ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Ιούλη 1998
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και επίσημα άγονος ο διαγωνισμός για τα ΚΑΕ

Ατυχής η δήλωση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας, ο οποίος - ξεχνώντας πως ήταν έτοιμος να πουλήσει την Τράπεζα Κρήτης με λιγότερα από 30 δισ. δραχμές - δηλώνει αισιόδοξος ότι και τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών θα πουληθούν σε πολύ υψηλότερη τιμή

Αγονος κηρύχτηκε τελικά ο διαγωνισμός για την πώληση 30 εκατ. μετοχών των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), καθώς με τις προσφορές που υπέβαλαν οι ενδιαφερόμενοι, ήθελαν να αποκτήσουν τα ΚΑΕ σε τιμή "κοψοχρονιά". Η επίσημη δικαιολογία που πρόβαλε η κυβέρνηση, με δήλωση του αρμόδιου υπουργού ΕΘνικής Οικονομίας, Γ. Παπαντωνίου,και σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών (ΔΕΚΑ ΑΕ), απέρριψε τις 3 προσφορές που υποβλήθηκαν για τα ΚΑΕ ασύμφορες, με το επιχείρημα είτε ότι ήταν χαμηλό το τίμημα είτε ότι δεν κάλυπταν τους όρους της προκήρυξης.

Οι 3 όμιλοι που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την εξαγορά του 80% των μετοχών των ΚΑΕ και υπέβαλαν σχετικές προσφορές ήταν οι: "SARESCO - Γρ. Σαράντης ΑΒΕΕ" - "Παπαέλληνας Ομιλος Επιχειρήσεων ΑΕ", KAPPE SCHIPHOL BV και "American Research Corporation".

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Δημόσιας Επιχείρησης Κινητών Αξιών (ΔΕΚΑ ΑΕ) ανακοίνωσε χτες ότι εξέτασε τις 3 προσφορές που υποβλήθηκαν για την πώληση μετοχών των ΚΑΕ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ΔΣ αφού έλαβε υπόψη του και την εισήγηση της Εθνικής Τράπεζας, ως συμβούλου μετοχοποίησης, αποφάσισε να κηρύξει άγονο το διαγωνισμό διότι:

  • Οι δύο από τις 3 προσφορές κρίθηκαν άκυρες γιατί δεν πληρούσαν τους όρους της προκήρυξης και
  • Το τίμημα της τρίτης προσφοράς κρίθηκε ως ιδιαίτερα χαμηλό.

Το ΔΣ αποφάσισε επίσης να προκηρύξει νέο διαγωνισμό, η ημερομηνία διενέργειας του οποίου θα αποφασιστεί τις επόμενες μέρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προσφορές που κρίθηκαν άκυρες γιατί δεν πληρούσαν τους όρους της προκήρυξης ήταν αυτές που υποβλήθηκαν από την KAPPE SCHIPHOL BV και από την "American Research Corporation".

H KAPPE SCHIPHOL BV υπέβαλε προσφορά με τιμή ανά μετοχή 3.200 δρχ.ήτοι συνολικά 96 δισ. δραχμές, χωρίς όμως να περιλαμβάνει την προβλεπόμενη από τους όρους προκήρυξης εγγυητική επιστολή.

Η αμερικανική ασφαλιστική εταιρία "American Research Corporation" υπέβαλε προσφορά ύψους 156 δισ. δρχ., με τον όρο να αναλάβει το 51% των μετοχών και να συμμετάσχουν στο μετοχικό κεφάλαιο η ΔΕΚΑ ΑΕ και με ένα πρόσθετο ποσοστό οι εργαζόμενοι στα ΚΑΕ. Και η προσφορά αυτή δεν πληρούσε τους όρους τους διαγωνισμού.

Τέλος, το γαλλικό γκρουπ "Saresco" με τιμή ανά μετοχή 3.100 δρχ. υπέβαλε προσφορά για 93 δισ. δραχμές, που τηρούσε τους όρους του διαγωνισμού, κρίθηκε όμως ασύμφορη, καθώς το τίμημα - σε σχέση με τη χρηματιστηριακή αξία των ΚΑΕ, η οποία ανέρχεται σε 153,9 δισ. δραχμές - ήταν πολύ χαμηλό.

Από την πλευρά του ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γ. Παπαντωνίου, σε σχετικές δηλώσεις που έκανε χτες ανέφερε ότι ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος "διότι δεν προσφέρθηκε ικανοποιητικό τίμημα". Παράλληλα, υποστήριξε ότι "οι ιδιωτικοποιήσεις προχωρούν μόνο εφόσον καλύπτουν πλήρως το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου", ξεχνώντας ότι ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξή του, αναφερόμενος τότε στη δρομολογούμενη ιδιωτικοποίηση της Τράπεζας Κρήτης, δήλωνε έτοιμος να ξεπουλήσει την τράπεζα, ισχυριζόμενος ότι "προκειμένου να περπατήσει η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων θα πρέπει να κάνουμε κάποια έκπτωση"...

Τροπολογία για περισσότερα επενδυτικά κίνητρα

Την ενίσχυση των χρηματικών και οικονομικών κινήτρων στις μεγάλες επιχειρήσεις - με τη βελτίωση των παρεχόμενων επιχορηγήσεων και φοροαπαλλαγών - προωθεί η κυβέρνηση, σε μια περίοδο που εμμένει στο σφαγιασμό των δαπανών κοινωνικού χαρακτήρα για τους εργαζόμενους και τα πλατιά λαϊκά στρώματα. Αυτό προβλέπεται με τροπολογία, με την οποία ενοποιούνται μέχρι το έτος 2000 οι ζώνες Β και Γ του αναπτυξιακού νόμου, βάσει των οποίων παρέχονται οι επιδοτήσεις για επενδύσεις, που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, με τη συγκεκριμένη τροπολογία, παρέχονται τα προβλεπόμενα από το Ν2601/98 κίνητρα της Γ Ζώνης, δηλαδή 30% επιχορήγηση και 30% επιδότηση επιτοκίου σε όσες περιοχές επικράτειας δεν ορίζονται ρητά ως ζώνες Α, Β και Δ. Ετσι, με την τροπολογία, καλύπτεται με ενιαίο κίνητρο μέσης έντασης το μεγαλύτερο μέρος των νομών της χώρας με εξαίρεση τις μητροπολιτικές περιοχές Αθηνών - Θεσσαλονίκης που παραμένουν στη ζώνη Α (χωρίς περιφερειακά κίνητρα), η ΒΙΠΕ - ΕΤΒΑ, η επαρχία Λαγκαδά, η περιοχή Δυτικά Αξιού του Ν. Θεσσαλονίκης και η επαρχία Τροιζήνας του Ν. Αττικής, που παραμένουν στη Ζώνη Β. Επίσης διατηρούνται στη Δ Ζώνη (υψηλής έντασης κίνητρα) οι περιοχές που προβλέπει ο Αναπτυξιακός Νόμος (Θράκη, Νησιά Αιγαίου, συνοριακές περιοχές). Οπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση, η ενοποίηση των Β με τη Γ Ζώνη ισχύει ως το τέλος του 2000, διάστημα στο οποίο αναμένεται να υπάρχουν ασφαλέστερα στατιστικά δεδομένα ανεργίας σε επίπεδο νομού, ώστε να λειτουργήσουν ομαλά οι διατάξεις του νόμου.

Διαψεύδει η ΔΕΗ τις καταγγελίες της ΓΣΕΒΕΕ

Με επιστολή της προς το "Ρ", η ΔΕΗ διαψεύδει την ηγεσία της ΓΣΕΒΕΕ που τη φέρει ως υπεύθυνη για τη διακοπή της λειτουργίας σειράς επιχειρήσεων και θέτει θέμα κατάργησης του ΠΔ 84/84

Διαψεύδει η ΔΕΗ τις καταγγελίες της ΓΣΕΒΕΕ περί διακοπής ηλεκτρικού ρεύματος επιχειρήσεων, που έχουν ως αποτέλεσμα και το οριστικό τους κλείσιμο. Οπως είχε δημοσιεύσει σχετικά και ο "Ρ" βασιζόμενος σε ανακοίνωση της ΓΣΕΒΕΕ, η ΔΕΗ προχωράει στη διακοπή της παροχής ρεύματος σε επιχειρήσεις, στηριζόμενη σε νόμο 2516/97 και στο Προεδρικό Διάταγμα 84/84 που απαγορεύει την επέκταση των επιχειρήσεων στο λεκανοπέδιο της Αττικής για περιβαλλοντικούς λόγους.

Συγκεκριμένα, η ΔΕΗ με επιστολή της προς το "Ρ" διευκρινίζει μεταξύ άλλων τα εξής: "Στη συγκεκριμένη περίπτωση, των από τη ΓΣΕΒΕΕ καταγγελλομένων, ουδέποτε η ΔΕΗ προβαίνει σε αυτεπάγγελτους ελέγχους δεδομένου ότι, εκτός των άλλων, δεν έχει αρμοδιότητα προς τούτο".

"Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 84/84 και το Ν.2516/97 οι αρμόδιες Υπηρεσίες των Νομαρχιών αποστέλλουν στη ΔΕΗ, μερικές φορές, έγγραφα μέσω των οποίων διατάσσεται η ΔΕΗ να προβεί στη διακοπή της ηλεκτρικής παροχής λόγω αναστολής των αδειών λειτουργίας που αυτές έχουν εκδώσει".

"Στις προκείμενες περιπτώσεις, η ΔΕΗ, πριν από την υλοποίηση της απόφασης των ως άνω Νομαρχιακών Υπηρεσιών για διακοπή της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε συγκεκριμένες Επιχειρήσεις, προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες:

Αν πρόκειται για Επιχειρήσεις που ηλεκτροδοτήθηκαν πριν την ισχύ του ΠΔ 84/84, που ως γνωστόν έχει ισχύ μόνο για το νομό Αττικής και τα νησιά Σαλαμίνα και Αίγινα, ζητά από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των Νομαρχιών επίσημη διαβεβαίωση ότι η σχετική απόφασή τους έχει γίνει αμετάκλητη και οι ενδιαφερόμενοι δεν έχουν δυνατότητες παραπέρα προσφυγής για την ακύρωσή της.

Αν πρόκειται για Επιχειρήσεις που ηλεκτροδοτήθηκαν μετά την ισχύ του ΠΔ 84/84 και του Ν.2516/97 ενημερώνει τος ενδιαφερόμενους και τους θέτει προθεσμία 30 ημερών προκειμένου να προσκομίσουν, είτε ανάκληση του εγγράφου της αρμόδιας Υπηρεσίας περί διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος, είτε αποδεικτικό υποβολής νόμιμης αίτησης αναστολής της απόφασης περί διακοπής του ρεύματος. Στις περιπτώσεις που οι ενδιαφερόμενοι δεν προσκομίσουν εντός της τασσόμενης προθεσμίας ένα από τα πιο πάνω δικαιολογητικά, η ΔΕΗ υποχρεούται από το Νόμο στη διακοπή της ηλεκτρικής παροχή, χωρίς τούτο να συνεπάγεται την επιβολή οποιουδήποτε προστίμου".

Αυξημένη η οικοδομική δραστηριότητα το πεντάμηνο

Αυξημένη εμφανίστηκε η νόμιμη ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα στο πεντάμηνο Γενάρης - Μάης 1998 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 1997. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος (ΕΣΥΕ) που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα, ο όγκος με βάση τις άδειες που εκδόθηκαν από τις Πολεοδομίες της χώρας το πεντάμηνο Γενάρης - Μάης '98 ανήλθε σε 24.477 χιλιάδες κυβικά μέτρα έναντι 22.207 χιλιάδων κυβικών μέτρων της αντίστοιχης περιόδου 1997, δηλαδή αυξήθηκε κατά 10,2%.

Ειδικότερα, η οικοδομική δραστηριότητα σημείωσε αύξηση κατά 14% στο νομό Αττικής και κατά 8,8% στην υπόλοιπη χώρα. Επισημαίνεται ότι στη λοιπή Στερεά Ελλάδα και Εύβοια ο οικοδομικός όγκος σημείωσε μείωση 21,1%. Στη Μακεδονία ο όγκος αυξήθηκε κατά 11,8%, ενώ στα νησιά Αιγαίου σημείωσε μείωση κατά 4,8%.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το Μάη του 1998 ο όγκος των εκδοθεισών αδειών ανήλθε σε 1.435 χιλιάδες κυβικά μέτρα έναντι 1.289 χιλιάδων κυβικών μέτρων το Μάη του 1997, σημειώνοντας αύξηση κατά 11,3%. Στην υπόλοιπη χώρα ο όγκος ανήλθε σε 4.570 χιλιάδες κυβικά μέτρα έναντι 4.055 χιλιάδων κυβικών μέτρων το Μάρτη του 1997 σημειώνοντας αύξηση 12,9%.

Αυξήσεις κερδών πάνω από 50%

Στο πρώτο εξάμηνο του 1998, αύξησαν τα κέρδη τους κατά 63% η ΕΘνική και κατά 51% η "Ιονική Ξενοδοχειακή"

Συνεχίζεται και το 1998 η προκλητική αύξηση των κερδών των τραπεζών και των θυγατρικών τους. Αυτό προκύπτει από επίσημες ανακοινώσεις, τόσο της ΕΘνικής Τράπεζας όσο και της "Ιονικής Ξενοδοχειακής" (θυγατρική της Ιονικής Τράπεζας, την οποία η κυβέρνηση βιάζεται να ξεπουλήσει σε ιδιώτες), οι οποίες στο πρώτο εξάμηνο του 1998 εμφανίζουν αύξηση των καθαρών τους κερδών δεκαπλάσια και υπερδεκαπλάσια του επίσημου πληθωρισμού.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με χτεσινές ανακοινώσεις τους, στο πρώτο εξάμηνο του 1998:

  • Η Εθνική Τράπεζα, εμφανίζει καθαρά κέρδη συνολικού ύψους 55,3 δισ. δραχμών, έναντι 33,9 δισ. δραχμές το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο. Παρουσιάζει δηλαδή αύξηση των επίσημων καθαρών κερδών κατά 63%.
  • Η "Ιονική Ξενοδοχειακή" (ελέγχει τα ξενοδοχεία ΧΙΛΤΟΝ Αθήνας και Ρόδου και ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων της Ιονικής Τράπεζας), εμφανίζει καθαρά κέρδη 800 εκατ. δρχ. έναντι 530 εκατ. δρχ. για την αντίστοιχη περίοδο του 1997. Αύξησε δηλαδή τα καθαρά της κέρδη κατά 51%.

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση της "Ιονικής Ξενοδοχειακής", με δεδομένο ότι η εταιρία λογίζει πλήρεις αποσβέσεις από το 1996, τα καθαρά κέρδη του εξαμήνου μετά από αποσβέσεις αναμένεται να ανέλθουν σε 270 εκατ. δρχ. έναντι 0 δρχ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο (είχαν καλυφθεί πλήρως από τις αποσβέσεις που έγιναν τότε).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ