ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Ιούνη 2010
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Πλήρως «ανταγωνιστικό» και διαφοροποιημένο το «νέο Λύκειο»

Η υπουργός Παιδείας, χτες, ανακοίνωσε ορισμένα σημεία για αλλαγές στο Λύκειο, στη λογική της διαφοροποίησης, της ανταγωνιστικότητας και της Διά Βίου Μάθησης

Μια πρώτη παρουσίαση «ανταγωνιστικού» Λυκείου έκανε, χθες, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση του βιβλίου της ΠΟΣΔΕΠ, «Η Αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα Πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι Αναγκαίες Αλλαγές», με υλικά από παλιότερη διημερίδα. Η υπουργός Παιδείας, επίσης, ανακοίνωσε πως θα εξαγγείλει αλλαγές, το Σάββατο, στη Σύνοδο Πρυτάνεων, στο Λιτόχωρο Πιερίας, με αποκαλυπτική θεματολογία.

Τα όσα ανακοίνωσε χθες, για το «νέο» Λύκειο η υπουργός αποτελούν συνέχεια της αντίληψης για το «νέο» σχολείο της διαφοροποίησης, αλλά και προθάλαμο για την πολιτική της Διά Βίου Μάθησης (Διά Βίου Εκμετάλλευσης) της ΕΕ. Πρόκειται για αντιγραφή της αντίληψης των δεξιοτήτων (χρηστικών γνώσεων) της ΕΕ για τον αυριανό ευέλικτο εργαζόμενο. Ξεχωρίζουμε ορισμένα απ' αυτά:

  • «Ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων. Αυτό σημαίνει λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β' και Γ' Λυκείου. Η επιλογή έχει ως στόχο την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και ασφαλώς θα συναρτάται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Δηλαδή, η υπουργός παραδέχεται ξεκάθαρα ότι δεν θα εμβαθύνουν όλοι οι μαθητές σε κάθε «γνωστικό αντικείμενο» αλλά μόνο κάποιοι που θα το... επιλέγουν! Οι άλλοι τι θα κάνουν, καλαθοπλεκτική; Το σίγουρο είναι ότι το μέτρο δεν «αποσυνδέει» το σχολείο από τις εξετάσεις επιλογής για την ανώτατη εκπαίδευση (όπως επιδιώχθηκε να παρουσιαστεί). Απ' ό,τι φαίνεται στόχος είναι η συνέχιση της διαφοροποίησης προγραμμάτων που θα ξεκινάει απ' το δημοτικό και το Γυμνάσιο, θα γίνεται ακόμα πιο νωρίς το «ξεδιάλεγμα» του ποιος θα προχωρήσει τις σπουδές του και ποιος όχι.
  • «Ο μαθητής να επιλέγει μια δραστηριότητα κοινωνικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Το Λύκειο έτσι ανοίγεται στην κοινωνία και καλλιεργεί την κουλτούρα του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς». Το «άνοιγμα στην κοινωνία» σημαίνει, άνοιγμα στις επιχειρήσεις και στη λογική της ανταγωνιστικότητας. Αυτό που λένε «εθελοντισμό και κοινωνική προσφορά» είναι μαθητεία στην εκμετάλλευση. Το σχολείο, προοπτικά, θέλουν να ...αυτοχρηματοδοτείται απ' την «τοπική κοινωνία», δηλαδή απ' τις επιχειρήσεις που θα επηρεάζουν το πρόγραμμά του και τους γονείς που θα κληθούν να πληρώσουν - επιπλέον - απ' την τσέπη τους. Τέτοια θα είναι τα «ανοίγματα» του σχολείου στην «τοπική κοινωνία».
  • «Τα μαθήματα των φυσικών επιστημών αποκτούν εμπειρικό και πειραματικό χαρακτήρα με την υποχρεωτική και συστηματική χρήση του εργαστηρίου», ενώ «σε όλα τα μαθήματα του Νέου Λυκείου πρέπει να δούμε εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων». Την «αγωνία» της για τις θετικές επιστήμες η κυβέρνηση την έδειξε με το αντιεπιστημονικό «κόψε - ράψε» για την ύλη της επόμενης χρονιάς και την περικοπή της ύλης. Επίσης, εδώ και καιρό υπόσχεται ένα «ψηφιακό» σχολείο, όχι για την - απαραίτητη - αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, αλλά για την αντικατάσταση της ουσιαστικής μαθησιακής διαδικασίας. Οι «εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις» που αναφέρονται, συνδέονται με τα ομολογημένα και επικίνδυνα σχέδια του υπουργείου για υποβάθμιση του ρόλου του βιβλίου στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης.
  • «Αξία στην προσπάθεια του μαθητή δίνει η αξιολόγηση. Κι αυτή πρέπει να γίνεται για όλο το παραγόμενο έργο των μαθητών και να δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο προφίλ αξιολόγησης του μαθητή που δεν θα βασίζεται απλά και μόνο στις εξετάσεις αλλά στο συνολικό του έργο και στη συνολική του προσπάθεια».Πρόκειται για προσαρμογή, από νωρίς, στο μοντέλο της Διά Βίου Μάθησης (Εκμετάλλευσης), όπου ο μαθητής θα αξιολογείται εντός και εκτός τάξης, για να μάθει από νωρίς να μαζεύει πιστωτικές μονάδες. Η υπουργός, άλλωστε, μίλησε και για αξιολόγηση εξωτερικών δραστηριοτήτων (κανονικό φακέλωμα, δηλαδή)! Τελικός στόχος είναι ο ασφυκτικός κλοιός στην προσωπικότητα του μαθητή, που πρέπει να θεωρεί χρήσιμο ό,τι αύριο θα αξιολογήσει θετικά η αγορά!
  • «Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες (υποχρεωτικά αγγλικά και δυνατότητα επιλογής μιας δεύτερης γλώσσας), ώστε όλοι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν γλωσσική επάρκεια στο σχολείο». Πρόκειται για συνέχεια του αντιπαιδαγωγικού μέτρου της πρώτης ξένης γλώσσας απ' την πρώτη δημοτικού στα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Το δέλεαρ είναι η «γλωσσική επάρκεια μέσα στο σχολείο», αλλά η κατεύθυνση είναι μια χρηστική γνώση και της μητρικής και πρώτης ξένης γλώσσας, χωρίς εμβάθυνση.

Οσο για τις ανακοινώσεις της υπουργού για το πανεπιστήμιο; Αξιολόγηση, προφανώς με κριτήρια αγοράς και διοικητική αυτοτέλεια για καλύτερη σύνδεση πανεπιστημίων - επιχειρήσεων. Τα θέματα της συνόδου πρυτάνεων είναι αποκαλυπτικά: Ενημέρωση για την πορεία της αξιολόγησης - Εφαρμογή στην πράξη του νόμου 3848/19-5-2010 - Συζήτηση επί θεμάτων θεσμικών αλλαγών στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο - Αυτοδυναμία - Λογοδοσία Πανεπιστημίων - Προοπτικές της συμμετοχής της Συνόδου σε διεθνείς Ακαδημαϊκούς θεσμούς (EUA, ELU) κ.ά.

ΧΑΛΚΙΔΑ
Συλλογή υπογραφών ενάντια στο «νέο» σχολείο

Πάνω από 100 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έχουν υπογράψει κείμενο που διακινείται με πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ

«Εμείς οι εκπαιδευτικοί που υπογράφουμε αυτό το κείμενο, μέλη του Συλλόγου Δασκάλων - Νηπιαγωγών Χαλκίδας, δηλώνουμε ότι δε δεχόμαστε τα 30άρια τμήματα, δε δεχόμαστε να λειτουργήσουν τα σχολεία μας - σύμφωνα με "εντολή" του υπουργείου Παιδείας - ως ολοήμερα δημοτικά σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος. Δε δεχόμαστε να αναγκάζονται μικρά παιδιά των 6 ετών να συμπληρώνουν 35ωρο την εβδομάδα - σε σχολεία χωρίς κατάλληλες συνθήκες και υποδομές - να διδάσκονται ξένη γλώσσα, πριν καν κατακτήσουν τη μητρική τους, να στέκονται μπροστά σε έναν υπολογιστή ακόμα περισσότερες ώρες, όταν έρευνες που έχουν γίνει έχουν αποδείξει βλαβερές συνέπειες όχι μόνο στη σωματική ανάπτυξη, αλλά και στη σχολική επίδοση».

Το παραπάνω αποτελεί απόσπασμα από τη δήλωση - ψήφισμα που διακινούν μέλη του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στην Εύβοια, μαζεύοντας υπογραφές καταδίκης των κυβερνητικών πολιτικών εμπορευματοποίησης της Παιδείας. Ηδη το ψήφισμα βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και μέσα σε λίγες μέρες έχουν μαζευτεί πάνω από 100 υπογραφές Δασκάλων και Νηπιαγωγών. Με αυτόν τον τρόπο οι εκπαιδευτικοί «ξεπερνούν» τις συμβιβασμένες δυνάμεις του Συλλόγου Δασκάλων - Νηπιαγωγών Χαλκίδας, απορρίπτοντας τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, διεκδικώντας ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

ΣΤΕΚΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΚΥΨΕΛΗΣ
Πολιτιστικές βραδιές

Ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις γίνονται στο Στέκι Εργαζομένων και Νεολαίας Πατησίων - Κυψέλης (οδός Πατησίων 252, πλατεία Κολιάτσου):

  • Αυριο Παρασκευή, στις 8 το βράδυ, θα προβληθεί η κινηματογραφική ταινία «Δευτέρες με λιακάδα». Πρόκειται για την ιστορία μιας ομάδας ανέργων αντρών, μια κοινωνική περιπέτεια ισπανικής παραγωγής του 2002, που έχει αποσπάσει πολλά βραβεία και διακρίσεις.
  • Το Σάββατο 26 Ιούνη, στις 9 το βράδυ, μουσικό αφιέρωμα στον Νίκο Καββαδία.
ΚΡΗΤΗ
Συγκέντρωση του ΠΑΜΕ

Συγκέντρωση με θέμα «Το "νέο σχολείο" και η πρόταση του ταξικού κινήματος», διοργανώνει σήμερα Πέμπτη η Γραμματεία Λασιθίου του ΠΑΜΕ. Η συγκέντρωση γίνεται στις 7 το απόγευμα, στο Εργατικό Κέντρο Λασιθίου, στον Αγιο Νικόλαο και θα μιλήσει ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.

ΠΕΡΑΙΑΣ
Στον «αέρα» 57 μαθητές με Ειδικές Ανάγκες

Δέσμευση για ενοικίαση κτιρίου απέσπασαν από το νομάρχη οι γονείς, που παραμένουν πάντως σε επιφυλακή μέχρι τη λύση του προβλήματος

Παρά τις συνεχείς κινητοποιήσεις των γονιών, τα 57 παιδιά που τελειώνουν σήμερα το Δημοτικό Ειδικό σχολείο Πειραιά παραμένουν, με ευθύνη της πολιτείας, χωρίς καμία προοπτική για συνέχιση της φοίτησής τους σε σχολείο. Και αυτό γιατί ενώ ομόφωνα έχει αποφασιστεί εδώ και 3 χρόνια η ίδρυση του 2ου ΕΕΕΕΚ Πειραιά, αυτό ακόμα δεν έχει προχωρήσει.

Την περασμένη Δευτέρα, πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, από αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά, Διοικητικά Συμβούλια Ενώσεων Γονέων, από γονείς παιδιών ΑμΕΑ και τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, για το συνεχιζόμενο εδώ και 3 χρόνια πρόβλημα της μη λειτουργίας του 2ου ΕΕΕΕΚ στον Πειραιά.

Στο πλευρό τους ήταν ο Κώστας Τζατζάνης, νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ, ο οποίος και κατέθεσε μια σειρά από συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που πρέπει να πάρει το Νομαρχιακό Συμβούλιο.

Ο νομάρχης Πειραιά παραδέχτηκε την ολιγωρία της πολιτείας, παρουσίασε την απάντηση της υπουργού Παιδείας η οποία δεν αναλαμβάνει καμιά ευθύνη και δεσμεύτηκε πως θα προχωρήσει στο νοίκιασμα κατάλληλου κτιρίου, όσον το δυνατόν πιο άμεσα, ώστε το Σεπτέμβρη να λειτουργήσει το 2ο ΕΕΕΕΚ.

Οι γονείς όμως παραμένουν σε αγωνιστική ετοιμότητα καθώς θέλουν λύσεις και όχι υποσχέσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ