ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Νοέμβρη 2022
Σελ. /24
«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ» ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗ ΛΑΡΚΟ
Δεν περιμένουμε «σωτήρες», δίνουμε αγωνιστική απάντηση στις 9 Νοέμβρη

Κάλεσμα οργάνωσης της πάλης με αφορμή το άνοιγμα των φακέλων των δεσμευτικών προσφορών για το ξεπούλημα της επιχείρησης

Από τη χτεσινή διαμαρτυρία των εργολαβικών της ΛΑΡΚΟ
Από τη χτεσινή διαμαρτυρία των εργολαβικών της ΛΑΡΚΟ
Να αποτελέσει η απεργία στις 9 Νοέμβρη την αγωνιστική απάντηση των εργαζομένων στην εκποίηση της ΛΑΡΚΟ αλλά και αφετηρία για ξεσηκωμό ολόκληρης της εργατικής τάξης, καλούν οι εκλεγμένοι με την «Αγωνιστική Ενότητα Εργαζομένων ΛΑΡΚΟ» στο ΔΣ του Επιχειρησιακού Σωματείου της Λάρυμνας, με ανακοίνωση που εξέδωσαν μετά και το άνοιγμα των φακέλων των δεσμευτικών προσφορών στους δύο διαγωνισμούς εκποίησης.

Συγκεκριμένα, σχολιάζοντας τις εξελίξεις και το άνοιγμα των προσφορών, τα μέλη του ΔΣ στο Σωματείο στο εργοστάσιο της Λάρυμνας, Παναγιώτης Πολίτης, Γιώργος Κάζας, Δημήτρης Παπαϊωάννου και Παρασκευάς Ζυγογιάννης, τονίζουν αρχικά ότι η επαναλειτουργία της επιχείρησης, οι θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των εργαζομένων παραμένουν στον «αέρα», ενώ την ίδια στιγμή «οι θέσεις και προτάσεις των εργαζομένων, που είναι προς όφελος όλου του ελληνικού λαού, μένουν στα συρτάρια των υπουργείων».

Παράλληλα, σημειώνουν ότι το οικονομικό ύψος των προσφορών που αναφέρονται σε διάφορα δημοσιεύματα «προκαλούν γέλιο στον κάθε πικραμένο» και επισημαίνουν ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από «επενδυτές σωτήρες» και «φιλεργατικές κυβερνήσεις». Επίσης, τονίζουν ότι η ΛΑΡΚΟ ανήκει στους εργάτες και καλούν σε ξεσηκωμό απέναντι στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής που βιώνουν οι εργαζόμενοι.

Στον «αέρα» η επαναλειτουργία και οι θέσεις εργασίας

Ειδικότερα οι εκλεγμένοι με την ΑΕΕ ΛΑΡΚΟ κάνουν αρχικά μια αναφορά στα 60 χρόνια λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ, υπογραμμίζοντας ότι τον τεράστιο πλούτο που παρήγαγαν οι εργαζόμενοι εκμεταλλεύτηκαν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι και διάφοροι «ημέτεροι», ενώ επισημαίνουν ότι ο απολογισμός για τους ίδιους τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους είναι πάνω από 80 νεκροί εν ώρα εργασίας, ακόμη περισσότεροι από επαγγελματικές ασθένειες, εκατοντάδες σακατεμένοι και άρρωστοι από τα εργατικά «ατυχήματα» και τις αρρώστιες, απολύσεις, διαθεσιμότητες, ανασφάλεια.

Τονίζουν επίσης ότι η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να ενημερώσει τους εργαζόμενους, τις τοπικές κοινωνίες και ολόκληρο τον ελληνικό λαό με ξεκάθαρες απαντήσεις στους παρακάτω προβληματισμούς:

  • Πώς διασφαλίζεται η συνέχιση της εργασίας όλων των εργαζομένων (και των εργαζομένων των εργολαβιών);
  • Πότε θα μετατραπούν οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου και θα ενσωματωθούν όλοι οι εργαζόμενοι των εργολαβιών στην ίδια τη ΛΑΡΚΟ;
  • Πότε θα επιστραφούν τα Δώρα εορτών, το επίδομα αδείας, οι μηνιαίες περικοπές, θα υπογραφεί ΣΣΕ με αυξήσεις που θα αντισταθμίζουν τη σημερινή ακρίβεια;
  • Πώς θα διασφαλιστεί η παραμονή των εργαζομένων σε αυτόν τον τόπο που πλήρωσε με ζωές ανθρώπων τη λειτουργία της ΛΑΡΚΟ;
  • Με τι αντίτιμο θα δοθεί το 90% των συνολικών μεταλλευμάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε κοβάλτιο και νικέλιο, που ανέρχονται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, σε απόθεμα 2 εκατομμυρίων τόνων;
  • Με τι αντίτιμο θα δοθούν το μοναδικό εργοστάσιο παραγωγής σιδηρονικελίου στην Ευρωπαϊκή Ενωση, οι εγκαταστάσεις των μεταλλείων, τα 1 εκατομμύριο στρέμματα γης, οι πλούσιες πρώτες ύλες και ο εξοπλισμός που τα συνοδεύουν;
  • Πώς εξασφαλίζεται η αξιοποίηση των μεταλλευμάτων που παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα και στην κατασκευή συσσωρευτών Ενέργειας;
  • Ανεξάρτητα από το αντίτιμο που όσοι κυβέρνησαν θα το αξιοποιήσουν για προσχηματικές αντιπαραθέσεις, πώς διασφαλίζονται η επαναλειτουργία, η συνέχιση της ενιαίας λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ, ο εκσυγχρονισμός και η παραπέρα ανάπτυξη των μεταλλείων και του πυρομεταλλουργικού εργοστασίου που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας;
  • Πώς και πότε θα καλυφθούν με πολιτική απόφαση οι οικονομικές εκκρεμότητες απέναντι στους εργαζόμενους που αφορούν την καταβολή των ασφαλιστηρίων ζωής και τη διαφορά των αποζημιώσεων, όπως αυτά προκύπτουν από τις Επ. ΣΣΕ;
Σχέδιο απαξίωσης και εκποίησης

Παράλληλα, τα μέλη της διοίκησης του επιχειρησιακού Σωματείου στο εργοστάσιο της Λάρυμνας τονίζουν ότι το νομοθετικό πλαίσιο που εφαρμόστηκε στη ΛΑΡΚΟ τα τελευταία τρία χρόνια αποτελεί στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και επιχειρηματικών ομίλων, με απώτερο στόχο να εφαρμοστεί σε ολόκληρη την εργατική τάξη.

Επισημαίνουν ότι οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης απαξίωσαν περαιτέρω τη ΛΑΡΚΟ και οδήγησαν στη χρεοκοπία τους εργαζόμενους και την τοπική κοινωνία και υπογραμμίζουν: «Αυτό το σχέδιο είχε στόχο να καλύψει τη "γύμνια" του σήμερα, το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, που αν είναι στο οικονομικό ύψος που αναφέρουν διάφορα δημοσιεύματα, προκαλεί γέλιο στον κάθε πικραμένο. Με βάση τα δημοσιεύματα, εργοστάσιο, εγκαταστάσεις, εξοπλισμός, πάνω από 1 εκατομμύριο στρέμματα γης που περιέχουν νικέλιο και κοβάλτιο, λιμάνια, 2 εργατικοί οικισμοί 1.000 περίπου διαμερισμάτων κ.ά. δίνονται με 5 ευρώ το στρέμμα. "Πακέτο", χωρίς δεσμεύσεις, χωρίς "βαρίδια", χωρίς εργαζόμενους».

Δεν περιμένουμε «σωτήρες» και «φιλεργατικές» κυβερνήσεις

Συνεχίζοντας σημειώνουν ότι οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ και οι μικροί εργολάβοι της περιοχής, μετά από τρία χρόνια «τσακίσματος» των αποδοχών και των δικαιωμάτων τους, βρίσκονται αντιμέτωποι τόσο με την ανεργία και τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας όσο και με την εκτίναξη της ακρίβειας, ενώ τονίζουν την αποφασιστικότητα για συνέχιση του αγώνα.

«Δεν έχουμε πει την τελευταία μας λέξη, είμαστε ζωντανοί και μέσα στη ΛΑΡΚΟ. Δεν έχουμε να περιμένουμε κανέναν "σωτήρα" και καμιά "φιλεργατική" κυβέρνηση. Εχουμε την αξιοπρέπειά μας, την ενότητα, τη θέληση, την αποφασιστικότητα, τη μεγάλη πείρα και την αλληλεγγύη από όλη την εργατική τάξη για να συνεχίσουμε τον δρόμο που χαράξαμε», σημειώνουν και προσθέτουν:

«Σε αυτήν τη φάση, παράλληλα με τις δικαστικές μάχες που δίνουμε και αφορούν την υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων και από αυτό το μετερίζι, προετοιμάζουμε την επιτυχία της γενικής απεργίας στις 9 Νοέμβρη, όπου θα δώσουμε το "παρών", δίπλα και μαζί με αυτούς που μας έχουν στηρίξει έμπρακτα όλο αυτό το διάστημα. Διεκδικώντας από κοινού να καταργηθεί η αντιλαϊκή πολιτική στο σύνολό της.

Η εκποίηση της ΛΑΡΚΟ και ο "Γολγοθάς" που ανεβαίνουμε καθημερινά, είναι κομμάτι της αντεργατικής πολιτικής που ζουν όλοι οι εργαζόμενοι της χώρας μας. Η ακρίβεια που ζουν οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ και η οικονομική ασφυξία που φέρνει αυτή, η ανασφάλεια και η απόγνωση, είναι τα στάνταρ που ζουν όλοι οι εργαζόμενοι της χώρας μας.

Η 9η Νοέμβρη θα είναι αφετηρία νέων, ενιαίων και συντονισμένων αγώνων όλης της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

Οι "επενδυτές - σωτήρες" θα μας βρουν στη ΛΑΡΚΟ, στο σπίτι μας, στα χωριά που πάνε σχολείο τα παιδιά μας, που ζουν οι οικογένειές μας, που έχουμε τους νεκρούς μας.

Η ΛΑΡΚΟ ανήκει στους εργάτες. Την έχτισαν εργάτες. Την πλήρωσαν εργάτες. Εκμεταλλεύεται τον ορυκτό πλούτο της χώρας μας που ανήκει στον εργαζόμενο λαό. Καλή αντάμωση και καλή αρχή στον σταθμό στις 9 Νοέμβρη. Συνεχίζουμε μέχρι τη νίκη».

Απλήρωτοι οι εργολαβικοί

Στο μεταξύ, σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της εργολαβικής εταιρείας ΤΕΧΝΟΣΤΥΛ στη Λάρυμνα προχώρησαν χτες το πρωί οι εργολαβικοί εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ, καθώς παραμένουν απλήρωτοι τις τελευταίες βδομάδες.

Εχοντας στο πλευρό τους μέλη της διοίκησης του επιχειρησιακού Σωματείου στο εργοστάσιο της Λάρυμνας, καθώς και του Συνδικάτου Μετάλλου Φθιώτιδας, οι εργολαβικοί εργαζόμενοι απαίτησαν την καταβολή των δεδουλευμένων τους, ενώ να σημειώσουμε ότι με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων διατηρήθηκε και συνεχίζει να διατηρείται το απαράδεκτο εργασιακό καθεστώς, που θυμίζει σύγχρονο δουλεμπόριο, με το υπουργείο Οικονομικών να αρνείται ακόμη και τώρα να προχωρήσει στην ενσωμάτωσή τους.


ΔΑΣ ΟΑΣΘ
Η ιδιωτικοποίηση συνεχίζεται και με νέα εκχώρηση γραμμών στα ΚΤΕΛ

Τη συνέχιση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, με νέα εκχώρηση γραμμών στα ΚΤΕΛ, καταγγέλλει η ΔΑΣ ΟΑΣΘ και καλεί τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία στις 9 Νοέμβρη, διεκδικώντας σύγχρονες, ποιοτικές και φτηνές συγκοινωνίες, με κοινωνικό χαρακτήρα, χωρίς καμία ανάμειξη ιδιωτών.

Επίκειται η εκχώρηση 7 ακόμα λεωφορειακών γραμμών, τις οποίες η ΔΑΣ αναφέρει συγκεκριμένα, ενώ υπάρχει σχεδιασμός και για τις επόμενες...

«Δεν πρόλαβε λοιπόν να στεγνώσει το μελάνι από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του νόμου 4972/2022, που ψηφίστηκε φέτος τον Σεπτέμβρη και ο οποίος μέσα από το άρθρο 42 εκχωρεί επιπλέον ποσοστό (25%) συγκοινωνιακού έργου στις περιοχές ευθύνης ΟΑΣΑ - ΟΣΕΘ σε ιδιώτες, και η κυβέρνηση προχωρά γρήγορα στην εφαρμογή του», σημειώνει η ΔΑΣ.

Και καταγγέλλει ότι ενώ για τους εργαζόμενους και τον λαό δεν υπάρχει «δημοσιονομικός χώρος» για αυξήσεις και μέτρα προστασίας από την ακρίβεια, «υπάρχει "δημοσιονομικός χώρος" για επιδοτήσεις ιδιωτών, όπως στην περίπτωση των ΚΤΕΛ, όπου πέρα από την κάλυψη, από το κράτος, των λειτουργικών εξόδων της εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου, επιδοτείται και το επιχειρηματικό κέρδος της εταιρείας!

Υπάρχει "δημοσιονομικός χώρος" για τις ιδιωτικές εταιρείες leasing που τσεπώνουν για κάθε ενοικιαζόμενο λεωφορείο κοντά στα 3.000 ευρώ τον μήνα, δηλαδή κάτι εκατομμύρια ευρώ κάθε έτος, ενώ κάποια από τα λεωφορεία τους κάθονται στα αμαξοστάσια, είτε λόγω βλαβών είτε λόγω έλλειψης οδηγών!

Υπάρχει "δημοσιονομικός χώρος" για αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος "τηλεματικής" του ΟΑΣΘ με νέο σύστημα, ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ, από συγκεκριμένη εταιρεία.

Υπάρχει "δημοσιονομικός χώρος" όταν στην κυριολεξία πετιούνται τα λεφτά του λαού σε άχρηστες αγορές λεωφορείων, όπως αυτά τα 49 της Λειψίας, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι παροπλισμένα στα αμαξοστάσια».

Αναδεικνύει επίσης ότι μεθοδεύεται η απαξίωση του ΟΑΣΘ στα μάτια του λαού για να παραδοθεί τελικά σε ιδιώτες. Οι γραμμές 57 και 58 αλλά και η 28, εξηγεί, που εξυπηρετούν μεγάλα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, όπως το «Παπαγεωργίου», το «Παπανικολάου» και το στρατιωτικό 424 ΓΣΝΕ, καθώς και πολλά σχολεία και υπηρεσίες, λειτουργούν τα τελευταία χρόνια με το 60% - 70% των προγραμματισμένων λεωφορείων, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μεγάλες αναμονές.

Αναφέρεται τέλος στην ομηρία των εργαζομένων που απασχολούνται στις αστικές γραμμές τις οποίες εξυπηρετούν τα ΚΤΕΛ. Οι εργαζόμενοι αυτοί δουλεύουν με 6μηνες συμβάσεις που ανανεώνονται, χωρίς ΣΣΕ, και στις περισσότερες περιπτώσεις αμείβονται με χαμηλότερους μισθούς ακόμα κι απ' αυτούς που περιγράφονται στις συμβάσεις παραχώρησης (25.000 ευρώ ετήσιο κόστος ανά εργαζόμενο κατά μέσο όρο), ενώ αν εγγραφούν σε σωματείο απολύονται.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ