ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 9 Μάρτη 2003
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κόντρα στη νέα (α)ταξία
Η ιστορική δίκη του Γκ. Δημητρώφ

«Γίγας στους γίγαντες ο Δημητρώφ

στους δικαστές στέκει εμπρός.

Τους δικαστές μαστιγώνει σκληρά

Χίτλερ και Γκέρινγκ ποδοπατά...»

(επετειακή μνήμη)

Ενας μισοπάλαβος και τοξικομανής, ο Βαν Ντεν Λούμπε, ήταν ο βαλτός από το χιτλερικό καθεστώς και από τον Χέρμαν Γκέρινγκ, που χρησιμοποιήθηκε για τον εμπρησμό του Ράιχτσαγκ ως προβοκάτσια για να κλιμακωθεί ο άγριος διωγμός κατά των κομμουνιστών - αγωνιστών που αντιστάθηκαν στη φασιστική βία.

Ανάμεσα στους «κατηγορούμενους» που σύρθηκαν στο στημένο δικαστήριο της Λιψίας ήταν ο Γκεόργκι Δημητρώφ, γραμματέας της Κομμουνιστικής Διεθνούς.

Στο χιτλερικό αυτό δικαστήριο της Λιψίας, ο Δημητρώφ όχι μόνο ανέτρεψε την κατηγορία, αλλά και αναδείχτηκε σφοδρός κατήγορος κατά των κατηγόρων του και του ναζισμού.

Η κατηγορία κατέρρευσε και παρά τις προσπάθειες να επιβληθεί η ποινή του θανάτου στο Δημητρώφ από το δικαστήριο σκοπιμότητας, ο Δημητρώφ αθωώθηκε, ο προβοκάτορας Βαν ντεν Λούμπε οδηγήθηκε στο απόσπασμα και ο Γκέρινγκ λύσσαξε σε σημείο ώστε, μέσα στο δικαστήριο να απευθύνει την απειλή... «Και αν ξεφύγεις από εδώ μέσα, θα σε πνίξω με τα ίδια μου τα χέρια»...

Ο χιτλερικός στρατάρχης της αεροπορίας, κι αυτός τοξικομανής και υψηλής κατηγορίας κλέφτης πολύτιμων έργων, δεν πρόλαβε να πραγματοποιήσει την απειλή. Με την κατάρρευση του ναζισμού και την ταχύτατη προέλαση του Κόκκινου Στρατού ως την καρδιά του Βερολίνου και το κατεστραμμένο Ράιχσταγκ, ο Φίρερ και η παρέα του αυτοκτόνησαν μέσα στο αρματωμένο ύστατο καταφύγιο. Τους ακολούθησε με μια κάψουλα υδροκυανίου, ο Γκέρινγκ και ως μοναχικός και θλιβερός έγκλειστος στις φυλακές του Σπαντάου έμεινε ο Ρούντολφ Ες, μετά τις καταδίκες του δικαστηρίου της Νυρεμβέργης.


Του
Γιώργου Κ. ΤΣΑΠΟΓΑ


Αστικοί «τρομο»-μύθοι και βία

Οταν «έσκασε» η υπόθεση της «17 Ν», ένας από τους βασικούς στόχους των «μαγείρων» του επικοινωνιακού οργίου, που έκτοτε βιώνουμε, ήταν να ελεεινολογηθεί σαν «πηγή» της τρομοκρατίας η Αριστερά (!), ειδικότερα η επαναστατική Αριστερά (!), ακόμα πιο ειδικά η κομμουνιστική Αριστερά!

Οι «μάγειροι» επιστράτευσαν για το σκοπό αυτό από τα φασιστοειδή τύπου Βορίδη μέχρι τους απογόνους των υμνητών των «Νέων Παρθενώνων» της Μακρονήσου και τους κάθε λογής υπέρμαχους της κρατικής τρομοκρατίας, που πρόσφατα ωρύονταν ότι «καλά κάνει το ΝΑΤΟ και βομβαρδίζει τους Σέρβους». Η επιχείρηση, δε, να συκοφαντηθεί και να εξομοιωθεί (!) η ατομική τρομοκρατία με την ταξική λαϊκή πάλη, και κυρίως με την ένοπλη μορφή της, υπήρξε συνεχής.

Ετσι, δίπλα σε δηλώσεις αστών πολιτικών ότι τα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα έχουν κάτι από «τρομοκρατία» (!), όπως είχε πει η κυρία Μ. Γιαννάκου - Κουτσίκου, δόθηκε ιδιαίτερο βάρος να τεθούν στο μικροσκόπιο της ...Αντιτρομοκρατικής, μερικές «ύποπτες» ιδέες. Και τι πιο «ύποπτο», όπως έλεγαν (π.χ., άρθρο Ανδριανόπουλου στα «ΝΕΑ» τον Αύγουστο του 2002), από τις αντιιμπεριαλιστικές, τις αντικαπιταλιστικές και τις επαναστατικές ιδέες για την ανατροπή του αστικού κράτους!

***

Καθώς οι μήνες πέρασαν, η προπαγάνδα συνεχίζεται, κάπως πιο ραφιναρισμένη. Τώρα πια, βασική προσπάθεια της άρχουσας τάξης είναι - αξιοποιώντας πάντα τον προβοκατόρικο ρόλο της «17 Ν» - να κλείσει κάθε δρόμος, που οδηγεί έξω από τα πλαίσια της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Οπως λένε, ένα μόνον είδος «παρανομίας» και βίας επιτρέπεται: Εκείνο που ασκείται υπέρ της αστικής δημοκρατίας!

Αν, δηλαδή, υπάρχει δικτατορία (τύπου συνταγματαρχών), τότε καλώς, ο λαός μπορεί να καταφύγει σε κάθε μορφή πάλης. Αν, όμως, υπάρχει η «δικτατορία του κεφαλαίου» με κοινοβουλευτικό μανδύα, τότε απαγορεύεται η λαϊκή πάλη για την ανατροπή της, διότι κάτι τέτοιο συνιστά «ποινικό αδίκημα»!

Η προσπάθειά τους να μας πείσουν για το «τέλος της ιστορίας», η προσπάθειά τους να μας πείσουν ότι πέραν της αστικής δημοκρατίας δεν υπάρχει και κυρίως δεν επιτρέπεται τίποτα άλλο (πολύ περισσότερο ο σοσιαλισμός) είναι προφανής. Μόνο, που δεν είναι καθόλου πρωτότυποι. Αυτό έλεγαν για το κοινωνικό τους σύστημα και οι δουλοκτήτες, αλλά τους εκδίωξαν οι φεουδάρχες. Αυτό έλεγαν και οι φεουδάρχες, αλλά τους εκδίωξαν οι αστοί. Ο,τι κι αν λένε οι τελευταίοι, οι αστοί, θα έρθει η ώρα που θα τους εκδιώξουν οι εργάτες...

***

Πριν πάμε στο ζήτημα, αν έχει δικαίωμα ο λαός να τους εκδιώξει με οποιονδήποτε τρόπο, πρέπει να αναφερθούμε στον παιδαριώδη αντικομμουνισμό διαφόρων ημιμαθών, που προσπαθούν, όπως είπαμε, να αποδώσουν στον επαναστατικό σοσιαλισμό σχέση με την ατομική τρομοκρατία. Κάνουν ότι ξεχνούν οι ελεεινολόγοι (ή δε γνωρίζουν;) πως ο μαρξισμός - λενινισμός είναι ο πρώτος και βασικός εχθρός της ατομικής τρομοκρατίας.

  • Κάνουν ότι ξεχνούν πως ο Μαρξ αποκάλεσε «γάιδαρο» και εκδίωξε τον Μπακούνιν από την Α` Διεθνή, ακριβώς γιατί οι κομμουνιστές δεν ανέχονταν καμία διασύνδεση με τις δολοφονίες και την ατομική τρομοκρατία.
  • Κάνουν ότι ξεχνούν τα λόγια του Λένιν: «Η εκτέλεση ακόμα και ολόκληρης εκατοντάδας τσάρων δε θα προκαλέσει ποτέ τόση διεγερτική και διαπαιδαγωγητική επίδραση, όση θα προκαλέσει και μόνη η συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων εργαζόμενου λαού στις συγκεντρώσεις, όπου συζητούν τα ζωτικά συμφέροντά τους και τη σύνδεση της πολιτικής με αυτά τα συμφέροντα», έλεγε ο Λένιν.

***

Παρ' όλα αυτά, οι «αντιτρομοκράτες» μας, στο πλαίσιο της συζήτησης για το αν η δίκη της «17 Ν» είναι πολιτική ή ποινική (προφανώς θεωρούν ...ποινική και τη δολοφονία του Καποδίστρια ή την απόπειρα κατά του Βενιζέλου), στο πλαίσιο της ιδεολογικής επιχείρησης για νομιμοποίηση στη συνείδηση του λαού των «τρομονόμων» τους, μας απειλούν:

Κάθε σκέψη ή πράξη (πολύ περισσότερο, βίαιη πράξη) του λαού, που θα αμφισβητήσει τη διαιώνιση της «Δημοκρατίας που νίκησε την τρομοκρατία» (!), είναι ποινικώς κολάσιμη.

Στην πραγματικότητα, αυτό που θέλουν είναι:

α) Να επιβάλουν ως «αμετάκλητη» και «απόρθητη» τη δική τους «δημοκρατία». Μια «δημοκρατία», που στέλνει χαφιέδες στις λαϊκές συγκεντρώσεις, επιστρατεύει ναυτεργάτες και στέλνει Ελληνες φαντάρους στο Αφγανιστάν και στο Κόσσοβο.

β) Να φτιάξουν κατηγορητήρια «ενοχής» για όποιον δε σκύβει το κεφάλι στη «δημοκρατία» του κεφαλαίου, παρά το γεγονός ότι αυτή η «δημοκρατία» ευθύνεται για 3.500 εργατικά «ατυχήματα» από το 1974.

γ) Να θέσουν «εκτός νόμου» όποιον αμφισβητεί τη δικτατορία των πολυεθνικών, να αφαιρέσουν από το λαό το δικαίωμα να παλεύει και να οραματίζεται την «άλλη» δημοκρατία, την πραγματική δημοκρατία, που θα αφορά στην πλειοψηφία του λαού και όχι μια χούφτα εκμεταλλευτών.

***

Οι κύριοι που υπονοούν τη θεωρία της «ανομίας» του αντιιμπεριαλιστικού και αντικαπιταλιστικού αγώνα έφτασαν κάποια στιγμή να βγαίνουν στα κανάλια και να ρωτούν με ύφος ανακριτή της «4ης Αυγούστου»: «Είστε ή δεν είστε με το αστικό κράτος;»!

Οι ίδιοι, βέβαια, είναι με το αστικό κράτος. Και το δηλώνουν περήφανα. Αλλά δε μας εξηγούν: Το αστικό τους κράτος δεν έχει καμία σχέση με το αίμα; Πώς, αλήθεια, γεννήθηκε; Είναι άμωμο; Ο Ουάσιγκτον και ο Τζέφερσον στην Αμερική, ο Μαρά, ο Ρουσό, ο Ροβεσπιέρος, οι ηγέτες της Αστικής Επανάστασης στη Γαλλία (που οδήγησε σ' αυτό που υπερασπίζονται οι συντάκτες του «τρομονόμου», στο αστικό κράτος δηλαδή), αλήθεια, πώς την έκαναν την επανάσταση; Την έκαναν με ...εκκλήσεις προς τους φεουδάρχες; Δεν υπήρξε βία; Αλήθεια, δεν έμαθαν ποτέ τίποτα για το αίμα που χύθηκε στη Βαστίλλη;..

Επομένως, οι «τρομο-κήρυκες» δεν είναι «κατά» της επαναστατικής βίας. Είναι «κατά» εκείνης της επαναστατικής βίας, που ...δεν τους βολεύει. Ταυτόχρονα, είναι υπέρ κάθε βίας, που εξαπολύεται από το αστικό κράτος (είτε πρόκειται για ιμπεριαλιστικούς πολέμους, είτε για καταστολή λαϊκών αγώνων).

***

Εμείς, σε αντίθεση με τους χειροκροτητές των ευρω-συνταγμάτων», που θέλουν να υπαγάγουν ακόμα και τις λαϊκές κινητοποιήσεις στην κατηγορία του «οργανωμένου εγκλήματος» (!), είμαστε με την άποψη του Ρήγα Φεραίου:

«Οταν η Διοίκησις βιάζη, αθετή, καταφρονή τα δίκαια του λαού και δεν εισακούη τα παράπονά του, το να κάμη τότε ο λαός, ή κάθε μέρος του λαού επανάστασιν, να αρπάζη τα άρματα και να τιμωρήση τους τυράννους του, είναι (το) πλέον ιερόν από όλα τα δίκαιά του και το πλέον απαραίτητον από όλα τα χρέη του», έγραφε ο Ρήγας...

Εμείς δεν πρόκειται να επιτρέψουμε στους «Γεωργαλάδες» του συστήματος να βλασφημήσουν κατά του ΕΛΑΣ, του ΕΑΜ, του ΔΣΕ, των Διεθνών Ταξιαρχιών στην Ισπανία, του Τσε στην Κούβα, των Μπολσεβίκων στη Ρωσία, και δε θα τους επιτρέψουμε ούτε καν να τολμήσουν να διανοηθούν να ισχυριστούν ότι οι ταξικοί αγώνες και τα ταξικά κινήματα είναι «τρομοκρατικές παραφυάδες»!

Εμείς, σε αντίθεση με τους υμνητές της αστικής «αιωνιότητας», είμαστε εναντίον της αστικής βίας τους και υπέρ κάθε επαναστατικής μορφής πάλης, που επιλέγει ο λαός για να αποτινάξει τους δυνάστες του.

Είμαστε υπέρ και της πάλης του Σπάρτακου κατά των δουλοκτημόνων, είμαστε και υπέρ της επαναστατικής κατάληψης των Βερσαλλιών, είμαστε υπέρ και της επαναστατικής κατάληψης των Χειμερινών Ανακτόρων.

Και φυσικά, όπως έλεγε ο Λένιν, δεν έχουμε πρόθεση να χάσουμε ούτε ένα σύντροφο σ' αυτήν τη μάχη, γι' αυτό όταν έρθει η ώρα θα καλέσουμε το αστικό κράτος να σεβαστεί την επιθυμία της πλειοψηφίας του λαού και να μην επιλέξει το δρόμο της βίας. Λέτε το αστικό κράτος, το ΝΑΤΟ, η ΕΕ, οι ιμπεριαλιστικοί και κατασταλτικοί μηχανισμοί να σεβαστούν τη θέληση της λαϊκής πλειοψηφίας και να μην οδηγήσουν τα πράγματα στη βία και την αναμέτρηση;..


Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ