ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 5 Γενάρη 2002
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ
Νέο 10ετές δάνειο - μαμούθ ύψους 1,7 τρισ. δρχ.!

Εκτός από τους τόκους το δημόσιο θα πληρώσει και σημαντικά ποσά στους τραπεζίτες για προμήθειες. Πλήρης φορολογική ασυλία στους Ελληνες και ξένους κερδοσκόπους

Δάνειο - μαμούθ ύψους 5 δισ. ευρώ (πάνω από 1,7 τρισ. δραχμές) ετοιμάζεται να συνάψει η κυβέρνηση για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου με τράπεζες- κατά το μεγαλύτερο μέρος ξένες. Ετσι, εκτός από τα τεράστια ποσά για τόκους που θα καταβάλει στα επόμενα χρόνια το ελληνικό δημόσιο θα πριμοδοτήσει τους διάφορους ρεντιέρηδες - μεγαλοδανειστές με σημαντικά ποσά για προμήθειες! Το δάνειο - που αναμένεται να συναφθεί την επόμενη βδομάδα στο Λονδίνο - θα έχει δεκαετή διάρκεια και το συντονισμό θα αναλάβουν πέντε τράπεζες, δύο ελληνικές (Εθνική Τράπεζα και Eurobank) και 3 ξένες (CSFB, J.P. Morgan και η ιταλική Sao Paolo).

Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών υπολογίζουν ότι ένα ποσό πάνω από το 60% του συγκεκριμένου κοινοπρακτικού ομολόγου θα πάει στις ξένες τράπεζες. Επίσης, εκτιμούν πως οι πρόσθετες προμήθειες θα ξεπεράσουν τα 17 εκατοστά της μονάδας επί της αξίας του δανείου (0,17%). Σα να μην έφτανε το γεγονός ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο δάνειο που έχει συνάψει ποτέ το ελληνικό δημόσιο και σα να μην έφτανε ακόμη ότι επιπλέον προμήθειες έχουν να δοθούν από την αλήστου μνήμης προ-ΟΝΕ εποχή και των υποτιμήσεων της δραχμής, το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών σπεύδει να δώσει και πρόσθετα εχέγγυα στους κερδοσκόπους. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, προωθούν ρύθμιση (είτε με τροπολογία που θα κατατεθεί στη Βουλή είτε με άλλο τρόπο) η οποία επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά την πλήρη φορολογική ασυλία των ξένων κερδοσκόπων. Η ίδια ρύθμιση προβλέπει ότι δεν πρόκειται να υπάρξει οποιαδήποτε παρακράτηση φόρου για τα ποσά των τόκων. Το όλο πλέγμα, αφήνει ορθάνοιχτο το παράθυρο φοροδιαφυγής και για τις ελληνικές τράπεζες.

Ταυτόχρονα το υπουργείο Οικονομίας αλλάζει και τη διαδικασία ανάθεσης του δανείου. Στο πλαίσιο αυτό οι τράπεζες που έχουν αναλάβει το συντονισμό θα αναγράψουν στο «βιβλίο προσφορών» τα ονόματα των πελατών τους στους οποίους θα καταλήξουν τα ομόλογα. Για τη συγκεκριμένη λίστα το ελληνικό δημόσιο θα πληρώσει τις πρόσθετες προμήθειες, ενώ σύμφωνα με τα λεγόμενα στελεχών του υπουργείου θα προτιμηθούν ασφαλιστικά ταμεία και οργανισμοί.


Α.Σ.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Στο Χρηματιστήριο και ο ΟΛΠ

Νέα μέτρα ενίσχυσης των εφοπλιστών

Στο «σφυρί» βγάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ). Σε χτεσινή σύσκεψη μεταξύ των υπουργών Οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκη και Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη, αποφασίστηκε η κατάθεση του φακέλου του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο Αξιων της Αθήνας στις 12 Φλεβάρη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει καταλήξει σε πρώτη φάση να εισαγάγει στο ΧΑΑ ένα ποσοστό, της τάξης του 10 -13%, των μετοχών του ΟΛΠ.

Το δεύτερο θέμα που συζητήθηκε μεταξύ των δύο υπουργών -με τη συμμετοχή και του υφυπουργού Οικονομικών Α. Φωτιάδη- είναι η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο της Αθήνας της ποντοπόρου ναυτιλίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου περί ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, που έχει ήδη δώσει στη δημοσιότητα η κυβέρνηση. Για αυτό το θέμα το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών διοργανώνει σύσκεψη στις 9 Γενάρη με τη συμμετοχή και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Η χτεσινή υπουργική σύσκεψη, είχε το χαρακτήρα προετοιμασίας αυτής που θα γίνει από κοινού με τους εφοπλιστές. Να υπενθυμίσουμε ότι με το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ... εξαϋλωσε τη φορολογία των εφοπλιστών, καθώς την επανέφερε, σε απόλυτους αριθμούς στα επίπεδα του 1974! Ειδικότερα απάλειψε τις διατάξεις εκείνες, σύμφωνα με τις οποίες, η φορολογία των πλοίων, αυξάνεται κατ' έτος κατά 4%, αρχής γενομένης από το 1974.

Μετά τη συνάντηση ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δήλωσε προς τους δημοσιογράφους ότι το 2001 «κτίστηκαν» 215 ελληνικών συμφερόντων πλοία, το 80% των οποίων κατασκευάστηκε σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας! Από τις δηλώσεις του υπουργού προκύπτει επίσης ότι τον προηγούμενο χρόνο σημειώθηκε αύξηση παράνομων δραστηριοτήτων με τη χρησιμοποίηση πλοίων. Ετσι το 2001 κατασχέθηκαν 125 πλοία, επειδή, μετά από έρευνες των λιμενικών αρχών, διαπιστώθηκε ότι είχαν αναπτύξει λαθρεμπορική δραστηριότητα κυρίως με παράνομη διακίνηση τσιγάρων (τα λεγόμενα και τσιγαράδικα), υγρών καυσίμων κλπ. Οπως δήλωσε ο Γ. Ανωμερίτης, για τα κατασχεμένα πλοία, εξετάζονται τρόποι με το υπουργείο Οικονομικών, ώστε να αξιοποιούνται τα πλοία αυτά ταχύτερα και να μη σαπίζουν. Για αυτό όμως, σύμφωνα με τον υπουργό, πρέπει να αλλάξει το νομικό πλαίσιο του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ), χωρίς όμως να διευκρινίσει τι είδους αλλαγές απαιτούνται...

ΥΓΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
«Τσίμπησαν» οι τιμές

Μικρές αυξήσεις επιβλήθηκαν χτες στις τιμές των καυσίμων που θα ισχύσουν μέχρι σήμερα το μεσημέρι οπότε και θα εκδοθούν οι νέες ημερήσιες τιμές. Σύμφωνα με το δελτίο των «ενδεικτικών» τιμών λιανικής πώλησης των καυσίμων που εκδίδει το υπουργείο Ανάπτυξης οι «ενδεικτικές» τιμές διαμορφώνονται ως εξής:

  • για το λεκανοπέδιο της Αττικής και το νομό Θεσσαλονίκης η τιμή της νέας σούπερ σε 0,657 ευρώ ή 223,90 δρχ. το λίτρο, της αμόλυβδης σε 0,609 ευρώ ή 207,5 δρχ., του πετρελαίου κίνησης σε 0,552 ευρώ ή 188,10 δρχ. και του θέρμανσης σε 0,274 ευρώ ή 93,4 δρχ. το λίτρο
  • για τις περιοχές της Α' ζώνης (περιλαμβάνονται οι νομοί Βοιωτίας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας, Εύβοιας, Κορίνθου, Αργολίδας, Αρκαδίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Ηλείας, Αχαΐας, Αρτας, Πρέβεζας, Μαγνησίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Πιερίας, Γρεβενών, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Πέλλας, Ημαθίας, Χαλκιδικής, Κιλκίς, Σερρών, Καβάλας και Δράμας) οι «ενδεικτικές» τιμές διαμορφώνονται σε 0,671 ευρώ ή 228,6 δρχ. το λίτρο για τη νέα σούπερ, σε 0,624 ευρώ ή 207,5 δρχ. για την αμόλυβδη, σε 0,567 ευρώ ή 193,20 δρχ. για το πετρέλαιο κίνησης και σε 0,283 ευρώ ή 96,4 δρχ. το λίτρο για το θέρμανσης.

Ας σημειωθεί ότι εκπρόσωποι της αγοράς καυσίμων χτες το απόγευμα έκαναν λόγο για ενδεχόμενο να αντιμετωπίσει πρόβλημα με την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης τόσο η Θεσσαλονίκη όσο και οι γύρω περιοχές που προμηθεύονται καύσιμα από το εκεί διυλιστήριο. Κι αυτό γιατί ήδη το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης έχει ξεμείνει από πετρέλαιο θέρμανσης, και παρ' όλο που το τελωνείο θα παραμείνει ανοιχτό όλο το Σαββατοκύριακο η κακοκαιρία κάνει επικίνδυνη τη μεταφορά καυσίμων με τα βυτιοφόρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ