ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΣΕΒΕ
Φορο-ληστεία η περαίωση

Είναι αδίστακτοι, καταγγέλλει η Πανελλαδική Αντιμονοπωλιακή Συσπείρωση ΕΒΕ

Να αντιδράσει στο νέο χαράτσι για τους μικρούς ΕΒΕ, που προκύπτει από τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την περαίωση, καλεί το συνδικαλιστικό κίνημα η Πανελλαδική Αντιμονοπωλιακή Συσπείρωση ΕΒΕ (ΠΑΣΕΒΕ).

Στην ανακοίνωσή της επισημαίνει:

«

Η εξαγγελία της κυβέρνησης για την περαίωση των ανέλεγκτων χρήσεων είναι άλλη μια φοροληστεία των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ. Δεν τους έφτανε η αναδουλειά και η πτώση του τζίρου, δεν αρκεί που 400.000 ΕΒΕ αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και είναι χωρίς ιατροφαρμακευτική κάλυψη, δεν τους φτάνουν τα χρέη και οι ακάλυπτες επιταγές, έρχονται τώρα και τους βάζουν ένα "νέο" κεφαλικό φόρο που θα οδηγήσει ένα μεγάλο αριθμό αυτοαπασχολούμενων γρηγορότερα στη χρεοκοπία.

Την ίδια στιγμή με περίσσια γαλαντομία παρέχει στους μονοπωλιακούς ομίλους οικονομική ασυλία και μείωση της φορολογίας από το 24% στο 20%, φορτώνοντας και πάλι τα βάρη στους μικρούς αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ.

Η περαίωση, κάτω από τον εκβιασμό του ανελέητου κυνηγητού με τους φορολογικούς ελέγχους, θα ξαναστείλει τους αυτοαπασχολούμενους στα νύχια των "νόμιμων" (τράπεζες) και ανεπίσημων τοκογλύφων.

Είναι αδίστακτοι!

Καλούμε το συνδικαλιστικό κίνημα να αντιδράσει στο νέο χαράτσωμα των μικρών ΕΒΕ. Αρκετά πληρώσαμε όλα αυτά τα χρόνια. Δεν πληρώνουμε άλλα. Αφορολόγητο για οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ. Να φορολογηθεί το μεγάλο κεφάλαιο με 45%.

Την πρώτη απάντηση θα πάρουν στις πανελλαδικές διαδηλώσεις στις 23 Σεπτέμβρη».

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Εκτός ... ορίων τα μεγάλα έργα

Θα αποκλειστεί μεγάλος αριθμός ενδιαφερομένων, που υπέκυψαν στις κυβερνητικές Σειρήνες

Εναρμονισμένη με τα όσα προβλέπονται στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, αλλά και με τις δεδομένες αξιώσεις του μεγάλου ενεργειακού κεφαλαίου που κυριαρχεί στο χώρο, είναι η χτεσινή απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, για την κατανομή στο χρόνο της εγκατεστημένης ισχύος ανά τεχνολογία Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Παράλληλα αποκαλύπτεται το παιχνίδι που παίχτηκε με χιλιάδες ανυποψίαστους πολίτες, οι οποίοι πίστεψαν τα διαφημιστικά τρικ της κυβέρνησης, ότι θα μπορούσαν, με τα φωτοβολταϊκά, να γίνουν επιχειρηματίες μέσα σ' ένα βράδυ και ενώ έσπευσαν να καταθέσουν αιτήσεις, τώρα μένουν εκτός νυμφώνος. Με την απόφαση επισημοποιείται ουσιαστικά ο μεγάλος αποκλεισμός που πρόκειται να ακολουθήσει στον τομέα των φωτοβολταϊκών έργων, καθώς οι αιτήσεις που έχουν κατατεθεί και οι αδειοδοτήσεις ξεπερνούν τα 5.000 MW, πολύ πάνω από τα οριζόμενα όρια. Με την απόφαση καθορίζονται και τα ανώτατα όρια ανάπτυξης των αγροτικών φωτοβολταϊκών, ωστόσο καθοριστικής σημασίας γι' αυτή την περίπτωση είναι η γεωγραφική κατανομή, που δεν έχει οριστεί ακόμη. Σημαντικές είναι οι ρυθμίσεις για τη διαδικασία αναστολής της διαδικασίας αδειοδότησης και ανακαθορισμού των ορίων σε σχέση με το χρόνο.

Εως το 2014, τα ανώτατα όρια εγκατεστημένης ισχύος, είναι:

  • Για τα υδροηλεκτρικά τα 3.650 MW, με την οροφή των μικρών (έως 15 MW) τα 250 MW συνολικά.
  • Για τα φωτοβολταϊκά τα 1.500 MW, εκ των οποίων 500 MW θα είναι αγροτικά και 200 MW των κτιρίων, ενώ στα 800 MW περιορίζονται οι λοιπές εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών.
  • Για τα αιολικά, συμπεριλαμβανομένων και των θαλάσσιων, τα 4.000 MW.
  • Για τα γεωθερμικά η οροφή είναι τα 20 MW.
  • Για τα ηλιοθερμικά τα 120 MW.
  • Για τη βιομάζα τα 200 MW.

Εως το 2020, τα τελικά ανώτατα όρια εγκατεστημένης ισχύος είναι:

  • Για τα υδροηλεκτρικά τα 4.650 MW, με την οροφή των μικρών (έως 15 MW) τα 350 MW συνολικά.
  • Για τα φωτοβολταϊκά τα 2.200 MW, εκ των οποίων 750 MW θα είναι αγροτικά και 350 MW των κτιρίων, ενώ στα 1.100 MW περιορίζονται οι λοιπές εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών.
  • Για τα αιολικά, συμπεριλαμβανομένων και των θαλάσσιων, τα 7.500 MW.
  • Για τα γεωθερμικά η οροφή είναι τα 120 MW.
  • Για τα ηλιοθερμικά τα 250 MW.
  • Για τη βιομάζα τα 350 MW.

Η συνολική ισχύς διαμορφώνεται σε 9.490 MW για το 2014 (με περίπου 4.500 να βρίσκονται σε λειτουργία σύμφωνα με την κυβέρνηση, μαζί με τα υδροηλεκτρικά). Ο τελικός στόχος για το 2020 είναι τα 15.070 MW από υδροηλεκτρικά και ΑΠΕ. Ωστόσο, από τα αυτά τα όρια εξαιρούνται τα μεγάλα έργα που θα ενταχθούν στη διαδικασία «φαστ τρακ» (ταχεία αδειοδότηση), γεγονός που όχι μόνο ανατρέπει προς τα πάνω τους οριζόμενους στόχους, αλλά θέτει τις επενδύσεις των ενεργειακών κολοσσών σε ένα καθεστώς άνευ ορίων!

Η απόφαση ορίζει τη δυνατότητα του υπουργείου να αναστείλει τη διαδικασία αδειοδότησης ανά τεχνολογία ή και ανά κατηγορία παραγωγού, εάν κριθεί ότι τα όρια ισχύος μπορεί να υπερκαλυφθούν νωρίτερα απ' ό,τι προβλέπεται. Οπότε θεωρείται σίγουρη η αναστολή για τα φωτοβολταϊκά. Στην περίπτωση αναστολής, θα «παγώσει» η υπογραφή συμβάσεων πώλησης και η υποβολή νέων αιτημάτων αδειοδότησης. Συνακόλουθα, ακόμη κι αν έχει αδειοδοτηθεί ένα έργο, δεν είναι δεδομένη η λειτουργία του. Η αναστολή μπορεί βεβαίως να αρθεί και σε αυτή την περίπτωση θα έχουν προτεραιότητα οι αιτήσεις που έχουν ανασταλεί, χωρίς να διευκρινίζεται τι θα ισχύσει για αυτές που δε θα έχουν υποβληθεί καθόλου. Η άρση θα εξετάζεται ανά ...διετία.

ΚΚΕ
Συνάντηση με τους βυτιοφορείς

Mε αντιπροσωπεία του σωματείου Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων συναντήθηκε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Νάνος στα γραφεία του Κόμματος στη Βουλή. Η αντιπροσωπεία επέδωσε στον βουλευτή υπόμνημα με τα αιτήματά τους και ο Α. Νάνος εξέφρασε την αλληλεγγύη του Κόμματος στον αγώνα τους, επισημαίνοντας ότι ο μόνος δρόμος για τους επαγγελματίες είναι η πάλη μαζί με τους εργαζόμενους για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, που θα εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες, με δημόσιο έλεγχο και ιδιοκτησία όλων των μέσων μεταφοράς.

Στις σημερινές συνθήκες, είπε ο Α. Νάνος, για να διατηρήσουν τη δουλειά τους οι μικροί ιδιοκτήτες, το ΚΚΕ προτείνει η άδεια μικρού Δημόσιας Χρήσης Φορτηγού να παραμείνει προσωπική, λέει όχι στην εκβιαστική σύσταση εταιρειών και στην επίσης εκβιαστική ένταξή τους σε εταιρείες και ζητάει κίνητρα για τη δημιουργία συνεταιρισμών με ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση. Επίσης, επέκταση των νομαρχιακών αδειών για μεταφορές σε όλη τη χώρα, πρόγραμμα για την αγορά καινούργιων φορτηγών με επιδότηση στο 50% της αξίας, με αποχαρακτηρισμό και αλλαγή των απαγορευτικών κάτω των οκτώ τόνων πινακίδων των δήμων για τα νομαρχιακά Δημόσιας Χρήσης Φορτηγά.

Στο μεταξύ, σήμερα ολοκληρώνεται στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή η συζήτηση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των μεταφορών και χτες κλήθηκαν για ακρόαση στην επιτροπή οι εκπρόσωποι των αρμόδιων φορέων.

Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών κατήγγειλαν ότι με τις κυβερνητικές ρυθμίσεις 150.000 οικογένειες οδηγούνται στην καταστροφή και ανέφεραν ότι η υποχρεωτική σύσταση εταιρειών θα δημιουργήσει καρτέλ και θα εκτινάξει στα ύψη τις τιμές των εμπορευματικών μεταφορών. Οσο δε για τις δήθεν ευνοϊκές ρυθμίσεις σε φορολογικό και συνταξιοδοτικό που εξήγγειλε προχτές η κυβέρνηση, τόνισαν ότι αυτές δεν περιλαμβάνουν ουσιαστικά μέτρα προς όφελός τους, ενώ κατήγγειλαν ότι ένταξη του κλάδου στον αναπτυξιακό νόμο θα ευνοήσει αποκλειστικά και μόνο τις μεγάλες εταιρείες που θα συσταθούν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ