ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Ιούνη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ»
Ενισχύεται η ασυδοσία των εφοπλιστών

Με την επί της ουσίας συμφωνία της ΝΔ ολοκληρώνεται σήμερα στη Βουλή η συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου

Ολοκληρώνεται σήμερα η ψήφιση και των άρθρων του νομοσχεδίου για την «απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών», με το οποίο ενισχύεται περαιτέρω η ασυδοσία των εφοπλιστών και βρίσκει επί της ουσίας του σύμφωνη και τη ΝΔ, η οποία αντιδρά σε διαδικαστικά και μόνο ζητήματα.

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση του νομοσχεδίου ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος κατήγγειλε ότι με την απελευθέρωση θα ευνοηθεί η ασυδοσία, αφού «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό και τελικά χαμένος θα είναι ο εργαζόμενος, ο ελληνικός λαός, γιατί θα συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο ο όποιος κοινωνικός ρόλος μπορούσε να παίξει η ακτοπλοΐα που είχαμε». Υπογράμμισε ότι επιπτώσεις θα υπάρχουν και στην ανάπτυξη των νησιών και στην ασφάλεια των πλοίων και στα δικαιώματα των ναυτεργατών, αλλά και στην κατοχύρωση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας σε κρίσιμες στιγμές.

Σχολιάζοντας τη στάση της ΝΔ, τόνισε ότι η όποια διαφωνία της δε βρίσκεται στην απελευθέρωση, αλλά στο γεγονός ότι τους κανόνες της απελευθέρωσης θα τους κανονίζει το ΠΑΣΟΚ και όχι η ίδια, ενώ πρόσθεσε ότι από όλες τις κυβερνήσεις οι εφοπλιστές έπαιρναν ό,τι ζητούσαν είτε αυτό λέγονταν φοροαπαλλαγές, είτε δανειοδοτήσεις, είτε επιδοτήσεις.

Ο Αντ. Σκυλλάκος είπε ότι με το νομοσχέδιο θα ευνοηθούν παραπέρα οι εφοπλιστές, ενώ θα αυξηθεί το κόστος μεταφοράς για τον ελληνικό λαό και οι άγονες γραμμές θα κρέμονται από τις επιδοτήσεις και τις εγγυήσεις που θα δίνει η κυβέρνηση στις εταιρίες, οι οποίες θα έχουν την ευχέρεια να εκβιάζουν ότι θα αφήσουν κάποιο νησί χωρίς συγκοινωνία. Αρνητικές, συνέχισε, θα είναι οι επιπτώσεις και στους ναυτεργάτες, αφού είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τα τελευταία 10 χρόνια στην Ευρώπη και την Ελλάδα από 70.000 Ελληνες ναυτεργάτες έμειναν στη δουλιά μόνο οι 20.000.

Η ασφάλεια των μεταφορών, τόνισε ο βουλευτής, θα χειροτερέψει, αφού ο ανταγωνισμός σημαίνει μικρότερο κόστος για να χτυπηθεί ο ανταγωνιστής. «Και μικρότερο κόστος, είπε, σημαίνει λιγότερες επιδιορθώσεις, λιγότερες επισκευές, λιγότερη ασφάλεια. Πολύ περισσότερο που υπάρχει η δυνατότητα στα τουριστικά νησιά, που είναι το φιλέτο, να πηγαίνουν καράβια που παρέχουν κάποια επιπλέον εφόδια και είναι ελκυστικά για τον τουρίστα, αλλά στις άγονες γραμμές να πηγαίνουν τα "σαπάκια"».

Καταλήγοντας ο Αντ. Σκυλλάκος είπε ότι για το ΚΚΕ οι μεταφορές είναι κοινωνικό αγαθό και θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας ενιαίος δημόσιος φορέας για την ακτοπλοΐα, αλλά και γενικότερα για τις συγκοινωνίες.

Οι βουλευτές της ΝΔ στις ομιλίες τους ξεκαθάρισαν ότι δε διαφωνούν με την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αλλά με το γεγονός ότι αυτήν θα τη διαχειρίζεται το ΠΑΣΟΚ, ενώ ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ισχυρίστηκε ότι με την επιχειρηματολογία τους ταυτίζονται με συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα.

Προετοιμάζουν συγκάλυψη

Ασχημο παιχνίδι στη μνήμη των 82 πνιγμένων του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» και στο αίτημα για δικαίωση των συγγενών των πνιγμένων και γενικότερα της κοινής γνώμης έχουν στήσει ορισμένοι για να εξυπηρετήσουν σκοπιμότητες σε βάρος βέβαια της υπόθεσης, της ανάδειξης και τιμωρίας των υπαιτίων. Πριν ακόμα ολοκληρωθεί το πόρισμα από τον εφέτη ανακριτή Κ. Καραδημητρίου, κατά καιρούς δημοσιεύματα ή τηλεοπτικά ρεπορτάζ μεταδίδουν την τάδε ή δείνα πληροφορία για το περιεχόμενο του πορίσματος. Ταυτόχρονα, μέσω των δημοσιευμάτων εκτοξεύονται απειλές για κατηγορίες σε βάρος και άλλων μελών του πληρώματος, ακόμα και υπαλλήλων της πλοιοκτήτριας εταιρίας MFD. Από τις διαρροές αφήνεται να εννοηθεί πως το λάθος ήταν ανθρώπινο κι έτσι αφήνονται στο απυρόβλητο και η κυβέρνηση με τις εγκληματικές ευθύνες της και η πάντα ανερχόμενη MFD...

Την ίδια ώρα που διοχετεύονται αυτές οι πληροφορίες, μέλη του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων, όπως διαδίδεται, δεν έχουν καν πλήρη πρόσβαση στο φάκελο του ναυαγίου...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ