Γενάρη 2011
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες

Η παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ Θανάση Παφίλη

Την απόσυρση του νομοσχεδίου της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες που χτυπά εργασιακά δικαιώματα και οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, ζήτησε, χθες, o βουλευτής του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος στη Βουλή.

Ο Θ. Παφίλης τόνισε: «Οι αστικές συγκοινωνίες είναι ένας σοβαρότατος τομέας που αφορά το σύνολο των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων και φυσικά και τους εργαζόμενους που δουλεύουν στις αστικές συγκοινωνίες και που σκόπιμα προσπαθείτε να τους βάλετε σε αντιπαράθεση.

Η αύξηση των εισιτηρίων 20 έως 40% είναι απαράδεκτη. Χειροτερεύουν οι συνθήκες των εργαζομένων μέσα στις αστικές συγκοινωνίες. Εμείς κύριε υπουργέ σας καλούμε να αποσύρετε αμέσως αυτό το νομοσχέδιο. Ζητάμε να υπάρξει δωρεάν μετακίνηση τις πρωινές ώρες για όλους τους εργαζόμενους, να υπάρξει δωρεάν μετακίνηση για στρώματα που περιγράφω στην Ερώτηση και δεν έχω χρόνο να την αναλύσω, να σταματήσουν οι σκέψεις και για απολύσεις και για μετατάξεις και αντιθέτως να υπάρξουν προσλήψεις. Η θέση μας είναι γνωστή: 100% δημόσιος, ενιαίος φορέας συγκοινωνιών, ώστε να καλύπτονται οι λαϊκές ανάγκες».

Στην κυρίως τοποθέτησή του και απαντώντας στον υφυπουργό Σπ. Βούγια που είπε ότι θα υπογραφούν νέες συλλογικές συμβάσεις, τόνισε:

«... μην περνάτε ούτε εμάς, ούτε τους εργαζόμενους ότι δεν καταλαβαίνουμε. Τι μας λέτε δηλαδή; Οτι οι καινούριες συλλογικές συμβάσεις θα είναι καλύτερες από αυτές που υπάρχουν ή θα είναι πιο μειωμένες; Τουλάχιστον μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη μας και τη νοημοσύνη των εργαζομένων, με δεδομένη τη συνολική σας πολιτική. Φυσικά και έχουμε διαφορετική οπτική γωνία. Ομως να απαντήσουμε επί της ουσίας. Δεν είναι αλήθεια ότι δεν γίνεται καμία ιδιωτικοποίηση. Ηδη, η τηλεματική πάει στους ιδιώτες και ήδη τα εισιτήρια - έκδοση, έλεγχος, διακίνηση - τα πάτε στους ιδιώτες.

Γιατί; Για την ψυχή της μάνας τους θα τα πάρουν ή για να βγάλουν κέρδη; Τα πάτε για ιδιωτικοποίηση και ανοίγει παράθυρο - με την δυνατότητα να ιδρύονται νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου - για τέτοια ιδιωτικοποίηση.

Το μεγάλο θέμα είναι ότι πρέπει να σταματήσετε - και το λέω εν γνώσει του τι λέω - να εξαπατάτε τον ελληνικό λαό για το ποιος πληρώνει τη μετακίνηση. Το ερώτημα είναι: Ποιος πρέπει να πληρώνει την μετακίνηση; Γιατί παίρνουν οι εργαζόμενοι τα μέσα μεταφοράς; Για να πάνε στη δουλειά τους. Παίρνουν τόσο μεγάλα μεροκάματα; Οχι. Να τα πληρώσουν οι επιχειρηματίες και οι επιχειρήσεις, αυτοί που όλα αυτά τα χρόνια έχουν θησαυρίσει.

Επόμενο θέμα, από πού παίρνουν λεφτά οι αστικές συγκοινωνίες; Από τις τράπεζες. Τι δουλειά κάνετε εσείς σαν κυβέρνηση και οι προηγούμενες κυβερνήσεις; Πελατεία των τραπεζών, από τις τσέπες του ελληνικού λαού και από την επιδότηση που δίνετε. Από εκεί δεν δανείζονται οι επιχειρήσεις με 5, 6 και 7%;».

Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει

«Αλλο θέμα τα ανταλλακτικά. Ποιος κερδίζει από όλη αυτή την ιστορία; Το 35% των λεωφορείων κάθεται, επειδή δεν έχουν ανταλλακτικά και οδηγούς, όπως και το 40% των τρόλεϊ για τους ίδιους λόγους. Οι εταιρείες αυτές έχουν θησαυρίσει όλα αυτά τα χρόνια. Να λοιπόν, ποιοι ωφελούνται και να γιατί είναι προβληματικές κατά την γνώμη σας οι συγκοινωνίες.

Επιτέλους, πείτε μου μια χώρα του κόσμου που είναι κερδοφόρες οι συγκοινωνίες. Δεν υπάρχει καμία. Αφού λέτε για τα λεφτά, πάρτε τα από τις τράπεζες που είχαν 350 δισ. ευρώ αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή από τις εταιρείες που είχαν αύξηση κερδών 200 και 300%. Γιατί δεν τους βάζετε να πληρώσουν για τη μεταφορά των εργαζομένων;

Υπάρχει λοιπόν η λύση. Εσείς απλώς επιλέγετε διαφορετική λύση τέτοια που να τη φορτώσετε στο λαό. Μην μας λέτε τώρα ότι οι αυξήσεις είναι επιβεβλημένες για τους εργαζόμενους γιατί από τη μια μεριά μειώνετε συνεχώς τη φορολογία στο μεγάλο κεφάλαιο και από την άλλη τα φορτώνετε συνέχεια πάνω στους εργαζόμενους και με την μείωση των μισθών αλλά και με το θέμα των εισιτηρίων.

Επομένως μη λέτε για τον Ελληνα φορολογούμενο. Δεν θέλω να χαρακτηρίσω τι είναι αυτή η προπαγάνδα. Προσπαθείτε να στρέψετε τον κόσμο εναντίον των οδηγών και των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες προβάλλοντας τα, εξωφρενικά για τους υψηλούς τους μισθούς, οι οποίοι είναι πόσο; Είναι κατά μέσο όρο 1.400 Ευρώ. Σοβαρολογούμε; Είναι πλούσιος και ευνοημένος ένας εργαζόμενος με 1.400 Ευρώ που έχει την ευθύνη των ανθρώπων που κουβαλάει, που δουλεύει σε τέτοιες συνθήκες και που πολλές φορές αναγκάζεται να κάνει και δεύτερη και τρίτη βάρδια γιατί εσείς δεν κάνετε προσλήψεις;

Η θέση μας λοιπόν είναι να αποσύρετε το νομοσχέδιο. Πρέπει να ξέρετε ότι θα πάθετε το αντίθετο. Θα σας γυρίσει μπούμεραγκ. Ολοι οι εργαζόμενοι το αντιλαμβάνονται και δεν θα τους στρέψετε ενάντια στους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες».

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Κινητοποιήσεις σε ηλεκτρικό, λεωφορεία και τρόλεϊ

Με στάσεις εργασίας, αύριο και μεθαύριο, συνεχίζουν οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία και τα τρόλεϊ ενάντια στο αντεργατικό - αντιλαϊκό νομοσχέδιο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Επίσης, σήμερα στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό κατά τη διάρκεια της οποίας θα κάνουν γενική συνέλευση για να αποφασίσουν την παραπέρα δράση τους. Την ίδια ώρα συνεχίζονται αμείωτες οι προσπάθειες των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις, όρος για να γίνει, τάχα, ουσιαστικός «διάλογος» με την κυβέρνηση. Να γίνει, δηλαδή, παζάρι για το τι θα χάσουν οι εργαζόμενοι.

Σε χτεσινή σύσκεψη των εκπροσώπων των σωματείων ήταν καθαρή η προσπάθεια πρωτευόντως της ΠΑΣΚΕ, αλλά και δυνάμεων που πρόσκεινται στο ΣΥΝ και στη ΝΔ να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις. Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχουν ανασταλεί οι κινητοποιήσεις στο μετρό και το τραμ. Ταυτόχρονα, οι πλειοψηφίες στα Σωματεία Τεχνικών και Διοικητικού Προσωπικού στα μπλε λεωφορεία, τα οποία έχουν ήδη σταματήσει τις κινητοποιήσεις, όχι μόνο πήγαν στο «διάλογο», αλλά ο πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών Απ. Ραυτόπουλος τον διαφήμισε, δηλώνοντας πως «όσοι προσέλθουν στο διάλογο έχουν να κερδίσουν»! Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, το πρόγραμμα κινητοποιήσεων έχει ως εξής:

  • Σήμερα στάση εργασίας πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό (12 το μεσημέρι - 4 μ.μ.)
  • Αύριο και μεθαύριο στάση εργασίας έχουν τα λεωφορεία (11 π.μ. - 3.30 μ.μ.) και τα τρόλεϊ (11 π.μ. - 3 μ.μ.).
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Σήμερα η σύσκεψη

Εκδήλωση - σύσκεψη με θέμα «Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους και στα λαϊκά στρώματα - Μορφές δράσης και οργάνωσης των εργαζομένων», οργανώνει η Γραμματεία Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ, σήμερα, στις 6 μ.μ., στην αίθουσα του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων (Αγίας Φιλοθέης 5β, πίσω από τη Μητρόπολη Αθηνών). Στη σύσκεψη θα παρευρεθούν: ο Alex Gordon, πρόεδρος του RMT συνδικάτου Μεταφορών Μ. Βρετανίας και ο Jose Manuel Rodrigues de Oliveira, από το συνδικάτο Σιδηροδρόμων της CGTP - In, Πορτογαλίας και πρόεδρος της TUI - Transport (Διεθνούς Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας Μεταφορών). Επίσης, σήμερα το πρωί, κλιμάκιο της Γραμματείας με τους δύο ξένους συνδικαλιστές θα κάνουν περιοδεία στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά.

ΓΣΕΒΕΕ
Προτάσεις για το πώς θα... πληρώσουν οι ΕΒΕ

Τη θέσπιση ρυθμίσεων που δεν ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των ασφαλισμένων του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), για την αντιμετώπιση των χρεών τους, συζήτησαν το προεδρείο της ΓΣΕΒΕΕ με τον αναπληρωτή υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γ. Κουτρουμάνη, και τους διοικητές του ΟΑΕΕ, Γ. Βουδούρη, και του ΙΚΑ, Ρ. Σπυρόπουλο. Είναι ενδεικτικό ότι δεν έγινε καμία συζήτηση για τη χρηματοδότηση του Ταμείου από τον κρατικό προϋπολογισμό, ή την αύξηση των συντάξεων και τη διεύρυνση των παροχών, ενώ από την πλευρά της κυβέρνησης επαναλήφθηκε η προώθηση μέτρων δόσεων ή εκπτώσεων, σε συνάρτηση πάντα με τη δυνατότητα των μικρών ΕΒΕ να πληρώνουν τις τρέχουσες οφειλές τους.

Ετσι, θα παραμείνουν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη δεκάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και μικροί ΕΒΕ που δεν έχουν να πληρώσουν. Εξετάζεται η ρύθμιση με δόσεις έως 20% επί της τρέχουσας εισφοράς, και «μπόνους» μείωσης 10 - 25% έως το 2013 για τους «συνεπείς» που θα ενταχθούν και στο σύστημα καταγραφής ωραρίου εργασίας. Η ΓΣΕΒΕΕ έθεσε θέμα επασφάλιστρου επί του τζίρου σε όλες τις επιχειρήσεις για τη στήριξη του ΟΑΕΕ και ρύθμισης οφειλών προς το ΙΚΑ, «αδειάζοντας» όλους εκείνους που αδυνατούν να πληρώσουν.

Η ΠΑΣΕΒΕ, αντιθέτως, διεκδικεί: Δωρεάν περίθαλψη, ανανέωση όλων ανεξαιρέτως των βιβλιαρίων, χρηματοδότηση του ΟΑΕΕ στα 2/3 των εξόδων, μείωση 10% στις εισφορές, πάγωμα χρεών και παύση δικαστικών διώξεων. Κατώτερη σύνταξη στα 1.150 ευρώ.

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν αύριο, 19 Γενάρη, οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με απόφαση της Ομοσπονδίας ενάντια στο νομοσχέδιο που ιδιωτικοποιεί τα κρατικά αεροδρόμια.

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Απεργούν μεθαύριο Πέμπτη

Απεργούν την Πέμπτη 20 Γενάρη οι συμβασιούχοι στο Δημόσιο Τομέα, διεκδικώντας το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά. Τη μέρα εκείνη εκδικάζεται στον Αρειο Πάγο υπόθεση που αφορά στη μονιμοποίηση ή μη συμβασιούχων. Οι ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις στο Δημόσιο καλούν στην προσυγκέντρωση που οργανώνουν στις 9 το πρωί στο σταθμό Αμπελοκήπων του Μετρό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ