ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Δεν τηρούν καν τα συμβόλαιά τους

Υπόσχονται πλήρη κάλυψη για νοσοκομειακή περίθαλψη, αλλά όταν κρίνουν πως δεν τις συμφέρει καλούν τους πελάτες τους σε ...συμβιβασμό

Ενα από τα αναρίθμητα περιστατικά τα οποία αποδεικνύουν ότι η λεγόμενη και πολυδιαφημισμένη ιδιωτική ασφάλιση το μόνο στο οποίο αποσκοπεί είναι το επιχειρηματικό κέρδος με αποτέλεσμα οι πελάτες-«ασφαλισμένοι» να πληρώνουν τεράστια ποσά επί χρόνια για συμβόλαια που όταν έρχεται η ώρα να ...«αποπληρωθούν» αυτό δε γίνεται με διάφορες προφάσεις, φέρνει στη δημοσιότητα το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).

Σύμφωνα με σχετική καταγγελία, πελάτισσα, που το Γενάρη του 1993 υπέγραψε ασφαλιστήριο συμβόλαιο ζωής με μεγάλη ασφαλιστική εταιρία, δεν μπόρεσε να εισπράξει το ποσό που αιτήθηκε όταν ήρθε η ώρα να πληρώσει αμοιβή γυναικολόγου για τοκετό. Στο συμβόλαιο, που, υποτίθεται, κάλυπτε και νοσοκομειακή περίθαλψη, αναφερόταν: «Η εταιρία συμφωνεί να καταβάλει το 100% του συνόλου των αναγνωρισμένων εξόδων των πραγματοποιούμενων κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του... Η ανώτατη κάλυψη αυξάνεται απεριόριστα για νοσήλια εντός Ελλάδας εφόσον ο ασφαλιζόμενος δε νοσηλευτεί ή χειρουργηθεί κατά την πρώτη τετραετία από την έκδοση του παρόντος». Το Δεκέμβρη του 2004, έντεκα χρόνια μετά τη σύναψη του συμβολαίου, και ενώ στα χρόνια αυτά η ασφαλισμένη κατέβαλλε τα ασφάλιστρα που της ζητούνταν, η «ασφαλισμένη» έστειλε στην εταιρία τις αποδείξεις της αμοιβής γυναικολόγου για τοκετό, περιμένοντας να αποζημιωθεί με το 100%, όπως ανέφερε το συμβόλαιο. Ομως, η εταιρία, κατόπιν της άρνησης της πελάτισσάς της να αποδεχτεί μείωση της αμοιβής του γυναικολόγου από τα 3.400 στα 3.000 ευρώ, έκρινε ότι: «Η απόδειξη αμοιβής του γυναικολόγου εκ 3.400 ευρώ θεωρήθηκε και είναι υπέρογκη, υπερβολική και εξωπραγματική σύμφωνα με τα όσα ισχύουν. Για τους λόγους αυτούς έγινε προσπάθεια ώστε η αμοιβή του να μειωθεί και το ύψος να κυμαίνεται εντός των ορίων τα οποία προβλέπονται από τα χρηστά συναλλακτικά ήθη και τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής και του κοινωνικού και οικονομικού σκοπού του δικαιώματος (...) Δεν επεδείχθη το αρμόζον και προσήκον πνεύμα συνεργασίας ώστε να βρεθεί κοινή λύση αποδεκτή και από τα τρία μέρη όπως επιβάλλουν οι κανόνες της καλής πίστης»!

Μετά απ' αυτό η καταναλώτρια απευθύνθηκε τόσο στο ΚΕΠΚΑ όσο και στο υπουργείο Ανάπτυξης και στο υπουργείο Οικονομικών. Ομως, ακόμα και μετά την παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης η εταιρία απαξίωσε να ανταποκριθεί στις τυπικές της υποχρεώσεις, απόδειξη του ότι οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, μπροστά στη διατήρηση και στη συνεχή αύξηση των κερδών τους, λειτουργούν ως κράτος εν κράτει παραβιάζοντας ακόμα και το τυπικό μέρος των υποχρεώσεων που υποτίθεται πως αναλαμβάνουν έναντι των πελατών τους. Στην πραγματικότητα, οι υποθέσεις που καταλήγουν με την «ετσιθελική» άρνηση των ασφαλιστικών εταιριών να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους είναι πάμπολλες, αλλά στη συντριπτική πλειοψηφία τους δε γίνονται γνωστές, επειδή μέσα από τους μηχανισμούς που διαθέτουν εξαναγκάζουν τους πελάτες τους να υποκύψουν σε διάφορους εκβιασμούς, τους οποίους κατά κανόνα ονομάζουν ...συμβιβασμό των μερών.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ
«Φέσια» εξαγωγέων σε αγρότες

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

«Οι μικρομεσαίοι αγρότες της Κορινθίας, εκτός από τα πολλά και διαρκή προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη διάθεση της παραγωγής τους από τις φθηνότερες εισαγωγές λόγω των συμφωνιών ΕΕ και ΠΟΕ, αντιμετωπίζουν τώρα και τα "φέσια" των εξαγωγέων, των εμπόρων και των άλλων μεταπρατών, που δραστηριοποιούνται στη διαχείριση της αγροτικής παραγωγής». Τα παραπάνω τονίζονται σε Ερώτηση, που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης και Λιάνα Κανέλλη, προς τους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Ανάπτυξης.

Στην Ερώτηση αναφέρονται επίσης τα ακόλουθα: «Οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί, που μέχρι πριν λίγα χρόνια ασκούσαν σε περιορισμένο βαθμό την εμπορία και την εξαγωγή αγροτικών προϊόντων και εξασφάλιζαν τα συμφέροντα των μελών τους, με τις κυβερνητικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν και εφαρμόζονται για την απρόσκοπτη ενίσχυση και την ασύδοτη δράση του ιδιωτικού κεφαλαίου, έχουν πάψει να αποτελούν νησίδα προστασίας του αγροτικού εισοδήματος.

Οι μικρομεσαίοι αγρότες του Ν. Κορινθίας, κάτω από το άγχος της κάλυψης του αυξανόμενου κόστους ζωής και καλλιέργειας, αλλά και της διάθεσης της παραγωγής τους, αναγκάζονται να παραδίδουν τα προϊόντα τους στους εμπορομεσίτες με χαμηλές τιμές, με όρια πληρωμής τους 3-4 μήνες μετά την παράδοση, με περικοπές ποσοτήτων κλπ. ή ακόμα και με άρνηση πληρωμής από τους εμπόρους ή τους εξαγωγείς. Θύματα αυτής της κατάστασης αποτελούν για τη φετινή χρονιά αρκετοί παραγωγοί επιτραπέζιας σουλτανίνας, που παρέδωσαν το προϊόν τους στην εξαγωγική επιχείρηση "ΓΚΙΛΛΑΣ ΑΕ" και όχι μόνο δεν έχουν πάρει τα οφειλόμενα χρήματα, αλλά κινδυνεύουν να μην εισπράξουν τίποτα λόγω των χρεών και της κακοδιαχείρισης της εταιρίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εταιρία έχει ενισχυθεί στο παρελθόν από κοινοτικά προγράμματα, όπως, άλλωστε, και άλλες ιδιωτικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, για τον εκσυγχρονισμό της και τη βελτίωση της θέσης της στα πλαίσια του "ανταγωνισμού" και της "ελεύθερης αγοράς".

Αποδεικνύεται ότι η πολιτική της συνεχούς παροχής κινήτρων προς το κεφάλαιο, της παντελούς έλλειψης μέτρων για τον περιορισμό της δράσης των εμπορομεσιτών σε βάρος της μικρομεσαίας αγροτιάς, της εφαρμογής των αντιαγροτικών αποφάσεων ΕΕ, ΠΟΕ και ελληνικών κυβερνήσεων, θα οδηγήσουν σε ακόμα χειρότερες μέρες τους μικρομεσαίους αγρότες του Ν. Κορινθίας».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς:

- Ποια μέτρα θα πάρουν, ώστε να υποχρεωθεί η εταιρία «ΓΚΙΛΛΑΣ ΑΕ» να καταβάλει άμεσα τα οφειλόμενα στους αγρότες που της παρέδωσαν το προϊόν τους;

- Ποια μέτρα θα πάρουν, ώστε οι αγρότες, παράλληλα με την παράδοση της παραγωγής τους στους εξαγωγείς ή τους εμπόρους, να εξασφαλίζονται ότι θα εισπράξουν στο ακέραιο και χωρίς καθυστερήσεις ή εκβιασμούς την αξία που έχει συμφωνηθεί;

- Ποια μέτρα προτίθενται να πάρουν γενικότερα, ώστε στην περίπτωση πτώχευσης των εξαγωγικών ή εμπορικών επιχειρήσεων, να προηγούνται στη διεκδίκηση των οφειλομένων οι αγρότες και όχι οι τράπεζες και οι άλλοι πιστωτές τους;

ΛΙΑΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ
Αύξηση 3,4% στο δεκάμηνο

Αύξηση σε ποσοστό 3,4% εμφανίζει σε μέσα επίπεδα 10μηνου Γενάρη - Οκτώβρη 2005 ο όγκος λιανικών πωλήσεων (αποπληθωρισμένες τιμές) στα καταστήματα της χώρας. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας τα «μεγάλα καταστήματα τροφίμων» εμφανίζουν αύξηση του αποπληθωρισμένου τζίρου τους κατά 5,8%, δηλαδή πολύ πάνω από το μέσο όρο. Ισχνή αύξηση 0,6% καταγράφεται στον κλάδο «έπιπλα - ηλεκτρικά είδη - οικιακός εξοπλισμός» και 1,4% στον κλάδο «ένδυση - υπόδηση» Αντίθετα σε πτωτική τροχιά (-1,4%) βρίσκονται τα καταστήματα «βιβλίων - χαρτικών - ειδών δώρου». Τα συγκεκριμένα στοιχεία συλλέγονται από τη Στατιστική Υπηρεσία σε δείγμα 1.824 επιχειρήσεων της χώρας που το έτος 2000 είχαν ετήσιο τζίρο πάνω από 175.000 ευρώ. Ο τζίρος των καταστημάτων προέρχεται από τα ποσά των αποδείξεων λιανικής και στη συνέχεια αποπληθωρίζεται με βάση τους συγκεκριμένους επίσημους δείκτες πληθωρισμού.

Το ωράριο των καταστημάτων

Το ωράριο των εμπορικών καταστημάτων για τις επόμενες μέρες έχει ως εξής:

  • Σήμερα Παρασκευή: 9.00 π.μ. - 9.00 μ.μ.
  • Αύριο Σάββατο 31/12: 9.00 - 5.00 μ.μ.

Τα κρεοπωλεία θα λειτουργήσουν:

  • Σήμερα Παρασκευή: 7.00 π.μ. - 8.00 μ.μ.
  • Αύριο Σάββατο 31/12: 7.00 π.μ. - 4.00 μ.μ.

Οι φούρνοι:

  • Σήμερα Παρασκευή οι φούρνοι θα λειτουργούν κανονικά.
  • Αύριο Σάββατο οι καταναλωτές θα πρέπει να προμηθευτούν ψωμί για 3 μέρες.
  • Την Πρωτοχρονιά οι φούρνοι θα ψήνουν μόνο φαγητά 8 π.μ. - 1 μ.μ.

Τη Δευτέρα 2 του Γενάρη όλα τα καταστήματα της αγοράς θα παραμείνουν κλειστά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ