ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Συνήθης πρακτική» τα πλοία - νεκροφόρες!

Ιδιαίτερα αποκαλυπτική για τον απαράδεκτο τρόπο λειτουργίας της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, ήταν η χτεσινή μέρα της δίκης. Για το γεγονός αυτό φέρουν ευθύνη οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που έχουν τα συμφέροντα των εφοπλιστών ως ιερό και όσιο

Μερικά από τα αποτελέσματα της ...«συνήθους πρακτικής» της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ

Associated Press

Μερικά από τα αποτελέσματα της ...«συνήθους πρακτικής» της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ
«Συνήθης πρακτική δεκαετιών»! Αυτή είναι η ...εξήγηση που δόθηκε χτες από την πλευρά των πρωτοκλασάτων της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (σ.σ. σήμερα Κλάδος), στη δίκη για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», για το γεγονός ότι η σωρεία παραβιάσεων ακόμα και αυτής της υποτυπώδους νομοθεσίας για την ασφάλεια και αξιοπλοΐα των πλοίων, έστειλε στον πάτο της θάλασσας το πλοίο και 81 ανθρώπους στον τάφο! Ομως, εξίσου φρικιαστικό είναι ότι, όπως όλα δείχνουν, αυτή η ...«συνήθης πρακτική» που αλλιώς μεταφράζεται σε «ό,τι εξυπηρετεί τους εφοπλιστές», εξακολουθεί να ισχύει ακόμα και σήμερα.

Ειδικότερα, η χτεσινή μέρα ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτική για τον τρόπο λειτουργίας της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, γεγονός για το οποίο ευθύνη φέρουν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που έχουν τα συμφέροντα των εφοπλιστών ως ιερό και όσιο.

Εχουμε και λέμε: Οπως αποκαλύφθηκε, ενώ ακόμα και αυτό το αναξιόπιστο πιστοποιητικό ασφαλείας του «ΣΑΜΙΝΑ» όριζε ρητά ότι «απαγορεύεται η χρήση των θαλαμίσκων επιβατών και πληρώματος στο ντεκ - 2 (κάτω από το κατάστρωμα οχημάτων)», η Επιθεώρηση το παραβίασε, εκδίδοντας υπηρεσιακό σημείωμα, ώστε να γίνει χρήση αυτών των καμπινών από το πλήρωμα! Οταν ο Δαμιανός Δουμάνης, διευθυντής την περίοδο του ναυαγίου στη Διεύθυνση Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (ΔΕΕΠ), ένας από τους χτεσινούς μάρτυρες, κλήθηκε να δώσει εξήγηση, ισχυρίστηκε ότι «δε γνωρίζω» και είπε ότι μπορεί να «ξέφυγε» από τους επιθεωρητές «λόγω φόρτου εργασίας»!

Οταν ρωτήθηκε γιατί δόθηκαν παρατάσεις κατά παράβαση Διεθνών Συμβάσεων και Κανονισμών, στην αποκατάσταση προβλημάτων που είχε το πλοίο, αντί να ακινητοποιηθεί, απάντησε ότι αυτό ήταν «συνήθης πρακτική»! Ακόμα, όπως επίσης αποκαλύφθηκε χτες, όχι μόνον είχε δοθεί παράνομα η παρατήρηση 10 που αφορούσε την τοποθέτηση λαμπτήρων στα σωσίβια του πλοίου, αλλά, με άλλο υπηρεσιακό σημείωμα, με αριθμό 735, του Ναυτιλιακού Τμήματος της Επιθεώρησης φάνηκε ότι η παρατήρηση αυτή αποκαταστάθηκε την 1η Αυγούστου 2000. Οτι, δηλαδή, είχαν αποκατασταθεί οι λαμπτήρες στα σωσίβια. Ομως, ουδέποτε έγινε αυτό, γεγονός που στάθηκε μοιραίο για δεκάδες από τους επιβάτες που βρέθηκαν στη θάλασσα! Σημειώνεται ότι ο Δ. Δουμάνης είναι κατηγορούμενος για κακούργημα σε άλλη δίκη, που θα ξεκινήσει για το «ΣΑΜΙΝΑ» στις 27 Σεπτέμβρη.

Στη διάρκεια της κατάθεσης του μάρτυρα Αδάμ Κρασανάκη, διευθυντή της Διεύθυνσης Επιθεωρήσεων Πλοίων, αποκαλύφθηκε ο τρόπος με τον οποίο λειτούργησε η Επιθεώρηση απέναντι στις καταγγελίες που κατέθεσε ο πρωτοδεύτερος μηχανικός του πλοίου Αν. Σορόκας, λίγες μέρες πριν το ναυάγιο, για την τραγική κατάσταση του μηχανοστασίου. Το πρωί της 26ης Σεπτέμβρη 2000, δηλαδή 5 περίπου ώρες πριν ξεκινήσει το «ΣΑΜΙΝΑ» για το μοιραίο ταξίδι του, επιθεωρήθηκε από τέσσερις επιθεωρητές, χωρίς, κατά τη μαρτυρία του Α. Κρασανάκη, να εντοπίσουν κανένα σοβαρό πρόβλημα και να συντάξουν σχετική έκθεση «γιατί δεν απαιτήθηκε», όπως είπε.

Την επομένη του ναυαγίου, 27η Σεπτέμβρη 2000, οι τέσσερις σπεύδουν να συντάξουν ενημερωτικό σημείωμα προς τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή, το οποίο προσυπογράφουν οι πάντες από την ιεραρχία της Επιθεώρησης, για τα αποτελέσματα της επιθεώρησής τους και αναφέρουν - λίγο πολύ - ότι όλα στο πλοίο ήταν εντάξει. Μάλιστα, ισχυρίζονται ότι έγινε και έλεγχος στο σύστημα πηδαλιουχίας. Στο σημείο αυτό ρωτήθηκε ο Α. Κρασανάκης, αν μπορεί να γίνει τέτοιος έλεγχος στο πλοίο χωρίς δοκιμαστικό ταξίδι και απάντησε αποφασιστικά «ναι». Ομως, ο αμέσως επόμενος μάρτυρας, ο Γιώργος Ξεφτέλης, επιθεωρητής του Τμήματος Ετήσιων Γενικών Επιθεωρήσεων της ΔΕΕΠ, στην ίδια ερώτηση απάντησε κατηγορηματικά ότι «πρέπει να γίνει οπωσδήποτε δοκιμαστικό»!

Με βάση τις καταθέσεις αυτές, κατατέθηκαν από τους δικηγόρους της Πολιτικής Αγωγής παρατηρήσεις και σχόλια στο δικαστήριο για τα «ελαστικά όρια» της ΔΕΕΠ και τον τρόπο λειτουργίας της. Είναι ανάγκη να υπογραμμιστεί ότι, εκτός από τον Δουμάνη, οι υπόλοιποι παραμένουν και σήμερα στην Επιθεώρηση.

Eurokinissi

«Τζάμπα» εορτασμός

Τζάμπα θα είναι σήμερα έως τις 5 το απόγευμα οι μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας - λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός, μετρό και προαστιακός σιδηρόδρομος.

Αυτό αποφάσισε και για φέτος η κυβέρνηση επ' ευκαιρία της «Πανευρωπαϊκής Μέρας χωρίς Αυτοκίνητο». Στην ουσία πρόκειται για «τζάμπα» απόφαση, η οποία απηχεί επακριβώς και τον «τζάμπα» (με την έννοια του ανώφελου) χαρακτήρα που έχει κάθε χρόνο ο... εορτασμός, υποκριτικός έτσι κι αλλιώς, για τη «Μέρα χωρίς ΙΧ».

Και είναι υποκριτικός ο εορτασμός, επειδή ακριβώς η πολιτική που ακολουθείται όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ενθαρρύνει - αν όχι πριμοδοτεί - και εδραιώνει την καθημερινή χρήση του ΙΧ. Ας αφήσουν, λοιπόν, κατά μέρος οι κυβερνώντες τους υποκριτικούς εορτασμούς. Οσο οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες παραμένουν υποβαθμισμένες, τόσο θα αυξάνεται η κυκλοφορία των ΙΧ και θα οξύνεται το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα των μεγάλων αστικών κέντρων.

Πολύνεκρο δυστύχημα σε δρόμο - καρμανιόλα

Τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλος ένας τραυματίστηκε σοβαρά, κατά τη μετωπική σύγκρουση δύο επιβατικών αυτοκινήτων που σημειώθηκε στις 7.30 χτες το πρωί στο 15ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Δράμας - Αμφίπολης, στη διασταύρωση Μικρού Σουλίου. Στο δρόμο αυτό συμβαίνουν συχνά σοβαρά ατυχήματα.

Από τα συντρίμμια του ΙΧ αυτοκινήτου, που κατευθυνόταν από Δράμα προς Θεσσαλονίκη, ανασύρθηκε νεκρή μία 27χρονη, ενώ ο οδηγός τραυματίστηκε σοβαρά. Τραυματίστηκαν θανάσιμα ο 39χρονος οδηγός του δεύτερου αυτοκινήτου καθώς και μία τριανταπεντάχρονη και ένας εβδομηντάχρονος που επέβαιναν σ' αυτό. Η σύγκρουση πιθανότατα οφείλεται στην ολισθηρότητα του οδοστρώματος και στη μεγάλη ταχύτητα που είχαν αναπτύξει τα οχήματα.

Κρούσματα γαστρεντερίτιδας σε στρατόπεδο

Πάνω από 300 κρούσματα γαστρεντερίτιδας ήπιας μορφής, παρουσιάστηκαν τις απογευματινές ώρες της Τρίτης, στο προσωπικό της 117 Πτέρυγας Μάχης στην Ανδραβίδα, σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Από χτες το απόγευμα τα κρούσματα άρχισαν να παρουσιάζουν ύφεση. «Το περιστατικό, σύμφωνα με το ΓΕΑ, ελέγχεται και αντιμετωπίζεται συντηρητικά χωρίς να χρειαστεί νοσηλεία σε νοσοκομείο».

Παράλληλα, κλιμάκιο από το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, με επικεφαλής αρμόδιο γιατρό, μετέβη χτες στη μονάδα για επιτόπια έρευνα και αντιμετώπιση του προβλήματος. Από τη γαστρεντερίτιδα προσβλήθηκε ακόμα και ο υποδιοικητής του στρατοπέδου, ενώ δύο στρατευμένοι χρειάστηκε να διακομιστούν στο νοσοκομείο της Αμαλιάδας. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, δεν πρόκειται για ιογενή γαστρεντερίτιδα και τα κρούσματα αποδίδονται είτε στο προχτεσινό φαγητό είτε στο εμφιαλωμένο νερό που καταναλώνει το προσωπικό της μονάδας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ