Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για το θέμα συζητήθηκε στη Βουλή
Μέσα και από αυτή την κινητοποίηση που διοργάνωσε το ΠΑΜΕ με τη συμμετοχή των Σωματείων Οικοδόμων, Συνταξιούχων ΙΚΑ, της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων και ΕΒΕ του νομού Πρέβεζας μαζί με το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας και τη συμμετοχή άλλων φορέων του νομού (Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, Γενικό Νοσοκομείο, Συμβασιούχοι Εργαζομένων στις κοινωνικές δομές των ΟΤΑ, ΕΛΜΕ, Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών, Ομοσπονδία ΕΒΕ) δόθηκε συνέχεια σε ανάλογη κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε στις 19/12/08 για το ίδιο ζήτημα.
Επισημαίνεται ότι η απόφαση από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), που έχει την ευθύνη λειτουργίας ζεύξης, για μη έκδοση καρτών απεριορίστων διαδρομών, οδηγεί στην έμμεση αύξηση κατά 33% των διοδίων. Πλήττει οικονομικά σημαντικό αριθμό πληθυσμού των δύο νομών που πηγαινοέρχεται καθημερινά για την εργασία του όπως π.χ. οι αγρότες από το Ακτιο που διέρχονται τα διόδια δυο και τρεις φορές τη μέρα.
Η συμβολική και συνάμα ουσιαστική κινητοποίηση συνάντησε για άλλη μια φορά την καθολική αποδοχή των διερχόμενων οδηγών που επικροτούσαν με κορναρίσματα το «μπλόκο» στα χαράτσια που εξωθούνται να καταβάλλουν για ένα έργο που κόστισε 50 δισεκατομμύρια δραχμές και έγινε αποκλειστικά με τα χρήματα των εργαζομένων και του λαού. Δόθηκε, παράλληλα, αγωνιστική απάντηση και σε προτάσεις συνδιαχείρισης των διοδίων που προβάλλουν φορείς της ΤΑ όπως ο δήμος της Πρέβεζας (ΣΥΝ - ΠΑΣΟΚ).
Τα διόδια ανά την Ελλάδα έχουν εξελιχθεί σε μηχανισμό αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος. Το γενικότερο πρόβλημα, αλλά και την περίπτωση της ζεύξης Ακτίου - Πρέβεζας, όπου καταργήθηκαν οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών, έφερε στη Βουλή το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Κ. Αλυσανδράκης, ζητώντας την κατάργηση των διοδίων σε όλους τους δρόμους και μέχρι τότε την επαναφορά της κάρτας απεριορίστων διαδρομών.
Απαντώντας ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Θ. Ξανθόπουλος υποστήριξε την εμπορευματοποίηση των δρόμων, λέγοντας ότι σε μια κοινωνία που έχει οικονομικά προβλήματα όπως η ελληνική είναι καλύτερα να πληρώνει διόδια ο χρήσης του δρόμου και όχι μέσω φόρων ο απλός πολίτης που δε χρησιμοποιεί αυτοκίνητο. Εάν, είπε, δε βρούμε χρήματα από τα διόδια τότε δε θα μπορεί να συντηρηθεί το οδικό δίκτυο της χώρας. Για κάρτες απεριορίστων διαδρομών της ζεύξης Ακτίου - Πρέβεζας είπε ότι ποτέ δεν καταργήθηκαν απλώς διακόπηκε η χορήγησή τους για 15 μέρες, επειδή είχε χαλάσει το μηχάνημα έκδοσής τους και πλέον εκδίδονται κανονικά.
Στην παρέμβασή του, ο Κ. Αλυσανδράκης είπε ότι με κριτήριο το επιχειρηματικό κέρδος δίνεται η διαχείριση των διοδίων στην ιδιωτική κερδοφορία και είναι χαρακτηριστικό ότι εκτός από την κάρτα απεριορίστων διαδρομών των 80 ευρώ υπήρχε και μια κάρτα των 60 ευρώ που μείωνε κατά 50% το κόστος διάβασης και χρησιμοποιούσαν οι εργαζόμενοι που μετακινούνταν καθημερινά στη σήραγγα. Αυτή η κάρτα, συνέχισε, καταργήθηκε κάτι που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να πληρώνουν επιπλέον τουλάχιστον 20 ευρώ το μήνα. Ενδεικτικό της κερδοφορίας της σήραγγας, κατέληξε ο βουλευτής του ΚΚΕ, είναι το γεγονός ότι η εταιρεία που την εκμεταλλεύεται, εισέπραξε σε επτά χρόνια το ποσό που με βάση τη σύμβαση θα εισέπραττε σε 10.
Διάσκεψη των υπουργών Εσωτερικών, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης έγινε προχτές στη Ρώμη
Στη Συμφωνία των τεσσάρων κρατών - μελών, μεταξύ άλλων, επισημαίνεται η ανάγκη αντιμετώπισης της «παράνομης» μετανάστευσης. Αναφέρεται, ότι το πρώτο 9μηνο του 2008 στα σύνορα της Ιταλίας συνελήφθησαν 25.515 άτομα και στην ενδοχώρα 39.622 άτομα, στα σύνορα της Κύπρου 4.584 άτομα και στην ενδοχώρα της 42 άτομα, στα σύνορα της Μάλτας συνελήφθησαν 2.566 άτομα και στην ενδοχώρα 2 άτομα και στα σύνορα της Ελλάδας 69.071 και στην ενδοχώρα 30.154 άτομα.
Επίσης:
«Ζητούμε από την ΕΕ να αναγνωρίσει την ιδιαιτερότητά μας, προκειμένου στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμφώνου να υιοθετηθούν πρακτικά μέτρα ενίσχυσης. Στόχος, να περιοριστεί το όλο φαινόμενο της λαθρομετανάστευσης και οι επιπτώσεις του στις χώρες μας», δήλωσε ο υφυπουργός Εσωτερικών, Θανάσης Νάκος. Χρησιμοποιώντας τον απαράδεκτο όρο «λαθρομετανάστευση», ο υφυπουργός Εσωτερικών δηλώνει ξεκάθαρα, ότι χιλιάδες μετανάστες που ξεριζώνονται «χωρίς χαρτιά» από τις χώρες, μπαίνουν στο «στόχαστρο» της ΕΕ.
Εξάλλου, το ίδιο το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Ασυλο σφίγγει ασφυκτικά τον κλοιό γύρω από τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, αφού προβλέπει - μεταξύ άλλων - 18μηνη φυλάκιση για όσους εισέλθουν «παράνομα» σε ένα κράτος - μέλος και απαγόρευση εισόδου σε αυτή τη χώρα για 5 χρόνια.
Σε 5 δισ. ευρώ ανέρχονται τα χρέη των νοσοκομείων προς τους προμηθευτές
Στην τελική ευθεία για την κύρωση της κλαδικής σύμβασης, με τελική κατάληξη τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας στα δημόσια νοσοκομεία, μπαίνει η κυβέρνηση, σύμφωνα με δηλώσεις των υπουργών Οικονομίας Γιώργος Παπαθανασίου και Υγείας Δημήτρης Αβραμόπουλος μετά τη χτεσινή συνάντησή τους.
Την κλαδική σύμβαση υπέγραψαν το υπουργείο Υγείας και η ηγεσία της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ) στις 9/12/2009, σε εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών. Προς την κατεύθυνση της άμεσης κύρωσης της συμφωνίας πιέζουν οι ηγεσίες των συνδικαλιστικών οργανώσεων των γιατρών, δηλώνοντας ότι, σε περίπτωση που δεν προσδιοριστεί ημερομηνία συζήτησης του νόμου στη Βουλή, δε θα καταρτίσουν προγράμματα εφημεριών για το Φλεβάρη του 2009. Λεπτομέρειες για το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης - που μεταξύ των άλλων προβλέπει και 2.000 προσλήψεις γιατρών - δεν έγιναν γνωστές. Επίσης, δεν ανακοινώθηκε και τίποτε για τις προσλήψεις 5.500 νοσηλευτών που ανακοίνωσε ο Δημήτρης Αβραμόπουλος το Δεκέμβρη του 2009.
Πάντως, η κυβέρνηση θα ακολουθήσει την ίδια πολιτική λιτότητας απέναντι στα δημόσια νοσοκομεία, έκφραση της οποίας αποτελεί η συσσώρευση - λόγω της υποχρηματοδότησης - χρεών προς τους προμηθευτές. Ηδη τα σωρευμένα - μετά την τελευταία ρύθμιση το 2004 - χρέη προσεγγίζουν πια τα 5 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα οι προμηθευτές του ορθοπεδικού υλικού να απειλούν με τη διακοπή προμηθειών σε τέσσερα μεγάλα νοσοκομεία στο Λεκανοπέδιο (ΚΑΤ, Ευαγγελισμός, Ασκληπιείο και Κρατικό Αθήνας) απ' τις αρχές της επόμενης βδομάδας. Πάντως, το 40% των συνολικών χρεών αφορούν σε φάρμακα κυρίως προς τις πολυεθνικές. Σύμφωνα με πληροφορίες απ' το υπουργείο Υγείας η ρύθμιση χρεών θα γίνει με την καταβολή του 30% των χρεών στις αρχές Φλεβάρη και τα υπόλοιπα χρέη θα αποπληρωθούν με ομόλογα.