ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Ιούλη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΛΛΟΙ ΕΝΝΕΑ ΝΕΚΡΟΙ ΣΤΟ ΜΑΛΙΑΚΟ
Τεράστιες οι ευθύνες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Η καρμανιόλα του Μαλιακού συνεχίζει να σπέρνει το θάνατο

Eurokinissi

Η καρμανιόλα του Μαλιακού συνεχίζει να σπέρνει το θάνατο
Ακόμα εννέα άτομα - μεταξύ των οποίων και τρία παιδιά - προστέθηκαν στη «μαύρη λίστα» των νεκρών, στο φονικό «Πέταλο του Μαλιακού». Αναδεικνύονται έτσι οι τεράστιες ευθύνες των αλλεπάλληλων κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, οι οποίες επί 20 και πλέον χρόνια, παρά τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που διασπάθισαν για την αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου, άφησαν σκόπιμα στο περιθώριο τα πιο επικίνδυνα τμήματά του, πριμοδοτώντας την κατασκευή τους με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», εξυπηρετώντας τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν από το 1992 να βρουν το θάνατο μόνο στο δρόμο - καρμανιόλα του Μαλιακού 530 άνθρωποι (127 από το 2001) και εκατοντάδες άλλοι στις υπόλοιπες εθνικές λαιμητόμους, όπως αυτή των Τεμπών και της Κορίνθου - Πατρών.

Ας έρθουμε, όμως, στο πιο πρόσφατο περιστατικό. Ηταν 6:10 το απόγευμα του Σαββάτου, όταν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, τέσσερα αυτοκίνητα συγκρούστηκαν μεταξύ τους με αποτέλεσμα να ξεκληριστεί μία πενταμελής οικογένεια και να χάσουν τη ζωή τους άλλα τέσσερα άτομα. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχει συλλέξει η αστυνομία, στο 201 χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας, κοντά στην Αλαμάνα, το αυτοκίνητο που οδηγούσε η Σοφία Κακλαμάνου συγκρούστηκε με το τζιπ του Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου, 28 ετών, στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Αμέσως, το όχημα της Κακλαμάνου πέρασε από το άκρο δεξιό του δρόμου στο αντίθετο ρεύμα όπου και συγκρούστηκε μετωπικά με το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Δημήτρης Γεωργόπουλος, ενώ επάνω σε αυτά έπεσε ένα ακόμα όχημα.


Τα αυτοκίνητα του Γεωργόπουλου και της Κακλαμάνου βρέθηκαν εκτός οδοστρώματος και πήραν φωτιά. Οι διερχόμενοι οδηγοί προσπάθησαν να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες, ενώ οι δυνάμεις της πυροσβεστικής που βρέθηκαν στο σημείο, ανέσυραν αποτεφρωμένους τον Δημήτρη Γεωργόπουλο, 37 ετών, την 27χρονη αλλοδαπή σύζυγο του Λιονέλα Πρίστινα, τα τρία του παιδιά: δύο δίδυμα 10χρονα, Γρηγόρης και Ευμορφία και Αλέξανδρος, 8 ετών. Στο ίδιο αυτοκίνητο, επιβάτης ήταν και η Λίλιαν Καμένεβα, 34 ετών. Από το άλλο αυτοκίνητο απανθρακωμένη ανασύρθηκε η Σοφία Κακλαμάνου, 67 ετών, ο 69χρονος σύζυγός της Σπύρος και η 42 χρονη κόρη τους Γεωργία. Ελαφρά τραυματισμένη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Λαμίας και η Παρασκευή Τσιώμου που επέβαινε στο τελευταίο αυτοκίνητο που ενεπλάκη στην καραμπόλα.

Προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα

«Είμαι υποχρεωμένος να πω ότι θεωρώ αδιανόητο αυτό που γίνεται, με περισσή ευκολία και αισχρό τρόπο, να αποδίδουν ευθύνες για το θάνατο 9 συνανθρώπων μας σε ανθρώπους που δεν τις έχουν. Δεν είναι δυνατόν έργα που δεν έγιναν επί 20 χρόνια, να ζητούν να γίνουν μέσα σε μόλις 15 μήνες. Και αν χρησιμοποιών σκληρές εκφράσεις, είναι επειδή οι κατηγορίες είναι βαριές, ασήκωτες και ανυπόστατες». Τη δήλωση αυτή έκανε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, προσπαθώντας να απαντήσει σε δικαιολογημένα δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία «οι καθυστερήσεις των έργων σκοτώνουν» και επιχειρώντας να αποσείσει τις ευθύνες και της σημερινής κυβέρνησης.

Απαιτείται, λοιπόν, να υπενθυμίσουμε στον υπουργό ότι:

  • Κατά τη διάρκεια των 20 ετών καθυστέρησης των έργων στο Μαλιακό, τα 4,5 περίπου ήταν κυβέρνηση η ΝΔ, με κορυφαίο υπουργό και τον ίδιο.
  • Κατά τη διάρκεια της πρώτης κυβέρνησης της ΝΔ (1990 - 1993) άρχισαν οι μελέτες και οι σχεδιασμοί για την περιβόητη ζεύξη του Μαλιακού - που συνεχίστηκαν βέβαια και επί ΠΑΣΟΚ - και που καθυστέρησαν τα έργα, αφού η «λύση» αυτή εγκαταλείφθηκε 10 ολόκληρα χρόνια αργότερα, όταν οι μεγαλοεργολάβοι που θα το κατασκεύαζαν με «αυτοχρηματοδότηση» το έκριναν ως ασύμφορο οικονομικά.
  • Κατά την ίδια περίοδο των καθυστερήσεων των έργων του Μαλιακού, που απαιτούσαν λιγότερο από 500 εκατ. ευρώ, η Ελλάδα ξόδευε 10 και πλέον δισ. ευρώ για να φτιάξει τα έργα της Ολυμπιάδας 2004 και μάλιστα με ταχύτατα χρονοδιαγράμματα, πολλά από τα οποία, όπως οι περιβόητες στέγες Καλατράβα, που στοίχισαν πάνω από 120 δισ. δρχ., έγιναν μόνο και μόνο τον μεγαϊδεατισμό και τα συμφέροντα μερικών χορηγών και «αθανάτων».

Και βέβαια δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει κανείς ότι «τα αποτελέσματα μιας σύγκρουσης δύο αυτοκινήτων με την ευθύνη μίας οδηγού, θα ήταν ασφαλώς μικρότερα αν υπήρχε ο σύγχρονος δρόμος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με διαχωριστικό διάζωμα», όπως είπε ο υπουργός. Μόνο που αυτό, το νωρίτερο που θα γίνει πλέον, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, είναι το 2008 και όχι κατά μήκος ολόκληρου του «πετάλου», αφού το τμήμα Στυλίδα - Ράχες παραπέμπεται και πάλι στις «συμβάσεις παραχώρησης».

Ο υπουργός δήλωσε επίσης ότι στο Μαλιακό μπήκαν 10 κάμερες που λειτουργούν όλο το 24ωρο - μόνο δεν προλαμβάνουν, αλλά αρκούνται στην καταγραφή των δυστυχημάτων... Τέλος, δήλωσε ότι στο υπάρχον δίκτυο με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση δεν μπορούν να μπουν διαχωριστικές μπάρες, αφού οι συγκοινωνιολόγοι κρίνουν ότι θα είναι πολύ πιο επικίνδυνο για τους οδηγούς.


«ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ»
Καταγγελίες για μπλακ άουτ πριν την πρόσκρουση

Πάνω στην προβλήτα του λιμανιού της Πάρου έπεσε το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου 9 του μήνα το επιβατηγό - οχηματαγωγό ακτοπλοϊκό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» φορτωμένο «φουλ» από επιβάτες. Το σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας κάνει λόγο μόνο για την πρόσκρουση, όμως επώνυμες καταγγελίες επιβατών, αναφέρουν ότι πριν το καράβι πέσει πάνω στο λιμάνι είχε υποστεί μπλακ άουτ! Και όχι μόνο αυτό.

Από το ίδιο το δελτίο του ΥΕΝ προκύπτει ότι από την πρόσκρουση, στο πλοίο «προκλήθηκε ρήγμα - βαθούλωμα στο πρυμναίο προστατευτικό ζωνάρι» του. Ομως παρά το πρόβλημα και το βεβαιωμένα πια καταπονημένο, αλλά και γέρικο πλοίο (έτος κατασκευής 1974), με ευθύνη των λιμενικών αρχών και του ΥΕΝ, το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» δεν έχει σταματήσει ούτε λεπτό αυτό το αδιάκοπο «πήγαινε - έλα» για να εκτελέσει τα δρομολόγιά του μεταφέροντας χιλιάδες ανθρώπους. Προφανώς για να μη χάσει κανένα φράγκο η Hellenic Seaway πλοιοκτήτρια εταιρία και του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Δεν του δόθηκε εντολή για απαγόρευση απόπλου ούτε ακόμα την ίδια την ημέρα της πρόσκρουσης!

Απλώς επιθεωρήθηκε «άρπα - κόλλα» από τοπικό κλιμάκιο του Κλάδου Επιθεώρησης και τα ύφαλά του από... ιδιώτη δύτη και απέπλευσε κανονικά. Ετσι, χτες τα ξημερώματα, επέστρεψε κανονικά στο λιμάνι του Πειραιά και στις 8 το πρωί, δηλαδή δύο περίπου ώρες αργότερα, απέπλευσε για Πάρο - Νάξο - Ιο - Θήρα, θα επιστρέψει από τα ίδια λιμάνια και σήμερα στις 8 το βράδυ θα αποπλεύσει πάλι για Πάρο - Νάξο - Εύδηλο Ικαρίας - Καρλόβασι - Βαθύ και πάει λέγοντας! Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι κατά το ΥΕΝ ο αριθμός των επιβατών την ημέρα του ατυχήματος του πλοίου, ήταν 1.840 επιβάτες. Ομως επίσης καταγγελίες επιβατών, αναφέρουν ότι ήταν πάνω από 2.000 άτομα. Μάλιστα, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά «δεν είχε ούτε γωνίτσα για να καθίσεις»!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ