ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Ιούλη 2012 - 2η έκδοση
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Σταματάει και το έργο ανασύστασης της λίμνης Κάρλας!

Αποψη από τα έργα διαμόρφωσης στην Κάρλα
Αποψη από τα έργα διαμόρφωσης στην Κάρλα
Σε σταμάτημα οδηγείται το έργο ανασύστασης της λίμνης Κάρλας, καθώς η εργολαβία που έχει αναλάβει την κατασκευή υδρευτικών γεωτρήσεων διαλύθηκε, μετά από σχετικό αίτημα του εργολάβου, ο οποίος επικαλείται αντιδράσεις κατοίκων που ζητούν να μην προχωρήσει η ανόρυξη των υδρευτικών γεωτρήσεων, αν, προηγουμένως, δεν ολοκληρωθεί το αρδευτικό δίκτυο. Αντίστοιχο αίτημα διάλυσης εκκρεμεί προς έγκριση και για την εργολαβία του αρδευτικού δικτύου, το οποίο δεν παρουσίασε σημαντική πρόοδο, αφού τα χρήματα μέσα από εθνικούς πόρους έρρεαν με το... σταγονόμετρο.

Πρόκειται για μεγάλο περιβαλλοντικό έργο που, με την κατασκευή των κατάλληλων συνοδευτικών υποδομών, μπορεί να αξιοποιηθεί και για αρδευτικούς σκοπούς, το οποίο, επί χρόνια, καρκινοβατεί και που, όπως φαίνεται, ούτε τώρα, θα ολοκληρωθεί.

Να σημειώσουμε ότι πρόβλημα παρουσιάζεται και με το άλλο μεγάλο έργο στη Θεσσαλία, την εκτροπή του Αχελώου, καθώς, μετά από πολλά χρόνια κοροϊδίας των αγροτών από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τώρα, η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ επιχειρεί να υποβαθμίσει το έργο και από 600 εκατ. m3 νερού/έτος να εκτρέψουν στην καλύτερη περίπτωση 250 εκατ. m3 νερού/έτος. Τεράστιες ευθύνες για τον Αχελώο έχει και ο ΣΥΡΙΖΑ που είναι ο μεγαλύτερος πολέμιος της εκτροπής για δεκαετίες τώρα, με πρόσχημα δήθεν οικολογικές ευαισθησίες, όταν η περιβαλλοντική καταστροφή που συντελείται σήμερα εξαιτίας της λειψυδρίας είναι τεράστια στη Θεσσαλία, από την πτώση του υδροφόρου ορίζοντα ως τα σεισμογενή ρήγματα και με ανυπολόγιστη την οικονομική ζημιά.

Κι ενώ γίνονται όλα αυτά η κυβέρνηση, σε συνεργασία με την Τοπική Διοίκηση της περιοχής, προωθούν «διαβούλευση» για τη διαχείριση του νερού που στόχο έχει τη μείωση των αρδευόμενων εκτάσεων κατά 270.000, ή ακόμη και 550.000 στρέμματα με αναδιάρθρωση καλλιεργειών.

Οι προτάσεις του ΚΚΕ

Το ΚΚΕ έχει πολλές φορές αναδείξει ότι η περιοχή της Θεσσαλίας έχει σοβαρά παραγωγικά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας προς όφελος της μικρομεσαίας αγροτιάς, της εργατικής τάξης, συνολικά των λαϊκών στρωμάτων. Πλεονεκτήματα που - όπως τονίζει - μπορούν να αξιοποιηθούν στην κεντρικά σχεδιασμένη οικονομία, με άξονα τους παραγωγικούς συνεταιρισμούς της μικρομεσαίας αγροτιάς. Αυτό προϋποθέτει μια άλλη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, όπου τα βασικά μέσα παραγωγής θα κοινωνικοποιηθούν, ο λαός θα γίνει ιδιοκτήτης του πλούτου που παράγει, θα υπάρξει ρήξη και αποδέσμευση από την ΕΕ και την ΚΑΠ.

Κι όπως υπογραμμίζεται σε πρόσφατη ανακοίνωση της Επιτροπής Περιοχής Θεσσαλίας του Κόμματος «σε αυτό το πλαίσιο η κατασκευή των αναγκαίων έργων εξασφάλισης επάρκειας νερού στη Θεσσαλία θα άλλαζε την κατάσταση. Θα αντέστρεφε την φθίνουσα πορεία σε μια σειρά παραγωγικούς κλάδους που συνδέονται με τον αγροτοβιομηχανικό τομέα τροφοδοτώντας τη συνολική ανάπτυξη της παραγωγής.

Με την αύξηση των αρδευόμενων εκτάσεων θα αναπτυσσόταν η παραγωγή τροφίμων καλύπτοντας τις λαϊκές ανάγκες με εγχώρια ποιοτικά και φτηνά προϊόντα, θα παράγονταν πρώτες ύλες για τη μεταποιητική βιομηχανία, αυξάνοντας τις θέσεις εργασίας ιδιαίτερα σήμερα εν μέσω της καπιταλιστικής κρίσης που οι άνεργοι είναι περίπου 1.5 εκατομμύριο στη χώρα μας. Θα βελτίωνε τη σχέση φυτικής - ζωικής παραγωγής και θα ανέπτυσσε την κτηνοτροφία, ενώ σήμερα είμαστε ελλειμματική ως χώρα σε όλα τα γαλακτοκομικά και ζωικά προϊόντα.

Συνολικότερα, θα συνέβαλε όχι μόνο στην αύξηση των παραγόμενων φυτικών και ζωικών προϊόντων αλλά γενικότερα στην πολύμορφη βιομηχανική ανάπτυξη, τη βελτίωση των όρων ζωής και την αναβάθμιση του περιβάλλοντος. Θα εξασφάλιζε επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια με την κατασκευή υδροηλεκτρικών σταθμών».

Οι βασικές θέσεις πάλης, που το ΚΚΕ θέτει για το θέμα των υδάτινων πόρων της χώρας μας, είναι:

  • Δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα διαχείρισης του νερού που θα αντιμετωπίζει το νερό ως φυσικό πόρο ζωτικής σημασίας για τον άνθρωπο, τη φύση και την ανάπτυξη της κοινωνίας.
  • Επεξεργασία ολοκληρωμένης υδατικής πολιτικής που θα αφορά στην έρευνα, προστασία, στις χρήσεις και την ορθολογική αξιοποίηση των υδάτινων αποθεμάτων στο σύνολο της περιοχής.
  • Ολοκλήρωση της εκτροπής του Ανω ρου του Αχελώου, με την μεταφορά 600 εκατ. m3 νερού/έτος και αξιοποίηση αυτών των νερών με την κατασκευή των απαραίτητων δικτύων.
  • Ολοκλήρωση του έργου της Κάρλας, των φραγμάτων Αγιονερίου και Ληθαίου, τα υπόλοιπα τοπικά έργα ανά Νομό, με τα αναγκαία συνοδευτικά έργα αξιοποίησης του νερού.
  • Τον σχεδιασμό και την υλοποίηση όλων των αναγκαίων εγγειοβελτιωτικών και άλλων έργων υποδομής που θα αμβλύνουν και θα αντιμετωπίζουν την εμφάνιση φαινομένων λειψυδρίας, θα αποταμιεύουν και θα εμπλουτίζουν τα υδάτινα αποθέματα (φράγματα, ταμιευτήρες, λιμνοδεξαμενές κ.λπ).
  • Μέτρα προστασίας της ποιότητας των νερών με ορθολογική χρήση των λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων.
  • Προστασία των δασών που ευνοεί τη συγκράτηση των νερών και τον εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα.
  • Εκσυγχρονισμός των αρδευτικών - υδρευτικών δικτύων και κατασκευή νέων σύγχρονων για να μειωθεί η απώλεια νερού.
  • Ολοκλήρωση των έργων για συγκέντρωση και αποθήκευση των επιφανειακών νερών στην Θεσσαλία σύμφωνα με τις διεκδικήσεις και τα αιτήματα του αγροτικού κινήματος.

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ανακλήσεις αυτοκινήτων και μοτοσικλετών

Νέες ανακλήσεις ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Καταρχήν, η εταιρεία «Αδελφοί Σαρακάκη» ανακαλούν αυτοκίνητα «HONDA Jazz i-shift», για προληπτικό έλεγχο ώστε να διαπιστωθεί εάν χρειάζεται αναβάθμιση του λογισμικού διαχείρισης εγκεφάλου κιβωτίου ταχυτήτων. Η ανάκληση αφορά 824 οχήματα, παραγωγής από 6 Μαΐου 2008 μέχρι και 13 Δεκεμβρίου 2011, στα οποία ενδέχεται εξαιτίας σφάλματος στο λογισμικό διαχείρισης του εγκεφάλου του κιβωτίου ταχυτήτων, εάν το όχημα είναι σταθμευμένο με την όπισθεν και επανεκκινηθεί επιλέγοντας στη συνέχεια νεκρά ή 1η ταχύτητα, το όχημα να μη μετακινηθεί, ή στη χειρότερη περίπτωση να μετακινηθεί απρόσμενα προς τα πίσω. Οι ιδιοκτήτες θα ενημερωθούν εγγράφως για να ελεγχθούν τα οχήματά τους από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Επίσης, ανακαλούνται μοτοσικλέτες («παπιά») της «DAYTONA», μοντέλο «SPRINTER 125», από την εταιρεία «Γκοργκόλης AE». Πρόκειται για 116 μοτοσικλέτες με αριθμούς πλαισίου: Από «ΧG8DΕ125WDC024314» έως και «ΧG8DΕ125WDC024371», καθώς και από «ΧG8DΕ125WDC024626» έως και «ΧG8DΕ125WDC024683». Στα οχήματα αυτά υπάρχει το ενδεχόμενο να παρουσιαστεί διαρροή και πιθανή αποκόλληση του οπισθίου σωλήνα υγρών φρένου, με αποτέλεσμα την απώλεια της οπίσθιας πέδησης.

H ΓΓ Καταναλωτή ανακοινώνει επίσης ότι η εταιρεία «TIGER HELLAS AE» ανακαλεί 108 τσαγιέρες «σφαιρικού σχήματος με γυάλινο σκεύος μέσα σε πλαστικό μέρος με λαβή» μάρκας «Tiger» με αριθμό προϊόντος 1600195, καθώς εκτιμάται ότι «κατά την εισαγωγή βραστού νερού στις τσαγιέρες της συγκεκριμένης παρτίδας υπάρχει κίνδυνος το πλαστικό μέρος να αλλοιωθεί και να μη συγκρατήσει σωστά το γυάλινο μέρος το οποίο μπορεί να σπάσει και να προκληθεί κίνδυνος εγκαύματος λόγω του καυτού νερού». Το προϊόν έχει ήδη αποσυρθεί από τα καταστήματα από τις 29-5-2012. Η εταιρεία συνιστά επιστροφή του προϊόντος για ανταλλαγή με άλλο ή επιστροφή χρημάτων και χωρίς την απόδειξη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ