ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 2 Φλεβάρη 2013 - 2η έκδοση
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Νέα 48ωρη απεργία από σήμερα τα ξημερώματα

Την ανάγκη να γίνουν συσκέψεις και συνελεύσεις σε κάθε πλοίο σημειώνουν τα ταξικά συνδικάτα

Με νέα 48ωρη απεργία, που αρχίζει σήμερα στις 6 το πρωί, εντείνουν οι ναυτεργάτες την απεργιακή μάχη που ξεκίνησαν από την περασμένη Πέμπτη, υψώνοντας το ανάστημά τους απέναντι στη σφοδρή επίθεση κεφαλαίου και συγκυβέρνησης, που επιδιώκουν να τους μετατρέψουν σε σύγχρονους δούλους στα καράβια. Οι ναυτεργάτες παραμένουν αποφασιστικά στους καταπέλτες, καλώντας ταυτόχρονα τα φτωχά λαϊκά στρώματα των νησιών, τους εργαζόμενους στα λιμάνια, το σύνολο των εργαζομένων της χώρας να κάνουν και δική τους υπόθεση αυτό τον αγώνα. Ενώ ήδη μια σειρά συνδικαλιστικοί και μαζικοί φορείς των νησιών, ακόμα και Δημοτικά Συμβούλια σε νησιά, με ομόφωνες αποφάσεις διαμηνύουν ότι «ο αγώνας των ναυτεργατών είναι και δικός μας αγώνας».

Η επίθεση που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ναυτεργάτες είναι τέτοια που η νέα 48ωρη απεργία είναι ομόφωνη απόφαση της χτεσινής συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. Σήμερα, στις 12 το μεσημέρι και αύριο την ίδια ώρα έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στο λιμάνι, στον Αγ. Διονύσιο.

Το νομοσχέδιο της συγκυβέρνησης «για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» δεν αφήνει κανένα περιθώριο εφησυχασμού για τους ναυτεργάτες και το λαό. Βάζει τέλος στις ΣΣΕ των ναυτεργατών παραδίδοντάς τους στη «μαύρη» εργασία και το δουλεμπόριο, θέτοντας σε κίνδυνο την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Καταργεί την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων και δίνει το δικαίωμα στον εφοπλιστή να καθορίζει δρομολόγια, τύπους πλοίων, τα πάντα, εξαρθρώνοντας ό,τι έχει απομείνει από το ακτοπλοϊκό δίκτυο. Ιδιωτικοποιεί τις λιμενικές υποδομές της χώρας, απειλεί ευθέως κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Προκαλεί η κυβέρνηση

Χτες το πρωί έγινε συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλη, με την Εκτελεστική Επιτροπής της ΠΝΟ, για να ξεκαθαρίσει ότι είναι σαφής η απόφαση της συγκυβέρνησης να κλιμακώσει την επίθεση στους ναυτεργάτες. Στην πρόσκληση που είχε απευθύνει ο Κ. Μουσουρούλης στα ναυτεργατικά σωματεία ανέφερε ότι σκοπός της συνάντησης ήταν «η διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους της ναυτιλίας, με σκοπό τη διατήρηση της εργασιακής ειρήνης και συγκρατώντας τη σημασία και την αναγκαιότητα της εύρυθμης κι απρόσκοπτης παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων ενδομεταφορών» και να «αποκατασταθεί η ομαλή διεξαγωγή των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών».

Μεγαλώνοντας δε την πρόκληση σημείωνε: «Είναι σαφές ότι αποκοπή των κατοίκων της νησιωτικής χώρας από την ηπειρωτική Ελλάδα με σύνοδες συνέπειες την ομαλή διαβίωση των κατοίκων, την έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, προκαλεί και οξύνει τα προβλήματα στις ήδη βεβαρημένες από την οικονομική κρίση τοπικές κοινωνίες των νησιών μας»! Αυτά όταν το Β. Αιγαίο έχει μείνει με ένα καράβι, το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», το οποίο η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΝΕΛ θέλει να ακινητοποιήσει, όταν νησιά, όπως Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος, εξυπηρετούνται με ένα και μόνο καράβι, κι αυτό όποτε «πιάνει» και πάει λέγοντας.

Σε διεύρυνση του μετώπου καλούν τα ταξικά συνδικάτα

Η συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ έγινε αμέσως μετά τη συνάντηση με τον Κ. Μουσουρούλη. Στη διάρκεια της συνεδρίασης, από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ ξεκαθαρίστηκε πως η κλιμάκωση προϋποθέτει ότι ο αγώνας πρέπει να γίνει υπόθεση του κάθε ναυτεργάτη, που σημαίνει να γίνουν συγκεντρώσεις των πληρωμάτων, συσκέψεις σε κάθε καράβι μπροστά στους καταπέλτες.

Οτι πρέπει, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σ. Τσιμπόγλου, «να διευρυνθεί το μέτωπο. Να καλέσουμε να συστρατευτούν σε αυτό τον αγώνα οι εργαζόμενοι στα νησιά, οι εργαζόμενοι των λιμανιών, της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και όλων των Ναυπηγείων γιατί συμπεριλαμβάνονται στους σχεδιασμούς εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, των λιμανιών. Τους φορείς και τα Εργατικά Κέντρα. Να συνεχίσουμε αποφασιστικά και οργανωμένα την προσπάθεια ενημέρωσης. Το άνοιγμα του μετώπου θα αποτρέψει και σχέδια της κυβέρνησης για προβοκάτσια και επιστράτευση σε βάρος του αγώνα».

Ενώ σταθμός των αγώνων των ναυτεργατών σημείωσε ότι επιβάλλεται να είναι η πανεργατική απεργία στις 20 Φλεβάρη με το πλαίσιο των ταξικών δυνάμεων, του ΠΑΜΕ.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΟΓΕ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Στο πλευρό των ναυτεργατών

Στο πλευρό των απεργών ναυτεργατών βρίσκονται οι δυνάμεις της ΟΓΕ στον Πειραιά. Σε κοινή τους ανακοίνωση οι Σύλλογοι της ΟΓΕ σε Πειραιά, Νίκαια, Κερατσίνι, Κορυδαλλό, Πέραμα και Σαλαμίνα τονίζουν:

«Είμαστε μαζί τους, στην πάλη τους ενάντια στο σχέδιο νόμου που προωθεί η συγκυβέρνηση με τους εφοπλιστές για την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και του συνόλου των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων, σε πλοία και λιμάνια.

Είμαστε μαζί τους, ενάντια στο ξεπούλημα των λιμανιών και την αποσάθρωση της ναυπηγικής βιομηχανίας που οδηγεί τους εργαζόμενους κατά χιλιάδες στην ανεργία και υπηρετεί το κεφάλαιο και τα κέρδη του.

Είμαστε μαζί τους, γιατί παλεύουν για τη δουλειά τους, για μισθούς και συντάξεις που να καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες τους, για ασφάλιση - γιατρούς και φάρμακα, για σύγχρονα πλοία, για να ταξιδεύουμε με ασφάλεια, για φτηνά εισιτήρια».

Οι Σύλλογοι Γυναικών υπογραμμίζουν: «Τα αιτήματα των ναυτεργατών είναι και δικά μας αιτήματα. Γιατί και οι γυναίκες εργαζόμενες - αυτοαπασχολούμενες - αγρότισσες δεχόμαστε την ίδια αντιλαϊκή επίθεση». Τέλος, απευθύνουν κάλεσμα στις γυναίκες των λαϊκών οικογενειών «να στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις τους ναυτεργάτες, να σταθούμε αλληλέγγυες στις γυναίκες τους και στα παιδιά τους, να περιφρουρήσουμε την ΑΠΕΡΓΙΑ τους».

Ποιοι νοιάζονται για τα νησιά και τις συγκοινωνίες;

Πρόκληση που ξεπερνάει κάθε όριο απέναντι στους ναυτεργάτες, τις εργατικές λαϊκές οικογένειες των νησιών και συνολικά τους εργαζόμενους της χώρας αποτελούν τα όσα αναφέρει στη χτεσινή επιστολή του ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, προς τα ναυτεργατικά σωματεία. Με στόχο να συκοφαντήσει, να λοιδορήσει την απεργία στα καράβια δουλεύοντας για λογαριασμό των εφοπλιστών, ξαφνικά τον πήρε ο πόνος «για την αναγκαιότητα της εύρυθμης κι απρόσκοπτης παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων ενδομεταφορών»! Ενώ «ανακάλυψε» ότι: «η αποκοπή των κατοίκων της νησιωτικής χώρας από την ηπειρωτική Ελλάδα με σύνοδες συνέπειες την ομαλή διαβίωση των κατοίκων, την έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, προκαλεί και οξύνει τα προβλήματα στις ήδη βεβαρυμένες από την οικονομική κρίση τοπικές κοινωνίες των νησιών μας»!

Είναι προφανές ότι ο υπουργός και η συγκυβέρνηση έχουν αναγάγει σε τέχνη, την αντιστροφή της πραγματικότητας για να περάσουν τους άθλιους σχεδιασμούς τους, που αποκλειστικό γνώμονα έχουν την υπεράσπιση της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, των μονοπωλίων.

Ο υπουργός εμφανίζεται ευαίσθητος «για την εύρυθμη και απρόσκοπτη» λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν η κυβέρνησή του, συνεχίζοντας και εντείνοντας τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, με το νομοσχέδιο για την «ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», το οποίο οι ναυτεργάτες απεργούν για να μην περάσει, αποδιαρθρώνει πλήρως τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να δρομολογούν και να αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με το συμφέρον τους, απειλώντας νησιά με πλήρη αποκλεισμό. Πριν ακόμα ψηφιστεί το νομοσχέδιο οι εφοπλιστές έχουν αρχίσει να το εφαρμόζουν. Για παράδειγμα εδώ και 15 μέρες η ΝΕΛ με το «έτσι θέλω» έχει αποδρομολογήσει δύο πλοία της, τα «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» και «EUROPEAN EXPRESS». Αφησε νησιά π.χ. Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος να καλύψουν τις ανάγκες τους, να εξασφαλίσουν τα «είδη πρώτης ανάγκης» με ένα καράβι, το «ΜΥΤΙΛΗΝΗ», και αυτό όποτε «πιάσει». Καταδίκασε το Β. Αιγαίο να εξυπηρετείται επίσης από ένα καράβι, το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», για το οποίο μάλιστα έχει δηλώσει την πρόθεσή της να το αποδρομολογήσει γιατί «δε βγαίνει». Επιπρόσθετα η εταιρεία σταμάτησε τα πλοία, ενώ οφείλει στους ναυτεργάτες μισθούς ως και 6 μηνών.

Ο Κ. Μουσουρούλης κάνει λόγο για την «ομαλή διαβίωση των κατοίκων» των νησιών οι οποίοι πριν ακόμα εφαρμοστούν τα νέα ακόμα χειρότερα μέτρα, βλέπουν καράβι με το κιάλι, πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια και ναύλα, τιμές που μετακυλίονται στα εμπορεύματα κάνοντας ακόμα πιο δυσβάσταχτη τη ζωή τα νησιά. Χώρια ότι, όχι μόνο «χρυσοπληρώνουν» αυτές τις «υπηρεσίες» των εφοπλιστών - τόσο με τα εισιτήρια, όσο και με τις επιδοτήσεις προς τους εφοπλιστές που και αυτές βγαίνουν από τις τσέπες τους - αλλά καλούνται να ταξιδέψουν και με σαπιοκάραβα, όπως το 40χρονο «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ». Οσο για το ποιος πλήττει την υγεία των νησιωτών, για την οποία ο υπουργός εκφράζει την ανησυχία του, την απάντηση την έδωσαν οι κινητοποιήσεις των ίδιων των νησιωτών ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, που όχι μόνο εγκαταλείπει τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας χωρίς προσωπικό και υλικά, αλλά τώρα τα συγχωνεύει κιόλας.

Η αλήθεια λοιπόν είναι διαφορετική από αυτή που η κυβέρνηση παρουσιάζει. Εκείνοι που πραγματικά νοιάζονται για την απρόσκοπτη λειτουργία των συγκοινωνιών, για να μην ερημώνουν τα νησιά, για να κυκλοφορούν τα πλοία με ασφάλεια και όχι με εξαντλημένα πληρώματα, για να υπάρχουν φτηνές και τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες για το λαό, είναι οι ναυτεργάτες που αντιπαλεύουν την πολιτική που υπηρετεί τους εφοπλιστές. Πολιτική που ακριβώς επειδή υπηρετεί το κεφάλαιο δε θα μπορέσει ποτέ να ικανοποιήσει τις λαϊκές ανάγκες.

Γι' αυτό «όλοι στους καταπέλτες»!


Α. Ζ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
Σχέδια να «σπάσουν» την απεργία

Να «σπάσει» την απεργία των ναυτεργατών σχεδιάζει η κυβέρνηση με τη συνδρομή δυνάμεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ από την Τοπική Διοίκηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας έχει ήδη στείλει σήμα στα Λιμεναρχεία Πειραιά και Ηρακλείου στην Κρήτη για να φύγει πλοίο από το νησί και να μεταφέρει αγροτικά προϊόντα στον Πειραιά. Την πληροφορία δε διέψευσε ξεκάθαρα το υπουργείο.

Την ίδια στιγμή, καλλιεργώντας στη φτωχομεσαία αγροτιά κλίμα που δεν υπάρχει, ορισμένοι αγροτοσυνδικαλιστές από το χώρο του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ επιδιώκουν να στρέψουν τους αγρότες ενάντια στους ναυτεργάτες και τους καλούν να ετοιμάσουν προϊόντα για να φορτωθούν στο πλοίο, λέγοντας μάλιστα πως βουλευτές, δήμαρχοι κ.λπ. θα τα συνοδεύσουν για να ξεφορτωθούν στο λιμάνι του Πειραιά, στο χώρο του τελωνείου. Χτες το πρωί, έγινε συνάντηση αγροτοσυνδικαλιστών με τον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην Κρήτη, από όπου η πρώτη πλευρά εισέπραξε την «κατανόηση» της δεύτερης.

Την απεργία υπονομεύουν με τις παρεμβάσεις τους και εκπρόσωποι άλλων πολιτικών δυνάμεων που εντοπίζουν τα υπαρκτά προβλήματα των αγροτών και καλούν γενικά την κυβέρνηση να παρέμβει, αντί αγρότες και ναυτεργάτες να βάλουν ενωμένοι απέναντί τους την κυβέρνηση που ευθύνεται για τα προβλήματα και των δύο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ