ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 17 Απρίλη 1996
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Ο αγώνας φέρνει αποτελέσματα

Σε γενική συνέλευση αύριο οι μεταλλεργάτες της Ζώνης "μετράνε" τις επιτυχίες τους και καθορίζουν τα επόμενα αγωνιστικά βήματα

Την τακτική γενική του συνέλευση πραγματοποιεί αύριο, Πέμπτη, στις 5.30 το απόγευμα το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά,όπου θα γίνει ο απολογισμός δράσης και ο προγραμματισμός για την επόμενη περίοδο. Θα συζητηθούν, επίσης, οι εξελίξεις που αφορούν την τοπική συλλογική σύμβαση εργασίας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, οι αιτίες και οι λύσεις για την ανεργία στον κλάδο και, τέλος, οι απαντήσεις της κυβέρνησης για τη Ζώνη.

"Το συνδικάτο - τονίζεται στην ανακοίνωση - έχοντας διανύσει μια ολόκληρη πορεία, με αγωνιστικές παρεμβάσεις, από κοινού με τα υπόλοιπα σωματεία της Ζώνης, πρόβαλαν σθεναρή αντίσταση στην πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης για διάλυση και συρρίκνωση της Ζώνης. Αυτή η πολιτική υλοποιείται στη Χαλκίδα και στη Σύρα με μεροκάματα πείνας και εργάτες που κάνουν όλες τις δουλιές χωρίς δικαιώματα! Αυτή η πολιτική εφαρμόζεται στον Σκαραμαγκά με τις 1.000 απολύσεις και 30% μείωση των αποδοχών σε όσους έμειναν. Το σχέδιό τους προβλέπει πλήρη συρρίκνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και αν γλιτώσουν κάποιοι, αυτοί θα είναι κάποιοι υπεργολάβοι στον Σκαραμαγκά και στην Ελευσίνα... Μ' αυτές τις επιλογές τους καλούμαστε να συγκρουστούμε και να ανατρέψουμε. Δεν είναι καθόλου τυχαία όλη αυτή η επίθεση που δέχεται το συνδικάτο αυτή την περίοδο".

Αναφερόμενο, το συνδικάτο, στα άμεσα αποτελέσματα που είχε μέχρι τώρα ο αγώνας των εργαζομένων, σημειώνει ότι το υπουργείο Εργασίας αναγκάστηκε να δώσει λύσεις σε άμεσα ζωτικά προβλήματα. Ετσι: Σφραγίζονται τα βιβλιάρια ασθενείας όλων των ανέργων έχοντας τουλάχιστον 30 ένσημα την τριετία 1992 - 1993 - 1994! Θα υλοποιηθεί η έκδοση και η χρήση της επαγγελματικής ταυτότητας (θα ψηφιστεί νόμος). Η κάρτα θα εκδίδεται από τα σωματεία, θα θεωρείται από τον ΟΑΕΔ επίσημα και θα ελέγχεται από την Επιθεώρηση Εργασίας, τις 5μελείς Επιτροπές Ελέγχου και τα Λιμεναρχεία. Θα καταβληθεί μέσα σε τρεις μήνες έκτακτο επίδομα ανεργίας. Το αίτημα των σωματείων είναι να διαμορφωθεί το επίδομα στις 150.000, ενώ ο ΟΑΕΔ σε μια επίδειξη "κοινωνικής αναισθησίας", αποφάσισε να είναι 50.000 δραχμές! "Το θέμα είναι - τονίζεται στην ανακοίνωση - ότι ο υπουργός εργασίας πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι δεν έχει να κάνει με ζήτουλες! Διεκδικούμε επίδομα ανεργίας και οφείλουν να το καταβάλουν".

Αυθαίρετη καταγγελία σύμβασης από εργοδότες!
  • Η Ενωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά κατάγγειλε την τοπική συλλογική σύμβαση και ζητά διαπραγματεύσεις από μηδενική βάση για τριετή συμφωνία!
  • Συνδικάτο Μετάλλου: Αβάσιμη, καταχρηστική και παράνομη η ενέργεια των εργοδοτών

Μονομερώς και λειτουργώντας με βάση τις ορέξεις ενός "σκληρού πυρήνα" επιχειρηματιών, η Ενωση Ναυπηγοεπισκευαστών Μετάλλου Πειραιά κατάγγειλε την τοπική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που αφορά τις μεταλλουργικές επιχειρήσεις της Ζώνης και μαγαζιά των επιχειρήσεων αυτών που βρίσκονται στην ευρύτερη περιφέρεια του Πειραιά! Ζητά την έναρξη νέας διαπραγμάτευσης με το Συνδικάτο Εργατών Μετάλλου Πειραιά από μηδενική (!) βάση και με στόχο τη σύναψη τριετούς σύμβασης! Επικαλείται, γι' αυτή της την ενέργεια,"ουσιαστικές μεταβολές στις σχετικές συνθήκες από την ημέρα ισχύος της τοπικής σύμβασης (σ.σ. είχε υπογραφεί στις 18/2/95), όπως και τη μείωση των εργασιών, την πετρελαϊκή κρίση και την αύξηση των γενικών εξόδων της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας"...

Αυτά, όταν το σύνολο των επιχειρήσεων - μελών της Ενωσης που έχουν αναλάβει επισκευαστικές εργασίες, έχουν υπογράψει επιχειρησιακές συμβάσεις (περίπου 100) με το συνδικάτο για το 1996 και με ποσοστό αύξησης παραπλήσιο με αυτό που είχε αντιπροτείνει το συνδικάτο στη διάρκεια των δεκάδων διαπραγματευτικών συναντήσεων για την αναπροσαρμογή των όρων της τοπικής σύμβασης.

Το συνδικάτο με έγγραφό του προς την Ενωση Ναυπηγοεπισκευαστών χαρακτηρίζει την ενέργειά της "αβάσιμη, καταχρηστική και παράνομη". "Εάν έχετε την άποψη - τονίζει - ότι θα πρέπει να πληρώσουν οι άνεργοι και οι υποαπασχολούμενοι την αύξηση των γενικών εξόδων σας, θα πρέπει να το πείτε. Οσο για την πετρελαϊκή κρίση, την επικαλείστε σαν διοίκηση τουλάχιστον τα 20 τελευταία χρόνια. Πέρσι που υπογράψατε σύμβαση, δεν υπήρχε πετρελαϊκή κρίση; Το να επικαλείστε ότι μειώνονται οι εργασίες, ότι υπάρχει κρίση και ακρίβεια και γι' αυτό το λόγο εκδηλώνετε την πρόθεση να μειώσετε την αμοιβή των όποιων ημερομισθίων πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι, αποτελεί μια επιχειρηματολογία που καθιστά την καταγγελία αβάσιμη, καταχρηστική και παράνομη".

Η διοίκηση του συνδικάτου, κρίνοντας ότι δεν μπορεί να συνεχίσει οποιαδήποτε συζήτηση όσο δεν ανακαλείται τουλάχιστον η καταγγελία της σύμβασης, αποφάσισε ομόφωνα να καταθέσει τις επιχειρησιακές συμβάσεις στο υπουργείο Εργασίας, για να κηρυχτούν υποχρεωτικές. Προειδοποιεί, επίσης, ότι αν η αδιαλλαξία είναι τελικά η επιλογή της Ενωσης, για όποια άλλα θέματα λειτουργίας, υποδομής κλπ. της Ζώνης, το συνδικάτο θα απευθύνεται απευθείας στις επιχειρήσεις και όχι στη διοίκηση της Ενωσης. Σημειώνει, τέλος, ότι οι ενέργειες των εργοδοτών είναι και άνευ ουσιαστικού περιεχομένου, αφού ο νόμος προβλέπει ότι ακόμα και αν καταγγελθεί η σύμβαση, βρίσκεται σε πλήρη ισχύ για έξι μήνες από την ημερομηνία της καταγγελίας.

"Δένει" το Μάρκο Πόλο;

Ακόμα και η Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφορών διαψεύδει την ύπαρξη σχετικής σύμβασης με την "Οριεντ Λάινς"

Ανυπόστατους χαρακτηρίζει, σύμφωνα με επιστολή της προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), η Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφορών (ΔΟΜ) τους ισχυρισμούς της "Οριεντ Λάινς" σε ό,τι αφορά την ύπαρξη εγκεκριμένης Συλλογικής Σύμβασης από τη ΔΟΜ για τη δρομολόγηση του ανασφάλιστου και υπό σημαία Μπαχάμες κρουαζιερόπλοιου "Μάρκο Πόλο",το οποίο θα εκτελούσε κρουαζιέρες από τον Πειραιά στα νησιά του Αιγαίου και την Κωνσταντινούπολη.

Στην επιστολή της ΔΟΜ που υπογράφει ο βοηθός γεν. γραμματέας Μαρκ Ντίκινσον,αναφέρεται ότι η ΔΟΜ δεν έχει εγκρίνει Συλλογική Σύμβαση για την εκτέλεση κρουαζιερών από το ανασφάλιστο Μάρκο Πόλο,ούτε έχει υποβληθεί στην Επιτροπή Κρουαζιερόπλοιων του ναυτεργατικού τμήματος της ΔΟΜ για έγκριση. Κατά συνέπεια, το πλοίο δεν έχει εφοδιαστεί με την "μπλε κάρτα"... Πράγμα που σημαίνει ότι αν το ανασφάλιστο "Μάρκο Πόλο" είχε υπογράψει Σύμβαση με τη ΔΟΜ και του είχε χορηγηθεί από αυτήν η "μπλε κάρτα", θα μπορούσε κανονικά να εκτελεί κρουαζιέρες! Ετσι επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) ότι το μόνο που ενδιαφέρει τη ΔΟΜ είναι να αυξήσει την "μπλε κάρτα" και τα έσοδά της από τους αλλοδαπούς. Γιατί, όπως τονίζει η ΠΕΜΕΝ, η ΔΟΜ σε περιπτώσεις ανασφαλίστων πλοίων που δεν έχουν την "μπλε κάρτα" θεωρεί ότι δεν πληρούν τους όρους ασφάλειας και τα σταματάει, ενώ όταν έχουν την "μπλε κάρτα" είναι ασφαλή και ταξιδεύουν γιατί παίρνουν τα "λύτρα" της εξαγοράς τους.

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα και με πρόσφατη ανακοίνωση της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το συγκεκριμένο πλοίο δεν μπορεί να εκτελεί τα δρομολόγια που είχε ανακοινώσει ότι θα κάνει.

Αυξήθηκε το ναυτιλιακό συνάλλαγμα

Αύξηση 11,9% παρουσίασε το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που μπήκε στη χώρα κατά το 12μηνο Γενάρης - Δεκέμβρης 1995, ανερχόμενο σε 2.190,75 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έναντι 1.957,70 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το αντίστοιχο 12μηνο του 1994. Ειδικότερα κατά το μήνα Δεκέμβρη 1995 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε σε 202 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έναντι 202,4 εκατομμύρια δολάρια τον αντίστοιχο Δεκέμβρη 1994, σημειώνοντας μείωση 0,2%.

Σήμερα αποφάσεις για τη "Χαλυβουργική"

Τρίωρη στάση εργασίας και γενική συνέλευση πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι της "Χαλυβουργικής", προκειμένου να καθορίσουν τα παραπέρα αγωνιστικά τους βήματα κατά του κλεισίματος δύο τμημάτων παραγωγής, στο οποίο προχώρησε η εταιρία και της δρομολόγησηςαπόλυσης 250 εργαζομένων.

Ηδη από τις 29 του Μάρτη έκλεισαν οι ηλεκτρικοί κλίβανοι - η μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής μπιγέτας μπετοσίδηρου στη χώρα - και μειώθηκε η παραγωγή σιδήρου κατά 50%. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να επισφραγίσει μια πορεία συρρίκνωσης του εργοστασίου, που ξεκίνησε το '80 με το κλείσιμο των υψικαμίνων και την απόλυση τότε 1.300 εργαζομένων. Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να οδηγηθεί η επιχείρηση σταδιακά σε οριστικό κλείσιμο ή και να μετατραπεί σε εμπορική εταιρία. Ενδεχόμενο που ενισχύεται από το ότι η διοίκηση της επιχείρησης δεν έχει εμφανίσει κανένα πρόγραμμα λειτουργίας και εκσυγχρονισμού του εργοστασίου.

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρίας έχει ξεκινήσει πρόγραμμα "συναινετικών" απολύσεων - έτσι το χαρακτηρίζει η ίδια - με στόχο την "ανώδυνη" απόλυση 250 εργαζομένων. Πρόγραμμα, που συνοδεύεται με την απειλή πως, αν δε συμπληρωθεί ο αριθμός που θέλουν, θα προχωρήσουν σε απολύσεις με βάση το 2%.

Ομόφωνα οι εργαζόμενοι σε προηγούμενη γενική τους συνέλευση, αποφάσισαν να αντιταχθούν αγωνιστικά στα αντεργατικά σχέδια της εταιρίας και ήδη έχουν πραγματοποιήσει μια 24ωρη απεργία και διαδοχικές συγκεντρώσεις στη Βουλή και στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας. Στόχος της σημερινής συνέλευσης είναι η ενημέρωση των εργαζομένων και ο προγραμματισμός της παραπέρα δράσης τους.

Από προηγούμενη γενική συνέλευση των μεταλλεργατών της Ζώνης



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ