Μαχητικές συγκεντρώσεις χτες στον Πειραιά και πορεία στα δικαστήρια, όπου είχαν οδηγηθεί συνδικαλιστές, η δίκη των οποίων αναβλήθηκε
Τα συντονισμένα "πυρά" των εργατοτεχνιτών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και των ναυτεργατών,αλλά και των συνταξιούχων του Πειραιά, δέχτηκε χτες η αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, οι μηχανισμοί τρομοκράτησης των εργαζομένων και ποινικοποίησης των αγώνων τους. Το αγωνιστικό ραντεβού είχε καθοριστεί στα δικαστήρια του Πειραιά, όπου είχαν οδηγηθεί συνδικαλιστές της Ζώνης και των ναυτεργατών, αλλά και άλλοι εργαζόμενοι, επειδή τον Οκτώβρη του 1995, σε διαδήλωση έξω από το υπουργείοΕμπορικής Ναυτιλίας,μαζί με τους χιλιάδες εργατοτεχνίτες της Ζώνης, υπεράσπισαν το δικαίωμα στη δουλιά και απαίτησαν την ανάπτυξη της βιομηχανίας.
Η Ζώνη από χτες είχε "νεκρώσει", καθώς τα σωματεία κήρυξαν 24ωρη απεργία. Στις 9 το πρωί οι εργατοτεχνίτες και συνταξιούχοι συγκεντρώθηκαν στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά και επιτόπου ξεκίνησαν πορεία προς την οδό Σκουζέ της Ακτής Μιαούλη, όπου βρίσκονται τα δικαστήρια. "Η τρομοκρατία δε θα περάσει", "νόμος είναι το δίκιο του εργάτη", ήταν τα συνθήματα που κυριάρχησαν στη διάρκεια της μαχητικής πορείας, ενώ το πανό τους έδινε το στίγμα της χθεσινής κινητοποίησης: "Η κρατική βία των εκσυγχρονιστών και οι στημένες δίκες δε θα περάσουν! ".
Στο πλευρό των διαδηλωτών από την πρώτη στιγμή ήταν ο δήμαρχος ΠεράματοςΓιάννης Πατσιλινάκος,ο αντιπρόεδρος της ΓΣΕΕΓιώργος Μαυρίκος και άλλοι.
Στις 10 το πρωί οι ναυτεργάτες 100 μέτρα μακριά από τα δικαστήρια και συγκεκριμένα στη συμβολή της Ακτής Μιαούλη με τη 2ας Μεραρχίας, με μία μαχητική συγκέντρωση, έδιναν τη δική τους απάντηση στον κυβερνητικό αυταρχισμό και διατράνωναν την απαίτηση να καταργηθούν τα αντιναυτεργατικά μέτρα των εφοπλιστών και της κυβέρνησης που τους διώχνουν από τα καράβια και αφελληνίζουν παραπέρα τη ναυτιλία, να παταχτεί το δουλεμπόριο και η "μαύρη εργασία", να παρθούν άμεσα μέτρα για την απορρόφηση των ανέργων.
"Αυταρχισμός, καταστολή και αντεργατική πολιτική είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος", επισήμανε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Τούσσας από το βήμα της ναυτεργατικής συγκέντρωσης και υπογράμμισε: "Υπερασπιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες και η κυβέρνηση θα λάβει την απάντηση που της πρέπει". Κάλεσε τους ναυτεργάτες να στηρίξουν τις πρωτοβουλίες των σωματείων του Πειραιά "που αποσκοπούν στην αναδιοργάνωση του συνδικαλιστικού κινήματος και τη συγκρότηση ισχυρού αγωνιστικού - ταξικού πόλου που θα οργανώσει αποτελεσματική αντίσταση και θα ανοίξει το δρόμο της αντεπίθεσης των εργαζομένων" και κατήγγειλε τις πλειοψηφίες στις διοικήσεις των ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΚ Πειραιά και ΠΝΟ, "που ξεπουλούν τα συμφέροντα των εργαζομένων και ευθυγραμμίζονται με τις αποφάσεις της κυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της πλουτοκρατίας".
Χαιρετισμό στη συγκέντρωση απηύθυνε ο γραμματέας του ΕΚ Πειραιά Μιχάλης Νουφαρίτσης,ενώ παρών στη συγκέντρωση ήταν ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρατής Κόρακας,ο γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ Σίφης Κωτσαντής και άλλοι.
Στις 11 το πρωί στα δικαστήρια του Πειραιά κατέληγε και η πορεία των ναυτεργατών, για να βροντοφωνάξουν με τους εργατοτεχνίτες της Ζώνης: "Εργάτες ενωμένοι ποτέ νικημένοι", "με αγώνες κατακτάμε τα δικαιώματά μας".Η δίκη των συνδικαλιστών αναβλήθηκε για τις 6 Μάη.
Η γενεσιουργός αιτία όλων των δεινών των εργαζομένων είναι η ΕΣΑΚ και το ΚΚΕ! Ούτε λίγο - ούτε πολύ, αυτό δήλωσαν χτες τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ στο Σωματείο Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Το αντικομμουνιστικό τους δηλητήριο εκτόξευσαν σε δύο δόσεις. Στη συνέλευση του συνεταιρισμού και στη συνέλευση του σωματείου. Ισχυρίστηκαν αρχικά ότι τα προβλήματα του Ναυπηγείου οφείλονται στην Εργοστασιακή Επιτροπή, άρα οι εργαζόμενοι πρέπει να την καταψηφίσουν στις επερχόμενες εκλογές! Αμέσως μετά επιτέθηκαν σε στελέχη του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, παρουσιάζοντάς τα ως παράδειγμα προς αποφυγή, αφού αυτοί φταίνε για όλα τα κακώς κείμενα της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης! Από το στόχαστρό τους δεν ξέφυγε ούτε το ΚΚΕ, γιατί επιμένει στη θέση για δημόσια ενιαία ναυπηγική βιομηχανία!
Ωστόσο, δεν είχαν την ίδια ευφράδεια όταν κλήθηκαν από την Εργοστασιακή Επιτροπή να απαντήσουν για το χάλι των εργασιακών σχέσεων, για την επιβολή προστίμων στους εργαζόμενους που αρνούνται τις πολυειδικότητες, για το τι θέση παίρνουν απέναντι στον αντεργατικό νόμο 2639/98, για το αν συμφωνούν ή όχι με τον αντιασφαλιστικό νόμο κ. ά.
"Γαργάρα" έκαναν και την πρόταση της Εργοστασιακής να απαλλαγούν οι εργαζόμενοι από την υποχρέωσή τους να πληρώσουν για το συνεταιρισμό 219.000 δραχμές το 1999, αφού αυτός φέρεται να έχει κέρδη. Κατά τα άλλα ζητάνε την ψήφο των εργαζομένων, με μόνο προεκλογικό... επιχείρημα τον χυδαίο αντικομμουνισμό!
Απεργούν αύριο, Παρασκευή, οι εργαζόμενες στην καθαριότητα των δημόσιων σχολείων και στις 11πμ θα συγκεντρωθούν στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας. Με ανακοίνωσή του το σωματείο καλεί όλες τις εργαζόμενες να γίνουν μέλη του, έτσι ώστε οργανωμένα να παλέψουν για την ικανοποίηση του χρόνιου αιτήματός τους για αλλαγή της εργασιακής τους σχέσης, από μίσθωση έργου σε εξαρτημένη σχέση εργασίας αορίστου χρόνου.
Η ικανοποίηση αυτού του βασικού αιτήματος "σκοντάφτει" εδώ και χρόνια στην αδιαλλαξία του υπουργείου Παιδείας και της ΚΕΔΚΕ, που δηλώνουν "αναρμόδιοι" και παραπέμπει ο ένας στον άλλο. Το Σωματείο ζητά από την ΚΕΔΚΕ να αποδεχτεί την ευθύνη του προσωπικού καθαριότητας των σχολείων και από το υπουργείο Παιδείας να αποδώσει στους ΟΤΑ τους οικονομικούς πόρους για να γίνει κατορθωτή η αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος.
Κατάφωρη αδικία χαρακτηρίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Βαγγέλης Μπούτας τον όρο που έχει θέσει το υπουργείο Εργασίας στους άνεργους της περιοχής Αλμυρού, προκειμένου να πάρουν μια έκτακτη επιδότηση ύψους 70.000 δραχμών. Μεταξύ των άλλων όρων που βάζει το υπουργείο Εργασίας, είναι κατά τα έτη 1997 και 1998 να έχουν συμπληρώσει από 50 έως 100 ημερομίσθια. Οι δύο βουλευτές, με Ερώτησή τους στη Βουλή, ζητούν από τον υπουργό Εργασίας να μάθουν τι μέτρα θα ληφθούν, ώστε να πάρει τέλος αυτή η αδικία, αφού οι περισσότεροι από τους 58 αιτούντες άνεργους της περιοχής του Αλμυρού, όπου η ανεργία αγγίζει το 25%,δεν έχουν συμπληρώσει τον αριθμό ημερομισθίων που τους ζητούν.
Από τη συγκέντρωση έξω από τα δικαστήρια του Πειραιά
Από τη χτεσινή πορεία των απεργών της Ζώνης
Με Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Μ. Κωστόπουλου,επανέρχεται το ΚΚΕ στο θέμα της αντικατάστασης των ασυρματιστών από το νέο "Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Σύστημα Κινδύνου και Ασφάλειας" (GMDSS), όπου επισημαίνονται τα εξής: "Το GMDSS πάσχει από αναξιοπιστία και δεν ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Με ευθύνη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, οι εφοπλιστές δεν υποχρεώνονται να προσλαμβάνουν ασυρματιστές, αλλά αντίθετα αυθαίρετα η επικοινωνία των πλοίων ανατίθεται στους ναυτίλους αξιωματικούς, με αποτέλεσμα το διωγμό των ασυρματιστών από τα πλοία και την όξυνση του προβλήματος της ανεργίας που μαστίζει ήδη μεγάλο αριθμό ασυρματιστών και άλλων ναυτεργατών".
Ερωτάται ο υπουργός: Αν προτίθεται να πάρει μέτρα και ποια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί σε βάρος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα η υποχρεωτική εφαρμογή του αναξιόπιστου νέου συστήματος. Επίσης, τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την απορρόφηση των ανέργων ασυρματιστών, την εξασφάλιση του δικαιώματος εργασίας και την εν γένει επαγγελματική, συνταξιοδοτική αποκατάσταση, με δεδομένο ότι οι μέχρι τώρα ρυθμίσεις, π.χ. πρόγραμμα ΟΑΕΔ, έχουν κριθεί από τον κλάδο ανεπαρκέστατες και αναποτελεσματικές.
Συμβολική κατάληψη μιας ώρας πραγματοποίησαν χτες οι μεταλλεργάτες στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα στα γραφεία της τεχνικής εταιρίας "Κραντζ",αντιδρώντας στην απόλυση 180 μεταλλεργατών, χωρίς να τους καταβληθούν αποζημιώσεις, άδειες και επιδόματα αδείας, από τον εργολάβο Χαρβάτη.
Σήμερα, Πέμπτη, με απόφαση του παραρτήματος του Συνδικάτου οι μεταλλεργάτες των εργολάβων της "Κραντζ" θα πραγματοποιήσουν δίωρη στάση εργασίας,από τις 12.30 έως τις 2.30μμ. Οι μεταλλεργάτες είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις έως ότου διασφαλιστούν πλήρως τα δικαιώματα των απολυμένων, σ' αυτή την κατεύθυνση καλούν να παρέμβει άμεσα η "Κραντζ", αφού ήταν αυτή που ανέθεσε την εργολαβία στον Χαρβάτη.