Η προετοιμασία για το Φεστιβάλ έχει «βγει από τα γραφεία» κι έχει περάσει στο στάδιο του «χτισίματος». Οπως σημειώνει σε σχετικό δελτίο Τύπου η ΚΝΕ: «Τα συνεργεία της ΚΝΕ, κάθε χρόνο, συμβάλλουν στην καθαριότητα, στην αποψίλωση και την ανάδειξη του χώρου. Αποτελεί απάντηση και σε όσους ταυτίζουν την "ανάπτυξη" με την ιδιωτικοποίηση των ελεύθερων χώρων, την εισβολή του κεφαλαίου και τελικά την καταστροφή τους. Ο χώρος στην Πανεπιστημιούπολη κάθε χρόνο, μετά το τέλος των εκδηλώσεων, "επιστρέφεται" όχι απλά όπως ήταν, αλλά πιο καθαρός και περιποιημένος. Το γεγονός αυτό αναγνωρίζεται από τους κατοίκους της περιοχής και όλους όσοι τον αξιοποιούν για αθλητικές δραστηριότητες».
Ο «Ρ» βρέθηκε χθες στην Πανεπιστημιούπολη, που έχει ήδη καθαριστεί, έχουν αρχίσει να υψώνονται οι πρώτες σκαλωσιές και ολοκληρώνεται η μεταφορά των κατασκευαστικών υλικών.Σχέδια, μολύβια, υπολογιστές, διαστάσεις, περιθώρια, υλικά, χάραξη, επίβλεψη... η πολιτεία του Φεστιβάλ δε χτίζεται τυχαία και εμπειρικά! Μπορεί να μην έχει σπόνσορες και χορηγούς, μπορεί να βασίζεται στο μεράκι και την ανιδιοτελή, εθελοντική προσφορά των μελών και φίλων της ΚΝΕ, αλλά αποτελεί δουλειά... «επαγγελματική», μελετημένη, πολυσύνθετη.
Από τον περασμένο Μάη ξεκίνησε να δουλεύει η ομάδα αρχιτεκτόνων της ΚΝΕ, που αποτελείται από περίπου είκοσι νέους και νέες, φοιτητές και αποφοίτους Αρχιτεκτονικής, οι οποίοι σχεδιάζουν τον κάθε χώρο του Φεστιβάλ, χαράζουν κι επιβλέπουν στο στήσιμό του. Είναι μια εμπειρία πολύτιμη αυτή, για τους νέους αρχιτέκτονες, που στη σχολή τους επικεντρώνονται κυρίως στο σχεδιασμό κτιρίων και στη μεγάλη πολιτεία του Φεστιβάλ αντιμετωπίζουν μια διαφορετική πρόκληση. Η ομάδα συνεργαζόταν από την άνοιξη με τις Επιτροπές του ΚΣ που έχουν την ευθύνη του κάθε χώρου του Φεστιβάλ, έφτιαχνε προσχέδια για τις κατασκευές, διάλεγε υλικά και χρώματα, ενώ είχε συνεργασία και με την ομάδα των γραφιστών που σχεδιάζουν τα ταμπλό, προκειμένου να υπάρχει μια ενιαία αισθητική.
Αυτόν το στόχο, της ενιαίας αισθητικής, ξεχωρίζει για το φετινό Φεστιβάλ η Ειρήνη Σμπρίνη, που συντονίζει την ομάδα των αρχιτεκτόνων και τη συναντήσαμε χθες στην Πανεπιστημιούπολη να μας μιλήσει για την ...αφανή, αλλά και τη φανερή πλευρά της δουλειάς τους.
«Προσπαθούμε - λέει η Ειρ. Σμπρίνη - να δώσουμε συνολικά μια άλλη αισθητική και μορφή, με καινοτομίες, με στοιχεία πρωτοποριακά σε σχέση με τα προηγούμενα Φεστιβάλ, με εισαγωγή νέων υλικών στις κατασκευές, αλλά και διαφορετικό σχεδιασμό. Προσπαθούμε να είναι οι κατασκευές πιο αφαιρετικές, λιγότερο ψηλές και με λιγότερο πανί, γιατί έτσι ανεβαίνει κατά τη γνώμη μας η αισθητική. Προσπαθούμε για παράδειγμα να εντάξουμε κάποια έτοιμα μεταλλικά περίπτερα».
Ο χώρος της Πανεπιστημιούπολης είναι γνώριμος εδώ και πολλά χρόνια για το Φεστιβάλ. Οπως εξηγεί η Ειρήνη, αυτό έχει τα θετικά του, γιατί ο σχεδιασμός είναι πιο εύκολος σε ένα γνωστό χώρο, ωστόσο είναι πιο δύσκολο να γίνουν μεγάλες αλλαγές, τέτοιες που θα άλλαζαν εντελώς την εικόνα του Φεστιβάλ. Σύμφωνα με τα αρχιτεκτονικά σχέδια, χώροι που θα δούμε μεγάλες αλλαγές φέτος θα είναι το κεντρικό αφιέρωμα στην Ιστορία του Κόμματος και της ΚΝΕ μέσα στο γήπεδο της κεντρικής εξέδρας, καθώς και η έκθεση αρχειακού υλικού του Κόμματος, η Διεθνούπολη, ο χώρος των μεταναστών, ο παιδότοπος που θα δώσει βάρος και στις ανάγκες των νέων μανάδων και των νέων ζευγαριών.
Οι καιρικές συνθήκες είναι πάντα ένας απρόβλεπτος παράγοντας για το στήσιμο του Φεστιβάλ, αλλά και για τη λειτουργία του. Μέσα στη δουλειά των αρχιτεκτόνων είναι να προβλέψουν την προστασία κάποιων κομβικών χώρων και εκθέσεων σε περίπτωση βροχής και γενικότερα. Για παράδειγμα, όπως εξηγεί η Ειρήνη, ένα στοιχείο που πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη είναι η ανεμοπίεση, γι' αυτό και οι κατασκευές ελέγχονται ως προς τη στατικότητά τους και από ομάδα ΚΝιτών πολιτικών μηχανικών. Οπως σημειώνει η Ειρήνη, με «σύμμαχο» τον καιρό, στόχος είναι να ολοκληρωθούν όλες οι κατασκευές δυο μέρες πριν από το Φεστιβάλ, ώστε να μείνει και το περιθώριο για το συνολικό επανέλεγχο και το στολισμό του.