ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Ιούλη 2009
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΕΣ ΖΩΝΗΣ - ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ
Παύση εργασιών σήμερα το μεσημέρι

Συγκέντρωση, στη 1 το μεσημέρι, στον ΗΣΑΠ Πειραιά

Με νέα αγωνιστική κινητοποίηση, οι εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, συσπειρωμένοι στα ταξικά τους συνδικάτα, συνεχίζουν σήμερα τον αγώνα τους για την ουσιαστική προστασία των ανέργων τους, για να υπερασπίσουν το δικαίωμά τους στο μεροκάματο, να λαμβάνονται όλα τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, ώστε να γυρίζουν στις οικογένειές τους σώοι και αρτιμελείς, ενώ ταυτόχρονα διεκδικούν να ενταχθούν τώρα στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα όσες ειδικότητες της Ζώνης παραμένουν «εκτός». Ετσι, σήμερα, στις 12 το μεσημέρι, θα γίνει παύση εργασιών στα συνεργεία που βρίσκονται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, Σαλαμίνας και στις 12.30 σε όλους τους εργασιακούς χώρους της Ζώνης. Οι εργάτες θα συγκεντρωθούν στη 1 το μεσημέρι στον Ηλεκτρικό Σταθμό Πειραιά και στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία τους, στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Νέα πρόκληση

Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν, τα σωματεία αναφέρουν ότι έκλεισε ένας χρόνος από το πολύνεκρο έγκλημα στο αεράδικο πλοίο «FRIENDSHIPGAZ» με απολογισμό 8 νεκρούς εργάτες και μέχρι σήμερα δεν έχει ληφθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της ζωής των εργαζομένων. Αντίθετα, η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως πριν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, με μοχλό «την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη» και σκοπό να μείνουν ατιμώρητοι οι πραγματικοί ένοχοι, δηλαδή το εφοπλιστικό κεφάλαιο και το κύκλωμά του, επιχειρεί να τσουβαλιάσει θύτες και θύματα. Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται η τεράστια πρόκληση να κατηγορείται για το έγκλημα της εργοδοσίας στο αεράδικο πλοίο ο μεταλλεργάτης Βασίλης Καββαδίας, ο οποίος γλίτωσε την τελευταία στιγμή από το φονικό και, μάλιστα, να του στέλνουν το κλητήριο θέσπισμα παραμονές της «μαύρης» επετείου!

Από τα σωματεία καταγγέλλεται ότι η πολιτική που οπλίζει το χέρι της εργοδοσίας μετατρέποντας τους εργασιακούς χώρους σε κρεματόρια είναι η ίδια που καταδικάζει και τους εργάτες της Ζώνης στην ανεργία, πλήττοντας ταυτόχρονα τα εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα, όλα για την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Ενώ γίνεται σαφές ότι οι εργάτες της Ζώνης, εφοδιασμένοι με τις σημαντικές κατακτήσεις που απέσπασαν με τους ταξικούς αγώνες τους το τελευταίο διάστημα (ιατροφαρμακευτική κάλυψη με 25 ένσημα), θα συνεχίσουν αποφασιστικά τη μάχη μέχρι να επιβάλουν τα δίκαια αιτήματά τους.

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Στα όριά τους πληρώματα και καράβια

Συνεχείς βλάβες και εξαντλητικά ωράρια για τα πληρώματα μαρτυρούν το καθεστώς της ασυδοσίας των εφοπλιστών στις γραμμές του Αιγαίου

Για τα χειρότερα προειδοποιούν τα απανωτά ναυτικά ατυχήματα και οι βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία, ταχύπλοα και συμβατικά, και ενώ βρισκόμαστε στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου! Από το περασμένο Σάββατο μέχρι και χτες, 4 ταχύπλοα βγήκαν «εκτός» από βλάβες, ενώ το αποκορύφωμα ήταν στο ταχύπλοο ακτοπλοϊκό πλοίο «SUPER JET», που του έφυγαν εν πλω λαμαρίνες! Επίσης πλήθος ερωτημάτων προκαλεί το γεγονός ότι το Σάββατο το βράδυ αποφεύχθηκε παρά τρίχα η σύγκρουση του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΡΟΣ» με ρυμουλκό κοντά στο νησάκι Αγιος Γεώργιος στο Σούνιο.

Ολα τα περιστατικά έρχονται να αναδείξουν το αλισβερίσι μεταξύ εφοπλιστών και ελεγκτικών αρχών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) και ότι συνολικά η ασυδοσία που εξασφαλίζει στους εφοπλιστές η αντιλαϊκή πολιτική αποτελεί εκρηκτικό μείγμα σε βάρος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Είναι γνωστό ότι ο ακτοπλοϊκός στόλος δεν επαρκεί για να καλύψει στοιχειωδώς τις ανάγκες των νησιωτών, ενώ στην συντριπτική του πλειοψηφία αποτελείται από υποσυντήρητα και υπερήλικα πλοία. Αποτέλεσμα αυτών είναι να εξαντλούνται πληρώματα και καράβια.

Πιο συγκεκριμένα, το πρωί του Σαββάτου, το ταχύπλοο «FLYING CAT I», κατά το ταξίδι του από Σπέτσες για Ερμιόνη με 34 επιβάτες έμεινε από αριστερή κύρια μηχανή. Την Κυριακή το απόγευμα, το ταχύπλοο «ΜΕΓΑΤΖΕΤ», ταξιδεύοντας από Πειραιά για Θήρα και Ρέθυμνο έμεινε, στις Φλέβες, από δεξιά κύρια μηχανή με 336 επιβάτες και 30 ναυτεργάτες πλήρωμα. Την ίδια ώρα, το ταχύπλοο «ΣΠΙΝΤΡΑΝΕΡ ΙΙ», κατά τον απόπλου του από Θήρα για Πειραιά με 406 επιβάτες, παρουσίασε βλάβη στο υδραυλικό σύστημα ανέλκυσης της άγκυρας (εργάτη). Χτες το μεσημέρι, το «FLYING CAT 4» με 425 επιβάτες κατά τον πλου του προς Θήρα παρουσίασε βλάβη η αριστερή κύρια μηχανή.

Οσον αφορά το «SUPER JET», το οποίο ανήκει στον εφοπλιστή Ηλιόπουλο (ουδέποτε τιμωρήθηκε για το προδιαγεγραμμένο ναυάγιο του σαπιοκάραβού του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» με 24 πνιγμένους ναυτεργάτες), κατά το ταξίδι του προς Μήλο, του έφυγε το παραπέτο της πλώρης! Παρά την γραπτή αίτηση του «Ρ» να δημοσιοποιηθεί το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας που εξέδωσε στο πλοίο ο ΚΕΕΠ, από το ΥΕΝ δε δόθηκε καμία απάντηση.

Σε ό,τι αφορά την παραλίγο σύγκρουση του «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΡΟΣ» της εταιρείας «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ», η οποία ανήκει πλέον στον μεγαλοεπιχειρηματία Βγενόπουλο, με το ρυμουλκό, στο Σούνιο, σύμφωνα με το ΥΕΝ δεν πρόκειται να διενεργηθεί καμία έρευνα, παρά το γεγονός ότι η τραγωδία αποφεύχθηκε στο παραπέντε. Στο επιβατηγό βρίσκονταν 1.448 επιβάτες, οι οποίοι λαχτάρισαν στην κυριολεξία, αφού λόγω των ελιγμών που έγιναν το πλοίο πήρε μεγάλη κλίση. Να σημειωθεί ότι και αυτό το ακτοπλοϊκό καράβι είναι επιβαρυμένο με απανωτά, ασταμάτητα δρομολόγια.

ΑΛΥΣΙΔΑ «ΒΕLISSIMO»
Σακατεύτηκε εικοσάχρονος διανομέας

Τη «μαύρη» εργασία και τρομοκρατία, τη δουλειά μέχρι εξάντλησης και συνολικά τις μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας που βιώνουν οι εργαζόμενοι σε καταστήματα της γνωστής αλυσίδας έτοιμου φαγητού (πιτσαρία) BELISSIMO έφερε στην επιφάνεια το σακάτεμα ενός διανομέα στο κατάστημα της εν λόγω εταιρείας στον Ταύρο.

Εικοσάχρονος εργαζόμενος από το Πακιστάν κατά τη διάρκεια διανομής είχε σοβαρό εργατικό ατύχημα στις 3 του Ιούλη με αποτέλεσμα να νοσηλευτεί επί 5 μέρες σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου «Αγιος Σάββας», ενώ τώρα εξακολουθεί να νοσηλεύεται στο Κρατικό Νοσοκομείο της Νίκαιας. Εχει διαλυμένη γνάθο και λάμες στα κάτω άκρα. Το ατύχημα έγινε γνωστό το περασμένο Σάββατο από καταγγελίες εργαζομένων στο Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού Πειραιά. Να σημειωθεί ότι αν δεν γινόταν η καταγγελία το εργατικό ατύχημα δε θα είχε καταγραφεί ποτέ.

Διαπιστώθηκε ότι ο 20χρονος δούλευε εκεί επί περίπου ένα χρόνο ανασφάλιστος και πάνω από 10 ώρες καθημερινά, όπως και άλλοι συνάδελφοί του!

Οπως καταγγέλλει το Συνδικάτο σε δελτίο Τύπου, ακριβώς πριν από ένα χρόνο στην ίδια εταιρεία «είχαμε εργατικό δυστύχημα με νεκρό διανομέα 19 ετών», επίσης ανασφάλιστο και από το Πακιστάν, έγκλημα που έμεινε ατιμώρητο. Και τονίζει ότι συνένοχη των εγκλημάτων σε βάρος της εργατικής τάξης είναι «η πολιτική της κυβέρνησης, αυτής και της προηγούμενης του ΠΑΣΟΚ, που στο όνομα της ανταγωνιστικότητας είμαστε γι' αυτούς αναλώσιμοι». Πολιτική που έχει συμμάχους τις δυνάμεις του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού στη ΓΣΕΕ και την Ομοσπονδία Επισιτισμού και «δουλεύει» μόνο για την «αύξηση των κερδών των επιχειρηματιών με οποιοδήποτε κόστος». Ειδικά στον κλάδο, αναφέρει, «τα εργατικά ατυχήματα και δυστυχήματα των διανομέων δεν καταγράφονται πουθενά. Δηλώνονται από την Αστυνομία ως απλά τροχαία»!

Καλεί τους εργαζόμενους του κλάδου σε συσπείρωση στο Συνδικάτο και σε οργανωμένο αγώνα μέσα από τις γραμμές του ΠΑΜΕ. Να δώσουν συντονισμένη απάντηση στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ την Πέμπτη διεκδικώντας, ανάμεσα στα άλλα, ένταξη στα ΒΑΕ, επίδομα επικινδυνότητας 10%, αγορά μηχανής και προστατευτικού εξοπλισμού από τον εργοδότη και άλλα.

ΚΟΠ ΚΚΕ
Ολοήμερη εξόρμηση την Παρασκευή

Ολοήμερη εξόρμηση στο λιμάνι του Πειραιά έχει προγραμματίσει η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ για την ερχόμενη Παρασκευή 31 Ιούλη. Σκοπός είναι, με την ανακοίνωση που έχει ετοιμάσει η ΚΟΠ, να απευθύνει το κάλεσμα του ΚΚΕ προς το επιβατικό κοινό, νησιώτες, ναυτεργάτες να διεκδικήσουν με τους συντονισμένους αγώνες τους ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού. Οπως αναφέρει, το δικαίωμα της εργατικής λαϊκής οικογένειας στις διακοπές και την ξεκούραση, το δικαίωμά τους να ταξιδεύουν απρόσκοπτα με ασφαλή, σύγχρονα πλοία με φτηνά εισιτήρια «μας το περιορίζουν δραστικά οι εφοπλιστές, οι κυβερνήσεις και τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, με τα πανάκριβα εισιτήρια και την απομόνωση δεκάδων νησιών». Ενώ υπογραμμίζει ότι «μπορούμε να ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση», με ισχυρό ΚΚΕ, με τη λαϊκή συμμαχία που θα έχει προοπτική τη λαϊκή εξουσία.

Νεκρός εργάτης στο Μαντούδι

Τραγικό θάνατο - καταπλακώθηκε από όγκους παλιοσίδερων - βρήκε ο Ντανούτ Νουμιτράτσι (Danut Dumitrachi), 39 ετών, το προηγούμενο Σάββατο στις 11 το πρωί, στο Μαντούδι Εύβοιας. Ο άτυχος εργάτης εργαζόταν σε εργολάβο για την εταιρεία «ΤΕΡΝΑ», που είναι ιδιοκτήτρια του συγκροτήματος του πρώην Σκαλιστήρη. Το θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα» έγινε στην τοποθεσία «Φούρνοι» της επιχείρησης, όταν ο άτυχος εργάτης διενεργούσε κοπή παλιοσίδερων. Σύμφωνα με πληροφορίες δεν υπήρχαν τα ιδιαίτερα εκείνα μέτρα ασφαλείας που χρειάζονται σ' αυτές τις περιπτώσεις. Η επιχείρηση ελέγχεται από την Επιθεώρηση Εργασίας για το αν υπήρχε νόμιμη άδεια για να εργάζεται Σάββατο, καθώς και για το αν ήταν ειδικευμένος τεχνίτης στην κοπή μετάλλων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ