ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 6 Ιούλη 2000
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΤΕ - «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ»
Τέρμα και τυπικά στην ιδιοκτησία του Δημοσίου

Πλειοψηφικά πακέτα μετοχών του ΟΤΕ και της ΟΑ αποφάσισε να ξεπουλήσει η κυβέρνηση στο πολυεθνικό κεφάλαιο και, μάλιστα, μέσα στο 2000

Στο οριστικό ξεπούλημα του ΟΤΕ και της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) με ταχύτατες διαδικασίες προχωρά η κυβέρνηση, ξεχνώντας τις προεκλογικές - αλλά υποκριτικές - δεσμεύσεις για έλεγχο των πλειοψηφικών πακέτων από το Δημόσιο.

Η παράδοση των δύο αυτών ΔΕΚΟ στρατηγικής σημασίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο θα γίνει μέσα στο 2000, με διαδικασίες που θα υποδείξει ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος της κυβέρνησης «Credit Suisse», ο οποίος θα υποδείξει και τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις! Στην περίπτωση της ΟΑ απόφαση της κυβέρνησης είναι η εκχώρηση του 51% των μετοχών της εταιρίας, μαζί με το «μάνατζμεντ» σε μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία, ενώ για τον ΟΤΕ η εκχώρηση πακέτου μετοχών μέχρι 15% σε ξένο στρατηγικό εταίρο, κατά προτίμηση μεγάλο ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό οργανισμό. Σημειώνεται ότι εκχώρηση ενός ακόμη 15% των μετοχών του ΟΤΕ, σημαίνει ότι το ιδιωτικό κεφάλαιο θα κατέχει πλέον άνω του 60% του Οργανισμού!

Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο εταιρίες οδεύουν σε γαλλογερμανικά συμφέροντα. Στη γαλλική «Φρανς Τέλεκομ» ο ΟΤΕ και στη γερμανική «Λουφτχάνσα» η ΟΑ. Οπως είναι γνωστό, οι Γερμανοί μέσω της εταιρίας «Χόχτιφ» έχουν «πατήσει γερά το πόδι τους» στο αεροδρόμιο Σπάτων. Επίσης, για τον όμιλο εταιριών της ΟΑ, πιθανή θεωρείται και η συμμετοχή ελληνικών ιδιωτικών κεφαλαίων.

Η επίσπευση των διαδικασιών για το ξεπούλημα του ΟΤΕ και της ΟΑ ήταν το αντικείμενο χτεσινής σύσκεψης στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Στη σύσκεψη μετείχαν οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΘΟ Σπ. Τραυλός, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων Γ. Στουρνάρας, οι πρόεδροι του ΟΤΕ Ν. Μανασής και της ΟΑ Δ. Καλόφωνος και οι εκπρόσωποι των χρηματοοικονομικών συμβούλων. Οι σύμβουλοι ενημέρωσαν τα κυβερνητικά στελέχη για τα αποτελέσματα των πρώτων επαφών που είχαν για την εξεύρεση «στρατηγικών συμμάχων» σε ΟΤΕ και ΟΑ, και πήραν την εντολή να συνεχίσουν τις διερευνητικές επαφές και να επανέλθουν πλέον μέχρι το τέλος του μήνα με συγκεκριμένες προτάσεις για το ποιες διαδικασίες ακριβώς θα ακολουθηθούν για την εκποίηση των δύο επιχειρήσεων, αλλά και ποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία τους!

Ο Γ. Παπαντωνίου, απαντώντας σε ερώτηση γιατί διαφοροποιήθηκε το πρώτο σενάριο που προέβλεπε για την ΟΑ την εκχώρηση μειοψηφικού πακέτου μετοχών και όχι πλειοψηφικού, είπε ότι για την κυβέρνηση δεν αποτελεί «δόγμα ή ταμπού» η διατήρηση της πλειοψηφίας των μετοχών, για να προσθέσει ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται και στις δύο επιχειρήσεις για τον έλεγχο και τη διοίκηση. Απαντώντας σε άλλη ερώτηση για την τύχη των εργαζομένων του ΟΤΕ και της ΟΑ, μετά την έλευση των ιδιωτών, είπε: «Εμείς προωθούμε ιδιωτικοποιήσεις και μετοχοποιήσεις στη βάση του απόλυτου σεβασμού εργασιακών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων. Αυτή είναι μια εγγύηση, την οποία θεωρώ σκόπιμο να παράσχω για μια ακόμα φορά». Τέλος, σε ερώτηση αν η διοίκηση του ΟΤΕ θα μείνει σε ελληνικά χέρια, ο Γ. Παπαντωνίου είπε: «Ασφαλώς. Είπαμε, το Δημόσιο διατηρεί έλεγχο και προφανώς έλεγχο του μάνατζμεντ».

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Οργιο παροχών σε ημετέρους

Την ίδια ώρα που οι χιλιάδες των υπαλλήλων μοσχοπερνάνε με τις «αυξήσεις» του 1,5%...

Στον εκμαυλισμό συνειδήσεων και τη δημιουργία μιας ελίτ καλοπληρωμένων στελεχών των ΕΛΤΑ, που θα αποδέχεται και θα προωθεί την όποια κυβερνητική απόφαση, προχωρά η διοίκησή τους, μοιράζοντας επιλεκτικά σε κάποιους παχυλά επιδόματα και μπόνους εκατομμυρίων. Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι που ματώνουν για να φτάσει το κάθε γράμμα στον προορισμό του, μένουν σε γελοίες αυξήσεις, χωρίς να τους δικαιολογείται ούτε μία ώρα από τις υπερωρίες που κάνουν.

Με πρόσφατες αποφάσεις της Διεύθυνσης Διοίκησης και Επικοινωνίας των ΕΛΤΑ, δόθηκαν «ως ηθική και υλική αμοιβή» από ένα εκατομμύριο σε προϊσταμένους «ώστε να ανταμειφθεί ο συνεχής ζήλος και η απόδοσή τους και γενικά η συνεισφορά τους στην πρόοδο του υπηρεσιακού έργου»

Με παλαιότερη απόφαση δόθηκαν σε προϊστάμενο 700.000 δραχμές «για τον εξαιρετικό ζήλο και την εργατικότητά του». Το όνομά του συναντάται και σε άλλη απόφαση, μαζί με άλλους δύο. Παίρνουν «ως ειδική επιβράβευση (bonus)» 861.518 δρχ., 1.018.746 δρχ. και 1.319.137 δρχ. αντίστοιχα.

Και αυτά τα ποσά φαίνονται σε κάποιους μικρά, στους διαδρόμους των ΕΛΤΑ κυκλοφορεί κατάλογος που αφορά τακτικές αποδοχές και υπερωρίες για το 1999 γενικών διευθυντών, διευθυντών, τομεαρχών και τμηματαρχών. Σε αυτόν τον κατάλογο περιλαμβάνονται ονόματα μεγαλοσχημόνων με, π.χ., 6 εκατομμύρια ετήσιες τακτικές αποδοχές (σ.σ. δε συμπεριλαμβάνονται επιδόματα γάμου, τέκνων κλπ.) και άλλα 5 ως υπερωρίες (πρόκειται για τον προϊστάμενο του οποίου ο «ζήλος» ανταμείφθηκε με δύο από τις προαναφερόμενες αποφάσεις, με δύο ξεχωριστά «bonus»).

Στην ίδια λίστα συμπεριλαμβάνονται ονόματα ανώτερων στελεχών με ετήσιες τακτικές αποδοχές από 25 έως 42 εκατομμυρίων και υπερωρίες από 4 έως 5,5 εκατομμύρια, αλλά και πολλών κατώτερων με ετήσιους τακτικούς μισθούς μέχρι 8 εκατομμύρια και υπερωρίες μέχρι 4 εκατομμύρια.

Οπως τονίζουν εργαζόμενοι των Ταχυδρομείων, με αυτό το όργιο παροχών σε ημετέρους, διαχωρίζονται οι εργαζόμενοι και δημιουργείται μια ελίτ καλοπληρωμένων υψηλόβαθμων. Ενας μηχανισμός που έναντι πολλών αργυρίων θα στηρίζει την όποια απόφαση της κυβέρνησης και της διοίκησης. Την πολιτική απαξίωσης, διάλυσης και ξεπουλήματος των χρυσοφόρων τμημάτων των ΕΛΤΑ.

Και να σημειωθεί το γεγονός ότι σε αντίθεση με τους παχυλούς μισθούς των λίγων, οι 11.000 εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ «καλύφθηκαν» με την αύξηση του 1,5% για το 2000, τις ελλείψεις σε προσωπικό και την επακόλουθη εντατικοποίηση του φόρτου εργασίας, που γι' αυτούς μένει χωρίς καμία «ηθική ή υλική αμοιβή». Και είναι τρανταχτό το παράδειγμα των ταχυδρόμων και των υπαλλήλων στις θυρίδες, που και λίγοι είναι σε σχέση με τον όγκο της διανομής, και δεν τους δικαιολογούνται ούτε δύο ώρες υπερωρίας.

ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΚΟΥΡΟΥΠΗΤΟΥ
Προκαλεί τους Χανιώτες η κυβέρνηση!

ΝΕ Χανίων του ΚΚΕ: Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να μεταβιβάσει το πρόστιμο στους κατοίκους

Το πρόστιμο των 7 εκατομμυρίων την ημέρα, το οποίο επέβαλε στη χώρα μας το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τη ρύπανση του χειμάρρου Κουρουπητού του νομού Χανίων από τα αστικά απορρίμματα «θα αφαιρείται από τους πόρους που πρέπει να δίνονται στο νομό Χανίων». Αυτό επαναλάμβαναν μονότονα χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, αλλά και ο «οικολόγος» υφυπουργός Η. Ευθυμιόπουλος, ρίχνοντας για άλλη μια φορά τις δικές τους ευθύνες στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, αλλά και στους κατοίκους του νομού «που σηκώνουν μαύρες σημαίες», αντιδρώντας στον πρόχειρο σχεδιασμό του υπουργείου, ο οποίος μάλιστα ακυρώθηκε και από το Συμβούλιο της Επικρατείας....

Δηλαδή, θα το πληρώσουν όλοι οι κάτοικοι του νομού, καθώς τα κονδύλια αυτά θα αναγκαστούν οι τοπικοί φορείς να τα εξοικονομήσουν βάζοντας προφανώς πρόσθετη φορολογία. Το πρόστιμο ανέρχεται σε 210 εκατ. δρχ. το μήνα, ενώ σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, θα το πληρώνει η χώρα μας τουλάχιστον για δύο μήνες, δηλαδή μέχρι να στηθούν τα μηχανήματα για τη δεματοποίηση των απορριμμάτων και την προσωρινή αποθήκευσή τους, όπως προβλέπει η πρόσφατη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που ενέκρινε άρον άρον η κυβέρνηση μόλις πριν δύο βδομάδες.

Η ΝΕ Χανίων του ΚΚΕ

«Η κυβέρνηση καλά θα κάνει να αναλάβει τις ευθύνες της και όχι να τις αναθέτει στους φορείς και το λαό των Χανίων», τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΝΕ Χανίων του ΚΚΕ.

«Ολοι γνωρίζουν - συνεχίζει η ανακοίνωση - ότι το πρόβλημα της διάθεσης των απορριμμάτων στα Χανιά δε λύθηκε εδώ και 15 χρόνια με δική της ευθύνη γιατί το χρησιμοποιούσε σαν αντιπολιτευτικό όπλο στο χώρο της Αυτοδιοίκησης. Είχε όλη τη δυνατότητα να προχωρήσει στη δημιουργία σύγχρονων εγκαταστάσεων στο συγκεκριμένο χώρο του Κουρουπητού, αντί να ψάχνει δήθεν σε διάφορα σημεία του νομού για κατάλληλες περιοχές και να βάζει τον κόσμο να τσακώνεται. Ολος ο κόσμος πιστεύει ότι οι εγκαταστάσεις αν γίνουν στον Κουρουπητό ενοχλούν τους "συμμάχους" που έχουν ακριβώς δίπλα τις Βάσεις τους».

«Καλούμε τους Χανιώτες - υπογραμμίζει η ανακοίνωση - να καταδικάσουν τη λογική του υποτακτικού που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση με την απειλή ότι θα μεταθέσει το πρόστιμο στα Χανιά κόβοντας χρηματοδοτήσεις. Την προειδοποιούμε να μην τολμήσει κάτι τέτοιο και να αναλάβει τις ευθύνες της. "Ραγιάδες" ας ψάξει αλλού. Ο λαός των Χανίων δεν έχει αναγάγει, όπως κάνει η ίδια, την ΕΕ σε μέγιστο υπερασπιστή της υγείας του και του περιβάλλοντός του, αυτούς που πέρσι βομβάρδιζαν μαζί με το ΝΑΤΟ τη γειτονική Γιουγκοσλαβία, σκορπώντας το θάνατο σε μικρά παιδιά και προξενώντας οικολογικές καταστροφές σε ποτάμια και εδάφη».

Και η ανακοίνωση της ΝΕ Χανίων του ΚΚΕ καταλήγει: «Το ΚΚΕ πιστεύει ότι ο Χανιώτικος λαός, οι φορείς της Αυτοδιοίκησης πρέπει να αντισταθούν σ' αυτή τη λογική και να υποχρεώσουν την κυβέρνηση να προχωρήσει στη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων και κονδυλίων για να δημιουργηθούν σύγχρονες εγκαταστάσεις στο χώρο του Κουρουπητού. Να αναλάβει σαφή δέσμευση ότι το κόστος λειτουργίας δε θα φορτωθεί στις πλάτες του λαού. Να κάνει συγκεκριμένα τα αντισταθμιστικά οφέλη που θα έχει ο Δήμος Ακρωτηρίου και σαφείς τις δεσμεύσεις για την τήρησή τους. Αυτή ήταν χρόνια ολόκληρα η θέση του ΚΚΕ».

Ελλειμμα 77 δισ. δρχ. στην ΕΘΕΛ

Σε νέα ελλείμματα 77 δισ. δραχμών οδηγεί την Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) η κυβέρνηση, με την αδιέξοδη πολιτική των υπέρογκων και ασύμφορων δανεισμών.

Σύμφωνα με την έκθεση πεπραγμένων του ΔΣ της εταιρίας, που εγκρίθηκε από τη γενική συνέλευση των μετόχων, το έλλειμμα λειτουργίας κατά το 1999 ανήλθε σε 36,7 δισ. δρχ. (34,7 δισ. δρχ. το 1998) και το έλλειμμα εκμετάλλευσης στα 40,6 δισ. δρχ. (31,9 δισ. δρχ. το 1998).

Η ζημιογόνα πορεία της ΕΘΕΛ αποδίδεται στην πολιτική κάλυψης των ελλειμμάτων με δανεισμό, αντί της κρατικής επιχορήγησης που προβλέπει ο νόμος 2669/'98.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ