ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Νοέμβρη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επαναφέρει την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας

Προώθηση της αναθεώρησης του άρθρου 16 και ημίμετρα για τη βελτίωση των υποδομών των σχολείων ανακοίνωσε χτες ο αρμόδιος υπουργός, ενόψει της σημερινής συνεδρίασης των συναρμόδιων υπουργών της ΕΕ

Την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, για να μπει ταφόπλακα στη δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, επαναφέρει στην επικαιρότητα η κυβέρνηση, όπως προέκυψε από τη χτεσινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας με τον πρωθυπουργό. Οπως δήλωσε μετά τη συνάντηση ο υπουργός Παιδείας, για το θέμα η Βουλή «θα συζητήσει διεξοδικά και όλες οι πολιτικές δυνάμεις θα τοποθετηθούν, με ευθύνη και πιστεύω χωρίς ιδεοληψίες για το ζήτημα». Προφανώς, ως ιδεοληψίες ο υπουργός θεωρεί τη διεκδίκηση μιας πραγματικής αναβάθμισης των σπουδών και των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων, την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας.

Η αναθεώρηση του άρθρου 16 αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου σε μια πολιτική που ήδη ιδιωτικοποιεί την Παιδεία, την κάνει ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα, υποβαθμίζει το περιεχόμενό της και την προσανατολίζει πλήρως στις ανάγκες της αγοράς μακριά από τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες. Είναι ενταγμένη στη συνολική στρατηγική του μεγάλου κεφαλαίου, που, με προσήλωση, υπηρετεί η κυβέρνηση και αντιπαλεύουν τα κομμάτια εκείνα του λαού που διεκδικούν μια Παιδεία, που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές λαϊκές ανάγκες.

Μια στρατηγική που θα συζητηθεί και αύριο στη σύνοδο των υπουργών Παιδείας της ΕΕ, όπου θα εξεταστούν τα μέτρα προώθησης της στρατηγικής της Λισαβόνας στην Παιδεία.

Στο μεταξύ χτες, επιχειρώντας να ρίξει στάχτη στα μάτια μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, τούς οποίους τα προβλήματα της Παιδείας έχουν βγάλει στο δρόμο, ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε μ' ένα γενικόλογο τρόπο μέτρα για τη βελτίωση των υποδομών των σχολείων. Μάλιστα, δήλωσε προκλητικά ότι οι καταλήψεις «μειώνονται σταδιακά», επειδή η κυβέρνηση ανταποκρίθηκε και επέλυσε τα ζητήματα της έλλειψης βιβλίων και καθηγητών, τη στιγμή που οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται πολύμορφα, παρά την επιστράτευση από την κυβέρνηση των διαφόρων μηχανισμών καταστολής των μαθητικών αγώνων (εισαγγελείς, στελέχη της εκπαίδευσης, «αγανακτισμένους γονείς»).

Και ενώ οι μαθητές προβάλλουν ένα πλαίσιο αιτημάτων που στρέφεται ενάντια σε όλα εκείνα που υποβαθμίζουν το σχολείο, που το ιδιωτικοποιούν, που υπονομεύουν το μέλλον τους και η κυβέρνηση προχωρά σταθερά στην αντιλαϊκή της πολιτική, ο υπουργός Παιδείας απάντησε χτες με την εξαγγελία του «έξυπνου σχολείου», που «θα ενσωματώνει τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας». Ανάμεσα σε άλλα, εξήγγειλε 1.033 νηπιαγωγεία μέχρι το 2012, ενώ για τις υποδομές της ανώτατης εκπαίδευσης είπε ότι αξιοποιούνται οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που βέβαια σημαίνουν τεράστια κέρδη για τους ιδιώτες και ένταση της παρέμβασής τους στο χώρο της Παιδείας.

150ό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
«Μάθημα αγώνα» από μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς

«Μάθημα αγώνα» έδωσαν χτες το πρωί οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του 150ού Δημοτικού Σχολείου, όταν πραγματοποίησαν κινητοποίηση και συμβολικό «μάθημα» στο χώρο που εδώ και χρόνια προορίζεται να ανεγερθεί το νέο κτίριο που θα στεγάσει το σχολείο και ακόμη δεν έχει κατασκευαστεί. Το πρόβλημα είναι τεράστιο, ιδιαίτερα για το συγκεκριμένο σχολείο, το οποίο στεγάζεται από το 1999 μέχρι και σήμερα σε... κοντέινερ!

Με πανό που έγραφαν «Φτάνει πια η κοροϊδία - άμεση αποπεράτωση του σχολικού κτιρίου τώρα» και «150ό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών: 9ος χρόνος στα κοντέινερς!», συγκεντρώθηκαν, από νωρίς το πρωί, στο οικόπεδο της οδού Κοδριγκτώνος 24-26, διεκδικώντας να κατασκευαστεί άμεσα το νέο σχολείο. Το σχολείο μέχρι το 1999 λειτουργούσε σε μισθωμένο κτίριο, που όμως με το σεισμό του Σεπτέμβρη έπαθε σοβαρές ζημιές και κρίθηκε ακατάλληλο. Εκτοτε, λειτουργεί στα κοντέινερ.

Παρά τις συνεχείς κινητοποιήσεις της σχολικής κοινότητας, το νέο κτίριο ακόμη δεν έχει κατασκευαστεί. Γεγονός που γίνεται ακόμη πιο εξοργιστικό, όταν στο γειτονικό κτίριο προβάλλει στο «μεγαλείο» του το ιδιωτικό «εκπαιδευτήριο» «Ξυνή»...

ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Για Παιδεία με ολοκληρωμένη γνώση, με ανάπτυξη της σκέψης και της κρίσης

Περιοδεία του βουλευτή του ΚΚΕ Κώστα Αλυσανδράκη

Στο 1ο Λύκειο Ιωαννίνων και σε αυτό της Ζωσιμαίας περιόδευσε χτες το πρωί ο βουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Αλυσανδράκης, όπου συναντήθηκε με καθηγητές και εκπροσώπους των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ στην παρέμβασή του αναφέρθηκε στον πυρήνα της εφαρμοζόμενης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία επιδιώκει την ιδιωτικοποίηση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης προσαρμόζοντας και το περιεχόμενο της διδασκαλίας στα επιχειρηματικά συμφέροντα. «Περιορίζουν τη γνώση σε βάθος και διοχετεύουν πληροφορίες σκόρπιες και ασύνδετες μεταξύ τους που δεν μπορούν να επεξεργαστούν οι μαθητές. Δίνουν εμβάθυνση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, ώστε αύριο να είναι κομμένοι και ραμμένοι στα επιχειρηματικά συμφέροντα», είπε χαρακτηριστικά. Επισήμανε δε την ανάγκη το ζήτημα της Παιδείας να αποτελέσει παλλαϊκή υπόθεση και να μην περιοριστεί μόνο στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές, καθυστέρηση στην παράδοση βιβλίων και στην ολοκλήρωση του σχολικού προγράμματος, ανεπαρκή φύλαξη κ.ά. ήταν ορισμένα από τα ζητήματα που τέθηκαν στο βουλευτή από καθηγητές και εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέα και Κηδεμόνων στο 1ο Λύκειο, ενώ αναδείχτηκε η ανάγκη να βρεθούν και να σταθούν κοντά στον αγώνα των μαθητών. Επισημάνθηκε μεταξύ άλλων ότι το σχολείο σήμερα λειτουργεί σαν «κακό φροντιστήριο» για την ανώτατη εκπαίδευση. Δεν προσφέρει παιδεία και ουσιαστική μόρφωση, αλλά προετοιμάζει νεογιάπηδες με γνώμονα το κέρδος.

«Χρειάζεται αλλαγή εκ βάθρων και συνεργασία με το λαϊκό κίνημα για να γίνει ανατροπή της υπάρχουσας κατάστασης» σημείωσε χαρακτηριστικά ένας καθηγητής στο 1ο Λύκειο. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τον βουλευτή του ΚΚΕ να παρουσιάζει συνοπτικά το πρόγραμμα και τις θέσεις του Κόμματος για την εκπαίδευση συνολικά από τη σκοπιά της λαϊκής ευημερίας και της κοινωνικής προόδου. Σε αυτή την κατεύθυνση το ΚΚΕ, είπε, «παλεύει για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, με ολοκληρωμένη γνώση, που θα αναπτύσσει τη σκέψη και κρίση για το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, για την κίνηση και εξέλιξη της κοινωνίας και τάσσεται ενάντια στην οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ανυπακοή στον «ευρωμονόδρομο», αποδυνάμωση όσων τον υπηρετούν

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος με αφορμή τις δηλώσεις Στυλιανίδη

Σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σχολιάζει: «Η απάντηση των φοιτητών, σπουδαστών, μαθητών και των εργαζομένων στην κυβέρνηση της ΝΔ να είναι η κατηγορηματική απόρριψη της αναθεώρησης του άρθρου 16. Μαζί με αυτή, πρέπει να κλιμακώσουν την κοινή πάλη τους συνολικά ενάντια στην πολιτική που εμπορευματοποιεί, ιδιωτικοποιεί και αναπροσαρμόζει την εκπαίδευση στις ανάγκες του κεφαλαίου.

Η πάλη για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών μπορεί να έχει αποτέλεσμα αν συνοδεύεται με ανυπακοή στον "ευρωμονόδρομο" και την αποδυνάμωση των κομμάτων που τον υπηρετούν».

Πήραν απάντηση: «Ισως, κάτι γίνει»!

Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, προχώρησαν χτες οι Σύλλογοι Φοιτητών Φυσικού, Μαθηματικού, Γεωλογικού. Οι φοιτητικοί σύλλογοι με κεντρικό αίτημα να μην εξισωθούν οι σχολές τους με τα ΚΕΣ και να δοθεί 15% του κρατικού προϋπολογισμού για την Παιδεία, απαίτησαν να μην κλείσουν τα εργαστήρια του Φυσικού, να μη σταματήσουν, αλλά να αυξηθούν, οι ασκήσεις υπαίθρου του Γεωλογικού, να λυθεί το κτιριακό πρόβλημα του Μαθηματικού που έχει θέσεις για 80 άτομα, αλλά φιλοξενεί 300. Σε συνάντηση που είχαν με τον υφυπουργό Παιδείας, Σπ. Ταλιαδούρο, εκείνος απέφυγε να δεσμευτεί για οποιοδήποτε αίτημα των φοιτητών, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ...ίσως κάτι να γίνει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ