ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 8 Φλεβάρη 2014 - 2η έκδοση
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Κάλεσμα οργάνωσης στους εκπαιδευτικούς της πεντάμηνης εργασίας

Στους εκπαιδευτικούς που έπιασαν δουλειά στα δημόσια σχολεία, ως ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, για 5 μόλις μήνες, μέσα από τα προγράμματα της «Κοινωφελούς Εργασίας» ΟΑΕΔ - ΕΣΠΑ, απευθύνεται η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ. Τούς καλεί σε οργάνωση, σε συσπείρωση γύρω από τα σωματεία, σε δημιουργία παντού επιτροπών εργαζομένων στα 5μηνα. Στον αγώνα για διεκδίκηση του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.

Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ θυμίζουν ότι προγράμματα που τσακίζουν τα δικαιώματα σχεδιάστηκαν στα γραφεία των καπιταλιστών και η εφαρμογή τους ξεκίνησε στην Τοπική Διοίκηση από Δημάρχους της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ και επεκτάθηκε στα δημόσια σχολεία όπου σήμερα υπάρχουν τουλάχιστον 8 ελαστικές μορφές εργασίας! Θυμίζει ακόμα ότι προβλέπονταν από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και τη «Λευκή Βίβλο», πολύ πριν τα μνημόνια.

Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους στα προγράμματα να διεκδικήσουν:

-- Να καταβάλλεται κάθε μήνα ο μισθός και όχι στο τέλος του προγράμματος. Εργασία και καθήκοντα με βάση την πρόσληψη.

-- Πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, από την πρώτη μέρα δουλειάς. Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους εργαζόμενους στα προγράμματα και τους ανέργους.

-- Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας με ευθύνη της εργοδοσίας. Καμιά καταπάτηση στοιχειωδών εργατικών δικαιωμάτων (άδεια, άδεια λόγω ασθένειας κ.λπ.).

-- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

-- Επίδομα ανεργίας, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, για όλους όταν τελειώνει το πρόγραμμα.

-- Αμεσα μέτρα προστασίας των ανέργων, των εργαζομένων στα 5μηνα και των οικογενειών τους για το πετρέλαιο θέρμανσης, για δωρεάν μετακινήσεις με τα ΜΜΜ, για βιβλιάριο ασθενείας. Να έχουν πρόσβαση τα παιδιά των ανέργων στους παιδικούς σταθμούς.

-- Να καταργηθούν τώρα όλα τα χαράτσια και να σταματήσει η φοροληστεία.

-- Να απαγορευτεί η διακοπή της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος στις κατοικίες των εργατικών - λαϊκών οικογενειών. Αμεσα να υπάρξει δραστική μείωση των τιμολογίων της ΔΕΗ. Να καταργηθούν οι φόροι και τα δημοτικά τέλη που υπάρχουν στα τιμολόγια.

-- Να μην επιτρέψουμε να χαθεί σπίτι λαϊκής οικογένειας. Κανένας πλειστηριασμός σε λαϊκή κατοικία.

Παράλληλα, το ΠΑΜΕ απαιτεί:

  • Κατάργηση των δουλεμπορικών προγραμμάτων εργασίας (Κοινωφελής εργασία - Τοπικά Σχέδια Δράσης για την Προώθηση της Απασχόλησης κ.ά.). Νέες θέσεις εργασίας για την κάλυψη όλων των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό με σταθερή δουλειά και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Προσλήψεις από την αρχή της χρονιάς κι όχι μετά τα Χριστούγεννα.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία και Υγεία για όλους. Δημόσιες και δωρεάν κρατικές υπηρεσίες και δομές, που να καλύπτουν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

«Με οργάνωση και αγώνα απαντάμε σε κυβέρνηση - Ευρωπαϊκή Ενωση - υπουργείο Παιδείας, Δημάρχους και Περιφερειάρχες, τραπεζίτες και βιομήχανους, που εμπορεύονται τις ζωές μας», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.

Ο ερευνητικός «Ορίζοντας 2020»

Εδώ και ένα μήνα έχουν ξεκινήσει οι αγωνίες, οι διαπραγματεύσεις, οι ημερίδες ενημέρωσης, κίνηση πολύ στα Πανεπιστήμια, στα Ερευνητικά Ινστιτούτα, στα τμήματα έρευνας/ ανάπτυξης των επιχειρήσεων, των εταιρειών - συμβούλων συγγραφής ερευνητικών προτάσεων (από τα ανερχόμενα... επαγγέλματα!!).

Αναβρασμός στους νέους ερευνητές (υποψήφιους διδάκτορες, μεταδιδάκτορες των διαφόρων βαθμίδων, άνεργους ερευνητές), αλλά και στους καθηγητές - «πάτερ-φαμίλιας». Το αγγλιστί brain storming συνδυάζεται με παλιότερες «φιλίες - γνωριμίες», με διαδρομικές συναντήσεις, με υποσχέσεις και αλισβερίσια, με τελικό σκοπό και έπαθλο ένα κομμάτι της πίτας.

Δηλαδή, ύστερα από μία, αλλά συνήθως περισσότερες, ασκήσεις συγγραφής ερευνητικών προτάσεων από ομάδες ερευνητών από αρκετές ευρωπαϊκές (και όχι μόνον) χώρες, με επικεφαλής τώρα πια κάποια επιχείρηση, ξεκινά ο «μαραθώνιος» της αξιολόγησής τους σε διάφορα επίπεδα, γίνονται διαπραγματεύσεις, υπόγειες διαδρομές κ.λπ., και τελικά ένα ποσοστό από αυτήν την κοσμογονία έκθεσης μιας τεράστιας συλλογικής δεξαμενής γνώσεων, ιδεών κ.λπ. θα ανταμειφθεί με την έγκριση - χρηματοδότηση της πρότασης/προτάσεων, γύρω στο 10%. Η απογοήτευση, η γκρίνια και τα πικρόχολα σχόλια θα κυριαρχήσουν στη μεγάλη πλειοψηφία των εμπλεκομένων.

Ο λεγόμενος «Ορίζοντας 2020», είναι το 8ο «πρόγραμμα - πλαίσιο» της Ευρωπαϊκής Eνωσης, 7ετούς διάρκειας (2014 - 2020) και προϋπολογισμού περίπου 10 δισ. ευρώ/έτος. Τα πρώτα έξι προγράμματα - πλαίσια της ΕΕ ήταν 5ετή (από το 1984 έως το 2006, με κάποιες χρονικές επικαλύψεις, προϋπολογισμού κατά μέσον όρο 2 - 2,5 δισ. ευρώ/έτος). Ομως, για να πάψει ο οποιοσδήποτε συνειρμός με τα περίφημα... σοσιαλιστικά πεντάχρονα πλάνα αποφασίστηκε το 7ο πρόγραμμα να είναι 7ετές (προϋπολογισμού περίπου 7 δισ. ευρώ/έτος) και το 8ο να τερματίζει χρονικά σε στρογγυλό νούμερο (και παλιότερα υπήρχαν στόχοι για 2010 κ.λπ.).

Σε αυτήν τη σύντομη αναφορά δε θα αναλύσουμε, ούτε θα αξιολογήσουμε πού πήγαν τα χρήματα αυτά, ποιος «κέρδισε», ποιος έχασε, ποια ήταν τα επιτεύγματα κ.λπ., πολύ σημαντική άσκηση σίγουρα. Το κύριο χαρακτηριστικό, όμως, κατά την εξέλιξη των προγραμμάτων αυτών έχει σημασία να αναφερθεί. Οτι, δηλαδή, ενώ τα αρχικά προγράμματα - πλαίσια ήταν κυρίως συμπράξεις μεταξύ ακαδημαϊκών και ερευνητικών μονάδων, με ενδεχόμενο ενδιαφέρον από κάποια επιχείρηση να εκδηλώνεται υπό μορφή συνοδευτικής επιστολής, τώρα πια, ξεκάθαρα, οι ακαδημαϊκές και ερευνητικές μονάδες των συμπράξεων, κατά κανόνα, αποδέχονται και συμμετέχουν με κάποια επιχείρηση ως «επικεφαλής». Υπάρχει και ένα υποπρόγραμμα που απευθύνεται κυρίως σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Δυο ακόμα χαρακτηριστικά παραδείγματα που εμφανίζονται στην «πρώτη ανάγνωση» των κειμένων του οραματικού «Ορίζοντα» είναι τα ακόλουθα.

1. Σε συνεργατικά προγράμματα που θα χρηματοδοτηθούν, μετά από τη σχετική διαδικασία στην οποία αναφερθήκαμε πιο πάνω, όπου θα υπάρχει συμμετοχή ακαδημαϊκών μονάδων και φαρμακοβιομηχανιών (στο π.χ. 50% - 50%), όλη η ίδια συμμετοχή της βιομηχανίας (που παλιότερα ήταν σε χρήμα) τώρα μπορεί να είναι σε είδος!!! Και ο νοών νοείτω!

2. Σε αυτό το πρόγραμμα - πλαίσιο προβλέπεται η υποστήριξη διδακτορικών προγραμμάτων, κυρίως συνεργασίας (απαραίτητη βλέπετε η... κινητικότητα, κατά το νους υγιής εν σώματι υγιεί), όπως υπήρχε αυτή η πρόβλεψη και στο προηγούμενο 7ο πρόγραμμα, αλλά προστίθεται και ένα ακόμα «εργαλείο» (κατά την κοινοτική ορολογία): Κοινά διδακτορικά προγράμματα μεταξύ ακαδημαϊκών μονάδων και... επιχειρήσεων! Μάλιστα, και να υπάρχει κάποιο ακαδημαϊκό ίδρυμα, που σέβεται τον τίτλο του (δυστυχώς υπάρχουν ελάχιστα) και συνεπώς είναι εναντίον της ισοπέδωσης τύπου Bologna, για διδακτορικά δηλαδή «παραδοτέα» μέσα σε 3 χρόνια (δηλαδή διδακτορικά κατά παραγγελία, λες και προδικάζεται το αποτέλεσμα της όποιας ερευνητικής προσπάθειας), εξαναγκάζεται, αν θέλει να επιτύχει κάποια χρηματοδότηση, στην εποχή αυτή των ισχνών αγελάδων διαρκείας, να ιδρύσει τέτοια 3ετή διδακτορικά!

Στην ανθρώπινη Ιστορία η έρευνα, το ψάξιμο και η διερεύνηση των φυσικών και κοινωνικών φαινομένων, οι ανακαλύψεις, η δημιουργική απασχόληση, είναι «αγαθά» που παρ' όλη την αντίδραση που συνάντησαν, εξακολουθούν να βρίσκονται ψηλά στις προσδοκίες των νέων, των γονιών, των σκεπτόμενων ανθρώπων γενικότερα. Η σχετική ενασχόληση απαιτεί κόπο και εργασία, αλλά τα αποτελέσματά της τροφοδοτούν με ανείπωτη χαρά και ικανοποίηση όλη την ερευνητική ομάδα από κοινού, αλλά και τον καθέναν εργάτη της έρευνας ξεχωριστά, ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του.

Αυτή η ερευνητική προσπάθεια υπονομεύεται συστηματικά από όλα τα προγράμματα - πλαίσια, πέραν από διακηρύξεις και προθέσεις. Σε καθετί βάζουν μια ταμπέλα με τη χρηματική ένδειξη της «αξίας» του. Ολα γίνονται προϊόν. Το κύριο λειτουργικό υπόβαθρο διεξαγωγής της έρευνας είναι ο ανηλεής ανταγωνισμός, και όχι η συνεργασία. Ας σκεφτεί ο καθένας, από τον εργάτη - ερευνητή, έως τον εργάτη - αγρότη πώς θα ήταν η ζωή τους και οι σχέσεις μεταξύ μας αν στη θέση του ανταγωνισμού ερχόταν η συνεργασία.

Για να γυρίσει όμως ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή, και έχουμε αργήσει!


Γιάννης ΜΙΣΙΡΛΗΣ
Καθηγητής Παν. Πατρών

Μαθητικός περίπατος

Ιστορικό περίπατο, που θα ξεκινήσει σήμερα, στις 11 π.μ. από την Πλατεία Αρχαίας Ρωμαϊκής Αγοράς στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και θα ολοκληρωθεί στον πύργο του Τριγωνίου στην περιοχή της Ανω Πόλης, οργανώνουν οι μαθητικές Οργανώσεις των Τομεακών Οργανώσεων Δυτικής και Κεντροανατολικής Θεσσαλονίκης.

Κινητοποίηση ενάντια στην αξιολόγηση

Συγκέντρωση στο ιστορικό Ειδικό Σχολείο Καισαριανής «Ρόζα Ιμβριώτη», όπου την Τετάρτη 12 Φλεβάρη καλούνται διευθυντές και προϊστάμενοι/ες των Ειδικών Σχολείων να επιμορφωθούν για το πώς θα εφαρμόσουν την αξιολόγηση, οργανώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη».

Στο πλαίσιο της απόφασης της ΔΟΕ για κήρυξη στάσης εργασίας και συγκεντρώσεις όπου γίνονται τέτοια σεμινάρια, ο Σύλλογος καλεί στη συγκέντρωση και κηρύσσει επιπλέον 3ωρη στάση εργασίας για την κάλυψη των διευθυντών και προϊσταμένων των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να μη συμμετάσχουν στο σεμινάριο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ