ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 2021
Σελ. /24
ΑΠΕΡΓΟΙ ΕΛΤΑ - ΕΛΤΑ COURIER
Σβήνουμε τα μηχανάκια! Χωρίς εμάς δεν πάει πουθενά το δέμα!

Σε εξέλιξη η 48ωρη απεργία για να πάψει το αίσχος της «ενοικιαζόμενης» εργασίας, κόντρα σε εκβιασμούς και απεργοσπαστικές προσπάθειες

«Χωρίς εμάς δεν πάει το δέμα» διαμηνύουν οι απεργοί «ενοικιαζόμενοι» εργαζόμενοι
«Χωρίς εμάς δεν πάει το δέμα» διαμηνύουν οι απεργοί «ενοικιαζόμενοι» εργαζόμενοι
«Να σβήσουν τα μηχανάκια και οι μηχανές! Χωρίς εμάς το γράμμα και το δέμα δεν πάει!»: Με το σύνθημα αυτό, οι «ενοικιαζόμενοι» εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ - ΕΛΤΑ Courier, μαζί με μόνιμους και με μπροστάρη το σωματείο τους, το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Ταχυδρομείων - Ταχυμεταφορών Αττικής (ΣΕΤΤΑ), οργανώνουν από χτες τη 48ωρη απεργία τους, με προμετωπίδα του αγώνα τους το αίτημα να καταργηθεί η «ενοικιαζόμενη» εργασία και να υπογραφεί ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς.

Πρόκειται για εργαζόμενους που δουλεύουν για 10 και 15 χρόνια στην επιχείρηση των ΕΛΤΑ, με συμβάσεις που τις ανανεώνουν μήνα μήνα, όμηροι μιας πολιτικής που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις για τη θωράκιση της ανταγωνιστικότητας, για να απαλλάσσεται η εργοδοσία ακόμα και από τις πιο τυπικές υποχρεώσεις απέναντι στο προσωπικό της. Ετσι, με αυτές τις δουλεμπορικές εργασιακές σχέσεις δουλεύουν 8 ώρες στον δρόμο, αντιμέτωποι με τους γνωστούς μεγάλους κινδύνους, με δεκάδες θύματα στην άσφαλτο.

Με την απεργία τους που είναι σε εξέλιξη, σε συνέχεια της προηγούμενης απεργιακής κινητοποίησης στις 29 Νοέμβρη, διεκδικούν το αυτονόητο: Να προσληφθούν στα ΕΛΤΑ με κατοχυρωμένα δικαιώματα που τα στερούνται εδώ και πολλά χρόνια.


Χτες, πρώτη μέρα της κινητοποίησής τους, ανάγκασαν τη διοίκηση των ΕΛΤΑ αλλά και την κυβέρνηση να τους συναντήσουν, ενώ σμπαράλιασαν την προσπάθειά τους να στήσουν απεργοσπαστικό μηχανισμό. Σήμερα, Πέμπτη, η απεργιακή κινητοποίηση συνεχίζεται, με προσυγκέντρωση στις 7 π.μ. στα ΕΛΤΑ - ΕΛΤΑ Courier στη Λένορμαν και συγκέντρωση στις 11 π.μ. στην έδρα των ΕΛΤΑ Courier στην Αγία Παρασκευή.

Η απεργία τους ξεκίνησε με προσυγκέντρωση στο Κέντρο Διανομής και Διαλογής στο Ρουφ και ακολούθησε μοτοπορεία μέχρι τα γραφεία της διοίκησης των ΕΛΤΑ στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης (πρώην Κοτζιά). Στο πλευρό τους βρέθηκαν αντιπροσωπείες από την Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ, το Συνδικάτο Τηλεπικοινωνιών - Πληροφορικής Αττικής, το Σωματείο ACS, το ΠΑΣΕ WIND.

Μέχρι και με ταξί επιχείρησε να σπάσει την απεργία η εργοδοσία

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ προσπάθησε πάλι να στήσει απεργοσπαστικό μηχανισμό. Θυμίζουμε ότι από προχτές καλούσε «ενοικιαζόμενους» εργαζόμενους, τους οποίους λίγες μέρες πριν αρνιόταν να συναντήσει αφού δεν αποτελούν «προσωπικό της επιχείρησης», να πάνε για δουλειά χρησιμοποιώντας διάφορα προσχήματα, μέχρι και ότι πρέπει να διαθέσουν προσωπικό ασφαλείας. Χτες προσπάθησε να διακινήσει δέματα με ταξί, προσπάθεια όμως που σταμάτησε μετά τις καταγγελίες των απεργών.

Στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Επίσης χτες ήρθαν νέες καταγγελίες για την άσκηση πίεσης από προϊσταμένους σε «ενοικιαζόμενους» εργαζόμενους, όπως ότι «όποιος απεργήσει θα έχει επιπτώσεις», για να τα μαζέψει όμως μετά από παρέμβαση του ΣΕΤΤΑ.

Στη συγκέντρωση στα γραφεία των ΕΛΤΑ, η διοίκησή τους προσπάθησε να κάνει το ίδιο με αυτό που έκανε στην προηγούμενη απεργία. Εβαλε τον θυρωρό να ενημερώνει τους απεργούς ότι «απουσιάζει» και την ίδια στιγμή είχε καλέσει αστυνομικές δυνάμεις! Ομως, οι απεργοί δεν πτοήθηκαν και με την αποφασιστικότητά τους μπήκαν στην είσοδο του κτιρίου και κατάφεραν να δουν εκπρόσωπο της διοίκησης και συγκεκριμένα τον Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών και Ανθρώπινου Δυναμικού, ο οποίος, παρακάμπτοντας το γεγονός ότι οι «ενοικιαζόμενοι» απασχολούνται στα ΕΛΤΑ για 10 και 15 χρόνια, μέσω της «ενοικίασης», πιπίλισε τη γνωστή «καραμέλα» ότι δεν ανήκουν στα ΕΛΤΑ! Παρ' όλ' αυτά δεσμεύθηκε να μεταφέρει τα αιτήματά τους στη διοίκηση.

Αμέσως μετά ακολούθησαν νέα μοτοπορεία και νέα συγκέντρωση στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιο, μεταξύ άλλων, για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Εκεί αντιπροσωπεία των απεργών συναντήθηκε με τη διευθύντρια του υφυπουργού Γιώργου Γεωργαντά. Η τελευταία, σε μια προσπάθεια αποποίησης των πολιτικών ευθυνών του υπουργείου, ισχυρίστηκε ότι αποκλειστικά υπεύθυνη για τις εργασιακές σχέσεις στα ΕΛΤΑ είναι η διοίκησή τους, ωστόσο δεσμεύθηκε πως θα ενημερώσει την πολιτική ηγεσία για τα αιτήματά τους και θα δώσει απάντηση το αμέσως επόμενο διάστημα. Η αντιπροσωπεία τόνισε ότι αποτελεί πολιτική ευθύνη της σημερινής και της εκάστοτε κυβέρνησης οι εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στα ΕΛΤΑ και ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους για τα δίκαια αιτήματά τους.

Η αντιπροσωπεία μιλώντας στους απεργούς συνόψισε τα αποτελέσματα της πρώτης απεργιακής μέρας τονίζοντας ότι «τους σπάσαμε τον τσαμπουκά. Τους αναγκάσαμε να μας δεχθούν και στη διοίκηση των ΕΛΤΑ και στο υπουργείο, ενώ καταφέραμε να σταματήσουμε τον απεργοσπαστικό μηχανισμό που πήγε να στηθεί». Με αυτά ως παρακαταθήκη κάλεσε σε ένταση του αγώνα, σε ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή στη σημερινή δεύτερη μέρα απεργίας και στην απεργιακή κινητοποίηση.

Το πλαίσιο αιτημάτων

Το ΣΕΤΤΑ με το κάλεσμα «όλοι ενωμένοι σαν μια γροθιά μόνιμοι, ενοικιασμένοι, ορισμένου, αορίστου, εργολαβικοί! Καμία εργασιακή σχέση δεν θα μας διασπάσει. Είμαστε εμείς που δουλεύουμε δίπλα δίπλα» προβάλλει τα αιτήματα:

  • Κατάργηση της «ενοικιαζόμενης» εργασίας. Απορρόφηση όλων των εργαζομένων που εργάζονται στο δίκτυο των ΕΛΤΑ - ΕΛΤΑ COURIER με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και ενοικίασης από τις μητρικές εταιρείες των ΕΛΤΑ ΑΕ και ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ ΑΕ
  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης με αυξήσεις στους μισθούς για όλους τους εργαζόμενους (μόνιμους, αορίστου, ορισμένου, ενοικίασης)
  • Αμεση ένταξη των «ενοικιαζόμενων» εργαζομένων στο δίκτυο των ΕΛΤΑ - ΕΛΤΑ COURIER, ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας, στο μισθολόγιο των ΕΛΤΑ και Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ με κατοχυρωμένα όλα τα νόμιμα εργασιακά δικαιώματα και αναγνώριση των τριετιών, ως βάση συζήτησης για γενικότερες αυξήσεις
  • Σταθερός χρόνος εργασίας. 5ήμερο - 7ωρο - 35ωρο
  • Βαρέα και Ανθυγιεινά ένσημα για όλους τους εργαζόμενους του κλάδου
  • Να σταματήσει η εντατικοποίηση. Οριοθέτηση συγκεκριμένου τομέα για κάθε ταχυδρόμο και ταχυμεταφορέα στο πλαίσιο του ωραρίου του
  • Παροχή ατομικών μέσων προστασίας στους εργαζόμενους κάθε δύο χρόνια. Καμία διανομή σε ακραίες καιρικές συνθήκες (παγωνιά, καύσωνα, καταιγίδα). Καθορισμός χώρων για προστασία από τα καιρικά φαινόμενα
  • Να δοθούν εδώ και τώρα οι οφειλόμενες άδειες και οι απλήρωτες υπερωρίες
  • Να δοθεί ολόκληρη η αποζημίωση στους απολυμένους των ΕΛΤΑ από τη διοίκηση.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ