ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Οχτώβρη 2017
Σελ. /24

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:

-- Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.

-- Κάλεσμα της ΕΕΔΥΕ στα σχολεία να δημιουργήσουν οι μαθητές καλλιτεχνικά έργα ενάντια στον πόλεμο.

-- Αφιέρωμα «Οκτωβριανή Επανάσταση και Παιδεία»: Με τη ματιά του Νίκου Καζαντζάκη (Β' μέρος).

-- Ανακοίνωση της Τομεακής Οργάνωσης ΑΕΙ - ΤΕΙ - Ερευνας της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ για την ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και σχετικά πλαίσια πάλης σπουδαστών.

Για την ομαλή ένταξη των προσφυγόπουλων στην εκπαιδευτική διαδικασία

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας

Αμεσα συγκεκριμένα μέτρα για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων ζητά με Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας το ΚΚΕ, που αναφέρεται στην κατάσταση που διαμορφώνεται σε σχέση με την ένταξή τους στο σχολείο και στις ευθύνες της κυβέρνησης.

Οπως αναφέρεται στην Ερώτηση, «από την αρχή της σχολικής χρονιάς, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βιώνουν τα αδιέξοδα και τα αποτελέσματα μιας "κανονικότητας" μέσα στα σχολεία η οποία ολοένα και αποκαλύπτεται. Η πραγματικότητα από την υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής είναι ότι τσακίζονται μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικών, πολυπληθή τμήματα, αναγκαστική μετακίνηση όσων παιδιών "περισσεύουν" σε όμορα σχολεία, συνεχής μετακίνηση ή και έλλειψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, μη εγγραφή των προνηπίων, μη λειτουργία του ολοήμερου σε αρκετά σχολεία, μοίρασμα των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης σε πολλούς μαθητές.

Ιδια και χειρότερη κατάσταση διαμορφώνεται και σε σχέση με την ένταξη των προσφυγόπουλων στο σχολείο. Παρότι οι δάσκαλοι, οι γονείς, οι συμμαθητές τους δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό, προκειμένου να τα καλωσορίσουν και να συμβάλουν στην ομαλή ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, η κυβέρνηση, η πολιτική της ΕΕ, οι διάφορες ΜΚΟ στο χώρο, αποτελούν σοβαρά εμπόδια. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι τραγική σε πολλά σχολεία στο κέντρο της Αθήνας αλλά και σε άλλες περιοχές, και οι ευθύνες της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας είναι τεράστιες.

Χωρίς κυριολεκτικά καμία προετοιμασία, στοιβάζονται τα προσφυγόπουλα σε μία τάξη και αφήνονται στην τύχη τους. Υπάρχουν φαινόμενα τμημάτων ακόμα και με 36 παιδιά! Με πάνω από τα μισά να είναι προσφυγόπουλα - μεταναστόπουλα, σε ακατάλληλους και απαράδεκτους χώρους, όπως συμβαίνει στο 55ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών. Ανάλογα προβλήματα υπάρχουν και σε άλλα σχολεία του Κέντρου της Αθήνας (20ό, 21ο - 165ο, 32ο, 35ο, 99ο, 51ο, 79ο, 48ο, αλλά και στο Διαπολιτισμικό του Ελληνικού και αλλού.

Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά δεν γνωρίζουν καθόλου ελληνικά. Η ένταξή τους θα έπρεπε να γίνεται με την κατάλληλη προετοιμασία (ολιγομελείς τάξεις υποδοχής και τμήματα ένταξης), σχεδιάζοντας και παίρνοντας τα αντίστοιχα μέτρα στήριξης, ώστε αυτή η διαδικασία να γίνει με ομαλό τρόπο. Με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που προκύπτουν σε σίτιση, μεταφορές, εκπαιδευτικό υλικό. Να λαμβάνεται υπόψη η ηλικία των παιδιών, το γνωστικό τους επίπεδο, η κοινωνική και συναισθηματική τους κατάσταση. Να γίνονται οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού.

Αντί αυτών, από την αρχή της χρονιάς ιδρύθηκαν ελάχιστες τάξεις υποδοχής σε όλη την Αττική (μόλις 55, εκ των οποίων μόνο 9 σε σχολεία της Α' Αθήνας) και οι περισσότερες ακόμα δεν είναι στελεχωμένες με δασκάλους, οι μαθητές δεν έχουν αίθουσες να στεγαστούν, το πρόγραμμα που καλούνται να διδαχτούν είναι το ίδιο με των υπόλοιπων μαθητών, οι εκπαιδευτικοί παρά τη διάθεσή τους για προσφορά βρίσκονται σε απόγνωση και οι ΜΚΟ αλωνίζουν καθημερινά στα σχολεία, εγγράφοντας μαθητές, απλά για να υλοποιήσουν την "εργολαβία" τους. Αυτή η κατάσταση υποβαθμίζει συνολικά την εκπαιδευτική διαδικασία, το ρόλο που πρέπει να παίξει το σχολείο για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ αφήνει και περιθώρια στην καλλιέργεια του δηλητηρίου του ρατσισμού και της ξενοφοβίας».

Τα παραπάνω τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Δελής, Γ. Γκιόκας, Λ. Κανέλλη, Χρ. Κατσώτης και Δ. Μανωλάκου, ζητώντας από τον αρμόδιο υπουργό μέτρα ώστε:

-- Να δημιουργηθούν και λειτουργήσουν άμεσα όλες οι απαραίτητες τάξεις υποδοχής σε όλα τα σχολεία όπου φοιτούν προσφυγόπουλα και μετανάστες και ταυτόχρονα να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών σε όλες τις τάξεις, ώστε να μπορεί να διεξάγεται ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία.

-- Να στηριχτούν τα σχολεία με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή (π.χ. δημιουργία αιθουσών) και να τους δοθεί η οικονομική δυνατότητα (μέσω αυξημένης χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών), ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες λειτουργικές ανάγκες τους.

ΕΕΔΥΕ
Κάλεσμα στους μαθητές να δημιουργήσουν ενάντια στον πόλεμο

Σε μία ακόμα πρωτοβουλία δράσης καλλιτεχνικής - πνευματικής δημιουργίας που απευθύνεται σε όλα τα σχολεία (δημοτικά - γυμνάσια - λύκεια) της χώρας για τη σχολική χρονιά 2017-18 προχωρά η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ). Ο τίτλος που επέλεξε είναι «Μια εικόνα, τρία ερωτήματα: Γιατί γίνονται πόλεμοι; Γιατί ξεριζώνονται εκατομμύρια άνθρωποι από τις εστίες τους; Γιατί "να σκοτώνονται οι λαοί για τ' αφέντη το φαΐ";».

Η ιδέα βασίζεται σε μια χαρακτηριστική φωτογραφία παιδιού από εμπόλεμη ζώνη της Μέσης Ανατολής και οι μαθητές των σχολείων μπορούν να συμμετάσχουν με κάθε μορφή έκφρασης - καλλιτεχνικής δημιουργίας (βίντεο, μουσική, ποιήματα, πεζά κείμενα, ζωγραφιές, γκράφιτι κ.λπ.), είτε ατομικά, είτε με ομαδικά - συλλογικά έργα. Οι ατομικές προσπάθειες, όσον αφορά τη γραφική ύλη, θα πρέπει να έχουν διάσταση Α3 ή Α4 (σε μέγεθος χαρτιού), και οι ομαδικές μπορούν να είναι ακόμα και σε μεγάλα ταμπλό, χωρίς να αποκλείεται κάθε άλλη μορφή έκφρασης. Η διάρκεια συμμετοχής είναι από την έναρξη μέχρι τη λήξη της σχολικής περιόδου, με παράδοση των έργων καθ' όλη τη διάρκειά της, ώστε να διευκολύνεται η συμμετοχή των μαθητών, παράλληλα προς την όλη δραστηριότητα των σχολείων. Τα έργα θα παρουσιαστούν σε εκδηλώσεις των Επιτροπών Ειρήνης.

Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων η ΕΕΔΥΕ στην επιστολή - κάλεσμά της προς τους εκπαιδευτικούς και γονείς: «Βιώνουμε μια δύσκολη χρονική συγκυρία, με νέα βάρη και κινδύνους για τον ελληνικό λαό, που εντείνονται λόγω των συμφωνιών και δεσμεύσεων που αναλαμβάνουν διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις, καθώς και η σημερινή, σε ΝΑΤΟ - Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι οξύτατοι ανταγωνισμοί για το μοίρασμα των αγορών από τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα πυκνώνουν τα σύννεφα του πολέμου στη γειτονιά μας, αλλά και ευρύτερα στον κόσμο. Οι ενεργειακοί πόροι, οι δρόμοι μεταφοράς τους κ.λπ. είναι το σύγχρονο "μήλον της έριδος". Ολα αυτά γέννησαν και θα γεννούν τον ξεριζωμό, την προσφυγιά μεγάλου αριθμού ανθρώπων από όλες τις χώρες του πλανήτη, που δεινοπαθούν από τις επεμβάσεις, τη φτώχεια και τους πολέμους.

Σε αυτό το σύνθετο τοπίο, η ΕΕΔΥΕ με δράσεις και πρωτοβουλίες επιδιώκει να έχει και τη δική της συμβολή, στην ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη προβληματισμού σχετικά με τις αιτίες που δυναστεύουν την ανθρωπότητα και τη ζωή μας, αλλά και τη δυνατότητα εναντίωσης στους πολέμους και σε κάθε ελληνική συμμετοχή σε αυτούς.

Μέσα από τη γόνιμη συνεργασία των σχολικών κοινοτήτων και των κατά τόπους Επιτροπών Ειρήνης της ΕΕΔΥΕ, οι δράσεις που αναπτύχθηκαν τα προηγούμενα χρόνια ("Μια ζωγραφιά για την ειρήνη" το 2015, "Κανείς δεν επιλέγει να γίνει πρόσφυγας" το 2016 και "Να σκέφτεσαι τους άλλους" το 2017) ενεργοποίησαν τις δυνατότητες δημιουργίας στους μαθητές μας, μέσα στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων στα σχολεία, όπου μοχθούν οι εκπαιδευτικοί, κάτω από δύσκολες συνθήκες, να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό στα παιδιά μας. Στην πληθώρα των έργων των μαθητών σε διάφορες μορφές (ζωγραφική, κείμενα, ποιήματα, βίντεο κ.λπ.) εκφράστηκαν σκέψεις και επιθυμίες για έναν κόσμο ειρηνικό, χωρίς πολέμους, φτώχεια και προσφυγιά», σημειώνει η ΕΕΔΥΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ