ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Απεργιακή απάντηση!

Συγκέντρωση σήμερα, στις 10 το πρωί, στο ΕΚ Πειραιά και πορεία προς το ΥΕΝ, ενάντια στην υποβάθμιση

Απεργούν σήμερα οι εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης για να προστατέψουν το μεροκάματό τους, τις κατακτήσεις τους, αλλά και την ίδια τους τη ζωή. Με τη σημερινή 24ωρη απεργία, την οποία κήρυξαν από κοινού όλα τα σωματεία της Ζώνης, οι εργατοτεχνίτες εντείνουν τον αγώνα τους για να «χαλάσουν» τους διαλυτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ σε βάρος της Ζώνης, σχεδιασμοί που «τροφοδοτούν» την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών και των εργολάβων με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής. Ταυτόχρονα διαμηνύουν ότι δεν πρόκειται να κάνουν «βήμα πίσω» από τα κοινωνικοασφαλιστικά και εργασιακά τους δικαιώματα. Οι απεργοί θα συγκεντρωθούν στις 10 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά. Θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Το διεκδικητικό πλαίσιο των σωματείων αφορά την απομάκρυνση των παροπλισμένων πλοίων από τους ντόκους της Ζώνης, την επαναλειτουργία της πλωτής δεξαμενής του ΟΛΠ, την ουσιαστική προστασία της ζωής των εργαζομένων και την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων για το εργατικό δυστύχημα που έγινε την περασμένη Κυριακή στο επισκευαζόμενο πλοίο «ΜΑΡΙΑΝΝΑ» του εφοπλιστή Βαρδινογιάννη που είχε απολογισμό ένα νεκρό μεταλλεργάτη και τρεις τραυματισμένους. Ακόμα τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους, τη μείωση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης, την ενίσχυση της κοινωνικής ασφάλισης.

Τα σωματεία της Ζώνης, στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν χτες, επισημαίνουν ότι επί ένα μήνα τώρα ζητούν συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας χωρίς αποτέλεσμα. «Η αλαζονεία της εξουσίας - σημειώνεται - η αδιαφορία απέναντι σε έναν κλάδο που τόσα έχει προσφέρει για να υπάρχει ναυτιλία σ' αυτόν τον τόπο, για να υπάρχει "καρέκλα" υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και να κάθεται ο κάθε Παπουτσής, δεν έχει όριο». Αντίθετα το υπουργείο, σύμφωνα με τα σωματεία, σπεύδει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στους εφοπλιστές και στους εργολάβους ακόμα και να «κουκουλώσει» τα εγκλήματα που διαπράττουν σε βάρος των εργατοτεχνιτών της Ζώνης. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρουν το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το ΥΕΝ αμέσως μετά την έκρηξη στο γκαζάδικο «ΜΑΡΙΑΝΝΑ», για να «ρίξει» τις ευθύνες στους εργαζόμενους.

«Στο όνομα του εκσυγχρονισμού - συνεχίζει η ανακοίνωση - και της πολιτικής αναίρεσης και ανατροπής δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εργαζομένων, βιώνουμε σε βάρος μας μια αντιλαϊκή αντεργατική πολιτική που την υλοποιούν και οι κατάλληλοι "αδίστακτοι" άνθρωποι. Δεν πρέπει να τους επιτρέψουμε να μας οδηγήσουν σαν πρόβατα στη σφαγή, δεν έχουν κανένα δικαίωμα ούτε τη ζωή μας να παίζουν κορόνα - γράμματα ούτε τα δικαιώματά μας. Μόνο με τον αγώνα μας θα πετύχουμε τη λύση των προβλημάτων μας. Εμπρός να τους επιβάλλουμε το σεβασμό της ζωής και της ασφάλειας των εργαζομένων. Κάτω τα χέρια από τα δικαιώματά μας».

ΚΚΕ
Πάρτε επιτέλους μέτρα

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Στ. Σκοπελίτη για το δυστύχημα στο πλοίο «ΜΑΡΙΑΝΝΑ»

Το τραγικό εργατικό δυστύχημα, που έγινε την περασμένη Κυριακή στο γκαζάδικο πλοίο «ΜΑΡΙΑΝΝΑ» του εφοπλιστή Βαρδινογιάννη, με απολογισμό έναν νεκρό μεταλλεργάτη και τρεις τραυματισμένους, φέρνει στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης, απαιτώντας την εφαρμογή της νομοθεσίας και την τιμωρία των υπευθύνων.

Από τον βουλευτή επισημαίνεται ότι: «Το εργατικό ατύχημα, που έγινε στις 4 Μάρτη στο δεξαμενόπλοιο "ΜΑΡΙΑΝΝΑ", στην περιοχή των διυλιστηρίων της "ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ" του Βαρδινογιάννη και στοίχισε τη ζωή ενός εργαζόμενου και τον τραυματισμό τριών άλλων, αναδεικνύει για πολλοστή φορά τις τεράστιες εγκληματικές ευθύνες του ΥΕΝ.

Το ΥΕΝ, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα εφοπλιστικά συμφέροντα, δίνει άδειες για επισκευές σε περιοχές εκτός Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και οργανωμένων ναυπηγείων (π.χ. "ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ", Πύλο, Πάχη Μεγάρων, λιμάνι Βόλου κλπ.), γνωρίζοντας πολύ καλά ότι σε αυτούς τους χώρους δεν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας, δεν υπάρχει καμιά υποδομή για ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, δεν υπάρχουν μέτρα πυρασφάλειας, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ζωή των εργαζομένων. Αυτό, επίσης, είναι συνέπεια της μη εφαρμογής του νόμου 2642/98 (Μητρώο Επιχειρήσεων ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων και άλλες διατάξεις), εφ' όσον δεν έχουν εκδοθεί και παραμένουν στα συρτάρια του ΥΕΝ και του υπουργείου Ανάπτυξης Προεδρικά Διατάγματα, όπου εκεί προβλέπεται η χωροθέτηση ναυπηγοεπισκευαστικών ζωνών και προσδιορίζεται το πού θα εκτελούνται οι επισκευές πλοίων. Ενα δεύτερο πολύ σημαντικό ζήτημα είναι ότι οι αρμόδιες διωκτικές αρχές και ο εισαγγελέας Κορίνθου μέχρι σήμερα δεν έχουν ασκήσει δίωξη κατά κανενός υπευθύνου».

Ρωτά ο βουλευτής τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας: «Τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση γι' αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα, δηλαδή να παραμένουν ατιμώρητοι οι υπεύθυνοι που στο βωμό του κέρδους θυσιάζουν ανθρώπινες ζωές;».

ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Νέο έγκλημα σε βάρος του λαού

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τεμαχίζει και ξεπουλά το λιμάνι του Πειραιά στο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο. Ανακοίνωση της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ

«Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη της ΝΔ και των άλλων κομμάτων του ευρωενωσιακού "μονόδρομου", και με επιταχυνόμενους ρυθμούς, προωθεί την ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά στο ντόπιο και ξένο πολυεθνικό κεφάλαιο.

- Το σχέδιο που προωθείται είναι ενταγμένο στην πολιτική των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και αποσκοπεί στην παραπέρα ενσωμάτωση των λιμανιών της χώρας στους σχεδιασμούς και στις επιδιώξεις του μονοπωλιακού κεφαλαίου για αύξηση της κερδοφορίας του και όχι για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, όπως ψευδέστατα επικαλούνται κυβέρνηση και ποικιλώνυμοι απολογητές του συστήματος.

Υπηρετεί τη "νέα τάξη πραγμάτων" στην περιοχή, την πλήρη ΝΑΤΟποίηση και απευθείας χρήση των εγκαταστάσεων λιμένων.

Ταυτίζεται με την "απελευθέρωση" της ακτοπλοΐας, με την ένταση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, την παραπέρα υποβάθμιση της εξυπηρέτησης των νησιών, την αύξηση των εισιτηρίων, το χτύπημα του δικαιώματος δουλιάς, την κατάργηση θεμελιακών μισθολογικών, εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

- Η κυβέρνηση με βάση κατευθύνσεις της ΕΕ για "απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών", με το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΛΠ προωθεί:

Τον τεμαχισμό του λιμανιού, την αυτονόμηση των επιμέρους τμημάτων του σε επιχειρηματικές μονάδες και την παράδοσή τους σε ιδιώτες.

Ολες οι επιχειρηματικές μονάδες θα λειτουργούν "ανταποδοτικά", με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και θα είναι "αρκούντως κερδοφόρες" από μόνες τους. Σπάει δηλαδή το ενιαίο του λιμανιού και η δυνατότητα λειτουργίας και ανάπτυξής του ως συνόλου.

Παραγωγικές λειτουργίες, όπως σιλό, μόνιμες δεξαμενές καθώς επίσης αποθήκες και ζωτικοί χώροι του κεντρικού λιμανιού, κλείνουν, αλλάζουν χρήση και παραδίδονται στο ξενοδοχειακό κεφάλαιο στο όνομα της Ολυμπιάδας του 2004.

Ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων, δυναμικότητας άνω του ενός εκατομμυρίου Τ.Ε U., τεμαχίζεται και παραδίδεται στις πολυεθνικές των μεταφορών και στους εφοπλιστές. Το ίδιο γίνεται με το λιμάνι γενικού φορτίου και την υπό κατασκευή προβλήτα III του ΣΕΜΠΟ.

Η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη αφού χαρακτηρίζεται μη αποδοτική ξεπουλιέται και μπαίνει στη λογική της αμφισβήτησης έως και κατάργησης ανάλογα με αυτό που συμφέρει τα μονοπώλια.

Το επιβατικό λιμάνι αφού χαρακτηρίζεται μη κερδοφόρο, προβλέπεται πολλαπλασιασμός των τιμολογίων του, πράγμα που θα σημάνει μετακύληση του κόστους στην κατανάλωση και θα δυσκολέψει τη σύνδεσή του με το νησιώτικο σύμπλεγμα. Ταυτόχρονα, θα έχουμε κατάργηση των σταθερών θέσεων εργασίας στο χώρο και εισαγωγή της "μαύρης εργασίας" για λιμενεργάτες και ναυτεργάτες. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει απροσδιόριστες αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους.

Με την ιδιωτικοποίηση οι πολυεθνικές-εφοπλιστές βάζουν κάτω από τον άμεσο έλεγχό τους και μονοπωλούν την κύρια είσοδο-έξοδο των εμπορευμάτων στη χώρα μας και ελέγχουν το χώρο απ' όπου διακινούνται πάνω από 20 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.

- Θα έχουμε ανατροπή θεμελιακών εργασιακών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, μέσα στο λιμάνι, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και στους ναυτεργάτες, χάσιμο χιλιάδων θέσεων σταθερής εργασίας, φούντωμα της ανεργίας στον Πειραιά, επέκταση της "μαύρης εργασίας", ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης των εργαζομένων.

Ο τελωνειακός μηχανισμός και οι εκτελωνιστές θα δεχτούν συντριπτικό χτύπημα, με αποτέλεσμα την πλήρη ασυδοσία στην κίνηση εμπορευμάτων, θα φουντώσει το λαθρεμπόριο και θα χαθούν εκατοντάδες δισ. δημόσιων εσόδων.

Τα τιμολόγια μπαίνουν στη λογική του καπιταλιστικού υπερκέρδους και του μονοπωλιακού ανταγωνισμού με ό,τι αυτό σημαίνει για το καταναλωτικό κοινό.

Με τον τεμαχισμό του ΟΛΠ και την παράδοση των επιμέρους κομματιών στα μονοπώλια, θα δημιουργηθούν γκέτο και μονοπωλιακές καταστάσεις μέσα στο λιμάνι και θα εκτοπιστούν βίαια εκατοντάδες επαγγελματίες, βιοτέχνες και μικρέμποροι.

- Η ΚΟΠ του ΚΚΕ καταγγέλλει το συντελούμενο έγκλημα σε βάρος του λαού και της περιουσίας του.

Καλεί τους εργαζόμενους στο λιμάνι, τους ναυτεργάτες, τους εργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, τους τελωνειακούς και εκτελωνιστές, τους επαγγελματίες και βιοτέχνες, όλους τους εργαζόμενους του Πειραιά, να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης για να αποκρούσουν την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και να ανοίξουν μια νέα σελίδα στον αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

Το λιμάνι πρέπει να παραμείνει ενιαίο, 100% δημόσιο, χωρίς μετοχοποιήσεις, θυγατροποιήσεις, κατάργηση ή παραχώρηση δραστηριοτήτων του στους ιδιώτες.

Αυτό επιβάλλεται για τον επιπλέον λόγο ότι τα λιμάνια αποτελούν ευαίσθητους τομείς στρατηγικής σημασίας για την οικονομία, τα κυριαρχικά δικαιώματα και την άμυνα της χώρας.

Πρέπει να απορριφθούν αποφασιστικά τα παραπλανητικά διλήμματα, να απομονωθούν οι δυνάμεις του συμβιβασμού, να γίνει πράξη η συντονισμένη πάλη, να ενισχυθούν οι ταξικές δυνάμεις.

Τα λιμάνια της χώρας μας δεν μπορούν να αφεθούν στα χέρια των εφοπλιστών, του μονοπωλιακού κεφαλαίου, που δρουν με μοναδικό κριτήριο την αύξηση των κερδών τους.

Χρειάζεται άλλη, φιλολαϊκή πολιτική, που θα αξιοποιεί τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας μας και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να περιορίζονται στην άμυνα, πρέπει να συγκρουστούν με το μεγάλο κεφάλαιο και τους πολιτικούς εκπροσώπους του. Να παλέψουν για την ανατροπή των συσχετισμών δύναμης, να γίνει πραγματική αλλαγή στο επίπεδο της εξουσίας, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τη Λαϊκή Οικονομία που συμφέρει την πλειοψηφία του λαού.

Λιμάνια δημόσια, οργανικά ενταγμένα σε μια πολιτική φιλολαϊκής αντιμονοπωλιακής ανάπτυξης, στο πλαίσιο ενός κεντρικού πανεθνικού μηχανισμού σχεδιασμού και διεύθυνσης, που κινητοποιεί τα κοινωνικοποιημένα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, με κοινωνικό εργατικό έλεγχο. Μέσα από εκεί θα εξασφαλίζουν την ανάπτυξη και την προοπτική τους και θα αποτελούν εργαλεία άσκησης διακρατικών σχέσεων και εξωτερικής πολιτικής για συνεργασία-συμφωνίες στη βάση του αμοιβαίου οφέλους.

Το λιμάνι του Πειραιά θα στηρίζει και θα υπηρετεί την απασχόληση.

Θα είναι οργανικά δεμένο με την παραγωγή, θα προωθεί τις διακλαδικές σχέσεις και θα βοηθά τη ναυπηγοεπισκευή.

Θα στηρίζει και θα υπηρετεί το νησιωτικό σύμπλεγμα, την οικονομία του, για εθνικό φορέα ακτοπλοΐας.

Θα βοηθά την οικονομική και παραγωγική ανάπτυξη της περιοχής του Πειραιά με κριτήριο τον εργαζόμενο και τις ανάγκες του και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.

ΟΧΙ στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.

Δράση τώρα για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη δουλιά.

Για λιμάνια δημόσια στην υπηρεσία του λαού και όχι των πολυεθνικών».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ