Ο Ευάγγελος Μαχαίρας με ευαισθησία και μεθοδικότητα, παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία για τη σημαντικότατη συμβολή στην Εθνική Αντίσταση, προσωπικοτήτων από τους χώρους της λογοτεχνίας, του θεάτρου, της μουσικής, των τραγουδιών, της ζωγραφικής, της χαρακτικής, της γλυπτικής, της φωτογραφίας.
Η αμφίδρομη αυτή διαλεκτική σχέση των λαϊκών δυνάμεων και της πνευματικής τους έκφρασης, που οικοδομήθηκε κατά τα χρόνια εκείνα, αποτελεί πολύτιμο κεφάλαιο και παρακαταθήκη για την προώθηση και σήμερα του νέου Μετώπου αντίστασης και αγωνιστικής αντιμετώπισης των συσσωρευμένων προβλημάτων της «νέας τάξης».
Δε χάνομαι στα Τάρταρα
μονάχα ξαποσταίνω.
Στη ζωή ξαναφαίνομαι
και λαούς ανασταίνω.
Αποκαλυπτικά στοιχεία για τη νέα ευνοϊκή μεταχείριση που επιφυλάσσει η κυβέρνηση για τους εκπροσώπους του κεφαλαίου
Με το νομοσχέδιο αυτό, το οποίο αναφέρεται σε μια πληθώρα θεμάτων, οι κυριότερες αλλαγές, οι οποίες αφορούν τα εισοδήματα που θα αποκτήσουμε το 2001 και θα φορολογηθούν το 2002, είναι οι ακόλουθες:
Αυτές μπορούμε να χαρακτηρίσουμε σαν τις σημαντικότερες αλλαγές του νέου φορολογικού νομοσχεδίου. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το υπουργείο, αν και έχει επεξεργαστεί τα σχετικά στοιχεία, σκόπιμα δεν έδωσε στη δημοσιότητα τις δημοσιονομικές επιπτώσεις του κάθε μέτρου. Τι δηλαδή θα στοιχίσουν στον κρατικό προϋπολογισμό. Ετσι, αν και ο Γ.Παπαντωνίου ρωτήθηκε από το «Ρ» για τις δημοσιονομικές επιπτώσεις που θα έχει η μείωση του συντελεστή για τις ανώνυμες εταιρίες και του ανώτατου συντελεστή των υψηλών εισοδημάτων, επί της ουσίας απέφυγε να απαντήσει. Περιορίστηκε να παρουσιάσει ορισμένους πρόχειρους υπολογισμούς από τους οποίους προκύπτει ότι στην καλύτερη περίπτωση οι φοροαπαλλαγές που αφορούν τους μεγαλοεπιχειρηματίες είναι τουλάχιστον 70 δισ. δρχ. Είναι φανερό ότι ακόμα κι έτσι να είναι τα πράγματα -γεγονός που ο καθένας έχει λόγους να το αμφισβητεί- η κυβέρνηση προσφέρει τη μερίδα του λέοντος στους μεγαλοεισοδηματίες.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, από την επεξεργασία της φορολογικής κλίμακας και από τις υπόλοιπες ρυθμίσεις προκύπτουν τα εξής αποκαλυπτικά.
Με τη νέα φορολογική κλίμακα, όσοι έχουν οικογενειακό εισόδημα από 2 μέχρι 2,7 εκατ. δραχμές, θα έχουν ένα όφελος (λιγότερο φόρο) 5 χιλιάδων δραχμών. Οσοι έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 4,3 εκατ. δραχμές θα έχουν όφελος 18.550 δραχμές. Εκείνοι με οικογενειακό εισόδημα μέχρι 7,5 εκατ. δραχμές θα έχουν όφελος 51.063 δραχμές και όσοι έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 16,2 εκατ. δραχμές θα αποκομίσουν όφελος 88.963 δραχμές. Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνεται και για τα υψηλότερα εισοδήματα. Ετσι όσοι έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 18 εκατ. δραχμές θα ωφεληθούν 153.381 δραχμές, αυτοί με οικογενειακό εισόδημα 25 εκατ. δραχμές θα έχουν όφελος 328.381 δραχμές και αυτοί με εισόδημα 27,5 εκατ. δραχμές θα έχουν όφελος 390.881 δραχμές. Εδώ σταματούν τα παραδείγματα όπου τα όρια των ωφελημάτων ξεκινούν από τις 5 χιλιάδες δραχμές και φτάνουν μέχρι τις 390 χιλ. δραχμές. Και αυτό που προκύπτει σαν συμπέρασμα είναι ότι όσο αυξάνει το εισόδημα, τόσο αυξάνει αναλογικά και η έκπτωση φόρου. Πρόκειται δηλαδή για καραμπινάτη ρύθμιση υπέρ των «εχόντων και κατεχόντων».
Αλλά εκεί που έχουμε ιλαροτραγική κυριολεκτικά εξέλιξη στο φόντο μιας ανάλγητης πολιτικής, είναι στις αυξήσεις κατά 20.000 δραχμές των εκπτώσεων φόρου για οικογένειες με τρία, τέσσερα ή και περισσότερα παιδιά.
Κατ' αρχάς είναι σαφές ότι δώσανε το 20σαχιλιάρο σε οικογένειες με 3 -4 ή περισσότερα παιδιά, για λόγους... οικονομίας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας που προκύπτουν από την επεξεργασία των φορολογικών δηλώσεων του 1999 ( αφορούν εισοδήματα του 1998), εμφανίζονται ότι 1.345.766 οικογένειες έχουν παιδιά - προστατευόμενα μέλη. Αναλυτικότερα με 1 παιδί εμφανίζονται 532.291 οικογένειες, με 2 παιδιά 640.621 οικογένειες, με 3 παιδιά 135.484 οικογένειες, με 5 παιδιά 4.902 οικογένειες και με 6 και άνω 2.101 οικογένειες. Σοφά ποιούντες οι εγκέφαλοι του υπουργείου Οικονομικών, απέκλεισαν από το μέτρο 1.172.921 οικογένειες ή το 87,16% του συνόλου και «ευνόησαν» τις υπόλοιπες 172.845 ή το 12,84%. Αλλά και από τις εναπομείνασες πόσες τελικά θα ευνοηθούν; Γιατί το 20σαχίλιαρο για κάθε παιδί δε θα το πάρουν όλοι. Και εξηγούμαστε. Οσες οικογένειες έχουν εισόδημα μέχρι 4,8 εκατ. δραχμές (όσο και το νέο οικογενειακό αφορολόγητο) είτε έχουν παιδιά είτε όχι τους είναι - φορολογικά - αδιάφορο. Και χωρίς την έκπτωση για τα παιδιά μηδέν φόρο πληρώνουν. Ενδιαφέρον έχει να δούμε, επίσης, πόσοι έχουν δηλώσει εισοδήματα μέχρι το ποσό αυτό. Σύμφωνα πάλι με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ 3.545.864 φορολογούμενοι ή το 79,8% του συνόλου, δήλωσαν οικογενειακό εισόδημα το 1999 μέχρι 5 εκατ. δραχμές και μόλις 889.502 φορολογούμενοι ή το 20,2% δήλωσε εισόδημα πάνω από 5 εκατ. δραχμές. Από αυτούς 164.905 ή το 2,6% φέρονται να έχουν δηλώσει εισόδημα άνω των 10 εκατ. δραχμών και από την άποψη αυτή οι τελευταίοι δεν έχουν και ανάγκη οικονομικής στήριξης. Με λίγα δηλαδή λόγια χρήση της έκπτωσης του φόρου λόγω παιδιών, είναι σε θέση να κάνει το 20% (όσοι βέβαια από αυτούς είναι πολύτεκνοι) όσων δήλωσαν εισοδήματα το 1999 και από αυτούς το 2,6% εμφανίζεται να μη χρειάζεται αυτή τη στήριξη. Είναι εμφανές ότι από τις 172.845 οικογένειες που εμφανίζονται σαν πολύτεκνες, πολλές, ίσως η μεγάλη πλειοψηφία, θα έχουν δηλώσει εισοδήματα μικρότερα των 5 εκατ. δραχμών και κατά συνέπεια αποκλείονται αυτόματα από το «ευεργέτημα» του 20χίλιαρου. Και είναι γνωστό από αιώνες ότι οι πολύτεκνες οικογένειες εμφανίζονται στα φτωχά λαϊκά στρώματα, παρά στα εύπορα. Και ένα τελευταίο στοιχείο. Ακόμα και στην περίπτωση που οικογένεια με 3 παιδιά ωφεληθεί από το μέτρο, με βάση τη νέα κλίμακα, θα πρέπει να παρουσιάζει οικογενειακό εισόδημα 5,5 εκατ. δραχμές. με εισόδημα 4,8 εκατ. δραχμές, δεν του χρειάζεται η έκπτωση, με εισόδημα π.χ 5,2 εκ. δραχμές ευνοείται μερικά μόνο από το μέτρο.